Pesupaikka Helsingissä?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
XLH1200

Pesupaikka Helsingissä?

Viesti Kirjoittaja XLH1200 »

Tietääkö kukaan hyvää huoltoasemaa tms. paikkaa keskustan lähistöllä, jossa vois käydä pesemässä pyörän? ..tyyliin puutarhaletku + ämpäri. Hertsikassa on se Shell, mut ei viitsis painepesurilla pestä.
Lapiolalli

Viesti Kirjoittaja Lapiolalli »

Mites Kontulan Neste ?
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Itse olen käynyt usein Sörnäisten rantatien Nesteellä tee-itse-pesussa huuhtaisemassa pahimmat paskat pois. Nesteen koppien painepesureissa ei ole kovinkaan kova paine joten uskaltaa hyvin moponkin pestä. Ainoa miinuspuoli tietysti on keskeisen sijainnin takia kova käyttöaste, koppeja kun on vain kolme ja harvoin pääsee suoraan sisään.

Nopeiten selviää kun ostaa valmiiksi pullon Wurthin Pineline-liukkaria ja tekee sopivan miedon seoksen jonka levittää ennen pesua suihkepullolla mopon päälle. Sitten vaan nopea huuhtaisu ja kuivaus ja pyörä on taas valmis Kaivarin kierrokselle... :twisted: Omia pesuaineita ei tietenkään saisi käyttää mutta ei vielä ole tullut sanomista.
XLH1200

Viesti Kirjoittaja XLH1200 »

Kiitokset vinkeistä, pitää käydä katsastamassa ko. paikat. Ideaalihan olis kun vois rauhassa sienellä pestä ja lopuks vahalla kiiltäväks. Pitää varmaan harkita omakotitalon ostoa... :roll:
Masa

Viesti Kirjoittaja Masa »

Sörkan Neste on myös mun suosima pesupaikka sekä autolle että prätkälle.
Kannattaa ostaa jo etukäteen läjä poletteja, niin pääsee ajamaan heti pihalle tulessaan pesuhalliin, jos se sattumoisin on vapaana (en nyt tarkoita, että jonon ohi).
Yksi poletti maksaa euron, ja esim. normaaliin auton pesuun riittää 3 - 4 polettia - prätkä peseytyy kahdella. Sikahalpaa :!:
-Harikka-
Viesti:

.

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 23:20 25.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hemuli
Viesti:

Re: Kiitos Hemuli!

HARIKKA1 kirjoitti:...1/3 sekotussuhteella ruiskupullosta mopon päälle ja 1min vaikutusaikaa...
Ei tarvitse edes noin vahvaa seosta, itse käytän 5-10 osaa vettä riippuen siitä kuinka pahasti kädet tärisee paukkua tehdessä... Ja lähtee jopa koneeseen palanut paska. Parashan se on levittää sellaisella pumpattavalla painepullolla niin taatusti saa aineen joka paikkaan.
SHOVEL75

Viesti Kirjoittaja SHOVEL75 »

mitähän wurth'n pipeline'ä ootte käyttänyt kun sitä löytyy useampaakin sorttia?
hemuli
Viesti:

En mistään putkiston pesuaineesta (pipeline :twisted: ) tiedä mutta ainakin Haagan Autohoidosta kun kysyy Pinelineä niin aina tulee oikea liuotinpesuainepullo käteen.
Vastaa Viestiin