Rampolla tainnu joulupuuro mennä väärään sieraimeen ?rampo63 kirjoitti:Taitaa mennä vääntämiseks mut mua henk.koht. kyrpii alkaa säätämään ,niitten metelimittailujen kanssa,ja sit siel oli jos jonkummoista hallittavuuteen liittyvää koeajotestausta,,,tommonen vanha paska mikä mullaki toi sopperi on ni paappas sitä joku ny koeajamaan,,,eihän sillä saatana osaa ajaa ku itte,,,prossahommathan oli kunnos jo ennen apu kakkosia,,,ja edelleen on kyse mun mielipiteestäni jonka ei ole tarkotus saada kannatusta mistäänpäin vitun skeneä,,,älkääkä ikinä käsittäkö tän pualihullun juttuja jonaan ristuksen absoluuttisena totuutena,,voihan sie tietty olla että oon käsittäny asian väärin mutta tältä tuo ny tuntuuMr.Hyde kirjoitti:Miten se meni vaikeammaks? Vanhojen kohdallahan kaikki säilyi periaatteessa samana, mitä nyt viimeisenä parina vuotena prossataulukot on muuttuneet, runkomuutoksista ei viedä prossia ja jousiperän saa jäykistää. En nyt ihan heti keksi miten vanhojen rakentelu olisi nyt yhtään sen vaikeampaa.
APU 2 "Uusi Chopperlaki"
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
- JuicyFruit
- Viestit: 250
- Liittynyt: 23:33 20.03.2005.
- Paikkakunta: Ulkopuoli
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
Hoh hoijaa. Jopas on herkkähipiäiseksi tultu. Nimimerkki pete67 kiinnitti huomiota siihen että tekijätahoja kiittävä viestini oli poistettu, ja totta tosiaan, näin oli tehty.
Sen jälkeen sekä pete67:n viesti että sitä kommentoiva lyhärini poistettiin.
Kiitos etukäteen niistä tunneista, jonka tämä asiaton, solvaava, foorumin sääntöjä rikkova ja laiton viestini saa olemassa olla.
_
Sen jälkeen sekä pete67:n viesti että sitä kommentoiva lyhärini poistettiin.
Kiitos etukäteen niistä tunneista, jonka tämä asiaton, solvaava, foorumin sääntöjä rikkova ja laiton viestini saa olemassa olla.
_
The bigger, the better.
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
[
Rampolla tainnu joulupuuro mennä väärään sieraimeen ?[/quote]
Eihän mul ookkaa ku kaks väärää sierainta
Rampolla tainnu joulupuuro mennä väärään sieraimeen ?[/quote]
Eihän mul ookkaa ku kaks väärää sierainta
-Panheads MC-
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
Totasiis? Koskeeko tuo ns."koeajotesti" mitä kuppikuntaa? siis nyt tästä eteenpäin tehtäviä vai jo joskus muinoin tehtyjä??(ja katsastettuja) ... vai miten se oli?Mr.Hyde kirjoitti:Ota Rampo ihan rauhallisesti, ei se vanhan vehkeen rakentaminen muutu yhtään hankalammaksi. Eikä niitä koeajoja tehdä kuin ainoastaan sellaisille härveleille joita ei vanhan lain mukaan olisi saanut edes tehdä. Eli yli 2 metriä tai 47 astetta. Ja jos tuollaiseen testaukseen joutuu niin varma tietolähde tietää kertoa että ainakin MMAF on hakenut hyväksytyn testauslaitoksen sertifikaattia ja se ryhmä mikä ko. yhdistyksessä tulee testaustyöryhmässä toimimaan on ajanut melkoisen monta peninkulmaa käsivaihteisilla pitkäkeuloilla - ei pyörän puikkoihin tarvi mitään AKE:n vastavalmistunutta katsastusinsinööriä päästää ...
Ja sitten ne melurajat... vanhat vehkeet menee edelleen ihan samojen rajojen mukaan kuin ennenkin.
Panhead -54...... "pitkä,paksu,matala ja saatanan paha ääninen".
