Harrikka tärisee ja pitää outoa ääntä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Joe Cool
Viesti:

Harrikka tärisee ja pitää outoa ääntä

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Ihan kaikella ystävyydellä, mutta jotenkin hieman on hymyilyttänyt tämä aivan muutamassa päivässä tänne palstalle ilmestynyt karmea ongelmavyyhti tärisevistä Harrikoista :lol: Odotan vielä sitä, että kohta ihmetellään, kun eivät käy tasaista tyhjäkäyntiä, vaan pakoputkista kuuluu sellainen ikävä potato - kopoti - potato - kopoti - ääni :mrgreen:

Kun koeajoin tuon kuvan '71-rautiksen (ei tosin silloin näyttänyt tuollaiselta), ensimmäiset 10 km menivät ihmetellessä, että miten tämä moottoripyöräily tuntuu silloiseen Hondaan verrattuna niin vaikealta. Käännyin ympäri ja paluumatkalla koin valaistuksen - tästähän moottoripyöräilyssä pitääkin olla kysymys :P

Ostin kaikilta mahdollisilta säädöiltään jne. pielessä olevan rautiksen, jota ei meinannut saada käyntiin ja joka löi karmeaa liekkiä älyttämästi möykkäävistä putkista. Poljin sitä käyntiin kuntopyöränä molemmat jalat verenpurkaumista mustina ja kipeinä. Kun pyörä oli lopulta käynnissä, ajaessa tärisi koko kehon läpi, kuin olisi ollut 900 kuution vibraattori hanurissa.

Silti en enää pystynyt ajamaan lainkaan Hondalla, vaikka kolikko pysyi pystyssä tyhjäkäynnillä ventiillikopan päällä. Ompelukoneen moottori ei kertakaikkiaan tuntunut enää miltään. 8) Kun yritin käynnistää Hondaa, ihmettelin kun hyvin aiemmin käynnistyvä laite ei meinannut käynnistyä millään, vaikka kuinka starttasi. Kun luovutin ihmeissäni, huomasin koneen olevankin käynnissä, koska kierroslukumittari näytti lukemia ja pyörä alkoi liikkua eteenpäin vaihteen kykemällä ja kytkin nostamalla. Ajoin pyörän kiireesti ostajan pakuun sisään ja sen koommin on ole moista hienotekniikkaa kaivannut tai ikävöinyt :P

Minulle Harrikan kuuluukin täristä ja pitää outoa ääntä. Mutta makunsa kullakin ja onhan niitä vihtoreitakin myynnissä, niissä ei ole muuta vikaa kuin kuumenevat pakoputket ... :mrgreen: :roll:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
hazzinen

Re: Harrikka tärisee ja pitää outoa ääntä

Viesti Kirjoittaja hazzinen »

jos se liikkuu eikä paljoo sylje liemiään pihalle, niin sehän toimii :mrgreen: . sit ku ei liiku ja liemen tulo lakkaa, sillo se o rikki
-86 1100cc evosportto
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

Joella ja mulla varsin samanlaiset kokemukset... tosin mulle tuli silloisesta Hondasta mieleen sähkömoottoripyörä sen jälkeen kun Rautiksen kanssa alkoi pelaamaan, Niin, no, ompelukoneethan nykyään toimii sähköllä :)

Affe
Rautis -74, Shovel -80
http://www.goodwillparty.fi
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

MITÄ???

Onko joku ajanut japanialaisella motskarilla?
Saatikka sitten vielä omistanut sellaisen... 8O :roll:
Ja vielä kehtaavat tunnustaa...
mihin tää mailma on menossa ? :roll:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

P.S
älä ota liian vakavasti vaikka minä en olekaan ajanut japanialaisella pyörällä kuin kerran (opin kerrasta :roll: ) enkä ole koskaan omistanut muuta kuin täriseviä Brittipyöriä taikka Harrikoita. (no oli siellä yksi -48 R35 BMW:kin)
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Röpöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Vanhoja viisauksia............ :D :D
Kun kilinä ja kolina loppuu..... :?: :?:
- se on tippunna, jos luulet että äänen tuottaja oli kallis, pysäytä pyörä ja kävele 200m taakse päin...
- olet ajanut pyörän parkkiin ja sammuttanut pyörän... Alat itsekkin pikkuhiljaa sammua.
- kylmällä säällä amalkaamit irronneet hampaineen päivineen ja ikenet hakkaa enää vastakkain....
- jos laite tärisee, värisee kilisee ja kolisee, se on käynnissä ja mahdollisesti liikkeessä, poistu kyydistä vasta pysähdyksissä
- jos laite tärisee ja jyrisee ajon aikana niin että silmissä pimenee, käännä kypärä oikeaan asentoon ja kiristä kypärää
- jos et kuule mitään ole huolestunut, olet menettänyt kuulosi tai olet sammuttanut pyöräsi
- varmista työkalujen kiinnitys

Että näin........... Tätä juttua voipi jatkaa loputtomiin......... :D :D :D
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

smuige kirjoitti:MITÄ???

