iskariöljy

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

hötäkkä
Viestit: 19
Liittynyt: 19:44 29.10.2009.

iskariöljy

Viesti Kirjoittaja hötäkkä »

Moroo
oisko tiatoo Road Kingin takaiskarin öljymäärästä ja viskosta?

kiitokset etukäteen.

EP
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4914
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 23:17 27.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: iskariöljy

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Tuolta yläkulmasta Motopedia
-Tekniikka
-Öljy/nestemäärät
-Etupää

Joo, niinhän se lukihäiriö tuli. Takaiskareistahan olikin kysymys :oops:
Viimeksi muokannut Pertti, 16:50 05.03.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: iskariöljy

Viesti Kirjoittaja smuige »

hötäkkä kirjoitti:Moroo
oisko tiatoo Road Kingin takaiskarin öljymäärästä ja viskosta?

kiitokset etukäteen.

EP
Road Kingin TAKAiskareihin ei lisätä öljyä.

Takaiskareihin voidaan lisätä ILMAA siihen tarkoitukseen sopivalla käsipumpulla - EI esim bensiksen renkaidentäyttöilmaletkulla!

Iskareiden ilmamäärä VAKIOISKARILLE:
Kuski alle 70kg...0 PSI / 0 kPa
Kuski 70-90kg....0-10 PSI / 0-69 kPa
Kuski 90-120kg...5-15 PSI / 35-103 kPa
Kuski ja matkustaja (normaalit) 10-15 PSI / 69-103 kPa
Kuski ja isompi matkustaja 20-25 PSI / 138-172 kPa TÄMÄ ON MAKSIMIPAINE


Iskareiden ilmamäärä MATALILLE ISKAREILLE:
Kuski alle 70kg...0-5 PSI / 0-35 kPa
Kuski 70-90kg....0-10 PSI / 0-69 kPa
Kuski 90-120kg...5-10 PSI / 35-69 kPa
Kuski ja matkustaja (normaalit) 20-30 PSI / 138-207 kPa
Kuski ja isompi matkustaja 25-35 PSI / 172-241 kPa
EHDOTON MAKSIMIPAINE 40-50 PSI / 276-345 kPa

ETUiskareiden öljymäärä löytyykin Pertin ohjeiden mukaisesti Motopediasta.
Road Kingissä normaali teleskooppiputket (ei siis Cartridge toisessa)
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
hötäkkä
Viestit: 19
Liittynyt: 19:44 29.10.2009.

Re: iskariöljy

Viesti Kirjoittaja hötäkkä »

JUU TARKENNETAAN
on mallikohtainen manuaali, joka ei kerro öljyn määrää.
iskarit oli maalattavana ja maalari käänsi ylösalaisin ja öljyt ulos.
vaimentavana aineena on mitä todennäköisimmin öljy kuten muissakin iskunvaimentimissa, määrä vain pitäisi tietää.

EP
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: iskariöljy

Viesti Kirjoittaja smuige »

Tuliko öljy ulos kummastakin?
Eli maalari ei huomannut ajoissa?

Jos ei tullut, niin valuttaa siitä iskarista missä ne on vielä öljyt sisällä, öljyt ulos ja mittaa määrän.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
hötäkkä
Viestit: 19
Liittynyt: 19:44 29.10.2009.

Re: iskariöljy

Viesti Kirjoittaja hötäkkä »

juu kyllä tuli öljyt molemmista ja muutenkin olisi hyvä tietää oikea öljymäärä ja visko ihan vaan lisätäkseni tuskaa.
täytynee kokeilla lontoolla.

EP
silakka
Viestit: 26
Liittynyt: 11:01 18.12.2005.
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Re: iskariöljy

Viesti Kirjoittaja silakka »

hötäkkä kirjoitti:juu kyllä tuli öljyt molemmista ja muutenkin olisi hyvä tietää oikea öljymäärä ja visko ihan vaan lisätäkseni tuskaa.
täytynee kokeilla lontoolla.

EP
Kävi samal viisii!
hötäkkä
Viestit: 19
Liittynyt: 19:44 29.10.2009.

Re: iskariöljy

Viesti Kirjoittaja hötäkkä »

löyty netistä ohje ettei iskareita saa säilyttää ko pystyasennossa. vaan ei öljymäärää.
EP
Hessu
Viestit: 1049
Liittynyt: 07:52 16.06.2003.
Viesti:

Re: iskariöljy

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Asiahan ei mulle kuulu, mutta alko kiinnostaa. Mistä ihmeen takaiskareista tulee öljyt veks kun kääntää ne väärinpäin? En oo moisista kuulukaan. Kai niistä on ollu joku ruuvi veks, sillon kun on tyhjentyneet?
Mr.Hyde
Viestit: 105
Liittynyt: 08:37 02.10.2006.

Re: iskariöljy

Viesti Kirjoittaja Mr.Hyde »

Noissa Electran iskareissa on ilmaliittimet jotka pitäis tulpata jos letkut ottaa irti, muuten öljyt valuu pihalle kun iskarit kääntää ympäri kun ilmat ja öljyt on sekaisin samassa tilassa.
Avatar
Reissumies
Viestit: 70
Liittynyt: 11:47 17.11.2009.
Paikkakunta: Haaparanta / Ruotsi
Viesti:

Re: iskariöljy

Viesti Kirjoittaja Reissumies »

hötäkkä kirjoitti:juu kyllä tuli öljyt molemmista ja muutenkin olisi hyvä tietää oikea öljymäärä ja visko ihan vaan lisätäkseni tuskaa.
täytynee kokeilla lontoolla.
Otappa yhteyttä poro Markoon, hänellä hyvää orkkis kirjallisuutta aiheesta. Niin ei tarvitse välttämättä vääntää lontoota, mulla epäilys että ilmaiskariin menisi sama oilon kun etuiskariin. Varma en asiasta ole mutta kaverille vaihdettiin matalammat takaiskarit kingiin ja öljy vaikutti todella notkealta. Tais unohtua laittaa ne sokeat paikoilleen ?
Sen minkä nuorena oppii, niin vanhana unohtaa..
Hessu
Viestit: 1049
Liittynyt: 07:52 16.06.2003.
Viesti:

Re: iskariöljy

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Mr.Hyde kirjoitti:jotka pitäis tulpata jos letkut ottaa irti
No joo, toi on tuttua rakennetta. Selvis tääkin, tänks.
kolvi
Viestit: 37
Liittynyt: 13:30 30.04.2009.

Re: iskariöljy

Viesti Kirjoittaja kolvi »

Kuukkeli kertoi Touring mallien takaiskariöljystä seuraavaa. Vakiona 5w, moni vaihtanut jostain syystä 10w.
Määrä 8 unssia per iskari. Paljonkohan se sitten on meitin mittayksikkönä. Ööö..236.5882375ml tai 224g.
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: iskariöljy

Viesti Kirjoittaja smuige »

No nyt tämäkin tieto on tallessa Motopediassa.

(eipä tohon ole aikaisemmin törmännyt...)
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Vastaa Viestiin