- Raimo-Raato
- Viestit: 395
- Liittynyt: 22:04 18.12.2003.
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
ä
Jos pannukopteri puolestaan sattuu olemaan jo ennen ekaa kopterilakia rakennettu ja leimattu vaikkapa 230 akselivälille niin sillä saa edelleen ajaa laillisesti niin kuin ennenkin. Toki jos sitä muuttaa niin sit pitäis katsastaa uudestaan.
Ja mainittakoon muuten että kyllähän aiemminkin katsastusmiehen ois pitänyt suorittaa koeajo kun keulakulmaa/akseliväliä muttettu.
Koskee uusia rakennelmia jos ne halutaan katsastaa lailliseksi. Siis jos vaikkapa vanhasta pannuchopperista tahi yhtälailla uudesta TC:stä haluaa pidentää vielä entisestään akseliväliä niin että 2 metriä ylittyy niin sit on mahdollista saada ne laillisesti kilpiin noiden hallittavuus&jarrutestien avulla jotka tod.näk. MMAF tulee suorittamaan.hd54 kirjoitti:Totasiis? Koskeeko tuo ns."koeajotesti" mitä kuppikuntaa? siis nyt tästä eteenpäin tehtäviä vai jo joskus muinoin tehtyjä??(ja katsastettuja) ... vai miten se oli?
Jos pannukopteri puolestaan sattuu olemaan jo ennen ekaa kopterilakia rakennettu ja leimattu vaikkapa 230 akselivälille niin sillä saa edelleen ajaa laillisesti niin kuin ennenkin. Toki jos sitä muuttaa niin sit pitäis katsastaa uudestaan.
Ja mainittakoon muuten että kyllähän aiemminkin katsastusmiehen ois pitänyt suorittaa koeajo kun keulakulmaa/akseliväliä muttettu.
a.k.a. Rambe
Kalusto: Panhead -52 ja Ironhead -73 Blower
Kalusto: Panhead -52 ja Ironhead -73 Blower
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
Nyt löytyy YLE englanninkielisissä uutisissa asiaa koskevaa raportointia.
http://areena.yle.fi/video/649515" onclick="window.open(this.href);return false;
n. 2:10 kohdalta alkaa uutinen pyöränrakentelusta ja chopperlaista.
Tuttuja naamoja ruudussa. Hyvä.
(saa se YLEkin esitettyä jotain hyvää... )
http://areena.yle.fi/video/649515" onclick="window.open(this.href);return false;
n. 2:10 kohdalta alkaa uutinen pyöränrakentelusta ja chopperlaista.
Tuttuja naamoja ruudussa. Hyvä.
(saa se YLEkin esitettyä jotain hyvää... )
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
smuige kirjoitti:Nyt löytyy YLE englanninkielisissä uutisissa asiaa koskevaa raportointia.
http://areena.yle.fi/video/649515" onclick="window.open(this.href);return false;
n. 2:10 kohdalta alkaa uutinen pyöränrakentelusta ja chopperlaista.
Tuttuja naamoja ruudussa. Hyvä.
(saa se YLEkin esitettyä jotain hyvää... )
Se oli hyvä ja positiivinen pätkä!
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
Liikuttavan samaa mieltä edellä kirjoittaneiden kanssa. Tuollaisen noin hyvän pätkän olis kyllä voinut heittää ihan TV1/TV2:sta myös ulos.wesa kirjoitti:Se oli hyvä ja positiivinen pätkä!smuige kirjoitti:Tuttuja naamoja ruudussa. Hyvä.
(saa se YLEkin esitettyä jotain hyvää... )
Tuota "YLEkin esitettyä jotain hyvää" on pakko kommentoida otsakurttutosikkona, että mikään muu kanava ei tekkkarissa ole senkään vertaa katsomisen arvoinen Ei vaan pysty noihin tosi-TV juttuihin sun muuhun mainosp*askaan millään, ei vaan pysty ...
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
Eikös nää news in english tule TV-1 aamu-tv:n yhteydessä almost every morning vai kuinka.
