CV
Re: CV
Kaasari irti ja totalinen puhdistus.
95 ja 98 bensa tahtoo tukkia seosruuvin ja välialuesuuttimen ihan tukkoon. Puhdistukseen paineilmaspray ja osta Furtin tai Hondan kaasuttimen puhdistukseen tarkoitettua spreitä. Ne liuottaa paskat pois. Tarkista neulan eheys. Sen yläpäässä pitää olla terövä lyhyt kartiomainen piikki. Jos piikki poikki se on jumissa reijässä ja lähtee EHKÄ pois yläkautta kun kaasari on irti. Jos poikki niin piikin pää voi tuntua kurkussa sormen päällä tai näkyä. Koska piikki on kartio se tulee vain alaspäin.
Seosruuvin kasaus pystyssä, ruuviin ensin jousi, sitten pieni (prikka 0,5mm paksu, reikä 3mm ja halkaisija 5mm) ja lopuksi kuminen O-rengas kokoa 3-1mm. Kuminen O-rengas löytyy yleensä seosruuvikolon pohjalta jos ei ole puhallellut paineilmalla. O-rengas on ihan vakio eli sisähalkaisija 3mm ja paksuus 1mm (yhteensä 5mm). Välialuesuutin ja seosruuvi on yhteydessä toisiinsa kanavan kautta. Tuntuu että kanava on osin tukossa.
Tuo paska joka kertyy suuttimiin on kiteytynyt ja tukkii ne herkästi.
Tyhjäkäyntiruuvi on kosketuksesta 2-3 kierrosta. Jos tyhjäkäyntiruuvi on ihan pohjassa on seosruuvin ja välialuesuuttin tukossa. Tällöin ei seosruuvin pyörittelyllä ole mitään vaikutusta.
Seosruuvi on yleensä 2-3 kierrosta auki kevyestä pohjakosketuksesta.
(Räkiminen voi johtua neulasuutinputken joka näkyy kurkussa kun nostat mäntäluistia ylöspäin heti kurkun alareunassa. Jos kyseinen kirkas metalliputken pätkä on mennyt soikeaksi jolloin bensa pisaroi ja nousee herkästi alipaineesta ylös jos välialue ja seosruuvi ovat tukossa.)
200 tuntuu suurelta, lienee väljät putket ja virivirikannet ja nokat????
Vaihda välialuesuutin samalla pykälää suuremmaksi.
Tietysti imuvuoto kaasarin ja imusarjan välinen kuminen tiiviste ja imusarjan/kansien väliset kumiset tiivisteet aiheuttaa onhelmia jotka aiheuttavat käyntihäiriöitä.
Pyörän ikä ja ajokilometrit helpottaa viisastelua kummasti ja mitkä putket, ilmanputsari, nokat onko portattu jne........
95 ja 98 bensa tahtoo tukkia seosruuvin ja välialuesuuttimen ihan tukkoon. Puhdistukseen paineilmaspray ja osta Furtin tai Hondan kaasuttimen puhdistukseen tarkoitettua spreitä. Ne liuottaa paskat pois. Tarkista neulan eheys. Sen yläpäässä pitää olla terövä lyhyt kartiomainen piikki. Jos piikki poikki se on jumissa reijässä ja lähtee EHKÄ pois yläkautta kun kaasari on irti. Jos poikki niin piikin pää voi tuntua kurkussa sormen päällä tai näkyä. Koska piikki on kartio se tulee vain alaspäin.
Seosruuvin kasaus pystyssä, ruuviin ensin jousi, sitten pieni (prikka 0,5mm paksu, reikä 3mm ja halkaisija 5mm) ja lopuksi kuminen O-rengas kokoa 3-1mm. Kuminen O-rengas löytyy yleensä seosruuvikolon pohjalta jos ei ole puhallellut paineilmalla. O-rengas on ihan vakio eli sisähalkaisija 3mm ja paksuus 1mm (yhteensä 5mm). Välialuesuutin ja seosruuvi on yhteydessä toisiinsa kanavan kautta. Tuntuu että kanava on osin tukossa.
