Osatoimittajassa TMG ei vikaa. Maksu unohtunut.

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Lukittu
jensen

Osatoimittajassa TMG ei vikaa. Maksu unohtunut.

Viesti Kirjoittaja jensen »

Jos ei selviä? Kerran jo maksetut laskut uudelleen maksettavaksi. Perkeleesti vituttaa. Ei ole maksamatta jäänyt tähän saakka yksikään lasku. Onko muille tullut vastaavia.? Mahtava ylläri näin uudelle vuodelle. En mie ruukaa joka lappua alkaa jemmaamaan kun luotan ihmisiin. No pankin ja postin kautta maksanut niin tiedot löytyy.. Morjens,
jensen kirjoitti: Minun vika oli.

Uusi viestiKirjoittaja jensen » 11:32 13.01.2010.
Laskut oli vain jäänyt maksamatta. Mulla oli mielikuva että olin ne hoitanut mutta ei. Pankkineiti ei löytänyt suorituksia. No mie maksoin ne laskut. Vähävaraiselle aika iso summa. Tästä lähtien jemmaan joka laskun ja kuitin ettei moisia kömmähdyksiä enää tulevaisuudessa.
Eilen kun luin nuista uusista suorituksista niin perkeleesti pisti vihaksi. :oops: No homma selvä nyt. Oma vika eikä TMG:n. Olisisvat vaan ennemmin kertoneet että olen velkaa niin olisin hoitanut. Nyt tuli kuin puun takaa..
Viimeksi muokannut smuige, 13:33 13.01.2010.. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Syy: Otsikko muutettu ja lainaus listty selvennyksen vuoksi.
Bootsi

Re: Nyt osantoimittaja taitaa vaihtua.

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Ja kyseiseen firmaan olet jo ollut yhteydessä? Mitä vastattiin/kerrottiin syyksi?
jensen

Jus luukun aukasin jossa sähköposti. Kirjanpitäjä oli löytänyt avoimia laskuja. Menen pankiin huomenna selvittämään. Ainoa mikä voi olla on että pankki ei ole ehkä käyttänyt viitenumeroa.? Huono maku jäi kuitenkin. Ei ne varmasti mulle ois edes antaneet tavaraa jos ei edellisiä maksettu.
Mie olen joka sentin pankin taikka postin kautta maksanut. En aio enää heiltä ottaa tavaraa. Näinä aikoina tulee mieleen että joka perhanan kuitti ja lappu täytyy säilyttää.
SOHVELI-76

Viesti Kirjoittaja SOHVELI-76 »

Oisin valmis veikkaamaan joko inhimmillistä tai paremminki sähköistä erehdystä laskussa? oon nimittäin mieki TMG:ssa asioinut puolikkaan shovelin hinnalla. Lisääkin taitaa tulla osteltua juurikin sieltä... kysymällähän tuo selvinnee...
jensen

Menen aamulla pankkiin klo 10.00. Lähetän kauppiaalle kopion tiliotteesta jossa samansuuruinen suoritus.
HileD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HileD »

No onkohan nyt ihan asiallista musta maalata näin julkisesti ilman että asiaa on tuon enempää viittiny/kerenny selvittää. On aika perkeleen asiatonta ja munatonta.
Jos on aihetta niin siinä tapauksessa, mutta ensin tutkimaan ja sitten vasta hutkimaan! Ja sillonki ensin kyseisten häiskien kanssa ja mielellään vielä naamat vastakkain!

Muut kyseistä puljua käyttäneen varmasti voi yhtyy et palvelu on kohillaan. Erehdys taas voi sitten sattua missä ja kellä tahansa.
-Know your enemy-
jensen

Meinaatko että Pellosta lähen Vaasaan naamani näyttään? Lähetän kyseiselle puljulle kopiot tiliotteesta jossa suoritus. Ensimmäinen kerta mulle että jälkeenpäin perätään. En sen enempää välitä olla tekemisissä.
En vain tykkää kahteen kertaan maksella.
Siinä munaa missä hileilläkin.
HileD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HileD »

No pahoitteletko asiaa sitten täällä ja kerrot hätiköineesi jos pahoittelevat ja sanovat asian olleen inhimillinen erehdys vai oletko edelleen senkin jälkeen sitä mieltä että topikin alotus on aiheellinen?

Voi tietysti olla yrityksillä on nimenomaan tarkotus laskuttaa asioita kahteen kertaan tahallaan :lol:

Olen itse lähteny käymään hyvän matkan päässä kun koin että asiaa ei puida enää kuin naamatusten. Asia myös selvis.
-Know your enemy-
jensen

Toki pahoittelen jos aihetta?
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

jensen kirjoitti: Kirjanpitäjä oli löytänyt avoimia laskuja. Menen pankiin huomenna selvittämään. Ainoa mikä voi olla on että pankki ei ole ehkä käyttänyt viitenumeroa.? ... Näinä aikoina tulee mieleen että joka perhanan kuitti ja lappu täytyy säilyttää.
Ensinnäkin, toivottavasti asia selviää :!: Toisekseen noita lippuja ja lappuja ei tahdo nykyään jäädä säilytettäväksi, kun koneella netissä useimmiten maksellaan. Mutta kyllä niistäkin toki jää tiliotteeseen merkintä ja saa sen sieltä pankkiohjelmastakin katsottua. Toivottavasti kyseessä on erehdys, jonka syykin selviää, tuo viite on hyvä veikkaus, mutta informoihan meille kuinka kävi.