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
Tulivat vielä jokunen aika sitten heti klo 9 uutisten perään, mutta nyt aamu-TV:n uudistuksen myötä ovat kai siirtyneet äkkiä ohjelmatietoja vilkaisten tuonne klo 11 pintaan Eipä ole noita ikinä tullut tuohon uuteen aikaan katsottua, aiemmin useastikin katsoin.Glide kirjoitti:Eikös nää news in english tule TV-1 aamu-tv:n yhteydessä almost every morning vai kuinka.
Mutta oikeassa olet TV1:stä se tulee, katseluaika on vaan aika huono. Tällaisen uutisen olisi voinut kyllä ajaa ulos "oikeidenkin" uutisten yhteydessä, mutta sitä ei kai katsottu sitten niin tärkeäksi. No hyvä että edes noin ja kiitokset jäsen S:lle linkin välittämisestä meille muille
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
Satuin vahingossa näkemään... hyvä äijät! Ihmettelen vaan sitä että ei ollut mitään kotimaankielisissä uutisissa, yleensä toi englanti-osio on lyhennelmä pääuutisista. Vai ajattelivatko YLEllä että mopomiesten naapurit hermostuu jos kerrotaan suomeksi mopomiesten asioiden helpottuvan? Ei mahdu kohta sopperit pelkästään omaan pihaan...smuige kirjoitti:Nyt löytyy YLE englanninkielisissä uutisissa asiaa koskevaa raportointia.
http://areena.yle.fi/video/649515" onclick="window.open(this.href);return false;
n. 2:10 kohdalta alkaa uutinen pyöränrakentelusta ja chopperlaista.
Tuttuja naamoja ruudussa. Hyvä.
(saa se YLEkin esitettyä jotain hyvää... )
tinde
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
Nyt on luettu tuota uutta asetusta kuin piru raamattua, varalta myös oikealta vasemmalle ja alhaalta ylös.
Mutta jos nyt joku ystävällinen sielu vois kiteyttää tuon ahtamista koskevan asian:
"Tyyppihyväksyttyjen Euro 2-tasoisten (direktiivi 2002/51/EY, voimaan täysimääräisesti 1.7.2004) tai sitä uudempien moottoripyörien moottoria ja pakoputkistoa saa muuttaa vain sellaisilla osilla, jotka on testattu pakokaasupäästöjen ja melun osalta direktiivissä säädetyllä tavalla. Varaosakatalysaattorin ja äänenvaimentimen tulee olla kyseiseen moottoripyörämalliin hyväksyttyjä ja e-merkittyjä. Tehorajoituksia ei tällöin ole lainkaan!"
Kysymys siis kuuluu: Onko vm -05 Buell mahdollista saada muutoskatsastettua turbolle?
Mutta jos nyt joku ystävällinen sielu vois kiteyttää tuon ahtamista koskevan asian:
"Tyyppihyväksyttyjen Euro 2-tasoisten (direktiivi 2002/51/EY, voimaan täysimääräisesti 1.7.2004) tai sitä uudempien moottoripyörien moottoria ja pakoputkistoa saa muuttaa vain sellaisilla osilla, jotka on testattu pakokaasupäästöjen ja melun osalta direktiivissä säädetyllä tavalla. Varaosakatalysaattorin ja äänenvaimentimen tulee olla kyseiseen moottoripyörämalliin hyväksyttyjä ja e-merkittyjä. Tehorajoituksia ei tällöin ole lainkaan!"
Kysymys siis kuuluu: Onko vm -05 Buell mahdollista saada muutoskatsastettua turbolle?
"World`s Greatest Cornering Bike"
-British Bike-Magazine
-British Bike-Magazine
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
-05 Buellissa on katalysaattori. (onhan?)Raymond kirjoitti:Nyt on luettu tuota uutta asetusta kuin piru raamattua, varalta myös oikealta vasemmalle ja alhaalta ylös.
