+12" keulan mitta?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

kallio

+12" keulan mitta?

Viesti Kirjoittaja kallio »

kysytään nyt täältäkin..helppo kysymys (itse en tiedä).. paljon on +12" keulan mitta (siis senteissä) ylä T-kappaleen alareunasta akseliin?
Mistä voi tietää mikä on tarvikevalmistajan +12" jos pyörissä standardi keulat ovat lähtökohtaisesti eri malleissa eri mittaiset??

..ei ole yhtään hydra keulaa tallilla mistä saisi edes vakio keulan mitan....
..ei ehkä paras mutta halvin..
jensen

Re: +12" keulan mitta?

Viesti Kirjoittaja jensen »

Tuossa mittailin minun hydraa jossa on +6 tuumaa pidemmät tuubit. 84cm. Sitten toinen mopo jossa Softailin Ultima jossa +10 niin oli 106cm. Mittasin kyllä t-kappaleen yläreunasta enkä alareunasta.. - yläkappaleen paksuus..
ES36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ES36 »

Moro!
Mulla on tuossa irrallaan vanha hydra +6" putkilla ja ne näyttäs olevan 37"(94cm) eli orkkismitta on siinä tapauksessa 31"(vajaa 79cm) Elikkäs tuo +12" on siis 43"(109,2cm) Mopossa olis kiinni just tuommonen +12",mutta se on nyt eri osotteessa joten tyytykäämme näihin teoreettissiin mittoihin jotka siis pitävät paikkansa tässä konstruktiossa. Nämä mitat mitattuna noin kuin Kallio pyysi.

Lisää säätöä tähän,kun tää on tämmönen yksinkertainen juttu niinkuin kallio mainitsi. Vedin tosta fl 49-77 mallin hydrasta ton toisen putken levälleen mittaamista varten. Joten se onkin siis todellisuudessa +10" kun luulin sen orkkismittaa samaksi kuin tuo fx 84-99 mallien mitta joka siis on n.4" pidempi kuin tässä. Samaisesta syystä mun mitta poikkeaa tosta jenssenin mitasta. Nää eri versiot muuten löytyy kattavasti esim. hotbiken sivuilta. Noitten tarvikekeulojen ilmoitetut +mitat perustuukin tohon fx 84-99 orkkis mittaan joka on tuo 24 1/2". Eli ensin pitää selvittää mikä keula mopossa on paikallaan ja siitä voidaan sit päätellä paljonko keula pitenee kun käytetään esim. +12".
Jotta kallion ei tarvii purkaa omaa keulaansa niin tuo mitta tässä mun hydrassa on yläkolmion alta stefan huuleen n. 56,5cm (22 1/4"). Tästä pois tuo 10" niin orkkisputkilla sama mitta olisi siis n.31cm (12 1/4) ja tietenkin esim. 90-luvun softissa sama mitta olisi n.41cm. Näitä hydrauliikkaan liittyvien palikoiden eroja ja vaikutusta pituuteen eri aikakauden versioissa en osaa sanoa, mutta luultavasti ei puhuta kuin milleistä.
Meinaa tulla kirjan kokoinen sepustus,mutta toiv. joku hyötyy edes vähän tästä.
Jouni
Longben
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Longben »

meikäläisen mopossa se on 99 cm.
rampo63

Viesti Kirjoittaja rampo63 »

homma kait on kaikessa yksinkertaisuudessaan edelleen,,,, että lähtökohtana käytetään vanhan hydran mittaa joka on ylä tsipaleen yläpinnasta akselille 20,5 tuumaa ,,,,tämä siis olettaen ettette ole muuttaneet tai jotenkin vääntäneet viranomaisyhteistyöhässäkällä tätäkin suuntaan kamala (edelleen kauhuissani)
-terveisin salaisesta paikasta alta espanjan auringon-
-Panheads MC-
Vastaa Viestiin