Nighster ja v&h short shotit,tarviiko fuel packin?

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

karibo
Viestit: 153
Liittynyt: 17:41 12.06.2010.
Paikkakunta: Rio de Janeiro

Re: Nighster ja v&h short shotit,tarviiko fuel packin?

Viesti Kirjoittaja karibo »

No tama ruiskukoneiden putsari ja putkiasia on nyt sitten kovasti tapetilla.

Muissa ketjuissa jo totesin etta tuo 14,7:1 on todella laiha seos. Bensiini tykkaa seoksesta 13,6:1 ja sitten kun joukkoon lisataan muita palavia nesteita tarvitaankin jo korkeampaa matematiikkaa.

Mutta viis noista. Koska mopetit tulee tuolla 14,7:1 seoksella niin ovat kovasti laihalla ja jos putkiin ja putsariin tekee isompia muutoksia ei se lambda rukka pysty patkaakaan auttamaan asiaa.

Ja joku totesi etta jos olisi jotain vaaraa koneelle niin luulisi valmistajien varoittavan ja varoittavathan ne. 99,99% jenkkivalmistajista sanoo etta jonkinlainen seoksen saatopalikka on oltava jotta homma toimisi.
Kaasarimiehet tietavat mita tapahtuu jos ilmaa tulee ja menee liikaa ja eipa ruisku ole sen kummempi, itseasiassa hyvalla saatopalikalla saa aikaan kummia. Itse ei kannata lahtea kikkailemaan, ellei ole hullu kuten mina ja halua riittavasti ongelmia.

Itsella on kokemusta Power Commander IIIsta, Fuel Pakista ja SESTista. Viimeisin on paras ja ensimmainen kelpaa lahinna vesilintujen metsastamiseen.

Muitakin valmistajia on pilvin pimein ja sita loytyy jos jonkinlaista ratkaisua. Jokainen miettikoon tahollaan mita mopoltaan kaipaa ja paljonko koko leikkiin haluaa rahaa tuhlata. Mutta jos on aikaa ja rahaa niin ruiskun saataminen on loppupeleissa aika helppo asia.

En ole alan varsinainen asiantuntija, mutta kun taalla etelaisella pallonpuoliskolla on tosi vahan alan osaajia, kaytannossa nolla, niin on ollut pakko itse opiskella asiaa.

Valitettavasti koko kuvio on aika hankala oppia, mutta kovasti duunia teen sen eteen etta saisin vastauksen itseani ahdistaviin kysymyksiin.

Eli kannattaa selvittaa aika tarkkaan mita on tekemassa kun alkaa muuttelemaan ruiskukoneen ominaisuuksia.
Avatar
Leka
Viestit: 48
Liittynyt: 22:52 07.08.2009.
Viesti:

Re: Nighster ja v&h short shotit,tarviiko fuel packin?

Viesti Kirjoittaja Leka »

Heps vaan,

No joo. Fuelpakiin liittyen:

Tänään hain uuden XL1200 2010 Nightsterini johon siis laitettiin short shotit (huilut sisällä),SE:n Stage 1 suodatin ja fuelpak merkkiliikkeessä ennen kuin pyörä luovutettiin.

Huomasin jo liikkeen pihassa että RIPEÄSTI kaasua kääntäessä tai oikeastaan sen jälkeen tapahtui seuraavaa:

-tyhjäkäynti ok, mutta heti pikkasenkin kierroksia antaessa kaasua tuli ainoastaan parin sekunnin välein. Kierrokset tyhjälle,kierroksia,kierrokset tyhjälle jne.Kaasua tuli aina tasaisin välein juuri sen mukaan mitä kahvasta käänsi,mutta aina kierrokset leikkaantui. Sammutin pyörän,otin virrat pois ja menin henkilökunnan luo sanomaan että tules kurkkaamaan mikä tota vaivaa. Virrat päälle ja uudelleen käyntiin, toimii niinku pitääkin.

Koska olin tarkoituksella tullut hakemaan 350km:n päästä pyörää ja oli lauantai jolloin huoltoa ei varsinaisesti ollut paikalla,lähdin ajelemaan kotiin. Sanoin että soittelen jos jotain ongelmaa tulee.

