Motskarit autojen seassa, altavastaajan tilitys
Motskarit autojen seassa, altavastaajan tilitys
Olipa ajopäivä Lauantaina. Kehä I ees sun taas Hertsikkaan Ducateja ihmetteleen, yms mukavata East Side actionia....
Kyllä autoilijoilla on vielä ihan hakusessa, että 2 pyöräisten ajokausi on alkanut. Ihan oman turvallisuuteni vuoksi otin pörinäpöntöstäni (Supertrapp 4" 2to1 rööri) diffuusorilevyt irti ja pistin "Closed Track use only" avopäätylevyn, että edes ääni kertoisi autoilijoille, että "vieressäsi ajaa motskari"..... No tuolla Kehä I matkalla West-East-West tuli muutama läheltäpititilanne, kun ajoin vasenta kaistaa rajoitusten mukaan ohi alle rajoitusten ajavia (niitä oli kumman paljon). Vilkkua tai ilman oltiin tulossa lerssittömän lahkeen puolelta sisään (omani sijaitsee vasemmassa lahkeessa, aina kun sinne asti ylettyy). Onneksi pyörässäni on HD:n ah niin tehottomat jarrut, joita ei paniikissakaan saa lukkoon, kutsuttakoon niitä kuivan asfalttipinnan ABS:ksi. Estivät yhdet lipat tältä kaudelta...Hidastivat sentään sen verran, että sain estettyä kolarin, jossa olisin ollut oikeassa, mutta altavastaajana.
Pitää asentaa se kompura alppitorvi tai kääntää pakoputken pää osoittamaan eteenpäin..... josko sit ei kukaan haluaisi tehdä tuttavuutta....
Mites muut, onko tuttua?
Kyllä autoilijoilla on vielä ihan hakusessa, että 2 pyöräisten ajokausi on alkanut. Ihan oman turvallisuuteni vuoksi otin pörinäpöntöstäni (Supertrapp 4" 2to1 rööri) diffuusorilevyt irti ja pistin "Closed Track use only" avopäätylevyn, että edes ääni kertoisi autoilijoille, että "vieressäsi ajaa motskari"..... No tuolla Kehä I matkalla West-East-West tuli muutama läheltäpititilanne, kun ajoin vasenta kaistaa rajoitusten mukaan ohi alle rajoitusten ajavia (niitä oli kumman paljon). Vilkkua tai ilman oltiin tulossa lerssittömän lahkeen puolelta sisään (omani sijaitsee vasemmassa lahkeessa, aina kun sinne asti ylettyy). Onneksi pyörässäni on HD:n ah niin tehottomat jarrut, joita ei paniikissakaan saa lukkoon, kutsuttakoon niitä kuivan asfalttipinnan ABS:ksi. Estivät yhdet lipat tältä kaudelta...Hidastivat sentään sen verran, että sain estettyä kolarin, jossa olisin ollut oikeassa, mutta altavastaajana.
Pitää asentaa se kompura alppitorvi tai kääntää pakoputken pää osoittamaan eteenpäin..... josko sit ei kukaan haluaisi tehdä tuttavuutta....
Mites muut, onko tuttua?
Kickstart, deserve the ride!
Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Re: Motskarit autojen seassa, altavastaajan tilitys
Ei ole tuo aivan tuttua kun en ruuhkassa joudu ajelemaan. Eräs erittäin päräyttävä kokemus oli kuitenkin se kun ajelin viime viikolla kakkostietä niin Humppilan jälkeen joku heitti keulat pystyssä meitsin ohi. Olin juuri ohittanut auton ja vauhtia oli noin 140 ja sitten tämä tyyppi ohitti minut lähes 200 kmh keula kohti avaruutta.
Jumangega...pakko arvostaa noita pöljiä sillä itse en uskaltaisi moiseen ryhtyä. Vaarantavat kuitenkin muun liikenteen eli laskee pinnoja reippaasti silmissäni. Ei ymmärrä tätä holtittomuutta, shaattana. Lopettakaa helkkarin hullut!
