Liittyy myös tuohon katsastusasiaan, mutta laitoin omaksi aiheeksi.
Tekstissä MMAF Santtu mainitsee, että: "Tietysti vähän enemmän meteliä tuo lisää sellaista menemisen fiilistä, vaikka nopeus ei todellisuudessa muuttuisi".
Eli onko "Paljon Melua Tyhjästä" vai "Loud Pipes Saves Lives"?
Itse olen kallistunut jo vuosikymmeniä sitten omasta kokemuksesta otsikkoni mukaiseen "Loud Pipes Makes Tinnitus And Vitutus". Alkoi jo itseäkin ottamaan päähän DragPipeillä ajaminen. "Tehohäviöistä" puhumattakaan.
Entäpä kun ajaa vehkeellä josta lähtee niin HIRVEÄ MÖKÄ ja itsekin pitää laittaa umpikypärän LISÄKSI Earit korviin jotta voi ajaa.

No avarampia putkia on monenlaisia. Itseä miellyttää enemmän sellainen matala murina kuin korkealta paukkuva teräva, mahdollisesti metallinen soundi.
Tämä nykyinen automaattisesti säätyvä H-D putkistohan on sisänsä hyvä juttu, taajamissa hiljaisemmat ja maantiellä avarammat. Onko vaan riittävän avarat?
Systeemistähän on jo tehty 80-luvulla vaijeriversioita ja myöhemmin manuaalisesti, mutta sähköisesti ohjattuja.
Hesarin Keskustelu aiheesta.Helsingin Sanomat kirjoitti: Moottoripyörien melusta valitetaan Helsingin poliisille kerran päivässä
27.7.2009 5:53
A A
Helsingin Sanomat
Antti Raatikainen / HS
Läheltä mitattuna Harley Davidson -merkkinen moottoripyörä piti 80 desibelin meteliä.
Moottoripyörien ja mopedien melusta tulee valituksia Helsingin poliisille noin yksi päivässä.
"Meidän lukujemme valossa tämä ei ole Helsingissä valtava ongelma", päivystävä komisario Mika Helminen kertoo.
Valituksia tulee eri puolilta kaupunkia.
Moottoripyörien ja mopedien aiheuttamasta melusta on keskusteltu kiivaasti kesän aikana Helsingin Sanomien mielipidepalstalla. Pärinän vastustajat ovat syyttäneet motoristeja terrorisoinnista ja nimitelleet heitä pärinäparoneiksi.
"Tietysti vähän enemmän meteliä tuo lisää sellaista menemisen fiilistä, vaikka nopeus ei todellisuudessa muuttuisi", muunneltujen moottoripyörien yhdistyksen puheenjohtaja Santtu Ahonen toteaa.
Usein moottoripyörästä lähtee tavallista kovempi meteli, jos sitä on muunneltu.
Moottoripyörille suunniteltu katsastuspakko voisi ehkä suitsia melua hieman.
Pohdittu katsastuspakko ei automaattisesti poista meluongelmaa.
"Pyörä voidaan muuttaa heti katsastuksen jälkeen takaisin laittomaksi, jos laittomalla pyörällä välttämättä haluaa ajaa", liikenne- ja viestintäministeriön ylitarkastaja Erik Asplund sanoo.