Shovelin tulpat?

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Shovelin tulpat?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Sepixlh kirjoitti: tulppien pimentymisen syy yleensä löytyy kaasarista
Tai jos vielä pannaan paremmaksi, niin yleensä jostain muusta kuin tulpista :lol: Shovelissa kerkesin kokeilla vaikka mitä huonolla menestyksellä ja lopulta kun sain kaasarin pelikuntoon, se auttoi jo paljon. Sen jälkeen herkesivät pimenemästä, ainoastaan karstaantuivat. Sitten pytyt porattiin ja kannet kunnostettiin ja loppuivat loputkin tulppaongelmat.

Rempan jälkeen vaihdoin tulpat ihan varmuuden vuoksi 3000 km kohdalla Lappiin lähtiessä ja turhaan meni hyvä vaihto. Seuraavilla (NGK) olen nyt ajanut noin 7000 km ja kerran pari sipaissut teräsharjalla puhtaaksi sekä vaihtanut etu- ja takatulpan paikat, kun takimmainen hieman nokeentuu ja etumainen säilyy mukavan ruskeana. Juttelin kansirempan tehneen asiantuntijaliikkeen kaverin kanssa tuosta takatulpan tummemmasta väristä ja kysyin, että pitäisikö kokeilla toista lämpöarvoa. Piti sitä turhana kunnossa olevassa koneessa ja tuota nuo nyt ajetut 7000 km tukevat.

Noista virivirikoneiden kikoista en mitään ymmärrä, mutta jos jo maahan tullessa ovat olleet noin erilaiset lämpöarvot tulpissa, niin vähän pelottaa, että kaikki ei ole kunnossa, vaikka olisi kuinka rempattu. Pahin arvio on, että ryssittyä remppaa tai kasausta on yritetty paikata tulppakikkailulla :roll:
Viimeksi muokannut Joe Cool, 08:51 19.08.2009.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
veeäm
Viestit: 151
Liittynyt: 20:20 13.07.2005.

Re: Shovelin tulpat?

Viesti Kirjoittaja veeäm »

poikko kirjoitti:
Fore kirjoitti:Moroo,
Mikä v..tu mättää kun ei tulpat kestä?
Ajossa on -82 1340cc Shoveli, tulpat ei vaan kestä... olen käyttänyt NGK:ta ja 6. lämpölk.oisko ollu ZGR6C ???
Onko vinkkejä?
Koneessa uudet pytyt ja männät ja kannet sellaset missä tuplatulpat...
Kiits...

ZGR6C taitaa olla ihan väärä tulppa tuohon pyörään, ainakin tämän mukaan: http://www.ngk.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli NGK:n sivu suosittelee BPR5ES-11. Tuo 11 tarkoittaa tehtaalla säädettyä 1,1 mm kärkiväliä.Siihen löytyy myös iridiumtulppaa BPR5EIX-11
Onko molemmat tulpat, tai pitäiskö sanoa tulppaparit noita ZGR6C-mallisia? Onko kansissa molempien tulppien reikien kierteet yhtä pitkät? Tuli vaan mieleeni, että onko toinen tulppapari selkeästi liian pitkä tai lyhyt... Muistikuvani mukaan NGK:ssa lämpöarvon jälkeinen kirjain kertoo kierteen pituuden ja sehän ei ainakaan noissa edellä mainituissa malleissa ole sama.
Sytytyksen ajoituskin voi toki vaikuttaa. Pitäis varmaan kääntää sitä sytytintä vakiosta hiukan myöhäisemmälle tuplatulppakonstruktiolla...
Avatar
pl606
Viestit: 88
Liittynyt: 23:20 19.05.2007.
Paikkakunta: jkl mlk
Viesti:

Re: Shovelin tulpat?

Viesti Kirjoittaja pl606 »

talli kaveri vaihtaa 900:seen saabbiin uudet bilteman tulpat ja vanhat siirtää shoveliin ja hyvin on molemmat kulkuvälineet toiminut :o

itsellä olis shovelin kone nyt osina ja pöydällä odottaa tuplatulppa kannet...
toinen kairattu reikä on pikkujenkainen...
pitäis noihin keksiä sopivat...
On vaikea tehdä mitään
idioottivarmaksi, koska me
idiootit olemme niin
nerokkaita....
Vastaa Viestiin