SPORTSTER 1990, 833 -> 1200

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

JARDE60
Viestit: 0
Liittynyt: 15:58 23.08.2010.
Paikkakunta: Vantaa

SPORTSTER 1990, 833 -> 1200

Viesti Kirjoittaja JARDE60 »

Mikä halvin / helpoin tapa muuttaa 833:n - 1200:ksi?
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: SPORTSTER 1990, 833 -> 1200

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

http://www.hdcf.fi/wiki/index.php/883-1200_konversio" onclick="window.open(this.href);return false;
käys kurkkaamassa tuolta..
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Avatar
Mopopoika -65
Viestit: 2110
Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
Viesti:

Re: SPORTSTER 1990, 833 -> 1200

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Sepixlh kirjoitti:http://www.hdcf.fi/wiki/index.php/883-1200_konversio
käys kurkkaamassa tuolta..
Ja tuolla Sepin linkin lopussa on linkki tänne: http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... 71&start=0

Helpoin tapa lienee vaihtaa se 883 -sportsteri 1200:een sportsteriin. Ehkä myös halvin? 8)
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
kasikasi

Re: SPORTSTER 1990, 833 -> 1200

Viesti Kirjoittaja kasikasi »

Tunnistaako päälle päin mistä ja kuinka, jos kone on muokattu 883->1200 kuutioiseksi? Onko mitään tunto merkkiä että näin on tehty? Onko sylinterit päällepäin erilaiset? Entä jos se on porattu 883 niin onko mistään mahdollista nähdä sitä eroa (kansi?), kuin avaamalla kone?
Avatar
Jusahdus
Viestit: 53
Liittynyt: 07:46 11.06.2010.
Paikkakunta: Hattula City
Viesti:

Re: SPORTSTER 1990, 833 -> 1200

Viesti Kirjoittaja Jusahdus »

kasikasi kirjoitti:Tunnistaako päälle päin mistä ja kuinka, jos kone on muokattu 883->1200 kuutioiseksi? Onko mitään tunto merkkiä että näin on tehty? Onko sylinterit päällepäin erilaiset? Entä jos se on porattu 883 niin onko mistään mahdollista nähdä sitä eroa (kansi?), kuin avaamalla kone?
itsellä on 883:ta porattu tonnikakkoseks, en ole löytänyt mitään poraukseen liittyvää kun konetta katselee...
eli mielestäni ei tunnista päällepäin.
kasikasi

Re: SPORTSTER 1990, 833 -> 1200

Viesti Kirjoittaja kasikasi »

:?: :?: :?: :?:

Hei auttakaa ny ostoaikeissa olevaa, mistä tiedän että kone on 1200cc jos papereissa on 883?
Jos kerran ton motopedian mukaan ytytysmodulin joutuu vaihtamaan (oli se sitten mikä osa?) Niin tuleeko siittä edes päällepäin nakyvää muutosta?
Entä jos on vaihdettu 1200 männät, niin onko kansi erilainen päällepäin kuin 883 männät? Konversio männillä siis käy 883 kannet, jolloin eroa ei voi olla.
pyörä on 2000 mallia.
Don Quijote
Viestit: 980
Liittynyt: 13:10 10.10.2003.

Re: SPORTSTER 1990, 833 -> 1200

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

kasikasi kirjoitti::?: :?: :?: :?:

Hei auttakaa ny ostoaikeissa olevaa, mistä tiedän että kone on 1200cc jos papereissa on 883?
Jos et voi myyjän sanaan luottaa, on keinot aika vähissä konetta purkamatta. Aika harva noita muutoskatsastaa porauksen jälkeen, joten paperista ei asiaa näe. Koeajo kertoo jotain jos on yhtään kokemusta sporteista. Vakio tai lähes vakio 883 on aika nuhapumppu, naru kireellä se kelaa vauhtia max. 150-160 km/h 100kg kuskin alla, vääntö ei juuri puhuttele jne. Kun taas 1200 kulkee niin perkeleesti verrattuna edelliseen. Eron huomaa jos tuntee laitteet. Ota kokeneempi kaveri mukaan koeajolle, ehkä se auttaa asiassa?
kasikasi

Re: SPORTSTER 1990, 833 -> 1200

Viesti Kirjoittaja kasikasi »