Tuo paska joka kertyy suuttimiin on kiteytynyt ja tukkii ne herkästi.
Tyhjäkäyntiruuvi on kosketuksesta 2-3 kierrosta. Jos tyhjäkäyntiruuvi on ihan pohjassa on seosruuvin ja välialuesuuttin tukossa. Tällöin ei seosruuvin pyörittelyllä ole mitään vaikutusta.
Seosruuvi on yleensä 2-3 kierrosta auki kevyestä pohjakosketuksesta.
(Räkiminen voi johtua neulasuutinputken joka näkyy kurkussa kun nostat mäntäluistia ylöspäin heti kurkun alareunassa. Jos kyseinen kirkas metalliputken pätkä on mennyt soikeaksi jolloin bensa pisaroi ja nousee herkästi alipaineesta ylös jos välialue ja seosruuvi ovat tukossa.)
200 tuntuu suurelta, lienee väljät putket ja virivirikannet ja nokat????
Vaihda välialuesuutin samalla pykälää suuremmaksi.
Tietysti imuvuoto kaasarin ja imusarjan välinen kuminen tiiviste ja imusarjan/kansien väliset kumiset tiivisteet aiheuttaa onhelmia jotka aiheuttavat käyntihäiriöitä.
Pyörän ikä ja ajokilometrit helpottaa viisastelua kummasti ja mitkä putket, ilmanputsari, nokat onko portattu jne........
Viimeksi muokannut Röpöttäjä, 06:53 08.09.2011.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CV
Purettu ja kasattu. Kanavat auki mutta seosruuvin kärki poikki, O-rengas löyty mutta ei prikkaa.
Kaasarin ja kurkun välinen tiiviste kulunut, loputkin tiivisteet aika haperoa -> vaihtoon (jäljistä päätellen vuotoa).
Eiköhän nois vikaa riitä, pitäs saada vaan uus säätöruuvi. Kiitosta Röpöttäjälle, aika hyvin noi viat tunnistettu . Vaihtelin samalla noi suuttimet, välialue 42-> 45 ja pääsuutinta hiukka pienemmäks kun tuntu hiukan isolta (nyt 190).
Pyörä -99 Heritage softail springer, ajettu 30 000, vapaavirtaussuodatin vaihdettu mutta putket äänistä päätellen orkkis.
Kaasarin ja kurkun välinen tiiviste kulunut, loputkin tiivisteet aika haperoa -> vaihtoon (jäljistä päätellen vuotoa).
Eiköhän nois vikaa riitä, pitäs saada vaan uus säätöruuvi. Kiitosta Röpöttäjälle, aika hyvin noi viat tunnistettu . Vaihtelin samalla noi suuttimet, välialue 42-> 45 ja pääsuutinta hiukka pienemmäks kun tuntu hiukan isolta (nyt 190).
Pyörä -99 Heritage softail springer, ajettu 30 000, vapaavirtaussuodatin vaihdettu mutta putket äänistä päätellen orkkis.
Re: CV
Röpöttäjän hyvä ohje...Röpöttäjä kirjoitti:Tuliko seosruuvin neulanpää pois? Olihan jousi mukana. Seosruuvi pystyyn, ensin jousi sitten prikka ja pällimäiseksi O-rengas. Asennus ylöspäin ettei O-rengas käänny poikittain. Huuhdoitko välialuesuuttimen reijän koska sieltä on yhteys seosruuviin? Kärjen kappale on saatava pois. Käytä ja käyttäkää kaasarien puhdistukseen tehtyjä aineita esin Honda tai Fyrtin tekemä spray on hyvää. Loppuhuuhtelussa sitten vaikka jarrulevyjen huuhteluainetta.
TÄMÄ NYKYPENSA ON PASKAA NIIN 98 kuin tuo 95 säilytysaika 0n 3kk jonka jälkeen näyttää saostuvan. Stapilaattori antaa muutaman viikon lisäaikaa. Pyörät tulisi tankata syksyllä pienkonepensalla ja ajaakkin puolitankkia ennen säilytystä. Säilytys tankki täynnä. Tai ainakin niin että tankkisuodatin on varmasti umpsukkelossa. Alkon takia (vettä seassa) tankit ruostuu hapen kanssa.
