Pyörän selkään nouseminen, kummalta puolelta?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Pyörän selkään nouseminen, kummalta puolelta?

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Napista tai startin päästä painetunna tai mahtollisesti kiksissä jalan särjettyä, kannattaapi ryömiä aliten ja tarkastaappi että vuotaako öljyä ja raahautua vasemman kautta satulaan ja yli selälleen oikeelle puolelle kevyvesti noetummaan. Yksinkertaista ja toimivaa....
Viimeksi muokannut Röpöttäjä, 13:22 24.03.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MrX

Re: Pyörän selkään nouseminen, kummalta puolelta?

Viesti Kirjoittaja MrX »

Voisko joku neuvoo, kun en tiedä kumpi on oikein, vetää edestä vai takaa... :?:
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Pyörän selkään nouseminen, kummalta puolelta?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Täytyy varmaan vielä toinenkin viikko tuumata, mikä siinä vasemmalta nousemisessa on kummallista.
Kun noita oikeita baikkereita (itseäni pidän lähinnä harrastajana) ja heidän lähtömanöövereitaan seuraa, näyttää siltä ettei ainakaan käynnistyspolkimen sijoituksella ole juurikaan merkitystä.
Pyörää potkitaan paitahihaisillaan kamat levällään ja kun se käynnistyy, pakkaaminen ja pukeutuminen alkaa. Aikaa saattaa kulua kymmenenkin minuuttia käynnistyksen ja pyörän päälle nousemisen välillä. Koko tuon ajan pyörä käy erittäin kaunista, hidasta oikeaaharleyjoutokäyntiä öljyvalo vilkahdellen. Sitten kun kaikki on valmiina, vielä tupakki ja sitten selkään.
Usein seuraavaksi jalaltanostovaiheessa, tai viimeistään vaihteen kytkeytyessä, kuuluu ilmanputsarista "tsup" ja ääni loppuu.
Seuraa käynnistysoperaatio kypärä päässä. Tälläisen session jälkeen saattaa todellakin olla miellyttävämpää kiivetä kiksin puolelta, koska hikinen, kankeasti pukeutunut väsynyt kuski luultavasti suorastaan luiskahtaa oikealta vasemmalle kallellaan olevan ajokkinsa satulaan, ikään kuin myötäkarvaan. Sitten vielä uponneen hiekkaan uponneen sivujalan takia lähes kaatumispisteessä olevan moottoripyörän reuhtominen viimeisillä voimillaan pystyyn.
Lopuksi vielä tupakki huuleen, virnistys yleisölle ja sudittaen pois.

Olen vaimoni toimia oman pyöränsä kanssa seurannut ja tullut siihen tulokseen, ettei ainakaan persjalkaisella ole edes vaihtoehtoja miettiä, mikä on oikea puoli kiivetä sarviin.
Kuten Vallu jo jossain edellä totesi, tärkeintä on, että yleensä pääsee pyöränsä kanssa ajoasentoon.

Kohta tulee kevät, elämä on laiffii ja jokainen tekee asiansa juuri niin kuin hyvältä tuntuu :D
moderattori

Romu rauhoittaa!
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Pyörän selkään nouseminen, kummalta puolelta?

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Pertti, tiijätkö mistee kevät tulloo Lapualle? Tiijätkö?...... Savosta päen tietennii tuluva vessiin mukana.... :D :lol: :D :lol:
Avatar
Pera
Viestit: 561
Liittynyt: 12:57 14.05.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Pyörän selkään nouseminen, kummalta puolelta?

Viesti Kirjoittaja Pera »

Vasemmalta puolelta tuntuu luontevammalta. Jos seisontatuki vaihdettaisiin oikealle puolelle, niin sitten en kyllä tiedä, miltä puolelta tulisi noustua kyytiin.
Loud valves save lives
ezmo
Viestit: 562
Liittynyt: 08:19 11.08.2009.
Paikkakunta: Espoo

Re: Pyörän selkään nouseminen, kummalta puolelta?

Viesti Kirjoittaja ezmo »

Autotallissa nousen oikealta puolelta, kun rätkän vasen kylki on niin liki seinää, ettei sinne mahu kankea mies vääntäytymään. Ulkoilmassa 92.5% vasemmalta puolelta kankean itseni ratsun päälle....
Kickstart, deserve the ride!

Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Avatar
Choppers_forever
Viestit: 1727
Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pyörän selkään nouseminen, kummalta puolelta?

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Pertti kirjoitti: Pyörää potkitaan paitahihaisillaan kamat levällään ja kun se käynnistyy, pakkaaminen ja pukeutuminen alkaa. Aikaa saattaa kulua kymmenenkin minuuttia käynnistyksen ja pyörän päälle nousemisen välillä. Koko tuon ajan pyörä käy erittäin kaunista, hidasta oikeaaharleyjoutokäyntiä öljyvalo vilkahdellen. Sitten kun kaikki on valmiina, vielä tupakki ja sitten selkään.
Usein seuraavaksi jalaltanostovaiheessa, tai viimeistään vaihteen kytkeytyessä, kuuluu ilmanputsarista "tsup" ja ääni loppuu.
Seuraa käynnistysoperaatio kypärä päässä. Tälläisen session jälkeen saattaa todellakin olla miellyttävämpää kiivetä kiksin puolelta, koska hikinen, kankeasti pukeutunut väsynyt kuski luultavasti suorastaan luiskahtaa oikealta vasemmalle kallellaan olevan ajokkinsa satulaan, ikään kuin myötäkarvaan. Sitten vielä uponneen hiekkaan uponneen sivujalan takia lähes kaatumispisteessä olevan moottoripyörän reuhtominen viimeisillä voimillaan pystyyn.
Lopuksi vielä tupakki huuleen, virnistys yleisölle ja sudittaen pois.
Apua!! Mua vakoillaan! Missähän ne kamerat on???! Vaikka en mä mikään oikea paikkeri ookkaan :D :D

nim. Vielä on 15 cm kotitiellä lunta/ jäätä ja Helsingissä... ei seitana... ja pihalla sohjomössöä niin paljon ettei edes siinä pääse leikkimään maöövereillä :)
Shovel Kopteri ja Buell S1
Avatar
JiiVee
Viestit: 2302
Liittynyt: 10:16 07.10.2003.
Paikkakunta: Paimala
Viesti:

Re: Pyörän selkään nouseminen, kummalta puolelta?

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Kummalta puolen nyt sattuu kohdetta lähestymään - joskus,useasti jopa takaa päin... 8)
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin