Tervehdys!
Koitin etsiä, mutta evon kytkimestä ei haulla löytynyt. Peli on kohta 90000 km ajettu RoadKing. Eli murheena on kytkimen irroittamattomuus, olen koittanut säätää manuaalin mukaan vaijeri löysättynä ½ kierrosta auki kun säätöruuvi tapaa, kytkin ottaa lopullisesti kiinni "ylhäällä" mutta kahva pohjassakaan ei oikeastaan irroita kunnolla, tuntuu kuin liikevara olisi "riittämätön". Primääriketjussa on uudemman mallin automaattikiristin, öljyinä on ollut RevTech primary fluid ja olen kokeillut jopa ATF type F, ei vaikutusta, täyttönä kirjan mukainen 0,95 l. Kuumana tilanne pahenee, liikennevaloihin on saatava vapaalle liikkeellä ollessa tai sammutettava kone. Oireet alkoivat oikeastaan viimeisten parin tuhannen kilometrin aikana. Onko kytkin loppu vai mitä mahtaa olla vikana?
Ameriikan pojat tuntuvat ajavan vakiokuntoisilla touringeila yli 100000 mailia alkuperäisillä kytkimillä eli sen puolesta oltaisiin vasta puolessa välissä. Omat ajoni ovat pääasiassa matkaa rauhallisilla nopeuksilla, ei tarpeetonta repimistä.
Omat eväät alkavat olla vähissä ja täällä Saksassa diilerit eivät edes "muista" evon olemassaoloa, pitäisi olla uudempi.
Evo Big twin kytkin ei irroita
Evo Big twin kytkin ei irroita
Romutettu tiekuningas
Re: Evo Big twin kytkin ei irroita
Tarkista että kytkinlevyt eivät ole kuluttaneet kytkinhäkin reunoja kuopille jolloin kytkin alkaa
takertelemaan. Häkin reunat voi viilailla tasaisemmaksi tai vaihtaa uuden häkin ja samalla uusia
levyt vaikka tuskin ne vielä loppu ovat. Kokeille kiristää säätöruuvia vielä hieman lisää kun se tapaa ja sitten säädä se 1/2 kierroksen välys ja lopuksi kytkinvaijeriin se parin millin käyntivälys.
takertelemaan. Häkin reunat voi viilailla tasaisemmaksi tai vaihtaa uuden häkin ja samalla uusia
levyt vaikka tuskin ne vielä loppu ovat. Kokeille kiristää säätöruuvia vielä hieman lisää kun se tapaa ja sitten säädä se 1/2 kierroksen välys ja lopuksi kytkinvaijeriin se parin millin käyntivälys.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
FLHCS 2022
Re: Evo Big twin kytkin ei irroita
Jos sillä kytkinvaijerilla myös 90000 km takana niin voi aiheuttaa tuota ongelmaa kanssa.
Eli kuori joustaa tai itse vaijeri antaa myötä.On muuten ruuhkassa varsin mielenkiintoinen ajettava.Minä laitin uuden Barnetin vaijerin ja kaikki pelas taas ok. Oireet oli ihan samat.Kaikki muut osat mittailin ja olivat lähes uuden veroisia mitoiltaan.
Eli kuori joustaa tai itse vaijeri antaa myötä.On muuten ruuhkassa varsin mielenkiintoinen ajettava.Minä laitin uuden Barnetin vaijerin ja kaikki pelas taas ok. Oireet oli ihan samat.Kaikki muut osat mittailin ja olivat lähes uuden veroisia mitoiltaan.
Re: Evo Big twin kytkin ei irroita
Kiitokset arvailuista! Työt ovat vähän päässeet haittaamaan harrastusta, mutta nyt on vika löydetty, valitettavasti ei mikään arvatuista kohteista. Spring plate niitit olivat porsineet ja mennessään pistäneet koko pakan sekaisin. Onneksi ei tarvitse uusia kuin teräs- ja kitkalevyt + spring plate. Tuntuu olevan myös "tyyppivika" tämäkin kun nettiä aikani selailin. Loppuviikosta pitäisi saada osat ja mopo nippuun.
Romutettu tiekuningas
Re: Evo Big twin kytkin ei irroita
Noniin, nyt on kytkin kasattu uusiila osilla, spring-platen korvasin kahdella teräslevyllä ja yhdellä kitkalevyllä. Nyt laatikko on kuin jaappanialaisessa ei kolahda ykköselle laitettaessa ja pykälät menevät päälle tosi herkästi. Ja nyt naaatitaan...
Foorumeilta olen lukenut, että spring-plate "pitää" ottaa pois ennenkuin tekee tuhojaan niittien katkettua, on siellä vain estämässä mahdollista ääntelyä kytkimen ollessa irrotettuna.
Foorumeilta olen lukenut, että spring-plate "pitää" ottaa pois ennenkuin tekee tuhojaan niittien katkettua, on siellä vain estämässä mahdollista ääntelyä kytkimen ollessa irrotettuna.
Romutettu tiekuningas