Avopotta, tulpat -> korvissa vinkuu silti

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

ezmo

Avopotta, tulpat -> korvissa vinkuu silti

Viesti Kirjoittaja ezmo »

Voiko mulla olla maailman herkimmät korvat, kun ei kykene ajaan foamitulpilla avopotan kanssa katteettomalla prätkällä. 20km 100km/h motariajon jälkeen, kun pysähtyy, päässä kumisee ja hurisee ja korvissa vinkuu vieläkin päivien päästä.

Kumma kun ajon aikana tuo suhina ja kohina eivät juuri erotu/häiritse, niin syvälle tulpat on laitettua ja kypärä on kokoa S miehen päässä ja on tod tiiviisti poskilla. Kypärän kun ottaa päästä, kuuluu melkein plop.

putkistomelusta se ei johdu, alla on orkkis töhöttimet

Apuva, umpipotalla ajo, on kuin autolla ajais....

Esa
Kickstart, deserve the ride!

Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Mopopoika -65
Viesti:

Re: Avopotta, tulpat -> korvissa vinkuu silti

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

ezmo kirjoitti:Apuva, umpipotalla ajo, on kuin autolla ajais....
Mulla avopotta on paljon hiljaisempi kuin kaksi käytössä olevaa umpipottaa. Avopotta (Davidan Speedster) kun istuu todella hyvin päässä ja eristää äänet melko hyvin.

Onhan se vaahto siellä korvassa oikein? Joskos se on liian tiukassa ja liian sývällä?
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
ezmo

Mopopoika -65 kirjoitti:
ezmo kirjoitti:Apuva, umpipotalla ajo, on kuin autolla ajais....
Mulla avopotta on paljon hiljaisempi kuin kaksi käytössä olevaa umpipottaa. Avopotta (Davidan Speedster) kun istuu todella hyvin päässä ja eristää äänet melko hyvin.

Onhan se vaahto siellä korvassa oikein? Joskos se on liian tiukassa ja liian sývällä?
Mitäs vikaa, jos on liian syvällä? Mulla ne on niin syvällä, kuin menevät, hyvä kun saa pois.

Esa

Sportster Hugger -94
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

ezmo kirjoitti:Mitäs vikaa, jos on liian syvällä? Mulla ne on niin syvällä, kuin menevät, hyvä kun saa pois.
Eikös nämä vaahtoeristeet menetä vaimennuskyvyn, jos ne ovat niin tiiviisti, että eivät pääse laajenemaan. Jos se tulppa on korvassa tiiviinä tavarana, niin ei vaimenna?? Luulisin...
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
ezmo

Mopopoika -65 kirjoitti:
ezmo kirjoitti:Mitäs vikaa, jos on liian syvällä? Mulla ne on niin syvällä, kuin menevät, hyvä kun saa pois.
Eikös nämä vaahtoeristeet menetä vaimennuskyvyn, jos ne ovat niin tiiviisti, että eivät pääse laajenemaan. Jos se tulppa on korvassa tiiviinä tavarana, niin ei vaimenna?? Luulisin...
Mulla ne on niin tiiviisti, etten kuule puhetta 2 metrin päästä.... Oon ihan pihalla.... Davidan Jetiä on kattonut, mutta koeajoakaan ei uskalla tehdä, kun vinkuna lisääntyy korvissa joka avopottakerran jälkeen...

Nyt siis käytössä IXS avopotta ilman tota lippaa http://www.piaggio-service.ch/images/He ... silber.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Umpipotta, kun on päässä, kukaan ei moikkaa :roll:

Sportster Hugger -94
mkola

Viesti Kirjoittaja mkola »

Tulpista mitään tiedä mut jos tuolla IXS.n avopotalla ajelet niin kyllä sillä fiilis on kun vetelis tuulitunnelissa motarinopeuksissa :D Se vähäinen kokemus kun mulla potasta on niin jo 95km/h oli tuskaa kun remmi kuristi ja korvissa suhisi aivan sikana!! Jos avopotalla meinaat ajella niin hanki ihmeessä Davida jet
jos päähän istuu niin ajo sillä on yhtä juhlaa vielä motarinopeuksissa ( jos sinne on hinku mennä ajeleen :D )
Ave
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ave »

Davidan Jettiä kävin Riku Motorilla kokeilemassa. Ainut kappale oli ahtaanpuoleinen, joten mukaan lähti Ruby. Kalliinpuoleinen, mutta muuten ok, ei ainakaan äänieristyksessä valittamista (en käytä korvatulppia).
FXSTB -03
henry
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henry »

