Evo paukkuu ja...
Evo paukkuu ja...
niin siis moi,
pesin pyörän (softail -94) illalla, aamusella kun lähin duuniin kävi se ryypyllä lämmittelyä ihan ok, mutta jo muutaman sadan metrin jälkeen alko hirvittävä pauke ja rykiminen! Kävi vaan yhdellä pytyllä ja välillä paukahti ja koitti toista saada mukaan mutta kun ei niin ei...loppu matka yhellä vaan...
Olisko kellään antaa täsmä vinkkiä vastaavaa kokeneena, että mihin menis ekana tonkiin kun ei oo rullassa kun jotain satunnaisia kaluja mukana, eikä viittis tossa ihmisten silmien alla kauheesti availla vehkeitä...
Eli mikähän on se väärä paikka mihin sitä vettä on mennyt vai kuullostaako joltain sytkäpuolen vialta ja ajotus on vaan sopiva ton lutraamisen kanssa...???
Tenua laitoin jo tankkiin mutta ei auttanut mitn. Tulpat on vielä zekkaamatta, ehkä ruokiksella kerkeis.
Kiitos ja kumarrus taas etukäteen!
-m-
pesin pyörän (softail -94) illalla, aamusella kun lähin duuniin kävi se ryypyllä lämmittelyä ihan ok, mutta jo muutaman sadan metrin jälkeen alko hirvittävä pauke ja rykiminen! Kävi vaan yhdellä pytyllä ja välillä paukahti ja koitti toista saada mukaan mutta kun ei niin ei...loppu matka yhellä vaan...
Olisko kellään antaa täsmä vinkkiä vastaavaa kokeneena, että mihin menis ekana tonkiin kun ei oo rullassa kun jotain satunnaisia kaluja mukana, eikä viittis tossa ihmisten silmien alla kauheesti availla vehkeitä...
Eli mikähän on se väärä paikka mihin sitä vettä on mennyt vai kuullostaako joltain sytkäpuolen vialta ja ajotus on vaan sopiva ton lutraamisen kanssa...???
Tenua laitoin jo tankkiin mutta ei auttanut mitn. Tulpat on vielä zekkaamatta, ehkä ruokiksella kerkeis.
Kiitos ja kumarrus taas etukäteen!
-m-
Terve
Toivottavasti ett kättänyt painepesuria, ne ei ole tarkoitettu mopon pesuun.
Irroita nyt ainakin tulpanjohdot ja kuivaa ne, samalla kosteudenpoistosuihketta johtojen liittimiin(Esim CRC-aseöljy on loistava tuote, antaa korrosiosuojan samalla). Tuskinpa nyt mitään päällekkäisiä vikoja siinä pyörässä luulisi olevan. Muuten, mikäli aurinko paistaa niin laitappa pyörä seisomaan aurinkoon, tekee ihmeitä kosteudelle. Jos sinulla on sytkäjärjestelmä joka aina sytyttää molemmissa tulpissa niin tuo tulpanjohtojen puhdistus/kuivaus tulisi olla riittävä toimenpide.
Kädet kyynärpäitä myöten pa...sa
Toivottavasti ett kättänyt painepesuria, ne ei ole tarkoitettu mopon pesuun.
Irroita nyt ainakin tulpanjohdot ja kuivaa ne, samalla kosteudenpoistosuihketta johtojen liittimiin(Esim CRC-aseöljy on loistava tuote, antaa korrosiosuojan samalla). Tuskinpa nyt mitään päällekkäisiä vikoja siinä pyörässä luulisi olevan. Muuten, mikäli aurinko paistaa niin laitappa pyörä seisomaan aurinkoon, tekee ihmeitä kosteudelle. Jos sinulla on sytkäjärjestelmä joka aina sytyttää molemmissa tulpissa niin tuo tulpanjohtojen puhdistus/kuivaus tulisi olla riittävä toimenpide.
Kädet kyynärpäitä myöten pa...sa
Evo paukkuu ja...
no nih,
eipä ollut tulpissa vikaa, vaihdon ja edelleen on takapytty pimiä?
Sytkäluukun aukasin ja siellä oli hivenen merkkejä kosteudesta mutta ei auttanut senkään kuivaus.
Mites sen ajotus levyn pois ottaminen, meneekö sytkä sekaisin jos otan levyn pois ja kurkkaan sen taakse?