Kun vaihdat kurkun ja kannen väliset tiivisteet niin:
- Hommaa Motonetista semmoinen pieni rasia jossa on miniräikkä ja läjä erilaisia ruuvauskärkiä. Yksi 6-kolokärki käy hyvin räikän kanssa, on joutusaa vaihtaa. Räikkä in hyvin tiheäliikkeinen muistaakseni 72 naksua / kiekka.
- Puhdista hiomapaperilla paskat pois kansista mihin tiivistepinnat koskettaa.
- älä sekoita renkuloita koska toinen on R ja toinen F
- rasvaa esim. laakerivaseliinilla hieman kannen pintoja ja tiivisteet että liukuvat hyvin niin imusarjassa kuin kannen pinnalla.
- laita valmiiksi löysälle vasemmanpuoleiset kuusiokoloruuvit, tipat sinistä lukitetta kierteisiin
- laita imusarjapaketti paikoilleen ja aseta oikeanpuleiset kuusiokoloruuvit paikoilleen samoin sininen lukite
- kiristele tasaisesti ruuveja kunnes ovat lähestulkoon pohjassa (yleensä menee pohjaankin), kiristyksen yhteydessä valvo imusarjan suuntaa ettei tartte enää käännellä. Siinäpä se.
- Aseta uusi kaasarin ja imusarjan välinen tiiviste. ja paina kaasari paikoilleen. Laakerivaseliini ei ole haitaksi.
- sitten kaikki muut vermeet kiinni. Siinäpä se.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: CV
Eipä ollu uudessakaan seosruuvissa terävä kärki, samanlainen kuin paikalla olleessa. Aika epämääränen tuntuma ruuvissa kun kääntää pohjaan, meneekö jousen varat loppuun vai pohjaako kärki?
Nyt kuitenkin pohjaan käännettäessä käynti selvästi muuttuu. Kuitenkin, varsinkin kylmänä, kaasun alussa ajoittain rykii kaasariin.
Nyt kuitenkin pohjaan käännettäessä käynti selvästi muuttuu. Kuitenkin, varsinkin kylmänä, kaasun alussa ajoittain rykii kaasariin.
Re: CV
Entinen O-rengas pohjalla. Tee hitsilangasta 90asteen kulmassa oleva langan pätkä. Kum loppureikä on 3mm niin kulma max 2,5mm pitkä että saat harottua sen O-renkaan pois. Saattaapi olla teräsprikkakin siellä pohjalla. sitten uusi O-rengas ja kuten sanoin Seosruuvi käteen pystyys: ensin jousi sitten prikka ja sitten O-rengas. Tämä paketti pannaan paikoilleen pystyssä ja ruuvataan pohjaan. Tiukkenee loppua kohti kun paketti painuu kasaan. Jos kaasari irti ja kädessä näät neulan nousevan sinne kurkkuun kurkun lähes kurkun pinnan tasalle. siitä 2,5 kiekkaa auki. Ei saanousta niin että tuntuu sormen päähän on jo poikki. Kun olet syvällä sen ruuvin kanssa niin käynnin pitää muuttua huonosta hyväksi ja sitten taas huonoksi kun on 2 kiekkaa vaille pohja.
45/190 suuttimet ja löysillä kaasuvaijereilla tyhjäkäyntiruuvia kosketuksesta vivustoon 2,5 kiekkaa auki. Missä asti elät? Paikkakunta ois mukava tietää josko voisi auttaa lähemmin.
45/190 suuttimet ja löysillä kaasuvaijereilla tyhjäkäyntiruuvia kosketuksesta vivustoon 2,5 kiekkaa auki. Missä asti elät? Paikkakunta ois mukava tietää josko voisi auttaa lähemmin.
Re: CV
Ei ollut vanha O-rengas sisäs, poistin sen ennen kasausta. Putsasin viel kertaalleen kanavat ja suuttimet. Ruuvin säätö ohjeiden mukaan -> parempi tyhjäkäynti. Täytyy kattoon kuin pelittää pidemmäs matkas.