Jos et voi myyjän sanaan luottaa, on keinot aika vähissä konetta purkamatta.
OK. Kiitos!
Voisin ehkä myyjään luottaa, kyseessä on liike. Muttakun myynti ilmoituksessa myyvät, siistinä, alkuperäisenä 1200 ja ei mitään mainintaa porauksesta, alkoi epäluulo.
Koeajo kertoo jotain jos on yhtään kokemusta sporteista. Vakio tai lähes vakio 883 on aika nuhapumppu, naru kireellä se kelaa vauhtia max. 150-160 km/h 100kg kuskin alla, vääntö ei juuri puhuttele jne. Kun taas 1200 kulkee niin perkeleesti verrattuna edelliseen. Eron huomaa jos tuntee laitteet.
Siinäpä se, kun koeajoa ei oikein näin vuosin hyvin onnistu suorittamaan. Ja toiseksi en tunne H-D pyöriä niin hyvin että osaisin sen välttämättä erottaa.
Ota kokeneempi kaveri mukaan koeajolle, ehkä se auttaa asiassa?
No siinäpä sekin, kun ei ole kokeneenpaa H-D kaveria kaveripiirissä :cry:
Yks vaihto ehto olis että lykkäis pyöräs ostoa ensi kesään, tosin kokeneeat sanovat, että käytetyn saa näin vuosin halvemmalla(?)

Tyhmästä päästä kärsii koko lompakko.
Avatar
Juuso
Viestit: 91
Liittynyt: 20:10 15.05.2007.
Paikkakunta: Klaukkala

Re: SPORTSTER 1990, 833 -> 1200

Viesti Kirjoittaja Juuso »

Siis jos myydään alkuperäisenä tonnikakssatasena, niin sylintereistä pitää löytyä siitä merkintä. Mun konversiosportissa on takapytyn oikeassa etu alanurkassa merkintä 883.
Don Quijote
Viestit: 980
Liittynyt: 13:10 10.10.2003.

Re: SPORTSTER 1990, 833 -> 1200

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Alkuperäisissä 1200-evoissa taitaa olla myös mustat sylinterit? Tämä nyt ei kuitenkaan ole mikään varma tunniste saati edes tieto... :?
Mutta jos kone on alunperin ollut 1200, pitäähän sen näkyä rekisteriotteessa. Eli porattu on kyseessä jos paperien mukaan on 883. Sportstereita on kyllä tarjolla niin paljon ettei siihen yhteen ja ainoaan ole pakko tarttua jos epäilyttää. Toisaalta pyöräkuume on tuttu tauti itse kullakin :wink:

Edit: katos Juuso, ollaan näköjään samalta kylältä 8)
Base
Viestit: 57
Liittynyt: 09:51 11.05.2010.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: SPORTSTER 1990, 833 -> 1200

Viesti Kirjoittaja Base »

Ei aina kannata luottaa liikkeen myyjiinkään,mulle tarjottiin 883 tonnikakkosena-mut eipä ollu mitä piti ja kuntokin aivan "loistava" vaik hyvä et stonga paikallaan pysy,sinne jäi.Alkup 1200 maininta rekkarissa ja jos se ei pidä paikkaansa ni mitä muuta paljastuukaan-jäitä hattuun.
Bronson Eye
Viestit: 1635
Liittynyt: 18:33 04.09.2009.
Paikkakunta: heinola
Viesti:

Re: SPORTSTER 1990, 833 -> 1200

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

meni jo kysymys jtenkin sekasin,
kattelin haynes raamattua,
siis oliko kys. 2000vm. 1200sesta jonka papereissa 883???, vai 883 mikä vissiin pitäs olla 1200nen???
enivei, kato ainaskin runkonumero, -99 ja later, jos 3men kirjain yhd. viiminen on M, on she 883:nen,
esim CJM=XLH883C Custom,
jos taas P esim. CAP=XL1200,CGP=1200 custom, CHP=1200S
kirj.X=-99 ja Y=-00,
ja eiköhän näy hinnassa muutos maksaa kuulema vajaan tonnin,,
kasikasi

Re: SPORTSTER 1990, 833 -> 1200

Viesti Kirjoittaja kasikasi »

vai 883 mikä vissiin pitäs olla 1200nen???
juuri näin pitäs olla. Eli mistä voin tietää sen päällepäin, onkose se vai ei, oli kysymys.
Mutta ei ilmeisesti voi.

Pitsän nyt linkin pyörästä tähän, jos myyjä tätä lueskelee, on se jo arvannut kuka tässä kirjoittelee.
http://www.nettimoto.com/harley-davidso ... 613#adInfo" onclick="window.open(this.href);return false;

Lainaus myynti puheesta, tuolta linkistä:
Siisti alkuperäinen.
:?: Ja kuitenkaan ei paprujen mukaan ole kuin 883. Pistää epäilyttään onko sitä ollenkaan porattu isommaksi.
Vastaa Viestiin