Lancia1 kirjoitti:Yeah!, kaikki syyt eliminoitiin kohta kohdalta mikä oli hyvä, samalla tuli tarkastettua löystyneet ruuvit ja mutterit jne.
Lopulta vaihdoin 98-99 oktaaniseen bensaan ja ongelmat ratkesivat! Pauke ja nykiminen on poissa, kone käy kauniisti ja kulkee tasaisesti.
Aiemmat pyöräni ovat olleet japselja ja niille tuo 95:n piisas hyvin.
Toisaalta tämän HD:n polttoaineenkulutus on vain 4-5 litraa sadalle, eli ei se hintaero tunnu missään.
Mistä nykypäivänä saa 99 oktaanista, eikös tarjolla ole ollut jo monta vuotta pelkästään 95 ja 98 oktaanista?
Kiitokset kaikille vastaajille
Tässä tämän hetkinen tilanne
1.
=>Akku on uusi
2.
=>Bensan, sähkön tai ilman saanti on tarkistettu
3.
=>Sytytystulpat on vaihdettu ja putsattu ja putsattu ja......
4.
"Jos se maantienopeudessa toimii kunnolla, mutta hiljaisessa vauhdissa kakoo, niin kuulostaa hiukan siltä että bensan saannissa voisi on robleemaa, tai ehkä bensanpinta kaasarissa alhaalla. Tai sitten ilmavuoto jossain. Katsoisin että missä kunnossa se suodatin on tankin sisällä, se tietysti selviää kun ottaa letkun irti kaasarista ja katsoo tuleeko sieltä kunnolla ainetta."
=>Tsekattu
5.
"Imuvuoto kyllä käväisee mielessä ja se kannattaa tutkia starttipiottia suihkuttamalla sinne imusarja kauloille yksi kerrallaan."
=>On tehty
Spekulaatio????
Tämän hetkinen arvuutukseni on, että bensan pinnan tunnistin on kytköksessä ohjaimeen joka falskaa ja bensaa valuu liikaa???
Onko siinä nyt ne uudet vaimentajat paikoillaan? Saattaahan olla, että konetta ahdistaa liikaa, jos bensaa tulee samaa tahtia kuin ennen mutta putket on "tukittu".
Oma shoveli tykkää kans v-poverista eikä pauku niin paljon. Oletkos tarkastanut sytkän ajoituksen , tuli vaan mieleen jos käy 99.llä paremmin vois olla jonkun asteen pielessä. Kiihdytyspumpun säätö super e.ssä ainakin mulla aika tarkka ja tietty toi seosruuvi oikein säädettynä.
valitettavasti ei tämäkään napanut; sitä on säädetty ja kokeiltu eri ruuvinasentoihin about parin millin jaolla
MUTTA olin ajatellut että talveksi se saa mennä oikeaopineen harrikkakorjaajan luo jossa se talven rauhassa duunataan kunoon kaikki.
Kuka suosittelee ja ketä harikkaasiantuntijaa?
Jep Jep Mäntsälä, W-twin Loimaa, Jep Jep Joensuu sitten MP-mesta Heikkinen Joensuu (jonne voit jättää pyörän talvisäilytykseen(säilytystilaa vissiin >400mp) ja huoltoon, saat dynotetun säädetyn mopon ajoon sinä päivänä kun haluut. Aku täynnä. Tosi hyvä huolto ja ovat ammattilaisia.) Suomi on pieni maa muta matkailu avartaa.....
Mä en kyllä veisi talvella huoltoon minnekään, etenkin jos vika esiintyy vain ajaessa ja kaikki yleisimmät vikapaikat on tarkastettu... Toisinaan nuo "osaavat" huollot ei saa kesälläkään ajovikoja esiin, niin saatika sitten talvella. Tulee helposti kallis lasku kun aletaan vaihtelemaan toimivia osia summassa.
Jos itse olisi tuossa tilanteessa, niin vaihtaisin sössön tilalle cv-keinäsen ja katsoisin miten sitten pelaa. Sössö on tunnetusti kylmänä aika pirullinen kaasari, selkeästi tehty mielessä ameriikan ihmemaan lämpimät kelit. Sössöä voi koittaa rauhoitella yostin voimatuubilla jollei keinästä löydy mistään sopuhintaan, ainakin itsellä on tuo kikka on toiminut.
Kyllä tuo yhä enemmän bensansaantiongelmalta kuulostaa, siihen viittaa nuo kulutusluvutkin. FXR vie normaalisti enemmän kuin 4-5 litraa sadalla, ajotavasta riippuen tietty, tuo vähän viittaisi laihalla käymiseen myös oireiden puolesta. Ja kyllä sille normaalisti kelpaa 95 bensa ihan nätisti. Jostain se nyt valskaa tai ei jostain muusta syystä saa tarpeeksi kakkua. Jokos suuttimien koot on käyty läpi? Itsekin saattaisin tuossa tilanteessa alkaa etsiä CV keihiniä, vaikka vaan lainaksi kokeiltavaksi. Tai sitten varaisin penkitysajan jostain osaavalta pajalta, säätäminen saattaa muuten olla loputon projekti.
Itsellä oli vastaavia haasteita ex-rautiksen kanssa ja luulin että kone ei saa kakkua tyhjäkäynnin alueella mutta loppujen lopuksi vika löytyi kiihtydys pumpun säädöstä joka oli täysin pielessä. Sössön sivuilta löytyi hyvät alku asetukset ja niitä vähän viilaamalla kone rupes pelaaa ihan iloisesti myös alhaalta. Noi tyhjät putket voi myös vaikuttaa ikävästi säätöihin eri toten alakierroksilla. Itsellä ainakin kun pisti huilut putkiin niin pauke väheni kummasti. Ja hiljeni äänetkin sopiviksi, omasta mielestä.