bsl putket?
bsl putket?
vuoden 2006 softailiin putkia hommaamassa niin onko noi bsl:n putket nyt sitten laillisia tuon ikäiseen pyörään?, tarkoitus olisi muutos katsastaa myös putket??mitä eroa noilla euro2 ja euro3 hyväksytyillä putkilla on? kumpi merkintä suomessa täytyy olla? entäs äänet onko ne nyt sitten lain mukaiset näissä putkissa kun ne kerta on euro2 tai 3 hyväksyt? on sen verta hintavat että että sais olla sitten myös lailliset putket!
Re: bsl putket?
Tähän kysymykseen on ollut vähän hiljaista - enkä yhtään ihmettele, on sen verran kimurantti toi päästölaki.
Sulla on niin uusi pyörä, että putkissa ymmärtääkseni pitää olla APU2-lain mukaan katalysaattori ja piippujen pitää vielä olla ko. pyörämalliin e-hyväksytty. Uudehkossa muistaakseni tän vuoden Kopteri-lehdessä oli tästä selvitystä. Jos pyörämalli on tyyppihyväksytty katalysaattorilla, se pitää olla myös vaihtoputkissa. Euro3-päästönormit ovat niin tiukat, että niitä ei ilmeisesti läpäise tyyppihyväksynnässä ilman katalysaattoria.
MP-maailmasta pieni juttu
http://www.mpmaailma.fi/index.php?news= ... ws_id=2554" onclick="window.open(this.href);return false;
MMAF:n palstalta yksi keskustelu, joka sivuaa aihetta vähän, kun nykyistä lakia sorvattiin.
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?acti ... opic=229.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Hommasta kannattaisi ottaa yhteyttä katsastuskonttoriin. Trafi on näemmä lopettanut neuvontapuhelimensa ja ohjaa nykyään kaikki kyselyt konttoreille.
Lisää voi yrittää etsiä Googlettamalla "Euro3 päästö* "
Olen muuten nähnyt yhdet BSL:n putket eräässä yöjunassa. Kuullut en ole koskaan.
Sulla on niin uusi pyörä, että putkissa ymmärtääkseni pitää olla APU2-lain mukaan katalysaattori ja piippujen pitää vielä olla ko. pyörämalliin e-hyväksytty. Uudehkossa muistaakseni tän vuoden Kopteri-lehdessä oli tästä selvitystä. Jos pyörämalli on tyyppihyväksytty katalysaattorilla, se pitää olla myös vaihtoputkissa. Euro3-päästönormit ovat niin tiukat, että niitä ei ilmeisesti läpäise tyyppihyväksynnässä ilman katalysaattoria.
MP-maailmasta pieni juttu
http://www.mpmaailma.fi/index.php?news= ... ws_id=2554" onclick="window.open(this.href);return false;
MMAF:n palstalta yksi keskustelu, joka sivuaa aihetta vähän, kun nykyistä lakia sorvattiin.
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?acti ... opic=229.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Hommasta kannattaisi ottaa yhteyttä katsastuskonttoriin. Trafi on näemmä lopettanut neuvontapuhelimensa ja ohjaa nykyään kaikki kyselyt konttoreille.
Lisää voi yrittää etsiä Googlettamalla "Euro3 päästö* "
Olen muuten nähnyt yhdet BSL:n putket eräässä yöjunassa. Kuullut en ole koskaan.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Re: bsl putket?
BSL Euro3 putket pitää olla kattiputkien tilalla tai testatut kattiputket jotka ovat omavalmisteet. Omavalmisteputkia on sitten vaan vaikea testata kun ao vehkeitä ei täällä suomessa ole.
Mulla on omavalmisteprojektissa BSL Euro3 putket ja äänet on ihan hyvät vaikka desibelit evät olekkaan kovin korkeat. Mörkömoottorin äänet on siedettävät. Päätykappaleilla voi sitten ääniä muokata. Molla on cutit. BSL putket ei käyneet ihan heittämällä paikoilleen. Takapytyn putki ei istunut mörkömoottoriin vaan oiti rälläköidä pakosarjaa ja lisäksi muuttaa kiinnitykset runkoon. Todella v-mäiset. Eli varaudu asennusongelmiin. Tehtiin sovitekappaleet ja kiinnitykset uuteen paikkaan.
Äänenvaimentimet on periaatteessa irroitettavat mutta mutta pakarien kyljessä olevat koristemerkkien popniitit joutuu myös poraamaan pois että huilu tulee ulos. Piisoffkeikki.
Lämpöä tulee sitten mörkömoottorista pakovastuksen takia reilusti joten mulla esim öljytankki 2cm putkesta. Maali ja lakkapinta vaarassa joten lämpönauhan laitoksi meni.
