FXSTB / TC, vaihdelaatikon stefasta

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

JJA
Viestit: 180
Liittynyt: 12:17 08.04.2007.
Paikkakunta: Länsirannikko
Viesti:

FXSTB / TC, vaihdelaatikon stefasta

Viesti Kirjoittaja JJA »

Morjens

Nyt kun on toi peränlevityksessä auki tuo vetopuoli, niin olikos tuolla vetorattaan takana vaihdelaatikossa stefa joka kannattaa automaattisesti samalla vaihtaa ? Muistelen että joskus tästä oli juttua että rupeaa sieltä ennemmin tai myöhemmin vuotamaan. Siis toi kytkimen puoleinen stefa mulla jo on menossa vaihtoon mutta onko tuolla vetorattaan takana laatikon seinän stefassa esiintynyt vuotoja.
FL -53
Avatar
pasiheikki
Viestit: 123
Liittynyt: 13:37 15.06.2006.
Paikkakunta: varkaus
Viesti:

Re: FXSTB / TC, vaihdelaatikon stefasta

Viesti Kirjoittaja pasiheikki »

Tuosta stefasta vielä, että kannattaa ehdottomasti vaihtaa samalla, tai sitten purkaa tarvittaessa uudestaan.
"Ei näin pienessä moottorissa voi olla isoa vikaa" Sulo Vilen
JJA
Viestit: 180
Liittynyt: 12:17 08.04.2007.
Paikkakunta: Länsirannikko
Viesti:

Re: FXSTB / TC, vaihdelaatikon stefasta

Viesti Kirjoittaja JJA »

Niin epäilinkin. Onko toi vetopyörä paha avata ? Stefa lienee heti siinä takana ?
FL -53
Avatar
pasiheikki
Viestit: 123
Liittynyt: 13:37 15.06.2006.
Paikkakunta: varkaus
Viesti:

Re: FXSTB / TC, vaihdelaatikon stefasta

Viesti Kirjoittaja pasiheikki »

Voi todeta, että on ! Omassa pyörässäni se oli ollu kiinni viimeiset 7- vuotta ja ei olisi lähteny irti ilman pulttipistoolia.
"Ei näin pienessä moottorissa voi olla isoa vikaa" Sulo Vilen
JJA
Viestit: 180
Liittynyt: 12:17 08.04.2007.
Paikkakunta: Länsirannikko
Viesti:

Re: FXSTB / TC, vaihdelaatikon stefasta

Viesti Kirjoittaja JJA »

Joo, kattelin räjäytyskuvaa ja ensin tietenkin tarvitaan ulosvetotyökalu (HD), jolla tukilaakerin sisempi skooli saadaan vedettyä pois. Sitten varmaankin toi lukituslevy irti ja sitten ratasta pitävä mutteri raakalla pulttipyssyllä auki. Mutta milläs ton vetopyörän saa lukittua ettei pyöri. Aika jumppaa on taas tiedossa.. :lol:
FL -53
Mr.Hyde
Viestit: 105
Liittynyt: 08:37 02.10.2006.

Re: FXSTB / TC, vaihdelaatikon stefasta

Viesti Kirjoittaja Mr.Hyde »

Ei tarvi sitä sisäskoolia irrottaa jos et meinaa purkaa laatikkoa ja ottaa vitosen ratasta irti. Pulttipyssyllä noi on aina irrotettu, vaatii vaan sen erikoispitkän hylsyn.
Race-Ace
Viestit: 79
Liittynyt: 12:08 23.03.2005.
Viesti:

Re: FXSTB / TC, vaihdelaatikon stefasta

Viesti Kirjoittaja Race-Ace »

Muistakaa myös vääränkätinen kierre 8)

-AnA-
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: FXSTB / TC, vaihdelaatikon stefasta

Viesti Kirjoittaja smuige »

Race-Ace kirjoitti:Muistakaa myös vääränkätinen kierre 8)

-AnA-
Tarkoitat siis vasenkätistä kierrettä. :lol:
Eli avattaessa pyöritetään myötäpäivään.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
JJA
Viestit: 180
Liittynyt: 12:17 08.04.2007.
Paikkakunta: Länsirannikko
Viesti:

Re: FXSTB / TC, vaihdelaatikon stefasta

Viesti Kirjoittaja JJA »

Tarttekos toi remmipyörä lukita paikalleen jollain, vai pelkkää mutterimopoa ja sitä ennen lämpöä lukitteen avaamiseksi ?
FL -53
jensen
Viestit: 1044
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FXSTB / TC, vaihdelaatikon stefasta

Viesti Kirjoittaja jensen »

Kannattaa panna peltikuorinen stefa. Helpompi asentaa. Tiivisteliimaa vielä pyöräyttää ympäri ennen kuin pukkaa paikalle. Peltistefa on niin näppärä irrottaakin ruuveilla. Minun Shoveliin tuli uusi mutta oli tympeä lerpukka asentaa kun ei peltinen. Ketjut ja remmi olleet liaan tiukalle niin alkoi vuotaan.
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: FXSTB / TC, vaihdelaatikon stefasta

Viesti Kirjoittaja smuige »

JJA kirjoitti:Tarttekos toi remmipyörä lukita paikalleen jollain, vai pelkkää mutterimopoa ja sitä ennen lämpöä lukitteen avaamiseksi ?
Yksi tapa on laittaa vaihde päälle, niin on vaikeampi pyörittää eli haraa vastaan avatessa.
Tai sitten kaksi pykälää päälle samaan aikaan = laatikko jumissa (pitää avata laatikon kansi)

Todennäköisesti joudut pitämään sitä jotenkin kiinni.

Siihen on ihan oma työkalunsakin. Sellainen joka lukitaan swingin akselin (alle) ja etupulleyn (remmipyörä) väliin. Muuten voi olla hieman hankala pitää remmipyörää paikallaan rikkomatta jotain paikkaa.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
JJA
Viestit: 180
Liittynyt: 12:17 08.04.2007.
Paikkakunta: Länsirannikko
Viesti:

Re: FXSTB / TC, vaihdelaatikon stefasta

Viesti Kirjoittaja JJA »

Joo, kiitos neuvoista. Luin huonolla englannilla manuaalia, mutta kun katsoi paikan päällä niin tuo tukilaakerin sisäskooli tosiaan voi olla paikallaan kun remmipyörän ottaa irti. Huoltomies kyllä kommentoi, jotta ei kannata avata ehjää, koska vuoto on harvinainen tommosessa 40 ajetussa pyörässä. Mene ja tiedä sitten.... Jokatapauksessa tommonen 48 mm voimahylsy 11 cm pitkänä tarttis ostaa heti alkajaisiksi.
FL -53
Vastaa Viestiin