Paikkakunta Turku. Kiitos ohjeista.
Toi kiihdytyspumppu kyl ruuttaa aika taval soppaa, aiemmis pyöris ollu ain Mikuni ja siin saanu säädettyy määrän, CV:ssä ilmeisesti ei?
Paikkakunta Turku. Kiitos ohjeista.
Toi kiihdytyspumppu kyl ruuttaa aika taval soppaa, aiemmis pyöris ollu ain Mikuni ja siin saanu säädettyy määrän, CV:ssä ilmeisesti ei?
Re: CV
Soppaa sietä kiihdytyspumpusta pitää lentääkkin, tasaisella kaasulla ei. Yleinen lähtösäätö on se 2,5 kiekkaa seosruuvia. Jos tavaraa kulkee liikaa niin voi sitä pienentää. Korva kertoo milloin pyörii mukavasti. Seoksen säätö 800-1000 kiekan tuntumassa eli 2,5 kiekkaa tyhjäkäyntiruuvia kosketuksesta jolloin läppä aukeaa alareunasta 0,3-0,5mm. Sitten vasta pienennä sitä tyhjäkäyntiä jos haluat potpotit. Ilmanputsari pitäis olla paikoillaan säädettäessä. Koneen pitää olla lämmin. VOES letku ehjä. Samoin dementiahanan alipaine haara. Ryypyn pitää lähteä pois, sen voisit vielä tarkistaa. Pensaletku on vissiin sulla orkkis ja sen sisukset on ehjät. Joskus on ollut sellainen että letkun sisällä on ollut palkeenkieli ja se on häirinnyt virtausta. samoin jos on pantu liian ohut letku.
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: CV
Niin,onhan tuo kaasariin räkiminen merkki laihasta seoksesta.Miten,jos kokeilisit 48 välialueen suutinta?Oman orkkis Bt evon sain toimimaan sillä parhaiten,ei mennyt paksulle lämpimänä silti.orfeus kirjoitti:Cv- kaasarin seosruuvin säätö. Miksi käynti ei muutu vaikka ruuvin vääntää kokonaan kiinni? Bt evo, kiljuvan kotkan vapaavirtaussuodatin, suuttimet 42/200. Kylmänä kaasun alussa räkii kaasariin mutta lämpimänä ei.
Re: CV
Ongelmahan on ratkeamassa. Tyhjäkäynti on jo paranemassa. 42>45 ja päsuutinta hän pienensi 200>190. Aika monta CV kaasaria on tullut värkättyä ja saatu toimimaan.
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: CV
No eipä tuo näy ratkenneen,kun aivastelee edelleen ilmanputsariin.Nimim."Myös monta CV kaasaria saatu toimimaan".
Re: CV
Kirjoittaa että kylmänä.
Re: CV
Vaijerit ei ole liian tiukalla? VOES letkut kiinni ja ehjät? Hait sille seosruuville sen pohjemmassa olevan huonon käynnin/sammumisen ja sitten kun avaat riittävästi niin käy huonosti? Sitten pyörittelet näiden puoleen väliin. Tyhjäkäynti tonnin pintaan. Käytätkö muuten 98 pensaa tai V-poweria? Minkä väriset sun tulpat on kun ajat maantiellä 50 km /h 10-20min ja sammutat vehkeen ja avaat tulpa ns. varttikaasulla. Toista sama 100km/h tietty kiekkoja ja kaasua on noin puolet kahvan kiekoista.
Loimaalla on tuo V-twin jossa on kyllä huippu jäbät säätämään penkissä niin sattuupi kohilleen.
Loimaalla on tuo V-twin jossa on kyllä huippu jäbät säätämään penkissä niin sattuupi kohilleen.
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: CV
Kokeile vaan sitä 48 välialueen suutinta.orfeus kirjoitti:Pelittää mutta ajettaessa,esim. jos antaa kierrosten tippua ilman kaasua, jos lähtee hitaasati nostaan kaasua niin sylkäsee kaasariin. Tapahtuu nimenomaan kaasun alussa. Jos räppäät reilusti kaasua niin ok. siis myös lämpimänä.