Voi olla että putket menee vakiomoottoriin ja vakiorunkoon paikalleen mutta siihen osaa vastata.
Mulla on omavalmisteprojektissa BSL Euro3 putket ja äänet on ihan hyvät vaikka desibelit evät olekkaan kovin korkeat. Mörkömoottorin äänet on siedettävät. Päätykappaleilla voi sitten ääniä muokata. Molla on cutit. BSL putket ei käyneet ihan heittämällä paikoilleen. Takapytyn putki ei istunut mörkömoottoriin vaan oiti rälläköidä pakosarjaa ja lisäksi muuttaa kiinnitykset runkoon. Todella v-mäiset. Eli varaudu asennusongelmiin. Tehtiin sovitekappaleet ja kiinnitykset uuteen paikkaan.
Äänenvaimentimet on periaatteessa irroitettavat mutta mutta pakarien kyljessä olevat koristemerkkien popniitit joutuu myös poraamaan pois että huilu tulee ulos. Piisoffkeikki.
Lämpöä tulee sitten mörkömoottorista pakovastuksen takia reilusti joten mulla esim öljytankki 2cm putkesta. Maali ja lakkapinta vaarassa joten lämpönauhan laitoksi meni.
Voi olla että putket menee vakiomoottoriin ja vakiorunkoon paikalleen mutta siihen osaa vastata.
Re: bsl putket?
löytyykös noista bsl:n putkista sitä e-merkkiä mitä nyt ainakin tienpäällä kytätään?eli kyseisillä putkilla voi mennä konttorille muutos katsastaa vaikka ei ole sitä alkuperäistä kattia paikallaan,sitäkö se euro3 meinaa?
Re: bsl putket?
Hophop.Katti pitää olla. Euro 2 koskee kaikkia 1.7.2004 jälkeen käyttöönotettuja moottoripyöriä.Silloin e-merkintä täytyy löytyä sekä vaimentajista että katalysaattorista. Lisäksi katalysaattorin tulee olla e-hyväksytty juuri kyseiseen moottoripyörämerkkiin ja -malliin. Äänien osalta e-merkinnän lisäksi konttorilla mittaus (valvonta-arvo + 5 db).Valvonta-arvo löytyy pyörässä kiinni olevasta kilvestä..
Ei se rikki ole siinä on vaan joku vika..
Re: bsl putket?
Eipä nuissa ole mutta TUV paperit löytyy joten kelpaavat euro3 putkiksi. On vain mallimerkintä. Besibelit selviää ko desibelimittauksella. Putket saat tehdä katilliseksi vaikka uuteen pyörään itse mutta niiden toimivuus on sitten testattava yksilökohtaisesti kuten omavalmistepyörätkin.
Re: bsl putket?
on tämä niin vaikeeta vähänkin uudempaan pyörään näköjään.. eli toisin sanoen ei kannata ostaa kalliita putkia kun ne on laittomat joka tapauksessa vaikka ne on euro3 hyväksytty kyseiseen malliin..varmaan täytyy tehdä sitten putket ite niin on yhtä lailliset kuin ostetutkin!!!
Re: bsl putket?
Jep ei ole helppoa .. Sori että erheellisesti käyttelen ilmaisua e-merkintä tarkoitan tietysti e-hyväksyntä. Siis e-merkintää ei välttämättä vaadita stanssattuna vaimentajan kylkeen vaan myös A4-muodossa oleva hyväksyntätodistus käynee. Tietysti todistus täytyy voida kiistattomasti liittää juuri ko. torviin..
Viimeksi muokannut kallipe, 18:29 29.10.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei se rikki ole siinä on vaan joku vika..
Re: bsl putket?
Ei ne ole laittomat. Dokumentit riittää. Katsuri toteaa että putket on vaihdettu, mittaa savut ja kirjoittaa että putket on BSL merkkiset ja täyttää desibeli ja kattivaatimukset piste. Jos kyseessä ei ole omavalmisteen ensirekisteröinti. Käy kysymässä katsurilta ota BSL sivuilta tiedot mukaan mitä tarvitaan ja sitten tilaamaan.
Re: bsl putket?
http://bsl.at/index.php?option=com_cont ... &Itemid=98" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolla tietoa
tuolla tietoa
Re: bsl putket?
ei ole omavalmiste. ok kiitos vastauksista täytyy käydä kyselemässä suoraan konttorilta.
Re: bsl putket?
Tosiaan kun selaat bsl sivuja putkien mukana tulee paprut mihin mopoon ne on tyypitetty.