PUHUTAANPA RALLEISTAKIN
Re: PUHUTAANPA RALLEISTAKIN
Hyvä idea tuo leirintäalueen kiertäminen, pitääkin kokeilla...vaikka turskamiesten traktorilla!
Tämä on varsin kannatettava idea, ja monen kirjoituksen "rivien välistä" voi aavistella tuon päivälipun karsastamisen johtuvan ulkopuolisen "wannabee" aineksen tuleminen paikalle.smuige kirjoitti:hermanni kirjoitti: Niin, voisihan päiväkävijä-mahdollisuuden rajata koskemaan VAIN H-DCF jäseniä...![]()
(ja päivälippu sillä tavalla, että ostat rannekkeen-maksat täyden hinnan-JOS lähdet aikaisemmin määrätyn ajan sisällä saat osan maksusta takaisin)
Itse en niin moniin kerhon ralleihein ole päässyt, mutta en kyllä tuota päivälippuakaan ole kaivannut.
Yleensä tuo sisäänpääsymaksu on ralliin osallistumisen pienin kulu-erä.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
-
Tsaarinajan Satraappi
Kun meni päivälippukeskusteluksi niin kommentti; Päivälippu lisää päiväkävijöiden määrää. Vähentää viikonloppukävijöiden määrää. Koska kyseessä on nollasumma peli, tästä seuraa se että "Viikonloppulipun" hinta nousisi ja "Päivälippu" olisi huomattavasti kalliimpi kuin oletatte sen olevan... 
Tämä idea kohtaa varmasti vastustusta mutta kerronpa sen silti kun ideoita kyseltiin. Pidetään kauden päättäjäisralli syksyllä Helsingissä puhtaana hotellirallina eli BTTR:n vastakohtaralli, kaupunkiralli. Lauantai-illaksi Tavastia-klubi tai vastaava mesta Helsingistä, Nosturi tms. tai isompi jos löytyneepi. Ehkä vois hyväksyä Tikkurilassa Cinderella simulaattorin eli Sokos Hotelli Vantaan.
Eikä edes pyörillä tuleminen ole sallittuaGlide kirjoitti:kauden päättäjäisralli syksyllä Helsingissä puhtaana hotellirallina eli BTTR:n vastakohtaralli, kaupunkiralli
Ei tuo sinänsä ideaa huonompi ole, aivan hyvin voisi jonkin tapahtuman täällä noin järjestääkin. Teimme tuossa 2007 autokerhoni kanssa tapahtuman, jossa ajoimme noin 110 km lenkin ensin letkassa, päädyimme Kaivarin tuntumaan yleisötahtumana autonäyttelyksi (+ ohjelmaa ja pari bändiä) ja sitten letkassa kulkueena Pressan alle parkkihalliin ja siitä hotelliin loppuillaksi. Hienosti toimi ja hyvä meininki ja hyvä tapahtuma. Sinne halliin mahtuisi hyvin yli 1000 pyörää parkkiin, eli tilat eivät loppuisi kesken.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Tälläkin on toinen nimi chapter 1 ralliGlide kirjoitti:Tämä idea kohtaa varmasti vastustusta mutta kerronpa sen silti kun ideoita kyseltiin. Pidetään kauden päättäjäisralli syksyllä Helsingissä puhtaana hotellirallina eli BTTR:n vastakohtaralli, kaupunkiralli. Lauantai-illaksi Tavastia-klubi tai vastaava mesta Helsingistä, Nosturi tms. tai isompi jos löytyneepi. Ehkä vois hyväksyä Tikkurilassa Cinderella simulaattorin eli Sokos Hotelli Vantaan.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Se olikin siis jo vanha juttu toi Helsingin keskustan kaupunkiralli, no enpä tiennyt sitä, sorry. Mitäs muita näitä nyt olis, Pärnussä laukkaa nykyään joka toinen porukka Aleksandripubissa, Tossukin ansiokkaasti retken organisoi. Jokos Maarianhaminassa on oltu tai meneekö liian lähelle Brändö-rallia, vai mites olis vanha Kontioralli-paikka Galdotieva Palojärvellä...
Ei minun tietääkseni HDCF ole sellaista toteuttanut, ei ainakaan viime vuosina ... Eli ei välttämättä lainkaan kehno idea. Siksihän tätä keskustelua juuri käydään, että erilaisia ajatuksia tulee esille.Glide kirjoitti:Se olikin siis jo vanha juttu toi Helsingin keskustan kaupunkiralli...