Mutta jos nyt joku ystävällinen sielu vois kiteyttää tuon ahtamista koskevan asian:
"Tyyppihyväksyttyjen Euro 2-tasoisten (direktiivi 2002/51/EY, voimaan täysimääräisesti 1.7.2004) tai sitä uudempien moottoripyörien
moottoria ja pakoputkistoa saa muuttaa vain sellaisilla osilla,
jotka on testattu pakokaasupäästöjen ja melun osalta direktiivissä säädetyllä tavalla.
Varaosakatalysaattorin ja äänenvaimentimen tulee olla kyseiseen moottoripyörämalliin hyväksyttyjä ja e-merkittyjä.
Tehorajoituksia ei tällöin ole lainkaan!"
Kysymys siis kuuluu: Onko vm -05 Buell mahdollista saada muutoskatsastettua turbolle?
Jolloin sitä koskee alla oleva:
MMAF kirjoitti:2. Pakokaasupäästöt
A. Tyyppihyväksytyt moottoripyörät, joissa on katalysaattori
Varaosakatalysaattorin tulee olla e-hyväksytty kyseiselle ajoneuvolle. Jos moottoriin tehdään lisäksi muita muutoksia, pakokaasupäästöt on mitattava direktiivissä säädetyllä tavalla joko akkreditoidun tutkimuslaitoksen tai hyväksytyn asiantuntijan toimesta.
Todennäköisesti Suomessakin tullaan jatkossa tekemään moottoripyörien pakokaasupäästömittauksia, ainakin Ekokat on niitä viime vuosina pienessä määrin tehnyt. Hyväksytyn asiantuntijan statuksen hakeminen ei ole mahdottoman raskas prosessi, joten byrokratia tuskin on este mittausvaltuuksien saamiseksi.
Joihinkin moottoripyörämalleihin on saatavilla esimerkiksi turbosarjoja, joille valmistaja antaa vaatimustenmukaisuustodistuksen pakokaasupäästöjen ja melun osalta. Ellei muutossarjalle ole saatavilla vaatimustenmukaisuustodistusta, sellainen on hankittava itse.
Käytännössä tämä merkitsee, että katalysaattorin ja äänenvaimentimen on oltava e-merkittyjä ja pakokaasupäästöistä on esitettävä vähintään hyväksytyn asiantuntijan todistus. Lisäksi katsastuskonttorilla mitataan melu...
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1186.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli lyhyesti, jos pyörässä on alunperin katalysaattori, saa pakoputkistoa muuttaa vain kyseiseen pyörään tyyppihyväksytyillä e-hyväksytyillä osilla.
Vastaus kuuluu:
Jos sulla on e-hyväksytty turbosatsi, niin silloin pitäisi olla mahdollista.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
Tämä on juurikin se juttu mikä mulle EI aukea, eli -05 Buellissa ei ole katalysaattoria. Siltikin tämä Euro-2 on tullut voimaan 1.7.2004. Sekavaa.
Ps. vieläkö sulla Smuige on se katettu Buell tallessa?
-R
Ps. vieläkö sulla Smuige on se katettu Buell tallessa?
-R
"World`s Greatest Cornering Bike"
-British Bike-Magazine
-British Bike-Magazine
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
Kuinkahan määritellään "Tyyppihyväksytty moottoripyörä" pakokaasupäästöjen osalta? Tarkoittaako tuo käytännössä Euro2 hyväksyttyjä eli vuosimalleja 2003 ja siitä eteenpäin?
Eli tuon mukaan silloin olisi oltava e-hyväksytyt vaimentimet ym.Tuo tyyppihyväksyntädirektiivi koskee uusia tyyppejä 17.6.1999 alkaen ja kaikkia käyttöönotettuja 17.6.2003 alkaen.
Katalysaattori? Jos sellaista ei ole todistettavasti ollut 2005 alkuperäisessäkään, miten sitten? Tarvitseeko
laittaa turbotuksen yhteydessä?
Jos on mulla tallessa se -91 Buell 1200 RSS Westwind.The 900 Firebolt gets one-piece throttle body from the 1200, a change that helps it meet California emissions standards without a catalyst.
http://www.motorcyclistonline.com/newsa ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019