Kerron tarinan vähän erilaisesta tapauksesta, jossa ei ollut erhe kyseessä. Ostin 80-luvun lopussa veneen hintaan 30 000 mk eräältä autoliikkeen johtajalta, joka myi veneitä, laitureita ja puutarhatarvikkeita yms. tavaraa parin kilometrin päässä liikkeestään sellaiselta aidatulta tontilta. Kaikki meni hyvin, vene pysyi pinnalla ja maksu suoritettiin siihen aikaan vielä pankkiin myyjän antamalle tilinumerolle.

Kului reilu vuosi ja ko. autoliike teki yllättävän konkurssin, vaikka myi ihan myyntitilastojen ykkösmerkkejä. Muutama kuukausi sen jälkeen minulle tuli kirje perintätoimistolta, että kirjanpidon mukaan olen ko. autoliikkeelle velkaa koko summan 30 000 mk ja summa on maksettava välittömästi, tai menee perintään, kuluja tulee, menevät luottotiedot ja kaikki.

Ei siis mitään Jensenille esitetyn tapaista pyyntöä selvittää asiaa, vaan suoraa härskiä perintää asiaa selvittämättä. Silloin meni hermo ja soitin aika vihaisen puhelun perintätoimistoon. Kerroin maksaneeni koko summan eräpäivänä ja kuitti löytyy piironginlaatikosta. Pyysivät lähettämään kuitin ja sanoin, että näytän kuitin mielelläni oikeudessa, mutta sitä ennen he eivät sitä tule näkemään. Korostin, etten ole heille mitään velkaa enkä edes kyseiselle autoliikkeelle, josta en ole koskaan mitään ostanut. Sanoin, että olen tältä johtajalta kyllä ostanut venee aitatarhasta ja on tainnut se johtaja vähän sekoittaa nyt omia bisneksiään liikkeen bisneksiin. Ottanut rahat omille tileilleen ja jättänyt velat ja saatavat liikkeen piikkin :twisted: No siinä vaiheessa se "perijätär" sitten myönsi kaiken ja sanoi, etten ollut suinkaan ainoa, jolle oli käynyt samoin - tapauksia oli kuulemma paljon :roll: Silti vaan ensimmäiseksi härskisti yrittivät periä ja uhkailla - kuinkahan moni maksoi vaikka jonkun pienemmän summan luullessaan todella unohtaneensa maksaa ... :roll:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Lippajärven kreivi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lippajärven kreivi »

Jensen kirjoittaa:
Näinä aikoina tulee mieleen että joka perhanan kuitti ja lappu täytyy säilyttää.
Itse olen säästänyt aina kaikki tositteet mappiin, koneella maksetuista en printtaa kuittia mutta kirjoitan laskuun päivämäärän milloin maksettu, löytyy sitten myöhemmin tiliotteesta helpommin, paperi laskuja suosin niin paljon kuin mahdollista vaikka alkavatkin periä niistä jo eri maksua.

Mielestäni ihan asiallisesti kuitenkin pyysivät selvittämään tilanteen, hiukan ärhäkästi rupesit tänne kirjoittelemaan ennen kuin selvitit yhtään mitään.
Erehdyksiä sattuu...tuossakin monta kättä välissä...sinä, sinun kirjanpitäjä, tilauksen vastaanottaja, heidän kirjanpitäjänsä ja molempien pankit.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
salpa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja salpa »

Eipä ole ikinä ollut TMG:n kans mitään ongelmia. Olen paikan päältä osan tavaroista hakenut ja osa on tullut matkahuollon kautta. Homma on toiminut hyvin ja toimitukset ovat olleet nopeita. Ei voi kuin kiitellä!
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Väärä viite: maksu ei kohdistu oikein.
Väärä saajan tilinumero: maksu ei ole löytänyt perille eli rahat palautuneet maksajan tilille.
Virhe vastaanottajalla: kirjattu väärin.
Virhe maksajalla: luullut maksaneensa eli maksu edelleen "vahvistamattoma" nettipankissa.
Muu virhe: ns. inhimillinen erehdys, jollekin on sattunut moka.

Jos maksu näkyy omalla tiliotteella (tilin tapahtumat) niin sen käsittelytunnuksen perusteella pankki pystyy hetkessä selvittämään missä maksu on. Soitto tai sähköposti riittää.

Tässä nyt muutama vaihtoehto mitkä kannattaa selvittää ENNENKUIN ALOITTAA RIEHUMISEN. Ei kukaan asiallinen yrittäjä karhua tahallaan maksettua laskua. KAIKKI tietävät, ettei sellainen homma montaa tuntia toimi.

emeritustalousjohtaja

ps. edellä oleva koskee myös klubin jäsenmaksuja eli käyttäkää niitä viitenumeroita! :wink:
Kuva LIFEMEMBER
jensen

Minun vika oli.

Laskut oli vain jäänyt maksamatta. Mulla oli mielikuva että olin ne hoitanut mutta ei. Pankkineiti ei löytänyt suorituksia. No mie maksoin ne laskut. Vähävaraiselle aika iso summa. Tästä lähtien jemmaan joka laskun ja kuitin ettei moisia kömmähdyksiä enää tulevaisuudessa.
Eilen kun luin nuista uusista suorituksista niin perkeleesti pisti vihaksi. :oops: No homma selvä nyt. Oma vika eikä TMG:n. Olisisvat vaan ennemmin kertoneet että olen velkaa niin olisin hoitanut. Nyt tuli kuin puun takaa..
rieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rieska »

Melkeimpä ylläpitäjä voisi poistaa viestiketjun ettei yrittäjän maine tahriinnu enempää.
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!
Lukittu