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Oishan se komeeta, kun pyörät olis Manskun molemmin puolin parkissa muutaman sadan metrin matkallaJoe Cool kirjoitti:Ei minun tietääkseni HDCF ole sellaista toteuttanut, ei ainakaan viime vuosina ... Eli ei välttämättä lainkaan kehno idea. Siksihän tätä keskustelua juuri käydään, että erilaisia ajatuksia tulee esille.Glide kirjoitti:Se olikin siis jo vanha juttu toi Helsingin keskustan kaupunkiralli...
Loud valves save lives
Vaikka tässä nyt yks ja toinen kovasti vääntää vitsiä "hotellikauden" päättäjäisistä, niin
totta on toinen puoli, että varmasti olisi liiteri täynnä jos päätöskisan toinen vaihtoehto ois
hotellikokkarit, jossain pääkaupunkiseudulla. Pitäisi vaan järjestää ajokauden aikaan, jotta
saataisiin näkyvyyttä. Siinä vois samalla käydä tapaamassa ministereitä ja valitella hirmuista verotusta
ja rakentelusäännösten tiukkuutta.
Mielenkiintoinen on myös Electran heittämä Galdotieva siellä Palojärven rannalla.
Seuraava menee hieman sivuun aiheesta mutta olitko Electra silloin vuonna -92?
Minä olin rallin järjestelyjen päävastaavana. Voin kertoa, että oli karmea viikonloppu.
Tuollainen metsälaistapahtuma (vrt. Kontio/Pystymettä) ja sitten puhdas kaupunkitapahtuma samana viikonloppuna tai perättäisinä ...
Tänäpäivänä kerhossa on valtavasti erilaisia bikereita ja yks tykkä toisesta ja toinen äidistä.
totta on toinen puoli, että varmasti olisi liiteri täynnä jos päätöskisan toinen vaihtoehto ois
hotellikokkarit, jossain pääkaupunkiseudulla. Pitäisi vaan järjestää ajokauden aikaan, jotta
saataisiin näkyvyyttä. Siinä vois samalla käydä tapaamassa ministereitä ja valitella hirmuista verotusta
ja rakentelusäännösten tiukkuutta.
Mielenkiintoinen on myös Electran heittämä Galdotieva siellä Palojärven rannalla.
Seuraava menee hieman sivuun aiheesta mutta olitko Electra silloin vuonna -92?
Minä olin rallin järjestelyjen päävastaavana. Voin kertoa, että oli karmea viikonloppu.
Tuollainen metsälaistapahtuma (vrt. Kontio/Pystymettä) ja sitten puhdas kaupunkitapahtuma samana viikonloppuna tai perättäisinä ...
Tänäpäivänä kerhossa on valtavasti erilaisia bikereita ja yks tykkä toisesta ja toinen äidistä.
Nostetaanpas "päivän polttava" aihe ylös. Jos vaikka ulkolämpötilakin alkaisi tulla ralleille sopivammaksi 
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Lainataas ny omia ideoita vielä...smuige kirjoitti:Hyvä idea, voisi soveltaa suomessakin päivälippulaisiin.Kaisa kirjoitti:Päivälipuille on aina kysyntää ja korkean sisäänpääsyn vuoksi monet pikakävijät jäävät tulematta.
Kaikki raha on aina kotiin päin kerholle, joten miksi se vaihtoehto aina suljetaan pois!
Teettää se aina lisäduunia portille, mutta tässä kuitenkin esimerkki asian toimivuudesta.
Tanskassa itse kävin Fyn chapterin bileissä ja sain "iltalipun", kun maksoin koko pääsymaksun tullessani ja rannekkeeseen laitettiin tussilla kellonaika, jolloin viimeistään pitää poistua alueelta. Taisi olla klo 23 ja sit kun lähdin pois sain n. puolet rahoista takas ja ranneke leikattiin irti. Eli siellä homma toimi hienosti ja vastuu siirtyy kävijälle. Ei tarvi erikseen valvoa päiväkävijöitä.
Jos et häivy deadlineen mennessä, sit on turha parkua enää rahoja takas mut voit kyl jäädä koko ralliks , jos alkaa viihtymään, olet kuitenkin maksanu jo koko rallimaksun tullessa! Hieno sydeemi!!!
Tosin rajoittaisin ajan tuonne kl 19:00 kieppeille.
Tai siis eihän ne ole mun, mut ulkomailta lainattua
No tuo "rajoitettu osallistumis aika" pitäis säätää sopivaksi... Esim. kun tulet ralliin portille, ja haluat olla vain käymässä hetken, pitää se jotenkin suhteuttaa aikaan.
