evon käyntihäiriö

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

jarke
Viestit: 119
Liittynyt: 21:15 26.11.2008.
Paikkakunta: UUSIMAA

Re: evon käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja jarke »

made in franse tulpat näytti kestävän kaksi päivää, taas paukkuu, kyllä tuntuu että tuo käy juu tosi rikkaalla,jos laittaisi vaan ekaksi tuon seoksen laihalle ja nostaisi tuon joutokäynnin ylös, se on tällä hetkellä varsin miehekäs plop silloin ja toinen plop tällöin :)
jarke
Viestit: 119
Liittynyt: 21:15 26.11.2008.
Paikkakunta: UUSIMAA

Re: evon käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja jarke »

nostetaanpas tämä ylös kun tuli taas ajankohtaiseksi. saattaisi olla mahdollista että voisi olla jopa jossain määrin todennäköistä että ongelmaan on ratkaisu löytynyt. syynä rikkaaseen seokseen näyttäisi olevan se että ryyppyvaijeri oli liian lyhyt. eli kuori oli niin tiukalla että oli vetänyt vaijerin kaasuttimen päästä liian tiukalle jolloin se oli lipsahtanut pois paikoiltaan ja jättänyt ryypyn niin että se on kokoajan päällä. nyt on ryyppyvaijeri siirretty hieman eri paikkaan ja ei ainakaan lykkää putken päästä niin mustaa enää. koeajoa ei ny vielä pääse tekemään mutta usko on vahva että ongelma on ratkaistu 8O jokohan uskaltaisi vaihtaa ne kullasta valmistetut hd-tulpat paikolleen vai luottaisiko bilteman mallistoon :roll:
Avatar
ranze
Viestit: 880
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: evon käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja ranze »

Niinkuin tuosta sun ketjustakin voi todeta -ja oon itte todennut monessa mopomerkissä; NGK:t kestää kastumista tosi huonosti. Se on liian usein laakista vainaa. :?
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: evon käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Kevät on tulossa meillekkin. Tammi ja helmikuussa vielä Hertsikka hyvin käyntiin. Nyt viikonloppuna uusi käynnistys ja vaikeeta oli. Pauketta, rätkettä, mustaa savua, välillä yhdellä ja välillä toisella pytyllä ja röpötystä. Eli pensa vanhentui(oli stapilaattoritkin) ei pala vaan kastelee tulppia. No korjaus:
Pensat pois. Tankin suodattimen puhdistus (joka vuosi tehty ja aina yhtä paskainen vaikka tankkikin pesty). Kaasarin tyhjennysroppu auki. Tankkaus V-poveria ja stapilaattoria. Pensaa kaasarin läpi reilusti. Tyhjennysroppu kiinni. Tulppien kuivatus butanitoholla. Starttaus ja käy kuin uusi.
Hessu
Viestit: 1049
Liittynyt: 07:52 16.06.2003.
Viesti:

Re: evon käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Hessu »

ranze kirjoitti:Niinkuin tuosta sun ketjustakin voi todeta -ja oon itte todennut monessa mopomerkissä; NGK:t kestää kastumista tosi huonosti. Se on liian usein laakista vainaa. :?
Mun mielestä tästä ketjusta voi ennemminkin todeta sen, että vika ei yleensäkään oo tulpissa vaan jossain muualla.
joe smith
Viestit: 69
Liittynyt: 22:04 11.10.2008.
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: evon käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja joe smith »

Samaa mieltä et vika jossain muualla jos tulppia menee,mulla softissa ngk:t jotka olleet paikallaan ties kuinka monta vuotta ja aina toimii.Viime syksynä pimeni puola sillai et anto vain etuseen kipinää ajelin kotia sellasen
15 kilsaa etupytyllä, vaihdoin puolan ja heti lähti molemmilla et ei se mulla ainakaan kuollu tuo ngk ja varmaan oli märkä kun ei sytyttänyt.
Avatar
ranze
Viestit: 880
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: evon käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja ranze »

Toki vika muualla, en muuta väittänytkään. Mut kaikista tulppamerkeistä varsinkin uutena huonoiten kastumista kestää just nimenomaan NGK. Ainakin omakohtaisesti kokemusta tästä. Jos kone on kunnossa ja säädöissä, kaikki tulpat pelaa varmaan vähintäin välttävästi.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Random Lee
Viestit: 24
Liittynyt: 08:27 04.11.2010.
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: evon käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Random Lee »

Nostellaanpa tätäkin ketjua, alkaa pikkuhiljaa selviämään oman pyörän (sportster 883 vm. 02) "ominaisuudet". Töistä kotiin ajellessa alkoi kone yhtäkkiä ampumaan putsariin ja veto katosi lähes kokonaan. Tein köyhän miehen korjaustoimenpiteet eli tankki täyteen, uudet tulpat, mittasin akun latauksen (lataus OK). Näitten jälkeen lähti hyvin käyntiin ja kävi ryypyn kanssa kävi tyhjiä melko tasaisesti. Koeajon alkupätkä sujui ilman aivastelua putsariin, joskin veto tuntui kovin nihkeältä. Kovin kauas en tallilta (onneksi) päässyt, kun alkoi pauke. Tallilla tyhjäkäynnillä suihkuttelin imusarjan tiivisteisiin CRC:n starttipilottia ja kone sammahti kokonaan, onko tämä selvä merkki siitä että tiivisteet vuotaa? Keskusteluissa puhutaan tyhjäkäynnin radikaalista muutoksesta starttipilottia suihkutettaessa, mutta eikös kierrosten pitäisi nousta vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?

