Lokarien lyhentäminen

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
AAS
Viestit: 281
Liittynyt: 18:17 16.07.2009.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Lokarien lyhentäminen

Viesti Kirjoittaja AAS »

Tarkoitus värkätä lokarit jokseenkin kuvan malliin. Mutta... kuinkahan paljon sitten tulee renkaista vesisateella/kurakelillä tavaraa selkään ja naamalle? Vai onko joku mitta, mitä enempää ei kannata lyhentää? Kokemuksia siis saa taas jakaa.
Kuva
XL1200S -98 ja FLHP -16
Avatar
Vallu
Viestit: 4714
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Lokarien lyhentäminen

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Ainahan sitä kuraa tulee niskaan jos ei edestä tai takaa, niin sitten sivuilta. Kuvan mukaisilla lokareilla kuraa tuleekin sitten hillittömästi. Mitä pitempi lokari ja mitä pitemmät helmat niissä on, sitä paremmin lokari suojaa, mutta kuten sanottu kunnon sadekelillä koko pyörä on melkoisen kurapilven sisällä.
Tämä nyt vaan kuuluu asiaan. Ja ulkonäöstähän sitä on valmis kärsimään vaikka kuinka paljon. :wink:
Onneksi on keksitty sadepuku!
Kuva LIFEMEMBER
Avatar
j4nn3
Viestit: 165
Liittynyt: 17:02 27.12.2006.
Paikkakunta: Jaervenpaeae
Viesti:

Re: Lokarien lyhentäminen

Viesti Kirjoittaja j4nn3 »

Mulla oli Sportsterissa suunnilleen ton mittanen takaloksu. Yhden kesän siinä oli kilpi jatkona (jatkaen loksun kaarta), mikä pitikin suurimman osan ravasta loitolla. Mutta jotenki se tökki silmään, ja seuraavan kesän oli siis pelkkä ton mittanen loksu. Ja kyllähän se kura selkään lensi.

Mutta Valluhan sen jo tossa aika hyvin tiivisti, että "miksi" :)
Ride to freedom with the King of Kings!
Pertti
Viestit: 6072
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Lokarien lyhentäminen

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Taitaa saada viivottimella sellaisen suuntaa antavan. Ainakin tuo kuvassa oleva näyttäis pitävän selän suht kuivana ja etupuolenkin.
Naamalle tulee se, minkä rengas heittää etukautta ylös kohteen korkeudelle ja selkäpuolelle vaikuttaa myös imu.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Lokarien lyhentäminen

Viesti Kirjoittaja smuige »

Hieman ohi, mutta muutamia huomioita lokareista.

Ilman etulokaria sateella ajaessa, keulaputkien väliin pingoitettu, renkaassa (melkein) kiinni oleva esim sisäkumin pätkä, pitää pahimman renkaasta tulevan roiskeen poissa.
Mutta ei korvaa lokaria, kurasuojaa eli rapakaarta.

Matkamalleissahan on aika kattavat lokarit.
Ultrassa vielä ne jalkasuojatkin.
Ja silti sitä vettä roiskuu ikävästi pisaroina alhaalta ylöspäin katteen ja tankin välistä.
Ilmeiseti jonkinlainen imu aiheuttaa sen.

Rengashan pyrkii heittämään sen veden pyörimissuuntaan tangentin suuntaisesti (Pertin viivoitinkikka) kunnes joku osa katkaisee lennon, taikka imu/tuuli/ajoviima muuttaa suuntaa.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Bronson Eye
Viestit: 1635
Liittynyt: 18:33 04.09.2009.
Paikkakunta: heinola
Viesti:

Re: Lokarien lyhentäminen

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

sitten vielä takana ajavat on aika ahdingossa.)), aika peippailua, ,
tos on kuitenkin sivukilpi, et helppo kiin.ja kilpi lokarin jatkoks, js puis...
tietty ainahan voi ottaa jnkun kyytiin, jos satula riittää.))..
Das Fette Sau
Viestit: 236
Liittynyt: 18:40 07.01.2009.
Viesti:

Re: Lokarien lyhentäminen

Viesti Kirjoittaja Das Fette Sau »

Miulla on Softailissa aika samannäkönen etulokari, hyvin heittää vedet naamalle, mutta ei kovin paljon paremmin kuin alkuperäinen. Takalokari on ehkä vähän lyhempi kuin tuossa kuvassa, mutta koska etupuolelta kastuu niin samalla voi kastua takaakin.
Traumojen välttämiseksi: Haista ennen kuin maistat!

Yöjuna 2008
Sohveli 1975
orfeus
Viestit: 237
Liittynyt: 19:18 10.06.2006.

Re: Lokarien lyhentäminen

Viesti Kirjoittaja orfeus »

Täytyy rakentaa lokarin sisään urat johon voi laittaa ulosvedettävän jatkokappaleen sateelle :D
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Lokarien lyhentäminen

Viesti Kirjoittaja smuige »

orfeus kirjoitti:Täytyy rakentaa lokarin sisään urat johon voi laittaa ulosvedettävän jatkokappaleen sateelle :D
Noitahan oli 80-luvulla kun lokasuojasäännökset oli aika paljon tiukempia kuin nykyisin....
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Avatar
AAS
Viestit: 281
Liittynyt: 18:17 16.07.2009.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Lokarien lyhentäminen

Viesti Kirjoittaja AAS »

orfeus kirjoitti:Täytyy rakentaa lokarin sisään urat johon voi laittaa ulosvedettävän jatkokappaleen sateelle :D
8O Luulin ettei tätä ole vielä keksitty. Tä'lläistä siis suunnitelmissa... 8)
XL1200S -98 ja FLHP -16
hd54
Viestit: 109
Liittynyt: 08:03 05.10.2006.
Paikkakunta: oulu

Re: Lokarien lyhentäminen

Viesti Kirjoittaja hd54 »

Mitkä helvetin lokasuojat?? Mihin niitä käytetään 8O
Panhead -54...... "pitkä,paksu,matala ja saatanan paha ääninen".
Pertti
Viestit: 6072
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Lokarien lyhentäminen

Viesti Kirjoittaja Pertti »

hd54 kirjoitti:Mitkä helvetin lokasuojat?? Mihin niitä käytetään 8O
Huomaat kylla, kun pääset ajamaan moottoripyörällä.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
JPI666
Viestit: 253
Liittynyt: 18:07 10.04.2008.
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lokarien lyhentäminen

Viesti Kirjoittaja JPI666 »

Mulla oli just tuon mittainen lokari mikä tuossa sun postaamassa kuvassa on, ja vielä lähes samassa pyörässä, tosin mulla se oli vielä paljon alempana, mikä vaikuttaa kanssa. Mutta voin sanoa että sadekelillä sillä ei tehny hevon helvettiä, viimekesänä kaikenmaailman roiskeläppiä siihen joutui telttapatjasta virittelemään... :)
Alla kuvia...

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Vastaa Viestiin