True Track
- Lippajärven kreivi
- Viestit: 241
- Liittynyt: 03:48 16.12.2008.
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
True Track
Onko kellään kokemusta kyseisestä "laitteesta" laitettuna Dynaan?
Muuttaako ajamista, huomaako alemmilla nopeuksilla vai onko kovien nopeuksien ja mutkateiden apu?
Kiinnostaisi kovasti, kumityyny pyörien juttuja...
Kiitoksia vastauksista jos jollain sellaisia on.
Muuttaako ajamista, huomaako alemmilla nopeuksilla vai onko kovien nopeuksien ja mutkateiden apu?
Kiinnostaisi kovasti, kumityyny pyörien juttuja...
Kiitoksia vastauksista jos jollain sellaisia on.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
Re: True Track
Tuohon hakun kun laittaa true track niin 15 sivua pomppaa esiin aiheesta: esim tämä
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... true+track" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... true+track" onclick="window.open(this.href);return false;
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: True Track
Moi
Laiton omaan Dynaan kyseiset vakautuspalikat, mutta voblaus jatkui entisellään. Ongelmana oli se, että etu ja takapää pois linjasta jo jo tehtaalta tullessa !!!! Katsoin myös etupään laakeroinnit jne...
Tarkista ensin, että renkaat linjassa (vaaka & pystysuunnassa). Vakautuspalikoilla sain kyllä säädettyä linjausta paremmaksi, mutta alkuperäinen vika taitaa olla huonossa runogossa...
Laiton omaan Dynaan kyseiset vakautuspalikat, mutta voblaus jatkui entisellään. Ongelmana oli se, että etu ja takapää pois linjasta jo jo tehtaalta tullessa !!!! Katsoin myös etupään laakeroinnit jne...
Tarkista ensin, että renkaat linjassa (vaaka & pystysuunnassa). Vakautuspalikoilla sain kyllä säädettyä linjausta paremmaksi, mutta alkuperäinen vika taitaa olla huonossa runogossa...
Re: True Track
Moi.
Minulla on True-Track ja aivan selvasti vaikuttaa laitteen ajovakauteen. Ilman TT:ta Dyna on miltei mahdoton ajaa.
Minulla on True-Track ja aivan selvasti vaikuttaa laitteen ajovakauteen. Ilman TT:ta Dyna on miltei mahdoton ajaa.
- Lippajärven kreivi
- Viestit: 241
- Liittynyt: 03:48 16.12.2008.
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: True Track
Nyt pakko kommentoida..."melkein mahdoton ajaa"...jos asia tuolla tolalla niin kyllä täytyy olla jotain muuta vikaa pyörässä tai sitten kuskissa!
Itse ajanut nyt 12th ilman TT:tä ja hyvin pyyhkii, matkoilla välillä ihan reiluja vauhteja (140km/h) eikä minkäänlaista pulmaa.
Aikoinaan ajattelin laittaa TT:n ja vieläkin mielessä mutta joutuu oikein pohtimaan onko tarpeen ja voiko tuosta nyt muuttua miksikään.
No aika näyttää laitanko vai en..."melkein mahdoton ajaa"...vieläkin naurattaa tuo lause.
Itse ajanut nyt 12th ilman TT:tä ja hyvin pyyhkii, matkoilla välillä ihan reiluja vauhteja (140km/h) eikä minkäänlaista pulmaa.
Aikoinaan ajattelin laittaa TT:n ja vieläkin mielessä mutta joutuu oikein pohtimaan onko tarpeen ja voiko tuosta nyt muuttua miksikään.
No aika näyttää laitanko vai en..."melkein mahdoton ajaa"...vieläkin naurattaa tuo lause.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
Re: True Track
Aivan.
Sehan on totta etta vika on aina siina mopon paalla.
Tosin puolustuksekseni voin esittaa sen faktan etta taalla nama tiet eivat ihan vastaa suomalaisia teita. Itseasiassa pyorasta pitaa vaihtaa lahestulkoon kaikki mika vaikuttaa ajoon koska nailla perunapelloilla tuo harrikan alkuperainen alusta ei juurikaan toimi. Toki tiettyja muitakin faktoreita on.
Mutta lopetetaan tama keskustelu siihen etta ilmeisesti en osaa ajaa, myonnetaan.
Sehan on totta etta vika on aina siina mopon paalla.