Puutarhaletkulla mä sen huuhtelin...
Onko Evossa samat sytkät kun -99 Sportissa? Lueskelin vaan "kipuna hukassa" viestiä...olisko samaa vikaa?
-m-
eipä ollut tulpissa vikaa, vaihdon ja edelleen on takapytty pimiä?
Sytkäluukun aukasin ja siellä oli hivenen merkkejä kosteudesta mutta ei auttanut senkään kuivaus.
Mites sen ajotus levyn pois ottaminen, meneekö sytkä sekaisin jos otan levyn pois ja kurkkaan sen taakse?
Puutarhaletkulla mä sen huuhtelin...
Onko Evossa samat sytkät kun -99 Sportissa? Lueskelin vaan "kipuna hukassa" viestiä...olisko samaa vikaa?
-m-
Re: Evo paukkuu ja...
Ei kannata mennä vaikeimman kautta (sytkää tarkoitan)
vaan aloita tulpista taaksepäin, tuleeko kipinä molemmille tulpille?
jos tulee niin pakoventtiili palanut? jos takimmaiselle ei tule kipinää
ja eteen tulee vaihda eka syttyjohdot puolan päässä näin rajaat vian mahd.pienelle alueelle ennenkuin räjäytät koneen ja sytyt levälleen
huomataksesi että vika oli esim.tulpanhatuissa.
Loogisesti vaan eteenpäin niin kyllä se vika sieltä selviää.
Ja jos nyt kuitenkin uteliaisuus vie sytystä voiton niin tosin voit
sen syttylevyn ottaa pois ja todeta että pyörijähän se siellä takana on.
Laittaessasi levyn takaisin varmista kuitenkin, että kiinnitys tulee
samaan paikaan kuin pois otettaessa niin ei mene sytty sekaisin
vaan aloita tulpista taaksepäin, tuleeko kipinä molemmille tulpille?
jos tulee niin pakoventtiili palanut? jos takimmaiselle ei tule kipinää
ja eteen tulee vaihda eka syttyjohdot puolan päässä näin rajaat vian mahd.pienelle alueelle ennenkuin räjäytät koneen ja sytyt levälleen
huomataksesi että vika oli esim.tulpanhatuissa.
Loogisesti vaan eteenpäin niin kyllä se vika sieltä selviää.
Ja jos nyt kuitenkin uteliaisuus vie sytystä voiton niin tosin voit
sen syttylevyn ottaa pois ja todeta että pyörijähän se siellä takana on.
Laittaessasi levyn takaisin varmista kuitenkin, että kiinnitys tulee
samaan paikaan kuin pois otettaessa niin ei mene sytty sekaisin
Jos sulla on (todennäköisesti on) dualfire sytkä joka antaa kipinän molempiin pyttyihin yhtäaikaa, niin mikäli ainoastaan toiselle sylinterille ei tule kipinää niin vika ei voi olla puolaa pidemmällä tulpista päin katsottuna.
Kokeile toisilla tulpilla, toisilla sytkäjohdoilla ja sitten vielä pyydä vaikka kaverilta lainaksi puolaa niin eiköhän se vika löydy. Ei kannata lähteä sen pidemmältä vikaa etsimään ellei pyörässä ole singlefire järjestelmää. Sytkälevyä irrottamalla saat ainoastaan sytkän ajoituksen pieleen.
Olet ilmeisesti kuitenkin tarkistanut, että takapytyn tulppa tosiaan on pimeä?
Kokeile toisilla tulpilla, toisilla sytkäjohdoilla ja sitten vielä pyydä vaikka kaverilta lainaksi puolaa niin eiköhän se vika löydy. Ei kannata lähteä sen pidemmältä vikaa etsimään ellei pyörässä ole singlefire järjestelmää. Sytkälevyä irrottamalla saat ainoastaan sytkän ajoituksen pieleen.
Olet ilmeisesti kuitenkin tarkistanut, että takapytyn tulppa tosiaan on pimeä?
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Viime kesänä sadekuuro yllätti ja menin suurimman sateen ajaksi Hoghausiin renkaita potkimaan. Kuuron jälkeen pyörä käyntiin ja sen jälkeen ajettiin viisi kilometrejä hirveällä paukkeella, aivan kuten Mickikin.
