Softail Custom -09 uusi vai -07 hyvin varusteltu käytetty
Softail Custom -09 uusi vai -07 hyvin varusteltu käytetty
Eka postaus, vaan ei varmasti viimeinen!
13 vuotta ja unelma kohta totta. Pitkän selvitystyön jälkeen alla kiiltää kohta uusi tai uuden karhea pyörä.
Nyt tarvittais apua immeisiltä jotka asiasta keltanokkaa paremmin tietävät.
Tarjolla olisi hyvin varusteltu Softail Custom käytetty ja myös hyvä tarjous uudesta. Molemmat käypiä itselle, ainut mikä mietityttää onko järkevää maksaa 2540? uudesta pyörästä enempää???
Tässä tiedot kaupankohteista:
Uusi
Softail Custom 2009 malli - 0km
-RUSH-vaimentimet,SE SUPER EFI TUNER JA SE ilmansuodatinkitti
- ajovarusteet, kaikki
- laukku+pikakiinnitys
- kaatumarauta
Käytetty
Softail Custom 2007 malli - 24tkm
- putket
- laukkuraudat+laukut
- ajovarusteet, kaikki
- kaatumarauta
- sivukilpi
- powercom
- nokka-akselit
- ilmansuodatin
- tavarateline
Tässä asennukset merkki-liikkeessä tehty kaikki, kuten myös huollotkin.
Eli käytetyssä olisi "kaikki" hetitässäjanyt valmiina, senkuin ajoa vain.
Kannattaako ottaa uusi ja kärsiä 2540? enemmän rahaa???
13 vuotta ja unelma kohta totta. Pitkän selvitystyön jälkeen alla kiiltää kohta uusi tai uuden karhea pyörä.
Nyt tarvittais apua immeisiltä jotka asiasta keltanokkaa paremmin tietävät.
Tarjolla olisi hyvin varusteltu Softail Custom käytetty ja myös hyvä tarjous uudesta. Molemmat käypiä itselle, ainut mikä mietityttää onko järkevää maksaa 2540? uudesta pyörästä enempää???
Tässä tiedot kaupankohteista:
Uusi
Softail Custom 2009 malli - 0km
-RUSH-vaimentimet,SE SUPER EFI TUNER JA SE ilmansuodatinkitti
- ajovarusteet, kaikki
- laukku+pikakiinnitys
- kaatumarauta
Käytetty
Softail Custom 2007 malli - 24tkm
- putket
- laukkuraudat+laukut
- ajovarusteet, kaikki
- kaatumarauta
- sivukilpi
- powercom
- nokka-akselit
- ilmansuodatin
- tavarateline
Tässä asennukset merkki-liikkeessä tehty kaikki, kuten myös huollotkin.
Eli käytetyssä olisi "kaikki" hetitässäjanyt valmiina, senkuin ajoa vain.
Kannattaako ottaa uusi ja kärsiä 2540? enemmän rahaa???
Re: Softail Custom -09 uusi vai -07 hyvin varusteltu käytetty
Nämä nyt ovat niin mielipidekysymyksiä, että tähän voi antaa vain mutu-pohjaisia vastauksia. Ensimmäisenä tulee mieleen, että mistä sinä ekaa pyörää ostavana lopulta tiedät, mitä lisukkeita ja helyjä tarvitset tai edes haluat. Jos ostat ne käytetyssä pyörässä, ovatko ne lopulta juuri sitä, mikä sinulle omiin mieltymyksiisi sopii?
Kyllä 24 000 km jättää ainakin pienen jäljen mihin tahansa vehkeeseen. Miten paljon halvemmalla se sitten pitäisi saada, en osaa sanoa.
Taipuisin suosittelemaan että osta uusi, aja huolellinen sisäänajo ja nauti pari kesää pelkästä ajamisen fiiliksestä ja myös takuun voimassaolosta. Sitten kun pikkuhiljaa tiedät mitä haluat lisää, teet / teetät muutokset - jos niitä enää edes haluat.
Kyllä 24 000 km jättää ainakin pienen jäljen mihin tahansa vehkeeseen. Miten paljon halvemmalla se sitten pitäisi saada, en osaa sanoa.
Taipuisin suosittelemaan että osta uusi, aja huolellinen sisäänajo ja nauti pari kesää pelkästä ajamisen fiiliksestä ja myös takuun voimassaolosta. Sitten kun pikkuhiljaa tiedät mitä haluat lisää, teet / teetät muutokset - jos niitä enää edes haluat.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Softail Custom -09 uusi vai -07 hyvin varusteltu käytetty
Minä ottaisin sen uuden, sillä uusi on aina uusi ja sen tuntee, jos ei muuta niin fiiliksessä, kun itse saa "korkata" uuden pyörän, jota kukaan muu ei ole koskaan ajanut. Ja kyllä 2 vuotta ja 24tkm, kuten Joe Cool totesi, toisen huomassa näkyy ja tuntuu jossakin, vaikka olisi miten hyvin pidetty, paljon vähemmässäkin syntyy käytön jälkiä.