Ed. mainittuun kekkereihin viitaten, en tainnut ehtiä edes ennen klo 19:00 paikalle...
Pitää varmaankin ajatella, että "päivälippu" olisi vaikkapa "tuntilippu" esim 6h ajasta, kun `kirjaudut`sisään.... Ja se olis portilla helppo myydä ja merkata rannekkeeseen.... deadline-aika poistua rallista. Portti siis rahastaa täys summan, ja sehän toki pitää mainita ostaessa, ja jos meinaa poistua paikalta... Ja sit poistuessa saa rahaa palautuksena... Olisko se sit puolet? olet jäsen tai sit et..????
Ja tosiaan deadlinen jälkeen, merketun ajan jälkeen rannekkeessa, on ihan turha yrittää saada rahoja takaisin.
Porttivuorossa oleva vaan pyöristää rehdisti lähimpään seuraavaan tuntiin,(6h eteenpäin) niin eihän siinä pitäisi sit kellään olla nokkaan koputtamista....
Onko ihan paska idea????
Miss Biker 2011
Tästä päiväkävijä tms. lipusta on ollut puhetta kymmeniä kertoja vuosien mittaan, mutta koskaan se ei ole ottanut tuulta. Asia on kaatunut toisaalta erittäin vähäiseen kysyntään ja toisaalta sen aiheuttamaan melkoiseen työmäärän lisääntymiseen ennenkaikkea portilla. Porttimaksuunhan sisältyy myös kaikenlaisia syömisiä ja aamupaloja eli nämäkin pitäisi eritellä.
Ja jos kävijä on jäsen (muista en huolta edes kanna) niin rallimaksut ovat varsin kohtuullisia, joten säästö jää melko marginaaliseksi. Menkööt ne rahat klubin toiminnan tukemiseen, eikös vaan?
Ja jos kävijä on jäsen (muista en huolta edes kanna) niin rallimaksut ovat varsin kohtuullisia, joten säästö jää melko marginaaliseksi. Menkööt ne rahat klubin toiminnan tukemiseen, eikös vaan?
LIFEMEMBERRe: PUHUTAANPA RALLEISTAKIN
No juu... Jos kysyntä päivälipuille on niin vähäistä, niin eihän se siten voi kohtuuttomati rasittaa porttihenkilökuntaa
Anyway...Joka kerta kun olen itse tehnyt porttivuoroja, on kyselty päivälippuja, mutta eihän niitä kyselijöitä ole minnekään rekisteröity.
Kun sellaista vaihtoehtoa, ei ole koskaan ollut, tai kokeiltu todellisuudessa, niin mistä sen tietää, kuinka hyvä juttu se olisikaan.
Ja ei siinä portilla tarvi mitään aamiaislippuja eritellä... Tullessaan "päiväkävijä" maksaa täyden summan ja saa kaikki samat tiketit kuin "normi"kävijä. Jos siihen aikaväliin nyt osuu aamiainen, niin saakoon hän sen käyttää niin kuin muutkin, kun vaihtoehtonahan on myös se, että voi jäädä vaikka koko ralliks jos alkaa viihtyä...
Harmittaa vaan että useita hyviä ideoita teilataan jo heti täällä foorumissa.
No mut nyt mä en jauha tätä enää
Oma lehmä ei ole ojassa tämän asian kanssa.
Jos ralliin tulen niin se on kaikki tai ei mitään!!!
Anyway...Joka kerta kun olen itse tehnyt porttivuoroja, on kyselty päivälippuja, mutta eihän niitä kyselijöitä ole minnekään rekisteröity.
Kun sellaista vaihtoehtoa, ei ole koskaan ollut, tai kokeiltu todellisuudessa, niin mistä sen tietää, kuinka hyvä juttu se olisikaan.
Ja ei siinä portilla tarvi mitään aamiaislippuja eritellä... Tullessaan "päiväkävijä" maksaa täyden summan ja saa kaikki samat tiketit kuin "normi"kävijä. Jos siihen aikaväliin nyt osuu aamiainen, niin saakoon hän sen käyttää niin kuin muutkin, kun vaihtoehtonahan on myös se, että voi jäädä vaikka koko ralliks jos alkaa viihtyä...
Harmittaa vaan että useita hyviä ideoita teilataan jo heti täällä foorumissa.
No mut nyt mä en jauha tätä enää
Oma lehmä ei ole ojassa tämän asian kanssa.
Jos ralliin tulen niin se on kaikki tai ei mitään!!!
Miss Biker 2011