Ääni Davidan Jetille. Nolomman näköinen kuin Speester mutta on hiljainen. Vieressä puhuvien suut käy mutta ääntä ei juuri kuule! Korvatulppiakin on monenlaisia. Itsellä ainakin hankala saada noita vaahtomuovisia toimimaan ja asettumaan. Rautakaupoista ja apteekeista saa monenlaisia malleja.
Flhrsi 07
Turre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turre »

korvatulppia on erikokoisia ja - mallisia. ei kait sulla vaan ole liian isot tulpat jolloin oireet eivät olisi melusta peräisin vaan siitä että korvakäytävät anovat armoa kun joku raiskaa niitä "pakko mahtua kun vihitty" -pottityylillä.
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
Hiski

Viesti Kirjoittaja Hiski »

Omia kokemuksia:

-IXS avopotta suorastaan imee ilmaa sisälle=järjetön meteli korvissa
-itsellä oli samoja oireita avoruukulla+tulpilla eli meteli vain kasvoi korvissa ja tinnitys jatkui vielä seuraavanakin päivänä. Korjaantui kun vaihdoin korvatulpat isompiin,ne niin syvälle korviin kun järkevästi menee ja ruukku päähän vasta kun tulpat on paisunu kunnolla niin pysyvät paikallaan.... 8O

väittäisin että syynä liian pienet korvatulpat
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Mulla on Schuberthin J1 avokypärä. Tosin tässä on visiiri, joka on valtavan kokoinen, mutta tuohon voi laittaa myös S1-mallin(integraalipotta) pienemmän visiirin, jolloin visiirin alareuna ulottuu about juur nenän alapuolelle. J1 on hiljainen. Kestää vertailun jopa umpiruukkuihin ja on paljon hiljaisempi kuin esim. HJC:n visiirillinen kypärä. Hyvä kypärä siis sikäli ja myös mukavuuden suhteen, mutta helkkarin isokokoinen. Vaikka tuo onkin suht hiljainen, niin pidän silti pitkillä reissuilla Alpinen "kuusitulppia".

Pistin (jälleen) kokeeksi tallissa pari vuotta lojuneen pleksin Bobiin kiinni ja tuo pleksi aiheuttaa perkeleellistä mölyä kypärään. Pleksin kulman ja korkeuden säätö ei juuri vaikuta meteliin. Ilmavirta ohjautuu suoraan kypärän visiiriin joka jo 80 vauhdissa alkaa rämisemään...
H-D Softail Custom 1998
eemeli

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Taitaa olla kiinni niin päästä, kuin kypärästäkin. Itse olen ajellu monta kesää Nolanin 1:llä ja huokeet apteekin tulpat korvissa. Hiljaisempaa on todellakin, kuin umpipotalla, jota myös oon joskus kokeillut. Putketkaan ei oo kaikkein hiljaisemmat....
Kun järki loppuu jatketaan voimalla.
ezmo

Hiski kirjoitti:Omia kokemuksia:
Mulla on ne Earin kartiomalliset isommat Large foamit, puheääntä en kuule 2m päästä, kun ne on päässä, mutta silti ajon jälkeen vinkuu ja viheltää.

Meen teettämään korviin tulpat. Toimitusaika vaan on pirun pitkä.

Esa

Sportster Hugger -94
Kalju Partanen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalju Partanen »

Nolan No1 ja erityyppiset kertakäyttötulpat olleet käytössä 4 kesää, valitettavasti! 3 ensimmäistä meni "ihan hyvin". Silloin tällöin huminaa, kuten baari-illan jälkeen. Tänä kesänä tuli vedeltyä pidempiä siivuja (>1000km) kerrallaan ja isompia teitä (>80 km/h). Ja nyt tinnittää! Jatkunut muutaman viikon, joten jäänee pysyväksi.

Summa summarum. Osta kunnon tulpat! Finfonic tms. Minimivaatimus on, että kertakäyttötulppia käyttää todellakin vain kerran!
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

ezmo kirjoitti:
Hiski kirjoitti:Omia kokemuksia:
Mulla on ne Earin kartiomalliset isommat Large foamit, puheääntä en kuule 2m päästä, kun ne on päässä, mutta silti ajon jälkeen vinkuu ja viheltää.

Meen teettämään korviin tulpat. Toimitusaika vaan on pirun pitkä.

Esa
Kaverilla on käytössä edelläolevan linkin mukaiset tulpat. Kehui niitä kovasti ja hinta on vain murto-osa Finfonicin tulpista. Idea siis näissä, että tuo valos tehdään itse. Hintaa kuulemma Jenkeistä tilaten noin 20-30?. Tuossa linkki-> http://www.radians.com/main/p-282-radia ... plugs.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Noi mun käyttämät Alpinen Moto-Safe tulpat ovat hyvät, mutta aattelin tilata talven aikana nuo yllämainitut.
H-D Softail Custom 1998
Vastaa Viestiin