dynaan runko?
dynaan runko?
Kun nyt on tallissa tommonen -96 vähän siipeensä saanut Dyna Wide Glide niin on rungon oikomisen sijaan mietin että josko olis vaihtanu jäykkäperäisen tarvikerungon, noitahan on tarjolla pilvin pimein, mutta käykös nuo kaikki evo koneelle mainostetut myös dynan koneelle? Käsittääkseni kun softailin kone on sinäänsä erilainen dynan koneeseen, että dynassa kone ja laatikko on samaa puuta? Miten nämä kaks evo konetta eroaa toisistaan? Tai sit jos täällä on työtä vailla olevia osaavia rungon muokkaajia, jotka ehtii tekemään rungon kesäks tosta siipeensä saaneesta rungosta niin saapi jättää viestiä.
Re: dynaan runko?
Suurin ero noissa on se, että Softaileissa kone ja laatikko on pultattu tukevasti runkoon.
Dynassa (ja Touring malleissa) kone-laatikko ja swingi on yhtä pakettia, kone kumiripustettuna runkoon.
Runkomuutoksia voi kysyä vaikka SpokMotor, VooDooMetal pääkaupunkiseudulla.
JepJep on tehnyt vaikka mitä runkotöitä.
Dynassa (ja Touring malleissa) kone-laatikko ja swingi on yhtä pakettia, kone kumiripustettuna runkoon.
Runkomuutoksia voi kysyä vaikka SpokMotor, VooDooMetal pääkaupunkiseudulla.
JepJep on tehnyt vaikka mitä runkotöitä.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: dynaan runko?
Tuo ero on tiedossa, mut voiko dynan koneen pultata samanlaiseen tarvikerunkoon kuin softaili koneen? Ilmeisesti ei?
Re: dynaan runko?
Kyllä sen voi. Ei itse koneessa mitään eroa ole. Loota voi jäädä kauemmas, eli enskan vaatinee pidemmän?
Re: dynaan runko?
Evolution eli TC aikakauteen asti BigTwin koneet on samanlaisia. Touring, Dyna taikka Softail mallit.
Sitten tuli TC-A ja TC-B mallit.
Sportster mallit on sitten ihan omanaan.
Sitten tuli TC-A ja TC-B mallit.
Sportster mallit on sitten ihan omanaan.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: dynaan runko?
On kai siinä jotakin eroa.jamba kirjoitti:Kyllä sen voi. Ei itse koneessa mitään eroa ole. Loota voi jäädä kauemmas, eli enskan vaatinee pidemmän?
Moottori ja vaihteisto pultattu yhteen dyna-mallisessa, kun softailissa ovat täysin erillisesti rungossa kiinni omilla kiinnikkeillään. Sisuskalut taitavat olla samoja, mutta kiinnityksestä runkoon kai oli kysymys.
Näin yhtäkkiä tuumattuna ensiöveto avoremmillä-sopivan vahvuinen (sovitetaan remmin pituuteen) laippa moottorin ja laatikon väliin, siitä kiinni sopivasti katkaistuun "istuinputkeen"- vielä vaihdelaatikon perästä runkoon niin siinä se suurin piirtein voisi olla.
Kannattaa varmaan kuitenkin kysellä, onko dynaan mahdollisesti olemassa valmis runkopaketti, säästyy luultavasti euroja.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: dynaan runko?
