Ultima 96 Shovel engine
Ultima 96 Shovel engine
Mistähän moista konetta edullisimmin etsimään? Tullit yms. Onko porukoilla kokemusta
kestääkö yhtään kummemin kuin alkuperäinenkään mylly?
Electra Glide
Re: Ultima 96 Shovel engine
Eiköhän noi koneet tuu lähinnä evo tekniikalla mut ulkonäkö on sovelin.
-
Onhan täällä foorumilla ollut keskustelua noista Ultiman koneista.Kovin mairittelevaa kuvaa laadusta ei ole kyllä tullut,ainakaan valmiiksi kasattujen kohdalla.
rikul kirjoitti:Mistähän moista konetta edullisimmin etsimään? Tullit yms. Onko porukoilla kokemusta
Saako sen alkuperäisen jotenkin normaalilla käytöllä tai ajamalla rikki...poislukien ennestäänkin valtaisan tehon ja väännön kasvattamiset ja ehjän moottorin "korjaamiset"...
-Pietari-
^^Hainpa tuossa haulla "Ultima" ja aika vähän sieltä ultiman moottoreista mitään huonoa sanottavaa löyty, no jos ei rahamiehille aina epämiellyttävää halpaa hintaa huomioida. Olen muutoinkin kovin ihmetellyt noita juttuja Ultiman paskuudesta kun ei ko. tekniikan käyttäjiltä niitä irtoa. Eli mistä noi ei mairittelevat lausunnot täältä löytyvät?
-
Selaappa vähän pitemmälle keskusteluja Siellä on mainintaa osien huonoista sovituksista valmiiksi kasattujen moottoreiden kohdalla.Kuinka monta näitä susia on esim.sadasta moottorista,siihen en osaa vastata.Sen kuitenkin tiedän,että monet ostavat näitä osina ja kasaavat itse tai joku osaavampi kaveri ja kaikki viimeistellään kohdilleen.Tietääkseni esim.Mectec Ruotsissa,hankkii Ultiman moottorit osina ja kasaavat itse.Omakohtaisia kokemuksia ei ole näistä myllyistä,joten siten olen jäävi kommentoimaan.orfeus kirjoitti:^^Hainpa tuossa haulla "Ultima" ja aika vähän sieltä ultiman moottoreista mitään huonoa sanottavaa löyty, no jos ei rahamiehille aina epämiellyttävää halpaa hintaa huomioida. Olen muutoinkin kovin ihmetellyt noita juttuja Ultiman paskuudesta kun ei ko. tekniikan käyttäjiltä niitä irtoa. Eli mistä noi ei mairittelevat lausunnot täältä löytyvät?
No en löytäny kauempiin ku 04 eikä sielt sanottavaa löytyn. Haku on varmaan jotain muuta ku ultima?Siis tälä sivustolla.
-
Oli siellä yhdessä kohtaa mainintaa kasauksesta,mihin ei voi välttämättä ihan luottaa.Moottoria ei varsinaisesti ole moitittu,enkä ole muualtakaan kuullut,kuin tämän kokoamisen osalta miinusta.Toisaalta...miksi ei kannattaisi ostaa valmiiksi koottuna,onhan noissa oltava takuut ja jos poikii takuu aikana,pitäisi olla helppoa.Miten mahtaa olla takuiden kanssa,jos kotiseppä niputtaa?
tehtaalla kasatussa koneessa takuu......
jos kotiseppä kasaa ei takuuta
oon ku kirkon seinästä revitty perkeles
Syntymähäjy, mä mellastan
ja oikeen kirijootusta en oo oppinu vieläkää enkä opi
-
Näin minäkin olen asian ymmärtänyt.Jos taas ostaa esim. Mectec:iltä heidän kokoamansa Ultiman koneen,takuu myönnetään varmasti heidän puoleltaan.jarkko kirjoitti:tehtaalla kasatussa koneessa takuu......
Joo, ostin Ultiman vuonna 1976 ja hyvin pelaa, 1975 ostettu tehtaan shoveli piti jo porata toissa talvena, vaikkei alakertaa nyt tarvinnutkaan avata, niin ei nämä tehtaan tekemät p*skat mitään kestäpietari kirjoitti:rikul kirjoitti: Onko porukoilla kokemusta kestääkö yhtään kummemin kuin alkuperäinenkään mylly?
