Shovel käy kuumana

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

kuutio
Viestit: 125
Liittynyt: 20:46 09.08.2004.
Viesti:

Shovel käy kuumana

Viesti Kirjoittaja kuutio »

Tötterö shovel,kaasari Mikuni hsr,kärkisytkä,suuttimista ei tietoa vielä kun ei ole ollu aikaa purkaa.Etupytty käy aivan sika kuumana,n 3min tyhjäkäyntiä,ja jo hohtaa käyrä punasena.Käynnistyy ihan ok,ja käy ihan nätisti,ehkä vähän hilaa tyhjäkäyntiä ylös kun lämpeää,ja kun sammuttaa,niin joskus possauttaa kaasarista.Eli imusarjan tiivarit vaihtoon nyt ekaks,mutta mitäs sitte.Tulpat ihan ok,noin silmämääräsesti.Sytkän katon huomenissa,kun on taas ukossa virtaa.Tuleeko kellään mitään muuta mieleen,mikä vois aiheuttaa mainittua murhetta.
Avatar
Spöke
Viestit: 355
Liittynyt: 19:55 17.10.2007.
Paikkakunta: Lievestuore
Viesti:

Re: Shovel käy kuumana

Viesti Kirjoittaja Spöke »

Nyt ois hyvä tietää, onko koneelle hiljan tehty jotain??? Oireitten perusteella sytkä on myöhäsellä, "palaa putkessa". Imusarjan kiinnitys on hyvä tarkistaa, tuppaa kovettuun ja kutistuun imusarjan kortsut jo parissa vuodessa..
-Spöke-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
kuutio
Viestit: 125
Liittynyt: 20:46 09.08.2004.
Viesti:

Re: Shovel käy kuumana

Viesti Kirjoittaja kuutio »

Kone pitäs olla kokolailla vakio tikissä,imusarjan tivarit tuli mulla ekaks mieleen.Voisha se kyllä olla sytkäkin myöhäsellä,mutta kun ainoastaan etummainen oireilee,takaputki ei edes sinerrä.Ja kun tappokatkasijasta sammuttaa,niin joskus roimasee kaasariin.Kovin tarkkaan en o kerenny syventymään,koska sain zygän omaan talliin vasta eilen.Kyselen tässä vaan,jos jollain olis ajatuksia,mikä aiheuttaa moista"kuumotusta",noin nopeesti,ja vaan toiseen sylinteriin.

Nimimerkillä:joskus on tullu ammuttua hyttystä tykillä.
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: Shovel käy kuumana

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Aivastelu ilmanputsarista viittaa tavallisesti laihaan seokseen,eli kyllä tarkistaisin/vaihtaisin ensimmäisenä imusarjan tiivisteet.Kokeile toki suihkuttaa starttipilottia sinne imusarjan juureen,niin huomaat muuttuuko käynti.Jos ottaa ilmaa sieltä,älä kauheasti käyttele.Kierrosten karkaaminen,kun kone lämpenee/kuumenee,kuulostaisi myös laihalta seokselta.
Hessu
Viestit: 1049
Liittynyt: 07:52 16.06.2003.
Viesti:

Re: Shovel käy kuumana

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Sytkä ns. 180 astetta väärin.
Avatar
Spöke
Viestit: 355
Liittynyt: 19:55 17.10.2007.
Paikkakunta: Lievestuore
Viesti:

Re: Shovel käy kuumana

Viesti Kirjoittaja Spöke »

Komppaaan Hessua, jos vika ei tullut yllätäen.
-Spöke-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Shovel käy kuumana

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Imuvuoto ja -20C pakkanen laihalla käy, huomaa että joskus imuvuoto aiheuttaa epämääräisen käynnin "siihen toiseen" sylinteriin- Suuttimissa ei välttämättä ole mitään vikaa.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
kuutio
Viestit: 125
Liittynyt: 20:46 09.08.2004.
Viesti:

Re: Shovel käy kuumana

Viesti Kirjoittaja kuutio »

No nyt olis uudet tiivisteet imusarjassa,sytkä tsekattu,mikä johtaa seuraavaan pohdintaan.Nyt on laitettu limpussa olevan viivan mukaan,ja nyt iski semmonen muistikuva päälle,että eikös noi merki vaihtunu ristiin 79-81 välillä,eli tuoreemmissa pallo olis etusylinterin ennakkomerkki? Varmaa tietoa ei ole,vaan muistikuva.Manuaali tarjoo vaan tota viivaa.Motin valmistus vuodesta ei ole tietoa.
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Shovel käy kuumana

Viesti Kirjoittaja smuige »

kuutio kirjoitti:No nyt olis uudet tiivisteet imusarjassa,sytkä tsekattu,mikä johtaa seuraavaan pohdintaan.Nyt on laitettu limpussa olevan viivan mukaan,ja nyt iski semmonen muistikuva päälle,että eikös noi merki vaihtunu ristiin 79-81 välillä,eli tuoreemmissa pallo olis etusylinterin ennakkomerkki? Varmaa tietoa ei ole,vaan muistikuva.Manuaali tarjoo vaan tota viivaa.Motin valmistus vuodesta ei ole tietoa.
Mitkäs merkit sieltä limpuista löytyy?
Sähän voi katsoa missä asennossa se mäntä on kun sulla merkki kohdalla.