Jumangega...pakko arvostaa noita pöljiä sillä itse en uskaltaisi moiseen ryhtyä. Vaarantavat kuitenkin muun liikenteen eli laskee pinnoja reippaasti silmissäni. Ei ymmärrä tätä holtittomuutta, shaattana. Lopettakaa helkkarin hullut!
Aika multaa puistot.
Re: Motskarit autojen seassa, altavastaajan tilitys
Oletan että olit liikenteessä Harley-Davidson merkkisellä moottoripyörällä...niin pitihän tämän urpon näyttää ajamisenmallia eihän kukaan järkevä motoristi tyydy 140 km/h. Kaksimarkkaa pitää ainakin olla lasissa, ja mieluummin vielä hytti pystyssä
Re: Motskarit autojen seassa, altavastaajan tilitys
Kiilaajille viimeks apiakiikku (volvo) kuskille tyydyin näyttämään keskisormea. 9mm olis ollu parempi - olis ehken muistanu peiliin kattomisen ennen kaistan vaihtamista. Joskus olen miettiny tiettyjen suhareiden pysäyttämistä, kortin repimistä, auton kääntämistä katolleen ja polttamista ihan tosissaan.
Re: Motskarit autojen seassa, altavastaajan tilitys
Jos näitä meidän härveleitä uskaltaa joku arvostella, oli syy mikä tahansa, joka toinen uskoo syyn olevan kateus.Sopisikohan tämä sama syy tähän moralisointiin nopeasta ajosta ja keulimisesta?Moottoripyörä on tehty ajamista varten, siittä vaan niinkauan kun vaarantaa vaan oman henkensä.
Street Bob
MT-350
sportster/sivari
MT-350
sportster/sivari
Re: Motskarit autojen seassa, altavastaajan tilitys
No niinpä, mutta minulta loppuu ymmärrys siinä vaihessa kun taajama-alueella tullaan vastaan hytti pystyssä tai satulassa seisten. Eikä se kikkailu tuolla moottoritielläkään pelkästään omaa turvallisuutta koske.böötömi kirjoitti:Moottoripyörä on tehty ajamista varten, siittä vaan niinkauan kun vaarantaa vaan oman henkensä.
Ja loppu viimein, kukas niiden mällien laskut maksaa?
Mielelläni ja ihaillen katselen jätkien kikkailua pyörällä silloin kun se tapahtuu siellä missä pitääkin, eli ei muun liikenteen joukossa.
Affe
Rautis -74, Shovel -80
http://www.goodwillparty.fi
http://www.goodwillparty.fi
Re: Motskarit autojen seassa, altavastaajan tilitys
On kyllä tuttua, saakelin puusilmät kun ajavat viereistä kaistaa hieman edempänä ja yhtäkkiä vaihtavat pokkana kaistaa ja sitten vasta tulee vilkku perässä, kyllä on muutama vittusaatana lentäny. Ja se, että tulevat kolmion takaa edes jarruttamatta, saatikka katsomatta tuleeko ketään. Mieli tekisi pysäyttää, ja kysyä mistä kiikastaa
Re: Motskarit autojen seassa, altavastaajan tilitys
Aimo Autoilijan opettamisesta: Eletään armonvuotta 2001, Joensuun Kuopion suunnan sisääntulotiellä (50 rajoitus) Aimo Autoilija päättää vaihtaa vasemmalle kaistalle - vaikka siinä ajaa juuri HD-merkkinen kaksipyöräinen. Aimo vaan vääntää rattia ja kaksipyöräinen joutuu väistämään pinnoitteelta ulos, kuskin vasen jalka about millimetrin päähän keskikaiteesta.
Ensimäisissä punaisissa valoissa kaksipyöräisen kuljettaja liu'uttaa itsensä Aimo Autoilijan kuskin oven viereen ja koputtaa ikkunaan kevyesti. Aimo lyö keskuslukon kiinni ja kiinnostuu entistä tiiviimmin liikennevalopylväästä etuoikealla.
Kaksipyöräisen kuljettaja vielä adreanaliiseissään vavisten iskee Aimon peilin irti johdon varaan ja toteaa Aimolle hieman äänekkäämmin: "Kun et tunnu tätä tarvitsevan".
