Sporsterin mittari on hullumpi kuin kuski
- Screaming Beagle
- Viesti:
Sporsterin mittari on hullumpi kuin kuski
Terve,
Ostin Sportster, ja mittari ampuu paikallaan jotain 180 lukemia, ja ajossa huitelee siellä 120-180 välimaastossa - ilman suurempaa logiikkaa kierrosten, tai oikean nopeuden kanssa...
Vaikka vauhdin tuntu on toki melkoinen, kun paikallaankin mennään melkein kahta sataa, niin jotainhan tolle pitäisi varmaan tehrä. Olisikohan vika nopeusmittarin anturissa, ja/tai kiinnityksissä siihen? Ideoita?
Dängjuu.
Ostin Sportster, ja mittari ampuu paikallaan jotain 180 lukemia, ja ajossa huitelee siellä 120-180 välimaastossa - ilman suurempaa logiikkaa kierrosten, tai oikean nopeuden kanssa...
Vaikka vauhdin tuntu on toki melkoinen, kun paikallaankin mennään melkein kahta sataa, niin jotainhan tolle pitäisi varmaan tehrä. Olisikohan vika nopeusmittarin anturissa, ja/tai kiinnityksissä siihen? Ideoita?
Dängjuu.
Well, I'm tellin' you son,
that it ain't no fun,
staring straight down a .44...
that it ain't no fun,
staring straight down a .44...
Re: Sporsterin mittari on hullumpi kuin kuski
Mulla on samanlainen vika (alkoi viime kesänä). Paikallaan näyttää vauhdiksi 60 ja kun lähtee liikkeelle ni vauhti putoo kahteenkymppiin!? Lisäksi näyttää kilsat puoltoistakertaisina.
-
ex-spora
Mulla meni aikanaan omasta Sportista nopeusmittarin anturi (onneksi) takuukorjaukseen. Konetiellä neula putosi yhtäkkiä nollille. Syyksi paljastui hajonnut anturi. Anturi vaihdettiin ja homma lähti taas pelittämään. Tämän uudenkin anturin sai sekaisin, kun ajeli mökkitietä vähän räväkämmin, jolloin mittari näytti mitä sattui. Mutta tilanteen sai oikealle tolalle, kun rajumman motocrossipätkän jälkeen teki 'alasajon' (vaihde vapaalle, napista kone seis ja virrat veks). Tämä kalibroi lukemat kohdalleen. On nää vehkeitä...
-
ex-spora
Sori, en muista - kuten mainitsin, meni takuuna uusiksi. Mielikuvaksi jäi, että olisi 'kirvellyt kovasti' jos olisi mennyt omista...
Jos asustat siellä hektisessä Helsingissä, niin kilauta Lauttasaareen ja kysäise - päivän hinta lienee helposti kaivettavissa esiin. Valitettavasti näiden leegojen hinta ei arvatenkaan alene...
... ja uuden anturin hinnalla ostaa kassillisen siroja Sigmoja, joissa lienee kohta jo varmaan V-5 -ravivetovinkeistä lähtien kaikkea mahdollista ja tarpeellista sen nopeuslukeman lisäksi...
Jos asustat siellä hektisessä Helsingissä, niin kilauta Lauttasaareen ja kysäise - päivän hinta lienee helposti kaivettavissa esiin. Valitettavasti näiden leegojen hinta ei arvatenkaan alene...
... ja uuden anturin hinnalla ostaa kassillisen siroja Sigmoja, joissa lienee kohta jo varmaan V-5 -ravivetovinkeistä lähtien kaikkea mahdollista ja tarpeellista sen nopeuslukeman lisäksi...
-
jep
Eikös mukamas korjaanu vika jos laittaa virtaa pois ja päälle?
Mulla oli aikoinaan sama vika(big twin) mutta kun laitto virran pois ja päälle ni taas mentiin. Se jotenki kalibroi ittensä kun ensin menee neula tappiin ja sitte sieltä takasin alas nollille. Ei se välttämättä ole vika vaan ominaisuus...
Mulla oli aikoinaan sama vika(big twin) mutta kun laitto virran pois ja päälle ni taas mentiin. Se jotenki kalibroi ittensä kun ensin menee neula tappiin ja sitte sieltä takasin alas nollille. Ei se välttämättä ole vika vaan ominaisuus...
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Mulla hajos mittari Low rider dynasta, kun se sai vettä. Oireet sopii mun tapaukseen. Mulla on Dynan mittari, mutt'ei se taida sulle sopia, on yhdellä isolla liittimellä eli vaatis uusia kytkentöjä. Ei ole tekemätön paikka, pikkuveljen Dynaan Jussi's motor Ålannissa teki moisen vaihdon... Kun Nigt trainistani meni anturi se kyllä meni mykäksi kokonaan. Ei se TC:n anturi ainakaan ollu satastakaan, anturi on kai vaihtokelpoinen ja mittari mallikohtainen.
Mörjens!
Oiskohan ic-piiri hajalla?
En tiedä onko Hesan lähellä ketään, joka voi syöttää testisignaalin anturilinjasta sisään, taajuus on n. 60mhz/sek. n. suurinpiirtein, ei voi tietää mikä anturi on kyseisessä vehkeessä.
Tampereella ainakin pystytään testaamaan.
Oiskohan ic-piiri hajalla?
Tampereella ainakin pystytään testaamaan.
Voisitko kertoa liikkeen/henkilön nimen kuka vois testata Tampereella koska siitä ohi ajelen usein?
Sportster mittari
olisko liitos/maadoitus ongelma? pruukaa sähkö vimpaimet seota jos asian laita niin 
Moro! Joo, sorry että kesti vastaus, töitä on enemmän kuin kirjaimia aakkosissa, kun vielä edes näkyisi palkkakuitissa...pääkkönen kirjoitti:Voisitko kertoa liikkeen/henkilön nimen kuka vois testata Tampereella koska siitä ohi ajelen usein?
Laitoin sinulle postiisi yhteystietoja.