Tulppien vaihdon jälkeen ongelmat katosivat tyystin, mutta ongelman aiheuttajana saattoi olla myös kosteushäikkä jossakin, joka kuivui tulppien vaihdon aikana.
Ajossa ei ole koskaan moista tehnyt joten vika löytynee sellaisesta paikasta johon vesi ei ajon aikana jää? Voisiko kyseessä olla esim puolan kromikuori tai sitten ilmanputsari? Eivätkö merkit viittaa myös bensan seassa olevaan veteen jos kyseisessä tapauksessa takatulppa sittenkin toimii?
Tulppien vaihdon jälkeen ongelmat katosivat tyystin, mutta ongelman aiheuttajana saattoi olla myös kosteushäikkä jossakin, joka kuivui tulppien vaihdon aikana.
Ajossa ei ole koskaan moista tehnyt joten vika löytynee sellaisesta paikasta johon vesi ei ajon aikana jää? Voisiko kyseessä olla esim puolan kromikuori tai sitten ilmanputsari? Eivätkö merkit viittaa myös bensan seassa olevaan veteen jos kyseisessä tapauksessa takatulppa sittenkin toimii?
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
joo, se takapytty on tosiaan pimee...
tulpat ja johdot on uudet, vaihdoin 2kk sitten kun otin ajoon. Puolaa on vähän vaikee saada lainaks kun en tunne oikeen ketään HD kaveria niin hyvin että kehtais mennä pyytään...
Saanko muuten selville sen puolan kunnon?
Mites mä erotan sen Dualfiren noin ulkoisesti Singlestä?
Mua toi vesi vaan mietityttää kovin kun se toimi moitteettomasti ennen pesua. Sen jälkeen käytin ihan minuutin (kävi ok), kuivasin ja jätin siihen...mutta aamulla...
Tarttee mennä tutkiin taas kun kerkeen tästä.
Eikös olis parempi ajaa ilman sitä kipinätöntä tulppaa jos nilkutan sen 4-5 km kaverin pihaan? Aatelin vaan kun se pytty huuhtoutuu bensalla ja öljykalvo poistuu ettei tulis mitään isompaa kylkiäisinä...???
-m-
tulpat ja johdot on uudet, vaihdoin 2kk sitten kun otin ajoon. Puolaa on vähän vaikee saada lainaks kun en tunne oikeen ketään HD kaveria niin hyvin että kehtais mennä pyytään...
Saanko muuten selville sen puolan kunnon?
Mites mä erotan sen Dualfiren noin ulkoisesti Singlestä?
Mua toi vesi vaan mietityttää kovin kun se toimi moitteettomasti ennen pesua. Sen jälkeen käytin ihan minuutin (kävi ok), kuivasin ja jätin siihen...mutta aamulla...
Tarttee mennä tutkiin taas kun kerkeen tästä.
Eikös olis parempi ajaa ilman sitä kipinätöntä tulppaa jos nilkutan sen 4-5 km kaverin pihaan? Aatelin vaan kun se pytty huuhtoutuu bensalla ja öljykalvo poistuu ettei tulis mitään isompaa kylkiäisinä...???
-m-
Dual- ja single-firen erottaa siitä että singleen tulee 3 johtoa ja dualiin 2
siis pois lukien tulpan johdot
"Kärkikoppa" auki ja mamman hiusten kuivaajalla varttitunnin annos lämmintä ilmaa poistaa kosteuden, muttei välttämättä vikaa.
Sytytysmodulin liitokset kannattanee myös tarkistaa kosteus/hapettuma vaurioiden varalta.
siis pois lukien tulpan johdot
"Kärkikoppa" auki ja mamman hiusten kuivaajalla varttitunnin annos lämmintä ilmaa poistaa kosteuden, muttei välttämättä vikaa.
Sytytysmodulin liitokset kannattanee myös tarkistaa kosteus/hapettuma vaurioiden varalta.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Käytetty aika ei välttämättä merkitse mitään tulppien pimenemisessä. Jotkut tuntuvat polttavan tulppia viikottain - ketään sormella osoittamatta...Micki kirjoitti:...tulpat ja johdot on uudet, vaihdoin 2kk sitten...
Kokeile vaihtaa etu- ja takapytyn tulpat päittäin, näin näet onko vika puolassa tai tulpassa. Jos vika siirtyy toiseen sylinteriin on tulppa pimeänä. Jos taas takapytty on edelleen pimeä, on vika joko tulpanjohdossa tai puolassa. Tulpanjohdot voit testata vastaavalla tavalla vaihtamalla ne päittäin.