Saako sen alkuperäisen jotenkin normaalilla käytöllä tai ajamalla rikki...poislukien ennestäänkin valtaisan tehon ja väännön kasvattamiset ja ehjän moottorin "korjaamiset"...
Sorry nyt ironia, jos se herkempää loukkaa, mutta mietihän vähän kysymyksen asettelua Minkä tänä päivänä valmistetun tarvikeosan uskaltaisit veikata toimivan esim. vuonna 2050 perikunnan iloksi
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Tuota tuota, en halua olla pahanilmanlintu, mutta en noihin takuisiin nyt niin luottaisi. Ehkä koneen kasaaja voi antaa ns. tomivuustakuun, että käyntiin laitettuna ei heti räjähdä, mutta mitään tehtaan uusiin pyöriin antamaa takuuta vastaavaa lienee turha haaveilla.Grasschopper1 kirjoitti:Näin minäkin olen asian ymmärtänyt.Jos taas ostaa esim. Mectec:iltä heidän kokoamansa Ultiman koneen,takuu myönnetään varmasti heidän puoleltaan.jarkko kirjoitti:tehtaalla kasatussa koneessa takuu......
Nämä koneet menevät poikkeuksetta sekalaiseen harrastekäyttöön ja kasaaja ei voi edellyttää mitään sisäänajoa tai huolto-ohjelmaa noudatettavaksi eikä sellaista voi käyttäjäkään todistaa. Toinen voi käsitellä konetta kuin kukkaa kämmenellä ja toiselle rittää sisäänajoksi se, että kyllä se tallissa jo kerran pärähti, joten baanalle vaan ja urku auki heti ekojen liikennevalojen jälkeen ...
Ostin itse aikoinaan 8 vuotta sitten tehdasuuden ihan Fordin tehtaan kasaaman V8-moottorin erääseen harrasteautooni. Myyjänä oli erittäin tunnettu kotimainen jenkkiautojen osakauppias. Takuusta kun puhuttiin, niin linja oli selkeä ja kirjoitettu myös ostokuittiin viritysosille ei ole minkäänlaista takuuta! Toimivuustakuun myönsivät jotenkin suullisesti, eli "asennuksen jälkeen jos heti räjähtää, niin katsotaan sitten sitä takuuta tjsp." Mutta kun kone on toimivaksi havaittu, niin sitten heti siirrytään ns. takavalotakuuseen ja vastuu on ostajalla. Hyväksyin ehdot ja ostin koneen, kun hintakin oli erittäin kohdallaan
Kyllähän tuossakin kokeneemmat varoittivat, että kannattaisi heti purkaa ja kasata itse kunnolla uudestaan. en kuitenkaan näin tehnyt ja silti on pelannut jo 8 vuottaa ja yli 20 000 km ongelmitta
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
ultiman 96 halvalla
6000 mailin tai 6kk takuu
http://www.jnc.fi/product_info.php?cPat ... cts_id=543" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jnc.fi/product_info.php?cPat ... cts_id=543" onclick="window.open(this.href);return false;
oon ku kirkon seinästä revitty perkeles
-
Tämä näyttää jo paremmalta Totta turisee Joe Cool viritysosista ja takuista niiden kohdalla,mutta miten nämä Ultiman koneet sitten tulkitaan?Jos 5800 e maksavalla uudella masiinalla,ei ole kuin "toimivuustakuu",itse jättäisin moisen siinä tapauksessa suosiolla hyllyyn.jarkko kirjoitti:ultiman 96 halvalla
Kyllä sen takuun myöntää suomalainen tavaran jälleenmyyjä. Jos kyseessä on netin kautta tilattu osa niin tuotemerkistä riippumatta voipi olla aika vaikeeta takuun perään huudella. Sit vielä tuosta Ultiman koneiden laatu spekuloinnista et mulla on ainakin 10000 km palvellu em. merkkinen moottori kuin kello...ja otin sen valmiiksi kasattuna. Pari muutakin mottia kyseiseltä valmistajalta tuossa kylällä liikkuu eikä niissäkään mitään vikoja ole ollu. Ihan kiva olis kuulla jos jollain olis oikeesti kokemusperäisiä ongelmia, itse olen tällä hetkellä enemmän kuin tyytyväinen valintaani. Anyway, onhan sen S&S:n pakko olla paljon parempi kun hintaa kattoo...onhan