Seuraus: Poliisi kolkuttaa kaksipyöräisen kuljettajan ovella puoli tuntia myöhemmin ja pyytää mukaansa. Onhan kyse sntään rikosasiasta: Laiton uhkaus ja vahingonteko.
Ensimäisissä punaisissa valoissa kaksipyöräisen kuljettaja liu'uttaa itsensä Aimo Autoilijan kuskin oven viereen ja koputtaa ikkunaan kevyesti. Aimo lyö keskuslukon kiinni ja kiinnostuu entistä tiiviimmin liikennevalopylväästä etuoikealla.
Kaksipyöräisen kuljettaja vielä adreanaliiseissään vavisten iskee Aimon peilin irti johdon varaan ja toteaa Aimolle hieman äänekkäämmin: "Kun et tunnu tätä tarvitsevan".
Seuraus: Poliisi kolkuttaa kaksipyöräisen kuljettajan ovella puoli tuntia myöhemmin ja pyytää mukaansa. Onhan kyse sntään rikosasiasta: Laiton uhkaus ja vahingonteko.
"Titanin pinnalla useita metaanijärviä, joista yksi on nimetty Suomessa sijaitsevan Koitere-järven mukaan. Järvi on noin 70 kilometriä pitkä."
Re: Motskarit autojen seassa, altavastaajan tilitys
Olettakaa aina olevanne näkymätön kun ajatte. Kun ohitatte moottoritiellä edellä ajavaa autoa, ohittakaa lähempänä keskiviivaa kuin vasenta piennarta, jotta autoilijalla edes on mahdollisuus nähdä teidät sivupeilistä. Huomioikaa tietenkin aina tilanne. Välttäkää pitkäaikaista ajamista ns. kuolleessa kulmassa autoilijaan nähden. Hyvä tarkkailla edellä ajavan sivupeiliä. Jos siellä näkyy kuljettajan lärvi, niin peili ainakin on jotakuinkin oikein säädetty ja kuljettaja ehkä näkee teidät. Jos edellä oleva autoilija ajaa 1-5 km/h hiljempaa kuin meinaatte itse ajaa, niin kannattaako ylipäätään lähteä ohi.
Risteyksissä ei mielestäni voi tehdä muuta kuin ajaa käsi puolivalmiina jarrukahvalla ja tarkkailla tielle tulevaa kuskia. Jos hän ei edes katso kohti, niin silloin valmistaudu jarruttamaan. Turvallisuutta lisää tietenkin se, että noudattaa nopeusrajoitusta, koska myös se jättää autoilijalle aikaa motoristin huomioimiselle. Risteykset on suunniteltu tiettyä nopeusrajoitusta silmällä pitäen. Useimmissa risteyskolareissa motoristilla on ollut huomattava ylinopeus ja autoilijan aivot eivät ole katsomisesta huolimatta ehtineet tajuta tilannetta ennen rysähdystä, jossa motoristi jää aina toiseksi.
Oli teillä mopossanne vaikka minkälaiset möykkäputket, niin ei ne välttämättä sisälle kuulu, koska nykyautojen äänieristys on aika hyvä. Tämän lisäksi moottorin ym. äänet + autohifi edesauttavat ulkoa tulevan melun kuulumattomuutta. Putket voi tietysti ottaa kokonaan pois. Silloin etupakoaukko suuntaa suoraan eteen, takapakoaukko suoraan munille. Kuskilla on hyvä ja lämmin olla ja meteliä riittää. Ottanee tosin silloin omaankin korvaan, tulpista huolimatta.
Risteyksissä ei mielestäni voi tehdä muuta kuin ajaa käsi puolivalmiina jarrukahvalla ja tarkkailla tielle tulevaa kuskia. Jos hän ei edes katso kohti, niin silloin valmistaudu jarruttamaan. Turvallisuutta lisää tietenkin se, että noudattaa nopeusrajoitusta, koska myös se jättää autoilijalle aikaa motoristin huomioimiselle. Risteykset on suunniteltu tiettyä nopeusrajoitusta silmällä pitäen. Useimmissa risteyskolareissa motoristilla on ollut huomattava ylinopeus ja autoilijan aivot eivät ole katsomisesta huolimatta ehtineet tajuta tilannetta ennen rysähdystä, jossa motoristi jää aina toiseksi.