Tosin puolustuksekseni voin esittaa sen faktan etta taalla nama tiet eivat ihan vastaa suomalaisia teita. Itseasiassa pyorasta pitaa vaihtaa lahestulkoon kaikki mika vaikuttaa ajoon koska nailla perunapelloilla tuo harrikan alkuperainen alusta ei juurikaan toimi. Toki tiettyja muitakin faktoreita on.
Mutta lopetetaan tama keskustelu siihen etta ilmeisesti en osaa ajaa, myonnetaan.
Re: True Track
Mielestäni on turha vetää hernettä nenään, jos ajaminen on vaikeaa sambamaassa peruskuntoisella pyörällä.karibo kirjoitti:Aivan.
Sehan on totta etta vika on aina siina mopon paalla.
Tosin puolustuksekseni voin esittaa sen faktan etta taalla nama tiet eivat ihan vastaa suomalaisia teita. Itseasiassa pyorasta pitaa vaihtaa lahestulkoon kaikki mika vaikuttaa ajoon koska nailla perunapelloilla tuo harrikan alkuperainen alusta ei juurikaan toimi. Toki tiettyja muitakin faktoreita on.
Mutta lopetetaan tama keskustelu siihen etta ilmeisesti en osaa ajaa, myonnetaan.
Alkuperäinen kysyjä tuskin perunapellolle menee, ja jos meneekin, niin tuskin peruskuntoisella dynalla. Meillä täällä Suomessa on kuitenkin vielä toistaiseksi suhteellisen hyväkuntoiset tiet, joilla voi jopa nautiskella ajamisesta.
Jos säätämällä saadaan ajo-ominaisuuksia riittävästi parannettua täkäläisiin olosuhteisiin, miksi pitäisi kalliita lisäpalikoita hankkia.
jussibee kirjoitti:Morjentes!
Itsellä on ollut samaa ongelmaa, Hemulin mainitseman, -00 dynan kanssa. Kaikki jo mainitut olen käynyt läpi. Vatkaus alkoi 115km/h ylöspäin 135km/h oli ehdoton max. nopeus. Mitään yksittäistä syytä (ohjauslaakerin kiristystä lukuunottamatta) ei löytynyt. Nyt pystyy päästeleen sen 160km/h (siis tarvittaessa). Kerran kokeilin 190km/h.Mutta eihän se kyllä mikään huippu vakaa yli 150km/h:ssa, metrin leveällä stongalla ole. Leveä takanakki vakautti aikatavalla. Edelleenkään ei kärsi laittaaa nyyttiä stongaan, ainakaan kovin isoa. Eturengaan paineen olen pitänyt 3 barissa. Pienemmillä paineilla alkaa vatkaan. -00 Dynassahan on moottori kumityynyillä. Mulla ei ollut tehtaan jäljiltä moottori ja runko linjassaan.(tämä saattoi vaikuttaa kantatessa syntyvään voblaukseen) Tarkistin sen jarrulevyjen pystysuoruudella.Toleranssi oli muistaakseni puoli astetta. Tankin alla on säätövanttiruuvi.Huoltokirjassa oli kierrosmäärä paljonko sai kierroksia vääntää. Jos reilummin sääti, niin kumityynyt löysälle ja tyhjäkäynnille.
Mulle on jäänyt käsitys, että voblauksen syitä on monta. Dyna ilmeisesti on herkkää voblaan ja siks pitäs kaikki tekijät olla kunnossa???
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- Lippajärven kreivi
- Viestit: 241
- Liittynyt: 03:48 16.12.2008.
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: True Track
Noh noh, tarkoitukseni ei ollut eikä ole arvostella ketään vaan kuten kirjoitin, lause oli huvittava.
Olen pahoillani ihan vilpittömäästi jos loukkannuit, en ymmärtänyt että otat jotenkin henkilökohtaisesti tämän asian, itse olen tämän viestiketjun alulle laittanut ihan siitä syystä että moista vehjettä tarjotaan pyörään laitteena joka avaa mahtavan ja turvallisen ajonautinnon.
Omilla ajotaidoillani, jotka eivät todellakaan ole kummoiset, olen pärjännyt ilman TT:tä ja siitä lähti koko touhu liikkeelle, että voisiko olla parempaa menemistä TT:n kanssa.
Se lienee selvää että ei se ajamista ainakaan pahenna mutta onko hintansa arvoinen Suomen olosuhteissa jää ilmeisesti arvoitukseksi.
