Kävin tyypittämässä sporttia ensi kerran kunnolla, ja rupesi ihmetyttämään kun ei kulkenut kuin about 110 km/h Pyörä on saksantuonti ja otteeseen on merkattu 31 kw. Lukenu olen, että monet saksantuonneista on kuristettuja, voiko esim imupuolen kuristus rajoittaa noin paljon huippuja?
-Newbie
Ei vaan kulje..
Re: Ei vaan kulje..
Minkähän vuoden pyörästä nyt puhutaan? Sportstereita kun on tehty vuodesta 1957
Kun tutulle kuristettiin 2008 sportti 25 kW tehoihin, sen huiput putosivat tuonne reilun satasen pintaan. Paikaltaan kyllä lähti ihan normaalin tuntuisesti, mutta sitten alkoi hyytyä. Imupuolelle siihen asennettiin prikka ja ilmeisesti myös ohjelmaa värkättiin SGN Servicessä Vantaalla.
Kun tutulle kuristettiin 2008 sportti 25 kW tehoihin, sen huiput putosivat tuonne reilun satasen pintaan. Paikaltaan kyllä lähti ihan normaalin tuntuisesti, mutta sitten alkoi hyytyä. Imupuolelle siihen asennettiin prikka ja ilmeisesti myös ohjelmaa värkättiin SGN Servicessä Vantaalla.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Ei vaan kulje..
Sori, pääs unohtumaan eli ysikakkonen on kyseessä ei varmaan auttais kun katsoa, että löytyykö sieltä se prikka.. (toivottavasti en nyt pasko sitä) jos se löytyy ja heitän helvettiin niin suutintakin pitäis sit vaihtaa? Kuinkahan iso suutin sinne pitäis sit laittaa?
T: Dumbass
T: Dumbass
Sportster XLH 883 Deluxe -92
Re: Ei vaan kulje..
Service Manual antaa suuttimien kooksi seuraavaa:
1992 and later models
883 = Main jet 160 Slow jet 40
1200 = Main jet 170 Slow jet 40
1992 and later models
883 = Main jet 160 Slow jet 40
1200 = Main jet 170 Slow jet 40
Mopopoika
_____________
Vain kuolleet kalat menevät virran mukana.
_____________
Vain kuolleet kalat menevät virran mukana.
Re: Ei vaan kulje..
Eräästä saksantuonnista kaivettiin CV kaasarista sellainen holkki joka esti luistin nousemisen ylös...eli kaasarin kansi auki ja holkki pois siinä se oli.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: Ei vaan kulje..
Tähän piti kommentoida, mutta Sepi ehti ensin Eli luistikaasarissa tosiaan yksinkertaisin kuristus on estää luistin nouseminen yllös. Katso sinne kurkkuun, että nouseeko se luisti aivan ylös vai jääkö sitä näkyville siihen kurkkuun.Sepixlh kirjoitti: holkki joka esti luistin nousemisen ylös...eli kaasarin kansi auki ja holkki pois siinä se oli.
Eräs mopo (siis oikea mopo erotuksena moottoripyörästä) ei ottanut kierroksia oikein mitenkään ja kulku oli hyvin tukkoista. Työnsin sormen kaasariin ja luisti nousi vain puoleen väliin Luistin lyhennyksen jälkeen mopo alkoikin kulkea 70 km/h, joten piti lisätä prikkaa, ettei mene moottoripyöräksi viranomaisten silmissä
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Ei vaan kulje..
Oma kun vielä telakalla, kaupunkipyöränä (naiseni) FT500. Kansirempan jälkeen kummailin, kun ei kierrä ylös, ja nopeus puuttuu. Toveri arveli änkkärin aukkoa, mut totuus olikin pimun tekemä tulpanvaihto... Tulppa kiinni, ja meno koheni noin 2000 rpm.
Kaikenlaista.
Jumpe
Kaikenlaista.
Jumpe