Kevlar-vahvisteiset farkut +/-

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Lonely rider
Viesti:

Kevlar-vahvisteiset farkut +/-

Viesti Kirjoittaja Lonely rider »

Lämpimiä päiviä on riittänyt tälle kesälle ja hyvät kelit näyttää jatkuvan.
Kuumalla ilmalla tekee mieli ajella pelkillä farkuilla nahkojen sijaan, mutta näin vanhemmiten myös tuo turvallisuus kiinnostaa eli kysynkin: ovatko nuo kevlar-vahvistetut farkut hintansa väärtit vaiko mainostajan jippo? Käyttökokemuksia kiitos!
Rider since 1959
tuusa
Viesti:

Re: Kevlar-vahvisteiset farkut +/-

Viesti Kirjoittaja tuusa »

No en ole vielä testannut kitkan kestävyyttä, mutta kyllä noi draggin jeansit ainakin on jalassa hyvät. Eivät mun mielestä häpeä tavallisille farkuille ja ulkopuolisen silmään vaikuttaa varmasti ihan normifarkuilta. Aavistuksen jäykemmät (kangas on tukevampaa + kevlar-vahvistukset) kuin mihin olin aikasemmin tottunut, mutta nykyään menee täysin normifarkkujen korvikkeena.

Eihän noi kevlarit iskuilta suojaa, mutta ilmeisesti niiden pitäis kestää kitkaa melko hyvin. Pitää vaan muistaa kaatuessaan liukua joko polvillaan tai pakaroillaan :lol:

Mulla on itseasiassa yhdet mustat käyttämättömät draggin jeansit sopuhinnalla vapaana, jos löytyy joku yhtä "pitkä" (30" puntti) ja vähän hoikempi (36" vyötärö) kuin meikäläinen :D
FXEF -84
Röpöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

En malta olla kirjoittamatta toisesta vaihtoehdosta. Osta mieleiset farkut arviolta seuraava tuumakoko eli hieman väljähkö malli. Vie hanksille ja tilaa niihin vuoret jolloin ne pitää vettäkin. Vuoret on mukavat eivätkä pahemmin hiosta. Sepalluksen kohdalle voit pyytää vielä tuuli/vesisuojan niin sateella ei munaat kastu. Farkkujen sisäpuolelle voipi ompeluttaa varmaan myös vahvikkeet. Vuoret maksoi vuosi sitten 50?+postitus kotiin. Kesti muistaakseni reilun viikon. Tekevät työn Leppävirran Oravikoskella.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Röpöttäjä kirjoitti:En malta olla kirjoittamatta toisesta vaihtoehdosta. Osta mieleiset farkut arviolta seuraava tuumakoko eli hieman väljähkö malli. Vie hanksille ja tilaa niihin vuoret jolloin ne pitää vettäkin. Vuoret on mukavat eivätkä pahemmin hiosta. Sepalluksen kohdalle voit pyytää vielä tuuli/vesisuojan niin sateella ei munaat kastu. Farkkujen sisäpuolelle voipi ompeluttaa varmaan myös vahvikkeet. Vuoret maksoi vuosi sitten 50?+postitus kotiin. Kesti muistaakseni reilun viikon. Tekevät työn Leppävirran Oravikoskella.
Siis hanx tekee vedenpitävän kevlar-vuoren farkkuihin 50 erkillä? Kuulostaa hyvältä, tollaset pitää laittaa hankintaan... Tuota voisi sanoa jo halvaksi, mun draggin'in kevlar-kalsarit maksoi huomattavasti enemmän kuin 50e.
Viva Knievel!
Röpöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Puhuin toisesta vaihtoehdosta> veden ja tuulenpitävistä vuorista en kevlarvuorista. Varmaan heillä on lisäksi saatavana vahvikekankaita jotka maksaa erikseen. Pahoittelen epäselvää kirjoitustani.
Housut on olleet mukavat päällä ja eivät liian kuumat. märkänä tietysti raskaat kun toi farkku imee vettä mutta kuivaa tietty ajettaessa äkkiä. Ihme kyllä eivät hiosta.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Röpöttäjä kirjoitti:Puhuin toisesta vaihtoehdosta> veden ja tuulenpitävistä vuorista en kevlarvuorista. Varmaan heillä on lisäksi saatavana vahvikekankaita jotka maksaa erikseen. Pahoittelen epäselvää kirjoitustani.
No juu, niin mä vähän arvelinkin ja siksi kysyin... Kevlarin funktio ajoasussa on kuitenkin joku muu kuin tuulen- tai vedenpitävyys, siinä mielessä tuo vaihtoehto ei taida olla kovin relevantti.
Viva Knievel!
jaska69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaska69 »

