Tuossa keskustelu "bearing skate" ilmiöstä.JJA kirjoitti: Kun on puhuttu tästä laakerirullan plaani-ilmiöstä.
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=1&t=39186" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa keskustelu "bearing skate" ilmiöstä.JJA kirjoitti: Kun on puhuttu tästä laakerirullan plaani-ilmiöstä.
chevyn pikkulohko ja 700 hv, huhhuh, ja miten kauan sellanen kone kestaa ajelua? Onko se niin et joka kisan jälkeen kaikki osat uusiksi lohkoa lukuunottamatta, lohko kestää parikin kisaa?, tuntuuko se et mitä öljyä on nin missään?Powertec kirjoitti:Harrikoissa en ole käyttänyt Diesselöljyjä,mutta 70-80 luvun Jennkeissä (Mopar,Pontiac,ym)yleensä 15W40 Raskaankaluston öljyjä,80-90 luvun vaihteessa Kiihdyteltiin Compissa olin ns.päämekaanikko rakensin Moottorit ja Vaihteistot,Chevyn pikkulohko noin.700 hp,siinä käytimme Texacon suora 30.Diesselöljy.
Varsin mielenkiintoinen havainto. Tempaise nyt testaten vielä tuo Gulfinkin öljy - sieltähän löytyy mineraalina 20/50 sekä sama tavara sinkki-vitamiinilla ryyditettynäRöpöttäjä kirjoitti: Nyt kun olen aloittanut tämän öljytestin niin käympä vielä kokeilemassa Valvolinen öljyn miten se käyttäytyy.
Liukulaakerikoneessakin on ongelmia 5W tai 0W öjlyillä monet valmistajat ovat kieltäneet noiden käytön ja suositukset on muutettu 10Wpau kirjoitti: Tuleeko ongelmia 5W-50 öljyllä ?
p.
enpä ole moista kuullut. Onko jotain referenssiä tms. faktaa ?Sepixlh kirjoitti:Liukulaakerikoneessakin on ongelmia 5W tai 0W öjlyillä monet valmistajat ovat kieltäneet noiden käytön ja suositukset on muutettu 10Wpau kirjoitti: Tuleeko ongelmia 5W-50 öljyllä ?
p.
Voisiko olla siinä eroa, että kylmänä ei valuta seisonnassa yläkertaa tyhjäksi niin helposti - eli pysyy ylhäällä paremmin jäykkänä. En tiedä, ihan mutua vaan, mutta joskus asiaa pohtiessani tuli tällainen mieleen...pau kirjoitti: mitä voi olla vaikutusta jos kylmänä öljy on notkeampaa
Mitsu/Honda suosittelee synteettistä 10W-40pau kirjoitti: enpä ole moista kuullut. Onko jotain referenssiä tms. faktaa ?
Itse olen yrittänyt pähkäillä asiaa että mitä voi olla vaikutusta jos kylmänä öljy on notkeampaa enkä ole vielä keksinyt mitään negatiivista asiasta. Sen takia olis kiva lukea asiantuntijan analyysi aiheesta kun useasti on eri seikkoja jota ei itse tule ajatelleeksi.
noh, pitää hommata järeempi startti ja puolipuristimet niin ehkä saa aurinkoisena päivänä käyntiin vielä.
p.
Kyllä se varmasti näin on tarkemmin ajatellen. Silti tuo 10 asteen raja kuulostaa äkkiseltään vähän korkealta, mitä syystä noita starttivehkeitä epäilin.Hessu kirjoitti:Kyllä sitä öljyä on siellä laakerirullien välissä ja tollanen 20-W... öljy on melkosta vaseliinia nollakelissä.