Autopuolelta kyllä, mutta huomattavasti ennen '80-lukua. Silloin kun autokannasta iso osa oli loordien tekeleitä oli juuttuvakurkkuiset SU ja Strömber kaasarit kovinkin yleisiä ja nimitys on peräisin ainakin '60-luvulta jollei varhaisempikin.Sepixlh kirjoitti:Se juuttuva kurkkuinen on tullut ihan autopuolelta ja ihan 80-luvulta. Kun eräät eurooppalaiset ( ford, opel ) ottivat joihinkin malleihin käyttöön CV kaasarin jonka luisti jumitteli...
MIKÄ KAASARI SHOVELIIN ?
Re: MIKÄ KAASARI SHOVELIIN ?
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: MIKÄ KAASARI SHOVELIIN ?
No niin, vaihdoin tuossa tuon amerikan ihmeen sössön (E) veks, tilalle CV. Siis lapioon 1340.
Suuttimet, ilmaruuvi ja neulan asento hatusta, aikast hyvin osui kohdalleen, putsarina nessin big sucker.
Tossa n.25km tuli köröteltyä ja eipä taida enää tuo sössön tuote päätyä meikäläisen kulkineeseen.
Suuttimet, ilmaruuvi ja neulan asento hatusta, aikast hyvin osui kohdalleen, putsarina nessin big sucker.
Tossa n.25km tuli köröteltyä ja eipä taida enää tuo sössön tuote päätyä meikäläisen kulkineeseen.
Re: MIKÄ KAASARI SHOVELIIN ?
Mulla on pari kesää ollu s&s two throat kiinni,ei ongelmia.Laakin peli ja toiminu ku kello. Täksi kesäksi tulossa imutorvet kiinni. Tallissa odottas myös CV,mutta saa odottaa niin kauan ku toi vanhus jää eläkkeelle hyllyyn
1200 sohveli 76´FXE
Re: MIKÄ KAASARI SHOVELIIN ?
Vakio shovel 1200cc, mitä raati laittaisi CV kaasarin suuttimiksi että pääsisi edes kartalle mistä lähdetään sitten hieno säätämään? ( suorat putket)
Re: MIKÄ KAASARI SHOVELIIN ?
Pääsuutin 180, välialiue 45, (välialue voi mennä suuremmaksi 47, 50 yleensä jos potkukäynnistys) neula säädettävänä keskelle, seosruuvi 2,5 auki. Seosruuville ohjeeksi että käytä irti, uusi o rengas. O rengas on 5mm päältä ja reikä 3mm. Jää purkaessa reikään. Pitäis tehdä klemmarista pieni koukku pois ottoon. Seosruuvi kasataan näppiin, ensin jousi, sitten prikka ja sitten o rengas. Kierrä varovasti pohjaan, jos vedät tiokkaan niin piikki katkeaa. Sitten 2,5 kiekkaa auki.