Matka taittui kivasti mutta huomasin lopulta selkeästi ja onneksi melko pian mistä tuo "tiltti" tulee. Esim ohittamaan lähtiessä tasaisesta 80km:n tuntivauhdista kun kääntää kaasun auki niin kierrokset nousee normaalisti kunnes ne parin sekunnin päästä leikkaantuu täysin, 2 sekuntia ja kierrokset toimii kaasukahvan asennon mukaisesti,leikkaantuu jne. Tätä siis jatkuu ja ainoa millä tämän saa veke on että kääntää virrat pois ja virrat takaisin ja homma taas pelaa. Sama homma jos esim motarin rampista kiihdyttää ja kierrokset pääsee tarpeeksi korkealle niin sama rumba alkaa, rauhallisesti ei mitään ongelmaa.

Jokatapauksessa tuo on saatava kuntoon, olisiko kenelläkään tietoa tai jopa omaa kokemusta mistä tuo voi kiikastaa? Käsittääkseni fuelpakin asetukset on ohjelmoitu pyörän komponenttien mukaisesti, ledinäytöllä komeilee lukemat 1 ja 0.

Onneksi melko pian hoksasin miten ongelma muodostuu ja miten häviää koska tuo olisi saattanut aiheuttaa todellisia vaaratilanteita nykimisellään jos kaasu olisi esim kaarteessa ollut täysin auki jolloin kierrosten leikkaantumisen jälkeen olisi seurannut kierrosten nouseminen tappiin.

Jotenkin tuntuu että ruisku/fuelpak akselilla joku mättää.

PS: Muuten aivan tajuttoman hauska peli :D

Apuja?
-Mitä isoompee vika, sen suuree leka-
Avatar
LeClerc
Viestit: 738
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Nighster ja v&h short shotit,tarviiko fuel packin?

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

älä missään nimessä tee itse mitään. Ota välittömästi MA aamuna myyjään yhteys puhelimitse + emaililla toi sama kuvaus.

Jos rupeet itse säätään, niin voi "takuu" loppua lyhyeen. Kyllä myyjän pitää hoitaa noin selkeä vika omalla kustannuksellaan.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
Avatar
Leka
Viestit: 48
Liittynyt: 22:52 07.08.2009.
Viesti:

Re: Nighster ja v&h short shotit,tarviiko fuel packin?

Viesti Kirjoittaja Leka »

Joo tottakai myyjälle ilmoitettiin ensimmäisenä asiasta. Ajattelin vaan että jos joku muu olis törmännyt samaan ongelmaan.
-Mitä isoompee vika, sen suuree leka-
Avatar
Leka
Viestit: 48
Liittynyt: 22:52 07.08.2009.
Viesti:

Re: Nighster ja v&h short shotit,tarviiko fuel packin?

Viesti Kirjoittaja Leka »

Sen verran jääräpää piti olla että menin le clerkin ohjeista huolimatta tsekkaamaan fuelpakin säädöt ja niinpä se oli kuin epäilinkin,Tulostin netistä oman pyöräni komponenttien mukaiset arvot fuelpakiin ja lähdin vertailemaan, tulos: arvot 1-21 ihan ok 22-> ihan mitä sattuu.

Kirjasin olemassa olevat arvot ylös jonka jälkeen laitoin ,silläkin riskillä että vituiksi menee, netistä saamani arvot fuelpakiin ja käynnistin pyörän. Tyhjäkäyntikin parantui selkeästi ja 15km:n lenkin aikana ei minkäänlaisia ongelmia ja pyörä vastasi kaasuunkin aivan eri tavalla ja ennen kaikkea juuri niinkuin pitää.

Tiedä sitten mistä lie merkkiliikkeessä arvot saaneet mutta päin Peräseinäjokea ne oli jokatapauksessa,siitä olen täysin varma.

Pitäisköhän laittaa asentajan paperit vetämään :lol:
-Mitä isoompee vika, sen suuree leka-
karibo
Viestit: 153
Liittynyt: 17:41 12.06.2010.
Paikkakunta: Rio de Janeiro

Re: Nighster ja v&h short shotit,tarviiko fuel packin?

Viesti Kirjoittaja karibo »

Leka kirjoitti:Sen verran jääräpää piti olla että menin le clerkin ohjeista huolimatta tsekkaamaan fuelpakin säädöt ja niinpä se oli kuin epäilinkin,Tulostin netistä oman pyöräni komponenttien mukaiset arvot fuelpakiin ja lähdin vertailemaan, tulos: arvot 1-21 ihan ok 22-> ihan mitä sattuu.

Kirjasin olemassa olevat arvot ylös jonka jälkeen laitoin ,silläkin riskillä että vituiksi menee, netistä saamani arvot fuelpakiin ja käynnistin pyörän. Tyhjäkäyntikin parantui selkeästi ja 15km:n lenkin aikana ei minkäänlaisia ongelmia ja pyörä vastasi kaasuunkin aivan eri tavalla ja ennen kaikkea juuri niinkuin pitää.

