Softail 08 ei saa bensaa
Softail 08 ei saa bensaa
Terve,
Tyhjensin ja nostin vähän tankkia mun 08 Heritagessa jotta pääsin käsiksi kahvajohtojen liittimiin (johdotin ohjaustangon sisään ne) ja tämän toimenpiden jälkeen kaikki takaisin kasaan, mutta kone pyörii nätisti mutta ei starttaa, ihan kun ei sais bensaa ja että efi luulee että tankki on tyhjä vaikka yli puolet on täynnä. Koneen varoitusvalo ei pala.
Bensamittarin valo palaa mutta mittari ei liiku yhtään laittaessa virtaa. Kaikki käsikontrollit toimii normaalisti.
Onko ideoita? Voiko mittarin koho jumittua tyhjäasentoon
Illalla tarkistan vielä kerran sulakkeet.
-Mikael
Tyhjensin ja nostin vähän tankkia mun 08 Heritagessa jotta pääsin käsiksi kahvajohtojen liittimiin (johdotin ohjaustangon sisään ne) ja tämän toimenpiden jälkeen kaikki takaisin kasaan, mutta kone pyörii nätisti mutta ei starttaa, ihan kun ei sais bensaa ja että efi luulee että tankki on tyhjä vaikka yli puolet on täynnä. Koneen varoitusvalo ei pala.
Bensamittarin valo palaa mutta mittari ei liiku yhtään laittaessa virtaa. Kaikki käsikontrollit toimii normaalisti.
Onko ideoita? Voiko mittarin koho jumittua tyhjäasentoon
Illalla tarkistan vielä kerran sulakkeet.
-Mikael
Re: Softail 08 ei saa bensaa
Otitko/ muistitko laittaa takaisin bensapumpun sulakkeen. Kuuluuko bensabumpun vinkuna, kun laitat virrat päälle. En usko, että koholla on mitään tekemistä ongelman kanssa, eikä se mielestäni jumiudu kovinkaan helposti. Mulla on juuttunut mittarianturi puolitankille, mutta siihen tarvittiin bensatankin putoaminen lattialle.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Minulla oli vain pääsulake irti toimenpidon ajaksi.
Kun ignition on päällä ja painaa run niin se diagnostiikan ajaksi kuuluu surina sitten hiljenee ja on hilja kunnes painaan start jollooin kone lähtee nätisti pyörimään mutta ei mitään pienintäkään pauketta eikä mitään vikavaloa. Tankkimittari ei inahda ja aluksi "ressuvalo" paloi mutta kun poistin pääsulake ja laitoin takaisin vielä kerran niin ressuvalo hävis mutta tankkimittari näyttää tyhjää edelleen eikä startannut.
Illalla uusi yritys.
-Mikael
Kun ignition on päällä ja painaa run niin se diagnostiikan ajaksi kuuluu surina sitten hiljenee ja on hilja kunnes painaan start jollooin kone lähtee nätisti pyörimään mutta ei mitään pienintäkään pauketta eikä mitään vikavaloa. Tankkimittari ei inahda ja aluksi "ressuvalo" paloi mutta kun poistin pääsulake ja laitoin takaisin vielä kerran niin ressuvalo hävis mutta tankkimittari näyttää tyhjää edelleen eikä startannut.
Illalla uusi yritys.
-Mikael
Kuullostaa polttoainepumpun sulakkeelta, ellei 08-mallissa sulakkeet ole jaoteltu eri tavalla.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Anna hyvän kiertää
Tyhmä kysymys mutta eihän vaan tappokytkin ole nolla-asennossa?
Mulle kävi samalla tavalla kun oli tankki irti. Siellä on liitin, joka antaa virran mittarille ja pumpulle, painalla se kunnolla pohjaan niin pelittää
FLHT-09 . KTM 690 E-08
Mikael kirjoitti:, mutta kone pyörii nätisti mutta ei starttaa,
Jos kone pyörii startatessa niin tappokatkaisin on "ON" asennossa.puruskai kirjoitti:Tyhmä kysymys mutta eihän vaan tappokytkin ole nolla-asennossa?
Jos "OFF" (nolla) asennossa niin konekaan ei pyöri kun koittaa startata.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Kiitos kaikille ideoista! Olin ruuvannut auki se bensasyöttöliitin tankin takavasen-nurkassa ja kun oli melkein auki niin tunsin että tää ei kyllä ole oikea tapa irrottaa koska tunsin vastusta ja kuului vähän ääntä tankista, no minä ruuvasin sen takaisin ja pärjäsin raottamalla tankkia. Eilen piippasin kaikki sulakkeet ja olin löytänyt netistä miten vikakoodit saa esiin mittarinäytössa mutta vikakoodia ei ollut ja sulakkeet ehjiä.
Sitten katsoin -05 huolto manuaalia vaikka moponi on -08 ja näin että sen bensaliittimen takana on polttoaineletku.
Avasin se liitin ja eiköhän se vakio polttoaineletku ollut ihan solmussa eikä taatusti mennyt bensaa läpi (se kiertää mukana kun sen ruuvaa auki, pitäis irrottaa pumppu pää ensin että se letku pyörisi).
Se menee suoraan ruiskupumpulle. Laitoin narua päähän, nostin pumppu irti ja vedin se ulos yläkautta ja laitoin uusi letku tilalle ja nyt toimii!
Jäi kuitenkin vielä kysymys, onko musta kumiletku jossa lukee "oil" ja 10bar bensankestävä vai pitääkö siinä lukea "fuel" ?
-Mikael
Sitten katsoin -05 huolto manuaalia vaikka moponi on -08 ja näin että sen bensaliittimen takana on polttoaineletku.
Avasin se liitin ja eiköhän se vakio polttoaineletku ollut ihan solmussa eikä taatusti mennyt bensaa läpi (se kiertää mukana kun sen ruuvaa auki, pitäis irrottaa pumppu pää ensin että se letku pyörisi).
Se menee suoraan ruiskupumpulle. Laitoin narua päähän, nostin pumppu irti ja vedin se ulos yläkautta ja laitoin uusi letku tilalle ja nyt toimii!
Jäi kuitenkin vielä kysymys, onko musta kumiletku jossa lukee "oil" ja 10bar bensankestävä vai pitääkö siinä lukea "fuel" ?
-Mikael
Eikös näissä uusissa ole tuo bensaletku pikaliittimellä tankkiin?
Onko kaikissa malleissa?
Minä vuonna tuli pikaliittimet?
Onko kaikissa malleissa?
Minä vuonna tuli pikaliittimet?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Minulla on pikaliitin joo ja huomasin sen jälkeenpäin
-Mikael
-Mikael
Hehee, siksi se olikin tyhmä kysymys Jossakin aikaisemmassa mopossa startti pyöritti moottoria myös OFFilla, eikä ollut kerta tai kaksi kun olin että WTF kunnes tajusin missä vika =9smuige kirjoitti:Jos kone pyörii startatessa niin tappokatkaisin on "ON" asennossa.
Jos "OFF" (nolla) asennossa niin konekaan ei pyöri kun koittaa startata.
laita vaikka aluks sitä oil letkua sinne että pääset ajeleen, eise nyt ihan heti sula.
"HASTA LA PISTA"!