3 -> 2 vaihtaessa kuulunut rattaiden rutina ei kadonnut, mutta opettelin samalla uutta tekniikkaa alas vaihtamiseen. Totesin tyhjäkäynnille laskemisen aiheuttavan rutinaa tuossa välissä, mutta jos ensin laskee nopeuden alas kolmosella ja vedättää kevyesti kaasulla ja polkaisee samalla kakkosen sisään, kuuluu vaan normaali naksahdus ilman mitään rutinoita. Tällä menetelmällä voi heittää kakkosta sisään nyt jo 50-60 välillä ja jarruttaa moottorilla kakkosvaihteella. Tai huonommilla mutkaisilla teillä mutkaan mennessä polkaista kakkosta sisään rutinoitta veto päällä. En tiedä miten helposti vanhoilla öljyillä tuo olisi vaihtanut noin, koska ei tullut kokeiltua, mutta uusilla kyllä vaihtaa ongelmitta.
Jäi siis ratkaiseva todistajanlausunto punaisten paremmuudesta vähän vajaaksi, mutta olkoot nyt siellä ja samaa lientä seuraavallakin kerralla varmuudeksi
