
Lokarien lyhentäminen
Lokarien lyhentäminen
Tarkoitus värkätä lokarit jokseenkin kuvan malliin. Mutta... kuinkahan paljon sitten tulee renkaista vesisateella/kurakelillä tavaraa selkään ja naamalle? Vai onko joku mitta, mitä enempää ei kannata lyhentää? Kokemuksia siis saa taas jakaa.


XL1200S -98 ja FLHP -16
Re: Lokarien lyhentäminen
Ainahan sitä kuraa tulee niskaan jos ei edestä tai takaa, niin sitten sivuilta. Kuvan mukaisilla lokareilla kuraa tuleekin sitten hillittömästi. Mitä pitempi lokari ja mitä pitemmät helmat niissä on, sitä paremmin lokari suojaa, mutta kuten sanottu kunnon sadekelillä koko pyörä on melkoisen kurapilven sisällä.
Tämä nyt vaan kuuluu asiaan. Ja ulkonäöstähän sitä on valmis kärsimään vaikka kuinka paljon.
Onneksi on keksitty sadepuku!
Tämä nyt vaan kuuluu asiaan. Ja ulkonäöstähän sitä on valmis kärsimään vaikka kuinka paljon.

Onneksi on keksitty sadepuku!

Re: Lokarien lyhentäminen
Mulla oli Sportsterissa suunnilleen ton mittanen takaloksu. Yhden kesän siinä oli kilpi jatkona (jatkaen loksun kaarta), mikä pitikin suurimman osan ravasta loitolla. Mutta jotenki se tökki silmään, ja seuraavan kesän oli siis pelkkä ton mittanen loksu. Ja kyllähän se kura selkään lensi.
Mutta Valluhan sen jo tossa aika hyvin tiivisti, että "miksi"
Mutta Valluhan sen jo tossa aika hyvin tiivisti, että "miksi"

Ride to freedom with the King of Kings!
Re: Lokarien lyhentäminen
Taitaa saada viivottimella sellaisen suuntaa antavan. Ainakin tuo kuvassa oleva näyttäis pitävän selän suht kuivana ja etupuolenkin.
Naamalle tulee se, minkä rengas heittää etukautta ylös kohteen korkeudelle ja selkäpuolelle vaikuttaa myös imu.
Naamalle tulee se, minkä rengas heittää etukautta ylös kohteen korkeudelle ja selkäpuolelle vaikuttaa myös imu.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Lokarien lyhentäminen
Hieman ohi, mutta muutamia huomioita lokareista.
Ilman etulokaria sateella ajaessa, keulaputkien väliin pingoitettu, renkaassa (melkein) kiinni oleva esim sisäkumin pätkä, pitää pahimman renkaasta tulevan roiskeen poissa.
Mutta ei korvaa lokaria, kurasuojaa eli rapakaarta.
Matkamalleissahan on aika kattavat lokarit.
Ultrassa vielä ne jalkasuojatkin.
Ja silti sitä vettä roiskuu ikävästi pisaroina alhaalta ylöspäin katteen ja tankin välistä.
Ilmeiseti jonkinlainen imu aiheuttaa sen.
Rengashan pyrkii heittämään sen veden pyörimissuuntaan tangentin suuntaisesti (Pertin viivoitinkikka) kunnes joku osa katkaisee lennon, taikka imu/tuuli/ajoviima muuttaa suuntaa.
Ilman etulokaria sateella ajaessa, keulaputkien väliin pingoitettu, renkaassa (melkein) kiinni oleva esim sisäkumin pätkä, pitää pahimman renkaasta tulevan roiskeen poissa.
Mutta ei korvaa lokaria, kurasuojaa eli rapakaarta.
Matkamalleissahan on aika kattavat lokarit.
Ultrassa vielä ne jalkasuojatkin.
Ja silti sitä vettä roiskuu ikävästi pisaroina alhaalta ylöspäin katteen ja tankin välistä.
Ilmeiseti jonkinlainen imu aiheuttaa sen.
Rengashan pyrkii heittämään sen veden pyörimissuuntaan tangentin suuntaisesti (Pertin viivoitinkikka) kunnes joku osa katkaisee lennon, taikka imu/tuuli/ajoviima muuttaa suuntaa.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
-
- Viestit: 1635
- Liittynyt: 18:33 04.09.2009.
- Paikkakunta: heinola
- Viesti:
Re: Lokarien lyhentäminen
sitten vielä takana ajavat on aika ahdingossa.)), aika peippailua, ,
tos on kuitenkin sivukilpi, et helppo kiin.ja kilpi lokarin jatkoks, js puis...
tietty ainahan voi ottaa jnkun kyytiin, jos satula riittää.))..
tos on kuitenkin sivukilpi, et helppo kiin.ja kilpi lokarin jatkoks, js puis...
tietty ainahan voi ottaa jnkun kyytiin, jos satula riittää.))..
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 18:40 07.01.2009.
- Viesti:
Re: Lokarien lyhentäminen
Miulla on Softailissa aika samannäkönen etulokari, hyvin heittää vedet naamalle, mutta ei kovin paljon paremmin kuin alkuperäinen. Takalokari on ehkä vähän lyhempi kuin tuossa kuvassa, mutta koska etupuolelta kastuu niin samalla voi kastua takaakin.
Traumojen välttämiseksi: Haista ennen kuin maistat!
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
Re: Lokarien lyhentäminen
Täytyy rakentaa lokarin sisään urat johon voi laittaa ulosvedettävän jatkokappaleen sateelle 

Re: Lokarien lyhentäminen
Noitahan oli 80-luvulla kun lokasuojasäännökset oli aika paljon tiukempia kuin nykyisin....orfeus kirjoitti:Täytyy rakentaa lokarin sisään urat johon voi laittaa ulosvedettävän jatkokappaleen sateelle
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: Lokarien lyhentäminen
orfeus kirjoitti:Täytyy rakentaa lokarin sisään urat johon voi laittaa ulosvedettävän jatkokappaleen sateelle


XL1200S -98 ja FLHP -16
Re: Lokarien lyhentäminen
Mitkä helvetin lokasuojat?? Mihin niitä käytetään 

Panhead -54...... "pitkä,paksu,matala ja saatanan paha ääninen".
Re: Lokarien lyhentäminen
Huomaat kylla, kun pääset ajamaan moottoripyörällä.hd54 kirjoitti:Mitkä helvetin lokasuojat?? Mihin niitä käytetään
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Lokarien lyhentäminen
Mulla oli just tuon mittainen lokari mikä tuossa sun postaamassa kuvassa on, ja vielä lähes samassa pyörässä, tosin mulla se oli vielä paljon alempana, mikä vaikuttaa kanssa. Mutta voin sanoa että sadekelillä sillä ei tehny hevon helvettiä, viimekesänä kaikenmaailman roiskeläppiä siihen joutui telttapatjasta virittelemään... 
Alla kuvia...

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Alla kuvia...

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us