Pahoittelen vieläkin aiheuttamaani mielipahaa!!!
Olen pahoillani ihan vilpittömäästi jos loukkannuit, en ymmärtänyt että otat jotenkin henkilökohtaisesti tämän asian, itse olen tämän viestiketjun alulle laittanut ihan siitä syystä että moista vehjettä tarjotaan pyörään laitteena joka avaa mahtavan ja turvallisen ajonautinnon.
Omilla ajotaidoillani, jotka eivät todellakaan ole kummoiset, olen pärjännyt ilman TT:tä ja siitä lähti koko touhu liikkeelle, että voisiko olla parempaa menemistä TT:n kanssa.
Se lienee selvää että ei se ajamista ainakaan pahenna mutta onko hintansa arvoinen Suomen olosuhteissa jää ilmeisesti arvoitukseksi.
Pahoittelen vieläkin aiheuttamaani mielipahaa!!!
karibo kirjoitti:Aivan.
Sehan on totta etta vika on aina siina mopon paalla.
Tosin puolustuksekseni voin esittaa sen faktan etta taalla nama tiet eivat ihan vastaa suomalaisia teita. Itseasiassa pyorasta pitaa vaihtaa lahestulkoon kaikki mika vaikuttaa ajoon koska nailla perunapelloilla tuo harrikan alkuperainen alusta ei juurikaan toimi. Toki tiettyja muitakin faktoreita on.
Mutta lopetetaan tama keskustelu siihen etta ilmeisesti en osaa ajaa, myonnetaan.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
Re: True Track
Pakko laittaa nenää väliin...
Täällä on nää tiet sellasia että tilanteita sattuu, kylpyammeen kokoiset reiät ei o harvinaisia (autojen perässä ei pidä ajaa), nii paljon uituttaa kun lyö iskarit pohjaan taas et siitä sit lähtee hulluna kiihdyttää ja seuraavassa mutkassa onkin asfaltti aivan aalloilla, rutussa tms, tulet siihen sitte aika kovaa hana auki niin alkaa Softailikin voblaa (siinä saa ihan hyvät adrenaliiniruikkaukset jos vielä uskaltaa vaan pitää hanan pohjassa, rekkaa saattaa tulla vastaa ja kapealla tiellä turbulenssit on aika ok). Orggis Dyna kai nyt tekee sitä suorallakin kiihdytettäessä. Täälä joutuu kyllä ajaan aika hätäseen ja kivaahan se on. Tiet on kapeet eikä mitään pientareita. Paljon hulluja rekkoja (kamoissa?) ja niitä joutuu ohittamaan koko aika ja usein niillä on letka autoja perässä, siinä tulee helposti mielenkiintoisia tilanteita. Mutkan takana saattaa olla eläin keskellä tietä (vähintäänkin reikä) , tai vastaan tuleva auto joka urheilullisesti formula tyyliin ajaa kurvaa suoraksi sinun kaistallasi, kaveri törmäsi aasiin, itse kerran laiskaan korppikotkaan, viimeksi eilen illalla meinasin ajaa sellasen nuoren, alle 3 metrii, kuristajakäärmeen ylitte taajamassa kotitiellä. Kaikki on Sennoja. Ei mitään nopeusrajoituksia käytännössä. Joku haluaa aina tulla autolla perseeseen kiinni. Välimatkat on pitkiä (itse lähden 2 vkon kuluttua oman kerhon vuosijuhliin(41v) matkaa tulee 2000km yhteen suuntaan, jos ei päätetä ajaa jotain toista kautta jolloin tulee heti väh 500km lisää, ehkä tuhat, yht suuntaan), toiset ajaa fillarilla reilusti yli puolentoistasataa mittarissa, että matka sujuis vähä hätäsemmin, ei siinä enää saa alkaa voblaa fillari varsinkin jos tykkää ajaa limiiteillä (Kari), mikä pitäisikin olla ajamisen tarkoitus millä vehkeellä tahansa? No ainakin välillä.
Metsään jos ajat niin sinne jäät. Jos joku huomaa sut tiellä verissäpäin niin ensin luullaan että seon ryöstöyritys. Ambulanssia ei yleensä jäädä odottelemaankaan. Kun joku sitten pysähtyy niin retuuttelevat autoon ja sitten aletaan etsiä sairaalaa jostain. Kaikenlaista voi muutenkin maantiellä sattua, esim poliisiratsiaa kannattaa epäillä vääräksi jos se ei ole aseman läheisyydessä.