mulla on parit varaosalistat koneella, -97 dynan ja -98 softiksen, intouduin tarkistamaan:
- "set of crankcases (black)" kummassakin sama numero 24571-93
- dynan lista tarjoaa toisenkin lohkovaihtoehdon, mutta erona taitaa vaan olla sitä ei oo maalattu
- "engine assembly, complete", numerot eroaa, mutta ei jaksanut selvittää missä ero, sehän voi olla vaikka pakokaasun höyrystimen laakerissa, nokka-akselissa tai muu ihan pikkunen ero
- enskan sisäkopan numeroissa on eroa. mutta taasen esim sisä- ja ulkokopan välisen tiivisteen koodi on sama joten mistään hirveästä mitoituserosta tuskin on kyse. ja esmes bikelinen katalogi listaa saman sisäkopan sekä dynalle että sopftailille
- ja eikoös se ole selvää että laatikossa on eroo kun dynassa on korvake takahaarukan akselille? muuta eroo? laatikon etupään kait täytyy kans ulottua tarjoomaan kiinnitys koneen takakiinnikkeille. et tää olis se ongelmallisin komponentti
mun korvaan tämä kuulostaa ihan järkevältä. monimutkaisin ja varmaan pyörän kallein yksittäinen komponetti, lohko, olis sama kautta malliston. samaten kuin enskan osat. ero tulee sitten rungossa (rungon kiinnityspisteissä) ja laatikossa
mutta tosiaan jos nuinkin arvokasta komponenttia kuin runko olis poistelemassa niin kyselyt toimittajan / valmistajan suuntaan varmasti se paras tapa edetä. vastaukset tälle palstalle kiitos, luulempa että asia kiinostaisi moniakin, dyna olisi hintamielessa jo melkein järkevä objekti rakenteluun jos vaan rungosta kumilörtsyineen pääsis eroon
- "set of crankcases (black)" kummassakin sama numero 24571-93
- dynan lista tarjoaa toisenkin lohkovaihtoehdon, mutta erona taitaa vaan olla sitä ei oo maalattu
- "engine assembly, complete", numerot eroaa, mutta ei jaksanut selvittää missä ero, sehän voi olla vaikka pakokaasun höyrystimen laakerissa, nokka-akselissa tai muu ihan pikkunen ero
- enskan sisäkopan numeroissa on eroa. mutta taasen esim sisä- ja ulkokopan välisen tiivisteen koodi on sama joten mistään hirveästä mitoituserosta tuskin on kyse. ja esmes bikelinen katalogi listaa saman sisäkopan sekä dynalle että sopftailille
- ja eikoös se ole selvää että laatikossa on eroo kun dynassa on korvake takahaarukan akselille? muuta eroo? laatikon etupään kait täytyy kans ulottua tarjoomaan kiinnitys koneen takakiinnikkeille. et tää olis se ongelmallisin komponentti
mun korvaan tämä kuulostaa ihan järkevältä. monimutkaisin ja varmaan pyörän kallein yksittäinen komponetti, lohko, olis sama kautta malliston. samaten kuin enskan osat. ero tulee sitten rungossa (rungon kiinnityspisteissä) ja laatikossa
mutta tosiaan jos nuinkin arvokasta komponenttia kuin runko olis poistelemassa niin kyselyt toimittajan / valmistajan suuntaan varmasti se paras tapa edetä. vastaukset tälle palstalle kiitos, luulempa että asia kiinostaisi moniakin, dyna olisi hintamielessa jo melkein järkevä objekti rakenteluun jos vaan rungosta kumilörtsyineen pääsis eroon
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
Re: dynaan runko?
Kone on ihan samanlainen evo kun evo nyt on.. Ja lootahan ei ole ihan kiinteästi siinä koneessa kiinni. Ohessa dynan lootan sivukuva, jospa siitä selviäisi:
sit jos haluaa säilyttää dynan moottori+lootapaketin yhtenäisenä, esim. täältä runkoja:
http://www.harleycustom.com/Prod-Atlas_ ... 2-396.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tuolla olis näköjään loota+enska jolla saat sen muihinkin runkoihin kii
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=17&t=40291" onclick="window.open(this.href);return false;
sit jos haluaa säilyttää dynan moottori+lootapaketin yhtenäisenä, esim. täältä runkoja:
http://www.harleycustom.com/Prod-Atlas_ ... 2-396.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tuolla olis näköjään loota+enska jolla saat sen muihinkin runkoihin kii
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=17&t=40291" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: dynaan runko?
Sovittelin joskus Wide Glide -98 konetta jäykkään Evo-softail-tekniikalle tehtyyn runkoon. Moottori kuten edellä mainittu on identtinen eli ei ongelmia sen kanssa ja laatikko ei käy, pitää olla softailin laatikko. Enskan sisäkoppa (WG) ei käy koska sen kiinnitys lohkoon on muutaman asteen ylä viistoon ts. laatikko akselista mitattuna on dynassa n 10mm ylempänä kuin softailissa. Laatikko softail ottaisi myös etureunasta rungon pystyputkeen. Lisäksi kiinnitys laatikkoon on eri softailin enskan takakiinnityksen kohdalla on Dynassa Takahaarukka. Eli sisäkoppa softailista. Ulko koppa wide glidessa on sama kuin softailissa.
T. Jari
T. Jari