Oli teillä mopossanne vaikka minkälaiset möykkäputket, niin ei ne välttämättä sisälle kuulu, koska nykyautojen äänieristys on aika hyvä. Tämän lisäksi moottorin ym. äänet + autohifi edesauttavat ulkoa tulevan melun kuulumattomuutta. Putket voi tietysti ottaa kokonaan pois. Silloin etupakoaukko suuntaa suoraan eteen, takapakoaukko suoraan munille. Kuskilla on hyvä ja lämmin olla ja meteliä riittää. Ottanee tosin silloin omaankin korvaan, tulpista huolimatta.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Re: Motskarit autojen seassa, altavastaajan tilitys
Epäile, väärinymmärrä, kaikella tapaa tulkitse skeptisesti liikennesääntöjä, niin eiköhän ensi ajokausi saatetaan selvitä hengissä.
Ajamaan en lähde pelkäämään.
Jos pelottaa, niin pysykää kotona. Ajelkaa nurmikkoa.
Ajamaan en lähde pelkäämään.
Jos pelottaa, niin pysykää kotona. Ajelkaa nurmikkoa.
Re: Motskarit autojen seassa, altavastaajan tilitys
Kuka edellisissä kommenteissa on pelkäämisestä puhunut. Sitäpaitsi eikös Vaasan korkeudella ole tiet ihan tyhjät. Ei siellä tarvitse ketään koskaan ohitella, puhumattakaan siitä, että risteäviltä ajoradoilta koskaan kukaan eteen tulisi.jutaharri kirjoitti:Epäile, väärinymmärrä, kaikella tapaa tulkitse skeptisesti liikennesääntöjä, niin eiköhän ensi ajokausi saatetaan selvitä hengissä.
Ajamaan en lähde pelkäämään.
Jos pelottaa, niin pysykää kotona. Ajelkaa nurmikkoa.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Re: Motskarit autojen seassa, altavastaajan tilitys
Pieleen menivät Joken ja Harikan arvaukset Viimeisin (ja toivottavasti viimeinenkin) kerta, kun joku on tullut sivutieltä suoraan eteen tapahtui juuri Vaasasta poistuessani. Siinä jossain Laihian jälkeen sivutieltä pukkasi joku suoraan eteen. Jouduin vetämään täyden hätäjarrutuksen, mutta onneksi auton abseilla ohjattavuus säilyi ja kun sankarimme lopulta pysähtyi puoleen väliin kaistaani, sain ohitettua keulan puolelta. Pysähtymään en olisi saanut. Ehkäpä siellä juuri tullaankin eteen, kun "ei sieltä eilenkään ketään tullut"Harikka kirjoitti:Asialline kommentti hdjokke:lta!hdjokke kirjoitti:eikös Vaasan korkeudella ole tiet ihan tyhjät. Ei siellä tarvitse ketään koskaan ohitella, puhumattakaan siitä, että risteäviltä ajoradoilta koskaan kukaan eteen tulisi.jutaharri kirjoitti:Epäile, väärinymmärrä, kaikella tapaa tulkitse skeptisesti liikennesääntöjä, niin eiköhän ensi ajokausi saatetaan selvitä hengissä.
Ajamaan en lähde pelkäämään.
Toisilla autoilijoilla tuo moottoripyöräilijän huomiotta jättäminen on jo päässyt niin pahaksi, että eivät huomaa moottoripyöräilijää, vaikka tämä tulisi autolla, talvipakkasella täysin pimeällä täydet valot päällä päätietä pitkin
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
-
- Viestit: 1635
- Liittynyt: 18:33 04.09.2009.
- Paikkakunta: heinola
- Viesti:
Re: Motskarit autojen seassa, altavastaajan tilitys
soa:ssahan oli eilen oppitunti miten väistellään ainaskin rekkaa.). tilaa riittää kun vaan refleksit pelloo,,