883->1200 konversio kyssäreitä

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

ezmo
Viestit: 562
Liittynyt: 08:19 11.08.2009.
Paikkakunta: Espoo

883->1200 konversio kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja ezmo »

Mietityttää ryhtyä 2008 883->1200 konversioon. Miten jälleenmyyntiarvon kanssa käy? Mitä muuta pitää vaihtaa, kuin sylinterit ja männät. Hakua käyttäen jotain tiedon rippeitä löysin, mutta tarkempaa tietoa kaipailen. Nykyinen Sportster on kaikinpuolin vakio tekniikan puolelta.

Eli mikä on kokonaiskustannus
Jälleenmyyntiarvoon vaikutus
Kuinka paljon palikkaa menee vaihtoon´
Mistä saa järkevimmät konversiopaketit
Missä konversio kannattaa tehdä

kysyvä ei tieltä eksy, sanos espoolainen ojan pohjalta
Kickstart, deserve the ride!

Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
hlyytine
Viestit: 1188
Liittynyt: 20:08 12.01.2004.
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: 883->1200 konversio kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Esitän vaan nyt mielipiteeni. Vanhemmissa evosportstereissahan ei ole mitään järkeä olla tekemättä konversiota ja paljonhan niitä on tehtykin. Uudempiin niitä ei ole vielä keritty tehdä niin paljon, että olisi vankkaa tietoa asiasta, ainakaan niin paljon mitä vanhempien tapauksessa. Ne kun on oikeastaan ihan eri moottori huohottimineen, sytytysjärjestelmineen, laakerointineen, että en usko että homma menee samalla tavalla pienimpiä detaljeja myöten. Varsinkin jos ongelmia tulee niin saatat aika itseksesi olla.

Jälleenmyyntiarvoa on turha edes pohtia kun nykyisin markkinoilla on ihan yltäkyllin ties minkälaista kulkinetta. Ei sitä ainakaan sijoituksiaan saa takaisin. Toisaalta jos jälleenmyyntiarvoa mietit, niin ehkä Sportster ei olekaan sinun pyörä :twisted:

Konversio kannattaa ehdottomasti tehdä pajassa sisällä eikä taivasalla. On siinä muutenkin sitä puuhaa.
ezmo
Viestit: 562
Liittynyt: 08:19 11.08.2009.
Paikkakunta: Espoo

Re: 883->1200 konversio kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja ezmo »

thanks, case closed.
Kickstart, deserve the ride!

Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
poromarko
Viestit: 707
Liittynyt: 23:33 14.07.2002.
Paikkakunta: tornio
Viesti:

Re: 883->1200 konversio kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja poromarko »

Ihmettelenpä että miksi ei kannata olla tekemättä vanhempiin evoihin ko.muutosta.
Viime syksynä mentiin poikain kanssa syksyllä ajokautta päättämään pohjoiseen niin kaverin 883 kyllä tuli 160km/h perässä. Tietysti mikäli tämä ei riitä niin täytyyhän sitä sitten saada lisää vauhtia.

Muutos on myös sellainen että jos et vierasta työkaluja niin melko helppo on muutos tehdä kotonakin,säästyy melkoisesti rahaa.
Asiat pitää oppia tekeen sillai oikealla tavalla väärin!
Avatar
Sulkava
Viestit: 291
Liittynyt: 10:42 28.04.2005.
Paikkakunta: Helsinki-Sulkava alla day lång
Viesti:

Re: 883->1200 konversio kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

koitin näitä kookletella.. konversioo ja kokemuksii----- mut tää vaan löytyi....... :roll: :roll: noita valmiita settejä olisi e-bayssä... eli sylinterit kaluineen + tiivisteet.... mutta mitäs kaikkee muuta on vaihdettava ???
eihän tollanen remppa oo kummonnen jos pelkkää yläpäätä ruuvvataan....
H-Ds + Mustangs...
Soutuneuvos ;)
Don Quijote
Viestit: 980
Liittynyt: 13:10 10.10.2003.

Re: 883->1200 konversio kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Sportyihin löytyy paljon tietoa jenkkifoorumeilta, mm. XL-forumilta. Englantia täytyy tietysti osata edes auttavasti jos meinaa jotain tietoa löytää. KVG auttaa ongelmissa :wink:

Konversiotarinaa: http://xlforum.net/vbportal/forums/foru ... .php?f=224" onclick="window.open(this.href);return false;

Nightrider on myös yksi legendaarinen jota kannattaa selailla:

http://www.nightrider.com/biketech/toc.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin