"toimittaja" ei huomioinut BT-5-vaihteisen laatikon viitosrattaan sisälaakeria sisäänpainaessaan stefan tarvitsemaa tilaa ja laakeri on millin verran liian ulkona. Komeet liimat on laittanut....
Kysymys kuuluu voiko esim. lämmityksen jälkeen painaa laakeria sen millin sisään ja säilyykö silti liiman pitovaikutus?
Vai pitääkö ottaa laakeri ulos (kauhee homma, käytännössä koko homma uusiksi) ja asentaa uudestaan??
Kuinka tärkeä ko liima edes on? Luulisin että on tärkeä koska ko. ratashan on "putki" ilman olakkeita ja vaihdon syy oli se että juuri tämä laakeri (niitähän on kaksi samanlaista "putken" kummassakin päässä) oli vaeltanut keskivaiheille...
Laakerin koko leveyshän on noin 20mm ja tosiaan milli pitäisi siirtää...
Ja en tiedä mitä liimaa on käyttänyt mutta aika samoja ne ominaisuuksiltaan kai on?
Ja jos lämmittämällä onnistuu niin miten lämpöiseksi??
Laakerin "siirto", laakeriliiman kertakäyttöisyys??
Re: Laakerin "siirto", laakeriliiman kertakäyttöisyys??
Jos ainoastaan millistä kiinni, ottaisin stefasta siivun pois ja liimaamalla varmistaisin kiinnityksen.
Laakeriin en koskisi.
Laakeriin en koskisi.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Laakerin "siirto", laakeriliiman kertakäyttöisyys??
täytyy katsoa, mielestäni käy vaan niin että varsinainen tiivistepinta menee laakeria vasten, "sisään"... surkeen pieni stefa muutenkin. Mutta liima lie ehdoton, mitä suosittelette??
Re: Laakerin "siirto", laakeriliiman kertakäyttöisyys??
Kokemuksesta voin sanoa, että kun kertaalleen liiman kanssa asennettu laakeri irroitetaan, sen lukitteen ominaisuudet katoavat sen siliän tien, eli pitovaikutus katoaa.sili kirjoitti: Kysymys kuuluu voiko esim. lämmityksen jälkeen painaa laakeria sen millin sisään ja säilyykö silti liiman pitovaikutus?
Re: Laakerin "siirto", laakeriliiman kertakäyttöisyys??
aihetta sivuten kysyisin onko tyyppivika että se toinen neulalaakeri liikkuu keskemmälle päin(sisempi laakeri siis liikkuu ulospäin) omasta just irrotin noi laakerit ja sisempi laakeri oli enää ehkä parimilliä vaille että olis menny laakerikaulalta pois ja siin akselilla on ohuempi kohta mihin se sopii ja sit onkin vaan yks neulalaakeri toiminnassa?!? Liekö sillä osuutta asiaan että pääakselin pienemmässä kuulalaakerissa oli puolenmillin välys eli oli ihan loppu.Näitä neulalaakereita ei oltu liiman kanssa asennettu.
Hanski
Hanski