Fillarin pitää olla iskussa.
Me Espoolaiset nyt ollaan vähä tällasii hätäsii joka asiassa, ei Karilla menny herne nenään, luulen et sillä ei ollu aikaa alkaa selittelemään. (täälä joutuu gringot tekee kaikki työt, heh).
Terveiset Kreiville, suomalaisilla teillä on pakko ajaa rauhallisesti, muuten tulee kalliiks ja menee kortti (no ilmankin voi tietysti ajaa). Siinä on lähellä se Ironbar Mc, pojat on mukavia ja ajaa hätäseen, mukaan vaan.
"FLAT OUT"!
Täällä on nää tiet sellasia että tilanteita sattuu, kylpyammeen kokoiset reiät ei o harvinaisia (autojen perässä ei pidä ajaa), nii paljon uituttaa kun lyö iskarit pohjaan taas et siitä sit lähtee hulluna kiihdyttää ja seuraavassa mutkassa onkin asfaltti aivan aalloilla, rutussa tms, tulet siihen sitte aika kovaa hana auki niin alkaa Softailikin voblaa (siinä saa ihan hyvät adrenaliiniruikkaukset jos vielä uskaltaa vaan pitää hanan pohjassa, rekkaa saattaa tulla vastaa ja kapealla tiellä turbulenssit on aika ok). Orggis Dyna kai nyt tekee sitä suorallakin kiihdytettäessä. Täälä joutuu kyllä ajaan aika hätäseen ja kivaahan se on. Tiet on kapeet eikä mitään pientareita. Paljon hulluja rekkoja (kamoissa?) ja niitä joutuu ohittamaan koko aika ja usein niillä on letka autoja perässä, siinä tulee helposti mielenkiintoisia tilanteita. Mutkan takana saattaa olla eläin keskellä tietä (vähintäänkin reikä) , tai vastaan tuleva auto joka urheilullisesti formula tyyliin ajaa kurvaa suoraksi sinun kaistallasi, kaveri törmäsi aasiin, itse kerran laiskaan korppikotkaan, viimeksi eilen illalla meinasin ajaa sellasen nuoren, alle 3 metrii, kuristajakäärmeen ylitte taajamassa kotitiellä. Kaikki on Sennoja. Ei mitään nopeusrajoituksia käytännössä. Joku haluaa aina tulla autolla perseeseen kiinni. Välimatkat on pitkiä (itse lähden 2 vkon kuluttua oman kerhon vuosijuhliin(41v) matkaa tulee 2000km yhteen suuntaan, jos ei päätetä ajaa jotain toista kautta jolloin tulee heti väh 500km lisää, ehkä tuhat, yht suuntaan), toiset ajaa fillarilla reilusti yli puolentoistasataa mittarissa, että matka sujuis vähä hätäsemmin, ei siinä enää saa alkaa voblaa fillari varsinkin jos tykkää ajaa limiiteillä (Kari), mikä pitäisikin olla ajamisen tarkoitus millä vehkeellä tahansa? No ainakin välillä.
Metsään jos ajat niin sinne jäät. Jos joku huomaa sut tiellä verissäpäin niin ensin luullaan että seon ryöstöyritys. Ambulanssia ei yleensä jäädä odottelemaankaan. Kun joku sitten pysähtyy niin retuuttelevat autoon ja sitten aletaan etsiä sairaalaa jostain. Kaikenlaista voi muutenkin maantiellä sattua, esim poliisiratsiaa kannattaa epäillä vääräksi jos se ei ole aseman läheisyydessä.
Fillarin pitää olla iskussa.
Me Espoolaiset nyt ollaan vähä tällasii hätäsii joka asiassa, ei Karilla menny herne nenään, luulen et sillä ei ollu aikaa alkaa selittelemään. (täälä joutuu gringot tekee kaikki työt, heh).
Terveiset Kreiville, suomalaisilla teillä on pakko ajaa rauhallisesti, muuten tulee kalliiks ja menee kortti (no ilmankin voi tietysti ajaa). Siinä on lähellä se Ironbar Mc, pojat on mukavia ja ajaa hätäseen, mukaan vaan.
"FLAT OUT"!
"HASTA LA PISTA"!
- Lippajärven kreivi
- Viestit: 241
- Liittynyt: 03:48 16.12.2008.