Jaksaisiko joku osaavampi hieman selvittää mikä olisi helpoin tapa alkaa tiivisteitä vaihtamaan? Onnistuuko homma amatööriltä vai kannattaako luovuttaa suosiolla?
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: evon käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Kyllä imusarjan tiiviste/tiivisteet vuotaa selkeästi,jos sammui starttipilottia suihkutettaessa.Oma teoriani on,että seos menee tässä kohtaa reippaasti rikkaalle,koska horii käynnistys spraytä vuotavan imusarjan kautta ja näinollen kone tukehtuu.
Putsariin aivastelu viittaa selkeästi laihaan seokseen ja lisä ilmaa ottaa melko varmasti imusarjan tiivisteistä.
Kyllä nuo tiivisteet vaihtaa helposti itsekkin.Katsoo vain,että tulee kunnolla paikalleen ja tekee homman ajan kanssa hosumatta.Tosin mutterit,joilla imusarja tulee kansiin kiinni,ovat kyllä melko ahtaassa paikassa ja vaativat tietynlaisen ja kokoisen avaimen.
Random Lee
Viestit: 24
Liittynyt: 08:27 04.11.2010.
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: evon käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Random Lee »

OK, eli pitänee yrittää, itte kun tekee niin perseelleen menee. Onneksi merkkiliike ei ole kauhean kaukana omasta tallista, osat kainaloon ja kaverit työntämään, jos loppuu taidot kesken. Eli ensin tankki ja penkki irti, ilmanputsarin kotelo irti, irroitetaan imusarja kannesta ja otetaan koko imusarja-kaasari-putsari paketti irti, vaihdetaan ja rasvataan tiivisteet ja kootaan pakka? Kaikki kokemuksen tuomat niksit otetaan ilolla vastaan. Eikös sarja ole ihan tuumakoon kuusiokolopulteilla kiinni kansissa, onko siihen joku muu kätevämpi työkalu kun normi kuusiokolo-avain? Joudun vielä hetken aikaa kyselemään tyhmiä, kun oli kaupasta Clymerin ja H-Dn omat manuaalit loppu (sellaisen kyllä hommaan ensi tilassa).
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: evon käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Tankkia ei tartte irroittaa. Ilmanputsari ja kaasari irti. Vasemmalta puolelta roippeet edestä että saat avattua 2kpl kuusiokolo ruuveja imusarjasta. Motonetissa on pieni räikkäavain/kärkiavain sarja. Miniräikkä on hyvä aukaisija noiden kuusiokoloruuvien osalle ja kärki satsista löytyy käypäinen, alle 30 eskoo. tietty jos pilaat katkaisemalla yhden kuusiokoloavaimen niin pääset edukkaammin mutta tosta miniräikästä on apuja moneen paikkaan.
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: evon käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja smuige »

Myos pitkävartisella, pallopäisellä kahvallisella kuusiokoloavaimella onnistuu tuon katkaistun normaalin avaimen lisäksi.

Kannattaa vaihtaa ne kolme tiivistettä samantien.
Imusarja - kansi x 2
Imusarja - kaasari x 1
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Random Lee
Viestit: 24
Liittynyt: 08:27 04.11.2010.
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: evon käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Random Lee »

Kiitokset vinkeistä. Kuusiokoloavain pätkäisty, eiköhän näillä onnistu.
kojootty
Viestit: 2
Liittynyt: 20:10 03.06.2011.

Re: evon käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja kojootty »

Kohon neula takertelee, liikaa soppaa,sulje bensahana ja anna käydä kunnes sammuu.Avaa hana yks kolmasosa ja käynnistä, jos ei ongelmia tyhjäkäynnillä niin kaasari remonttiin.
Avatar
kesämopo
Viestit: 145
Liittynyt: 21:14 21.05.2011.
Viesti:

Re: evon käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja kesämopo »

just vaihdoin imukurkut toissapäivänä omaan evoon, oli toisessa kurkussa pikkusormen mentävä reikä kyljessä. Tankkia ei tarvinnut irroittaa, hyvin mahtui askartelemaan.

Kaasarin braketti vaan kansien reunoista irti, ja sitten kaasarin kaksi pulttia pitkällä jatkovarrella ja ½" hylsyllä vasemmalta puolelta. kun kaasarin saa sivuun, on loppu helppoa ku pärekaton kulottaminen.
Oikean jalan puoleiset kurkun pruvit on aavistuksen hankalat saada alulleen kierteelle, pitää painaa kumista kurkkua vasten että saa linjaan ja kierteelle.
Itse laitoin pikkaisen tiivistesilikoonia paperitiivisteiden kaveriksi, onpahan ainakin nyt sitten tiivis.

Nätti homma, n. 20-30min ja mopo käy taas.
Jesus saves lives, loud pipes just sound awesome
Vastaa Viestiin