Tiedä sitten mistä lie merkkiliikkeessä arvot saaneet mutta päin Peräseinäjokea ne oli jokatapauksessa,siitä olen täysin varma.

Pitäisköhän laittaa asentajan paperit vetämään :lol:
Fuelpak on todellakin kaikista eri piggyback laitteista se helpoin. Kun vaan on niin putsari kuin putketkin jonkin tunnetun merkin tekeleita tai tietaa varmasti mista on kysymys niin ei voi pahemmin menna pieleen. Itseasennettunakin on tosi helppo, juuri koska saato ohjeet loytyy miltei laitteelle kuin laitteelle heidan nettisivultaan.

Se taas etta myyjaliike ei osaa saataa ei todellakaan yllata.
Avatar
Frozenash
Viestit: 66
Liittynyt: 09:31 15.05.2011.
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Nighster ja v&h short shotit,tarviiko fuel packin?

Viesti Kirjoittaja Frozenash »

Omaan Nightsteriin oli edellinen omistaja vaihtanut V&H shortit, itse vaihdoin sitten huollon yhteydessä K&N vapaammin virtaavan ilmanputsarin, tällä combolla ajelin hetkisen ja alavääntöä korjaamaan hommasin fuelpakin, lähinnä sen takia fuelpakin, koska se näytti olevan helpoin asentaa&säätää ja halvin. Olen ajellut nyt 600km tällä yhdistelmällä ja huomannut seuraavaa; tyhjäkäynti on tasaisempi, kaasun vaste parempi esim. nopeassa kiihdytyksessä vaihdettaessa pykälää kaasu vastaa todella nopeasti kun kääntää nuppia, vetoalue aavistuksen verran parempi alhaallakin ja kyyti hiukan tasaisempaa alemmilla kierroksilla ja tietty paukuttelee putkessa välillä aika miehekkäästi :D Bensankulutuksen mutu tuntuma(en ole tarkemmin mitannut), vie kaupungissa hiukan vähemmän mut motarilla enemmän :lol: Eli lopputuloksena voi sanoa että melko hintansa väärti tuo fuelpak, eipä se mitään järisyttäviä muutoksia tee ja hevosvoimia lisää, mut vie se pyörää aavistuksen verran parempaan suuntaan, ainakin mun mielestä, ilmankin toki pärjää :D Paras olisi lienee vaihtaa vain koko ecu johonkin race versioon...eipä ole tullut tsekattua onko tälläisiä muuten olemassa?
XL 1200N -08, Stage 1,
76HP 112NM.
Harley Davidson: The most efficient way to turn gasoline into noise without the side effect of creating horsepower :D
karibo
Viestit: 153
Liittynyt: 17:41 12.06.2010.
Paikkakunta: Rio de Janeiro

Re: Nighster ja v&h short shotit,tarviiko fuel packin?

Viesti Kirjoittaja karibo »

Juu. On se Fuelpak kiva lelu. Ihan hintansa vaartti jos sen saa lahella jenkkilan hintatasoa. Mutta ihan oikeesti XiED tyyppiset rikastimet riittavat koska ette vaihda nokkia tms.

Meilla taalla ku Fuelpak maksaa halvimmillaan sen 1000 realia niin ei paljoa oo ideaa mikali ei tee isompaa muutosta. Samoin meidan (jalleen kerran) 20% alkoholibensa tekee hommasta aika kinkkisen. V&H lahetti terveisia kun kyselin kuinka tuo alkoholin maara reguloidaan etta pida siella Brasseissa tunkkis.

No nyt mm. Cobra on tehny piggyback laitteen joka saataa itse itsensa. Ei tarvita mitaan muuta kuin kolauttaa paikalleen ja mopetti kayntiin.

Ja ainoat oikeat vermeet kun ruvetaan performancea ottamaan naista on Tmax autotune WBO2 tunnistimilla. Ja oli toinenkin valmistaja, mutten nyt muista nimea. Tmax vaan maksaa 1000 taalaa eli minulle yli 2000 realia. Kallis lelu on. Ehka joku paiva moisen saan....

Sen verran tasta tuunaamisesta etta tamahan on pahempaa kuin huumeet. Mikaan ei riita, nyt sain nokat, putsarit ja putket kuosiin ja heti kasvoi nalka syodessa. En edes osaa kuvitella sita rahamaaraa mika menee koneeseen, jne. Mutta kuten kaveri totesi kun ostin mopon: "Hyvan projektin ostit"
Vastaa Viestiin