Olen jostakin saanut päähäni, että Nesteen käyttämä raaka-aine olisi palmuöljyä Etelä-Amerikasta. Palmuöljyn tuottamiseen taas vallataan palmujen kasvatusala sademetsistä. Jos näin on, ollaan taas menossa perse edellä puuhun, ainakin ilmastonsuojelussa. Sitten on eriasia, jos etanoli tehdään kaatopaikkajätteestä tai vaikka paskasta.
Tottakai Suomessa etanolipensa, tuo luontoa säästävä, on vain hiukan poistuvaa 95-sta kalliimpaa. Silloin verotulot eivät laske, varsinkaan kun 98 hinnoitellaan reilusti kalliimmaksi kaameaan saastuttavuuteen vedoten.
Piipertävä autokansa maksaa onnellisena hiukan enemmän litrasta, kun saavatpelastaa ilmastoa autoillessaan. Ne joiden nykyisiin ekoautoihin etanooli ei sitten satukkaan sopimaan, ajavat suorinta tietä autoliikkeeseen, ja ostavat uuden, saasteettoman ajopelin.
Minä taas joudun kaikkiin romuihini laittamaan reilusti kalliimpaa pensaa rangaistuksena siitä, että en piittaa pätkääkään ilmaston lämpenemisestä.
Olen toki jotakin minäkin tehnyt maailman eteen, olen juonut kaksi laatikollista tuulivoimalla valmistettua keskiolutta