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: True Track
Juujuu, ei tässä mitään, ei muuten käynyt ilmi missä ajelet kun ei ole tuota kaupunkia eikä maata ilmoitettu, kerroit että "täällä" eli ilmeisesti ulkomailla jossain kun kärmekset tiellä luikertelee.
Mun ajelut on rauhallisia ja nautinnollisia pään nollaus reissuja, pientä hyräilyä ajaessa sekä maisemien katsomista ja kuten kerroin ajotaidot sellaisia että turha kurkottaa kuuta taivaalta.
Lopetetaan tää kun ei kuulu oikein tähän foorumiin, ei niin teknistä juttua..
Turvallisia kilometrejä kaikille!
Mun ajelut on rauhallisia ja nautinnollisia pään nollaus reissuja, pientä hyräilyä ajaessa sekä maisemien katsomista ja kuten kerroin ajotaidot sellaisia että turha kurkottaa kuuta taivaalta.
Lopetetaan tää kun ei kuulu oikein tähän foorumiin, ei niin teknistä juttua..
Turvallisia kilometrejä kaikille!
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
Re: True Track
Joo. Ei taalla otettu hernetta nenaan.
Sita kun ei nama omat kirjalliset kyvyt vastaa mielihalua milla haluaisi itseaan ilmaista.
Jospa mekin saisimme tanne samanlaiset radat kuin siella kotosuomessa niin kyllahan sita voisi jattaa noita lisakilkkeita ostamatta.
Samoin varmasti oma habitus vaikuttaa mopon kaytokseen ja olisi varmasti aihetta poistaa muutama kymmenen kiloa ihan jo oman terveydenkin vuoksi.
Oma Dynamopo oli siis aivan kauhea ajettava ennenkuin siihen sain TTn ja progressiven takaiskarit. Jo 100 km/h vauhdissa alkoi veivaamaan suoralla tiella. Nyt voi ottaa sen 160 ihan huoletta ja vekkiinkin uskaltaa 120 lasissa menna.
Tosin nuo Maicolin kuvailemat olosuhteet vaativat hiljentamaan vauhtia useinkin. Taalla ei pahemmin ole elukoita nakynyt, varsinkaan kaarmeita mutta voin kokemuksesta kertoa etta ne Maicolin kotiseudun radat ovat n. 100 kertaa paremmassa kunnossa kuin mita taalla Riossa. Tosin ovat laittaneet kiitettavasti uutta asfalttia. Sellainen pieni yksityiskohta etta kun laittavat uuden asfaltin niin eihan siita tietyosta ole minkaanlaisia liikennemerkkeja. Toissapaivana meinas tulla jannaa kun ajoin sellaiselle uritetulle patkalle..
Hyvia ja turvallisia reissuja kaikille.
Sita kun ei nama omat kirjalliset kyvyt vastaa mielihalua milla haluaisi itseaan ilmaista.
Jospa mekin saisimme tanne samanlaiset radat kuin siella kotosuomessa niin kyllahan sita voisi jattaa noita lisakilkkeita ostamatta.
Samoin varmasti oma habitus vaikuttaa mopon kaytokseen ja olisi varmasti aihetta poistaa muutama kymmenen kiloa ihan jo oman terveydenkin vuoksi.
Oma Dynamopo oli siis aivan kauhea ajettava ennenkuin siihen sain TTn ja progressiven takaiskarit. Jo 100 km/h vauhdissa alkoi veivaamaan suoralla tiella. Nyt voi ottaa sen 160 ihan huoletta ja vekkiinkin uskaltaa 120 lasissa menna.
Tosin nuo Maicolin kuvailemat olosuhteet vaativat hiljentamaan vauhtia useinkin. Taalla ei pahemmin ole elukoita nakynyt, varsinkaan kaarmeita mutta voin kokemuksesta kertoa etta ne Maicolin kotiseudun radat ovat n. 100 kertaa paremmassa kunnossa kuin mita taalla Riossa. Tosin ovat laittaneet kiitettavasti uutta asfalttia. Sellainen pieni yksityiskohta etta kun laittavat uuden asfaltin niin eihan siita tietyosta ole minkaanlaisia liikennemerkkeja. Toissapaivana meinas tulla jannaa kun ajoin sellaiselle uritetulle patkalle..
Hyvia ja turvallisia reissuja kaikille.