Moottoripyörä on vähän niin kuin hammasharja, henkilökohtainen kapistus, josta jokaisella on omat toiveet. Olipa pyörä uusi tai käytetty, se on aina puolivalmiste, johon ensin pitää saada oma tuntuma, oma ajoasento kuntoon ja sitten se oma "eyecandy", jota ei taida kahta samanlaista olla.
Jos vanhempaa pyörää haluaisi, sitten pitäisi mielestäni olla reilusti vanhempi ja reilusti myös halvempi.
Mutta viime kädessä homman ratkaisee oma fiilis: Kumpi pyörä tuntuu omalta? Tai sellaiselta, että suu nousee korviin jo katselessa, saati istuessa ja ajaessa!?
Harrikan osto on tunneasia, jolla ei ole mitään tekemistä järkiseikkojen kanssa!!
Moottoripyörä on vähän niin kuin hammasharja, henkilökohtainen kapistus, josta jokaisella on omat toiveet. Olipa pyörä uusi tai käytetty, se on aina puolivalmiste, johon ensin pitää saada oma tuntuma, oma ajoasento kuntoon ja sitten se oma "eyecandy", jota ei taida kahta samanlaista olla.
Jos vanhempaa pyörää haluaisi, sitten pitäisi mielestäni olla reilusti vanhempi ja reilusti myös halvempi.
Mutta viime kädessä homman ratkaisee oma fiilis: Kumpi pyörä tuntuu omalta? Tai sellaiselta, että suu nousee korviin jo katselessa, saati istuessa ja ajaessa!?
Harrikan osto on tunneasia, jolla ei ole mitään tekemistä järkiseikkojen kanssa!!
*******************************************
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *
Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *
Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
Re: Softail Custom -09 uusi vai -07 hyvin varusteltu käytetty
Putket, laukut, takatarikka ja kaatumarauta ovat lisukkeet jotka pyörääni haluan/tarvitsen. Nokka-akseli, powercomm... edes ymmärrä mitä tarkoittavat tahi hyödyttävät (no ehkä kuitenkin mutta että tarvetta itsellä noille...ei varmaankaan tässä kohtaa)Joe Cool kirjoitti:Ensimmäisenä tulee mieleen, että mistä sinä ekaa pyörää ostavana lopulta tiedät, mitä lisukkeita ja helyjä tarvitset tai edes haluat. Jos ostat ne käytetyssä pyörässä, ovatko ne lopulta juuri sitä, mikä sinulle omiin mieltymyksiisi sopii?
Molemmat saa suun messinkille tai jopa kromille Hyvä huomio tuo reilusti vanhemman/halvemman osto käytetyn tapauksessa.TipiL kirjoitti:
...Jos vanhempaa pyörää haluaisi, sitten pitäisi mielestäni olla reilusti vanhempi ja reilusti myös halvempi.
Mutta viime kädessä homman ratkaisee oma fiilis: Kumpi pyörä tuntuu omalta? Tai sellaiselta, että suu nousee korviin jo katselessa, saati istuessa ja ajaessa!?
Harrikan osto on tunneasia, jolla ei ole mitään tekemistä järkiseikkojen kanssa!!
Re: Softail Custom -09 uusi vai -07 hyvin varusteltu käytetty
Juuri näinTipiL kirjoitti: Harrikan osto on tunneasia, jolla ei ole mitään tekemistä järkiseikkojen kanssa!!
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Fxsts03
Re: Softail Custom -09 uusi vai -07 hyvin varusteltu käytetty
Ajattelin, että olet joka tapauksessa tuuminut käyttää noin 25 000 e pyörään. Siksi suosittelin uutta noista kahdesta. Mutta jos halvemipikin saa olla, niin oli pakko kurkata nettimotoon, että millä hinnoilla noita softaileja oikein on myynnissä. Tässä esim. 7700 km ajettu -02, josta pyyntö 16 000 / tarjous. http://www.nettimoto.com/752935" onclick="window.open(this.href);return false; Tätä tai jotain muuta vastaavaa kun menee rahat kourassa tänä päivänä ostamaan, niin tinkivaraa on, ehkä reilustikin. Itse kyllä ostaisin vähän ajetun todella hyväkuntoisen, vaikka olisi jokunen vuosi enemmän ikääkin kertynyt.jeijei kirjoitti: Hyvä huomio tuo reilusti vanhemman/halvemman osto käytetyn tapauksessa.
Käytettyjen suhteen pätee kyllä se, että käy katsomassa mahdolisimman monta, aja lenkki ja osta se parhaan tuntuinen, vähiten räpelletty ja virheettömin. Siinä ei voi pahasti mennä vipuun.
Jos pyörässä on epäselvä historia tai joku pikkuvika, niin unohda se - yksi toimimaton kohta tuskin on kuitenkaan se ainut ja jos se vika on niin pieni, niin miksei sitä ole korjattu...