Onhan ne mukavat lämpimillä keleillä ja silti suojaavat polvia viimalta.
Tuolta saa joitain malleja:
http://www.superbikers.fi/index.php/far ... ducts.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kestävyydestä testitietoa tuolta:
http://dragginjeans.com.au/productTesting/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Lonely rider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lonely rider »

jaska69 kirjoitti:Onhan ne mukavat lämpimillä keleillä ja silti suojaavat polvia viimalta.
Tuolta saa joitain malleja:
http://www.superbikers.fi/index.php/far ... ducts.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kestävyydestä testitietoa tuolta:
http://dragginjeans.com.au/productTesting/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos palautteesta. Hyvä tietää, että tuo kevlar-kangas suojaa myös tuulelta.
Tuolta superbikers linkistä löytyi mielenkiintoiset byksat eli aramith-kankaalla vahvistetut housut, hintaa oli tosin huimat 300 eskoa, kova hinta farkuista 8O
Rider since 1959
Hannu_L
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu_L »

Itse olen ajellut tämän kesän noilla draggin jeans varmareilla. Olen suihkuttanut gore-tex vaatteille tarkoitettua kyllästysainetta ja kyllä ne pikkusateen on kestänyt. Kovemmalla sateella tosin tulee vesi läpi, mutta niin tuppaa tulemaan muistakin kamppeista. Itse käytän myös polvisuojia joille löytyy paikat housuista, pysyy polvet notkeina viimassakin.
Tintti13

Viesti Kirjoittaja Tintti13 »

Mä oon ajanut Iconin kevlarfarkuilla 04/09 alkaen sekalaista ajoa, silloin kun nahkahousut ovat olleet liikaa.

Pitää ihan hyvin tuulta, ja on hyvät jalassa. Alle tietty urheilupitkät kalsarit tai pelkät lyhkäset. annan housuille arvosanan 10 ja ne on palvelleet tosihyvin. Ostopaikkana oli Allright vantaa ja hinta jossain 100 euron nurkilla.

Mielestäni ne ei ole kalliit kun tavallisia kunnollisia merkkifarkkuja ei oikein irtoo samaan rahaa.
#Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
ss454
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ss454 »

Hannu_L kirjoitti:Itse olen ajellut tämän kesän noilla draggin jeans varmareilla. Olen suihkuttanut gore-tex vaatteille tarkoitettua kyllästysainetta ja kyllä ne pikkusateen on kestänyt. Kovemmalla sateella tosin tulee vesi läpi, mutta niin tuppaa tulemaan muistakin kamppeista. Itse käytän myös polvisuojia joille löytyy paikat housuista, pysyy polvet notkeina viimassakin.
Kuinkas nuo polvisuojat istuu farkkujen sisään? Entä oletko lantiosuojia kokeillut? Kiinnostaa, että pitääkö suojat samantien pysähtyessä ottaa pois vai toimiiko housut noin myös kävellessä/istuessa jossain pidemmän aikaa. Ja tietenkin muuttuuko ulkonäkö suojilla kovinpaljon pahemmaksi. Mitä olen katsellut, niin Camo housuihin jostain syystä se jonkinsortin löysyys istuu paremmin ja sinne ehkä helpompi suojia lisäillä.
Vastaa Viestiin