Toinen ajoituspallukka alempana, toinen yläreunassa.

Tässä nuo merkit (löytyy myös Motopediasta).
Kuva
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
kuutio
Viestit: 125
Liittynyt: 20:46 09.08.2004.
Viesti:

Re: Shovel käy kuumana

Viesti Kirjoittaja kuutio »

Smuigelle kiitokset.Oli niin kuin muistinkin.Elikkästen nyt on sytkä ok,puristukset mitattu,uudet tulpat,imu vuodot eliminoitu.Tyhjäkäynti piirin suutin 025,eli pitä olla vissiin tontilla?Ohkaseen seokseen viittais mun mielestä.Ainut mikä tulee mulle vielä mieleen,on että voisko olla nokan ajotukset viturallaan?Koneremontti on tehty,mutta myyjän mukaan on ajeltu kyllä sen jäkeen ilman ongelmia.Aika fakiiri on jos näillä säädöillä on päästelly.Vielä jos jollain olis heittää Mikunin perus asetukset,siis ilmaruuvi/tyjäkäynti,niin koittasin noikin vielä.
-Hannu
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Shovel käy kuumana

Viesti Kirjoittaja smuige »

Tyhjäkäyntiruuvia säädetään auki niin, että alkaa hyytyä, sitten kierretään kiinni niin että alkaa hyytyä.
Oikea kohta on näiden kahden kohdan välissä.

Mikunin säätämisestä
hemuli kirjoitti: Mikunihan toimii niin, että tyhjäkäynnillä ja 1/8 kaasuun asti vaikuttaa tyhjäkäynnin seosruuvi ja pilot jet, varttikaasuun asti neulan suoran osuuden paksuus, siitä eteenpäin 3/4 kaasuun neulan korkeus ja tästä ylöspäin pääsuutin.
Säätämistä helpottaa jos teippaa kaasukahvaan neljään osaan jaetun asteikon ja stongaan toisen teipin missä kiinteä viiva.
Mikuni HSR säädöt ja ohjeet löytyy täältä:
http://www.mikuni.com/fs-carburetor.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolla keskustelua HSR42 suuttimista ja säädöistä
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=41&t=31528" onclick="window.open(this.href);return false;

Teoriaa Mikunin toiminnasta
http://www.iwt.com.au/mikunicarb.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
kuutio
Viestit: 125
Liittynyt: 20:46 09.08.2004.
Viesti:

Re: Shovel käy kuumana

Viesti Kirjoittaja kuutio »

No nyt on imuvuoto eliminoitu,kaasari vaihtu sösöön,sytkä tsekattu,venttiilit ok,jne.Käy tyhjiä hivenen paksulla ja silti etupytyn käyrä punastuu,ja kun lämpösenä sammuttaa tappokatkasijasta,niin pikku jälkikäyntiä ja possauttaa kaasarissa.WTF? kaikki katottu jo moneeen kertaan,ainut mikä enää tulee mieleen on toi nokan ajotus.Voisko olla että prässätty se nokkaratas väärään asentoon??
Avatar
ma^ko
Viestit: 1807
Liittynyt: 16:08 02.09.2010.
Paikkakunta: City of HellSing
Viesti:

Re: Shovel käy kuumana

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

kuutio kirjoitti:Voisko olla että prässätty se nokkaratas väärään asentoon??
Voi, on niitä ajoittain tavattu.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Avatar
Spöke
Viestit: 355
Liittynyt: 19:55 17.10.2007.
Paikkakunta: Lievestuore
Viesti:

Re: Shovel käy kuumana

Viesti Kirjoittaja Spöke »

Älä nyt pahastu, mutta säätäessäsi sytkän, kiersitkö ennakot "kaakkoon" limpuilta? Edelleenkin veikkaisin sytkää...
-Spöke-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
kuutio
Viestit: 125
Liittynyt: 20:46 09.08.2004.
Viesti:

Re: Shovel käy kuumana

Viesti Kirjoittaja kuutio »

Juu,täysillä ennakoilla säädetty,ja limput liikkuu niinkuin pitääkin.
Vastaa Viestiin