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

P.S
älä ota liian vakavasti vaikka minä en olekaan ajanut japanialaisella pyörällä kuin kerran (opin kerrasta :roll: ) enkä ole koskaan omistanut muuta kuin täriseviä Brittipyöriä taikka Harrikoita. (no oli siellä yksi -48 R35 BMW:kin)
Muisti palailee pätkittäin?
Tähän asti on ollut sellainen käsitys, että ei ikinä japsilla :twisted:
moderattori

Romu rauhoittaa!
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Tehny mieli moneen kertaan avautua tästä samasta asiasta, mutta en oo halunnu pahottaa kenenkään mieltä, taas.
Kun hommaan oon lähteny samaa latua kun Smuige, niin kuulostaahan noi melko koomisilta.

Mutta kyllä mä sen toisaalta ymmärrän. Onhan se outoa, kun tzygä maksaa kaks kertaa sen hondan hinnan ja tuntuu aluksi järkyttävältä paskalta. Eikä siihen oo muuta pohjaa, kun ohi ajavasta pyörästä kuulunut jytinä. Ne kolinat ja helinät kun ei kuulu kovinkaan kauas.
Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie »

No tuota tärinääkin on montaa lajia. Itse kun olen keskittynyt näihin perustasaisiin sporttipyöriin (XLCH) niin paria Evoa ihmetessä on meinannut tipahtaa tupakki suusta. Mun mielestä on vähän liikaa jos rupee jännittämään pysyykö tankit kiinni vai mikäköhän mittari lentää silmille tällä kertaa.
pasi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pasi »

Oma mopotin on ollut hiukan nirso.
Neljä eri peilimallia on tullut käytyy läpi olen aina hyvä hyvyyttäni hälle sellaiset ostanut toinen toistaan kalliinpaa. Mut ei ole kelvannut olemme joutuneet kesken ajon ottaman varresta kiinni ja kiskasemaan ojan pohjalle kun yht äkkii motaripätkillä peili roikkuu hiuskarvan varassa.
Mut nyt olen löytänyt hälle sellaisen mallin et ei ole raaskinut rikkoa niitä. Eli Tärinän tarkoitus onkin varmaan rikkoa/heitellä sopimattomat osat pitkin pientareita ...Näin se on oltava :roll: :!: Hieno ominaisuus jota ei ole japseissa.
Röpöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

"Pasi sun alakaneetin vittuketjusta puuttuu se tärkein eli sianvittu."(kuvaus on kyllä)

Jotkut HD-mallit ja yksilöt tuntuu haistavan ilmastakin että ei lähetä minnekkään. Polkee saapi mutta mittään ei tapahu!
Mielenkiintoinen laite, saapi purkaa jo uutena ja kasata uusista osista taas uudemmaksi!
Hyvä hankinta heti hyllyt täynnä varaosia........... :mrgreen:
hdjokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Ei mulla tärise. Outoa ääntä kyllä pitää, kun on hiljaisemmat putket. :D
Jos rupeaa tärisemään, niin sitten tarvii avata se osa koneesta, mitä en ole vielä tutkaillut, eli missä vastapainoketju sijaitsee. Ehkä tätä vauhtia 15 v. kuluttua. Pitäiskö hankkia joku täristävä projektipyörä?

Toisaalta ei mulla mitään japsipyöriä vastaan ole. Laatu tuli pitkään sieltä, kunnes H-D:kin tajusi, että mopo ei saa levitä tielle - ainakaan uutena.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

joo keväällä kannataa tarkkailla siitepölyilmoituksia vakavasti, aivastaahan se ihminenkin sillon, ni pikku putskahtelut johtuu ehkä tästä,.)..
<<Hapa>>
Viesti:

Viesti Kirjoittaja <<Hapa>> »

Kyllähän se minunkin juna vähän täristää, mutta tossa 200km/h:n jälkeen alkaa olemaan aika tasasta kyytiä.
-Kotona ja matkoilla-
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Joo en osaa sanoa voiko joku konepyörä täristä enemmän kuin rautis :D mutta siitä en ihan helpolla luovu :!: Tuohon kummallisiin ääniin voisi kommentoida, pienimmätkin muutokset aiheuttaa muutoksen myös ääniin. Toisella kypärällä kuuluu ihan eri äänet kun toisella ja toisenlaisilla korvatulpilla alkaa kuulua taas ihan ihmeellisiä ääniä. Nahkatakki päällä äänet ovat erillaiset kuin kangastakilla jne...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

<<Hapa>> kirjoitti:Kyllähän se minunkin juna vähän täristää, mutta tossa 200km/h:n jälkeen alkaa olemaan aika tasasta kyytiä.

Sama juttu Rodissa. Kyyti on 150-250 km/h välillä todella tasaista!
Kuva LIFEMEMBER
Vastaa Viestiin