Tai jos vielä pannaan paremmaksi, niin yleensä jostain muusta kuin tulpista Shovelissa kerkesin kokeilla vaikka mitä huonolla menestyksellä ja lopulta kun sain kaasarin pelikuntoon, se auttoi jo paljon. Sen jälkeen herkesivät pimenemästä, ainoastaan karstaantuivat. Sitten pytyt porattiin ja kannet kunnostettiin ja loppuivat loputkin tulppaongelmat.Sepixlh kirjoitti: tulppien pimentymisen syy yleensä löytyy kaasarista
Rempan jälkeen vaihdoin tulpat ihan varmuuden vuoksi 3000 km kohdalla Lappiin lähtiessä ja turhaan meni hyvä vaihto. Seuraavilla (NGK) olen nyt ajanut noin 7000 km ja kerran pari sipaissut teräsharjalla puhtaaksi sekä vaihtanut etu- ja takatulpan paikat, kun takimmainen hieman nokeentuu ja etumainen säilyy mukavan ruskeana. Juttelin kansirempan tehneen asiantuntijaliikkeen kaverin kanssa tuosta takatulpan tummemmasta väristä ja kysyin, että pitäisikö kokeilla toista lämpöarvoa. Piti sitä turhana kunnossa olevassa koneessa ja tuota nuo nyt ajetut 7000 km tukevat.
Noista virivirikoneiden kikoista en mitään ymmärrä, mutta jos jo maahan tullessa ovat olleet noin erilaiset lämpöarvot tulpissa, niin vähän pelottaa, että kaikki ei ole kunnossa, vaikka olisi kuinka rempattu. Pahin arvio on, että ryssittyä remppaa tai kasausta on yritetty paikata tulppakikkailulla