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Softail Custom -09 uusi vai -07 hyvin varusteltu käytetty
tohon yllä olevaan kommenttia. Järkeä? kyllä! nollakakkonen on ihan samaa puuroa kuin nollaysikin eipämitään mullistavaa ole tapahtunut tuotekehityksessä ,ehkäpä takaratas on ohuempi mutta kymppitonni on kyllä paljon rahaakin nyt on ostajan markkinat ja kun tässävaiheessa kesää ollaan niin kuukaus eteenpäin ja vasta on halpaa.Mutta mikäli nuo kaksi vaihtoehtoa ovat joista valita niin ehdottomasti se uusi perseenalle.
Asiat pitää oppia tekeen sillai oikealla tavalla väärin!
Re: Softail Custom -09 uusi vai -07 hyvin varusteltu käytetty
Ei ole samaa puuroa vaan -02 paljon parempi. Nimittäin on sentään Timkenit vetopuolen laakereina.
Re: Softail Custom -09 uusi vai -07 hyvin varusteltu käytetty
Takarenkula leveni 200 milliseksi 06 ja samalla hihna kapeni tuumaisesta 20 milliseksi, mutta kone suureni ja siihen tehtiin muitakin muutoksia vasta 07 ja eikös samana vuonna tullut kokonaan uusi 6 vaihteinen loota? Mutta siis 07 ja 09 välillä ei kai kovin isoja eroja ole. Jotain muutoksiahan niihin tulee nykyään vuosittain, siis muitakin kuin väritys ja varusteet.
Life Member
Re: Softail Custom -09 uusi vai -07 hyvin varusteltu käytetty
Kone suurentui TC88->TC96 vasta vuoden 2007 malleihin. Rengas leveni kakssataseen jo vuonna 2006 Softaileissa.Harikka kirjoitti:No onhan -02:een vähä muutaki erroo ku hinta! Korjatkaa jos oon väärässä => Eikös -06 etteen päin kone suurentunu ja takarenksu leventyny 200mm? Miun on -01 ja syksyllä alkaa peppun levitys 200, ihan vaa ulkonäöa vuoks!
Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, niin vaihtoehdoista valitsisin tiukalla mietinnällä ja sen kummemmin perustelematta uuden. Oletko laskenut tuon uuden hintaan nuo putket, ruiskuboksin, ajovermeet ym:t mukaan? Noissa kun on aika paljon mahdollisuuksia tinkiä. Varsinkin ajovarusteissa, kuitenkaan laadun huononematta...
H-D Softail Custom 1998
Re: Softail Custom -09 uusi vai -07 hyvin varusteltu käytetty
Niin ne asiat vain muuttuu. HD:n uusien ja uuden karheiden hintojen ollessa siellä 20t?-30t? tietämillä, piti sitten jo vertailun vuoksi tarkistaa muutkin custom vaihtoehdot.jeijei kirjoitti:Eka postaus, vaan ei varmasti viimeinen!
13 vuotta ja unelma kohta totta. Pitkän selvitystyön jälkeen alla kiiltää kohta uusi tai uuden karhea pyörä.
Nyt alla kiitää pirun isolla V2 koneella oleva ihka uusi mopo jossa kaikki varusteet tilattuna (ja vähän enemmänkin) joita olin ajatellut tarvitsevanikin/haluavan. Plussaa on myös se että taskussa on arviolta +10t? enemmän rahaakin kuin alunperin näytti.
Yksi huono puoli asiassa kait on, riippunee toki katsontakannasta. Merkin nimessä ei ole kirjaimia H tai D enää.
200km takana ja mahtava fiilis. Ei malta odottaa työpäivän loppumista jotta pääsee cruisailemaan!
Kiitoksia kovasti kaikille vastanneille ja muutenkin foorumilla olleista hyvistä teksteistä.
Turvallisia kilometrejä ja morjestellaan tien päällä!
Re: Softail Custom -09 uusi vai -07 hyvin varusteltu käytetty
Onnittelut vaan hankinnasta mutta säästä rahat, kyllä loppukaudesta jo harrikan hankinta on mielessä kuitenkinjeijei kirjoitti:
........Plussaa on myös se että taskussa on arviolta +10t? enemmän rahaakin kuin alunperin näytti.
Yksi huono puoli asiassa kait on, riippunee toki katsontakannasta. Merkin nimessä ei ole kirjaimia H tai D enää.
-Päkä-
-Päkä-
________________________
1986 XLH 883 // 2000 FXSTS
________________________
1986 XLH 883 // 2000 FXSTS
Re: Softail Custom -09 uusi vai -07 hyvin varusteltu käytetty
Tyhmyydestä sakotetaan! Näinhän siinä tulee käymään, että toi klooni kyllästyttää varsin pian ja sen jälleenmyntiarvo onkin jo sitten aivan mitätön. Eli hukkaan meni parikyt donaa!
Harrikaa ostettaessa ei osteta vain maailman parasta motskaria vaan sen ohessa tulee aivan uusi maailma ja elämäntapa. Ja tämähän ei klooneilla onnistu!
Palaillaan asiaan noin kolmen vuoden kuluttua...
Harrikaa ostettaessa ei osteta vain maailman parasta motskaria vaan sen ohessa tulee aivan uusi maailma ja elämäntapa. Ja tämähän ei klooneilla onnistu!
Palaillaan asiaan noin kolmen vuoden kuluttua...