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Kuka poltaa tulppia? Minäkö?
Jos tulpat on toisiaan olleet kaksi kuukautta kiinne, niin ne eivät todellakaan ole uudet. Viime kesänä kestopohjat teki HD:n omat tulpat jotka kestivät Turusta kotipihalle Vantaalle
Ihmettelin toissakesänä pitkään kun ei toisella pytyllä anna kipunaa. Vaihdoin johtoja ja tulppia ristiin, mutta ei tuntunut pelittävän. Ongelmat loppuivat kun älysin kokeilla uusilla tulpilla.
Eihän Mickillä ole S&S:n kaasaria? Jos pesun jälkeen on käytetty "ryyppy" päällä, niin se on voinut saattaa takatulpan tiensä päähän, eikä vika ole suinkaan vedessä.
Jos tulpat on toisiaan olleet kaksi kuukautta kiinne, niin ne eivät todellakaan ole uudet. Viime kesänä kestopohjat teki HD:n omat tulpat jotka kestivät Turusta kotipihalle Vantaalle
Ihmettelin toissakesänä pitkään kun ei toisella pytyllä anna kipunaa. Vaihdoin johtoja ja tulppia ristiin, mutta ei tuntunut pelittävän. Ongelmat loppuivat kun älysin kokeilla uusilla tulpilla.
Eihän Mickillä ole S&S:n kaasaria? Jos pesun jälkeen on käytetty "ryyppy" päällä, niin se on voinut saattaa takatulpan tiensä päähän, eikä vika ole suinkaan vedessä.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Ou jees,
pulttilinko pelittää taas!
Taidan liittyä tulppia molemmista päistä polttavien kerhoon...
Tää oli taas niin tyypillinen tarina mun tuuristani
Mulla oli rullassa uudet HD:n originaalit tulpat varalla, vaihdoin ne eikä pelittänyt niin kuin kerroin. No, pääsin kaverin pihaan ja rupesin käymään kaikkia johtoja ja liittimiä läpi putsaten ja kuivaten eikä pelaa...
Sitten jostain syystä aattelin että laitampa ton NGK ja HD:n tulpan samaan aikaan ja helevetti mosa laulaa niin ku kuuluukin.
Tän jälkeen pistin ne kaks tulppaa jotka oli ylimääräisiä niin ei lähe käymään! Jumankauta mulla oli pimentynyt yks tulppa ja pakkauksessa oli jo valmiiksi yks pimeä!
Ja meikä onnistuu laittaan sen pimeän uudesta paketista sinne takapyttyyn ...kumma kun ei missään arpajaisissa tzäkä käy...
Kiitokset taas armon herroille hyvistä neuvoista ja tulipahan taas huolletua!
Toivottavasti voisin joskus ite jelppiä
Tänään alkaa lomat ja baanalle! Morjestellaan kun tavataan!
-m-
pulttilinko pelittää taas!
Taidan liittyä tulppia molemmista päistä polttavien kerhoon...
Tää oli taas niin tyypillinen tarina mun tuuristani
Mulla oli rullassa uudet HD:n originaalit tulpat varalla, vaihdoin ne eikä pelittänyt niin kuin kerroin. No, pääsin kaverin pihaan ja rupesin käymään kaikkia johtoja ja liittimiä läpi putsaten ja kuivaten eikä pelaa...
Sitten jostain syystä aattelin että laitampa ton NGK ja HD:n tulpan samaan aikaan ja helevetti mosa laulaa niin ku kuuluukin.
Tän jälkeen pistin ne kaks tulppaa jotka oli ylimääräisiä niin ei lähe käymään! Jumankauta mulla oli pimentynyt yks tulppa ja pakkauksessa oli jo valmiiksi yks pimeä!
Ja meikä onnistuu laittaan sen pimeän uudesta paketista sinne takapyttyyn ...kumma kun ei missään arpajaisissa tzäkä käy...
Kiitokset taas armon herroille hyvistä neuvoista ja tulipahan taas huolletua!
Toivottavasti voisin joskus ite jelppiä
Tänään alkaa lomat ja baanalle! Morjestellaan kun tavataan!
-m-
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti: