Sportster tyhjäkäyntiongelma kuumana
Sportster tyhjäkäyntiongelma kuumana
Sportster 1200 2004 eli kaasarikone. Suorat Samson putket. 98 bensaa. Kun ajat kuumaksi tiellä ja sitten saavut kaupunkiin, niin parien valojen pysähtymisen jälkeen alkaa tyhjäkäynnin pätkintä ja paukkuu putkiin. Ellei kaasulla komenna paikallaollessa niin pätkiminen ja paukkuminen johtaa koneen sammumiseen.
Merkkiliikkeessä säädettiin kaasari ja ongelma hiukan väheni, mutta ei poistunut. Tulpat ja ilmanputsari on vaihdettu jo aiemmin. Mitäs ehdotatte ongelman syyksi ja korjaamiseksi ?
Merkkiliikkeessä säädettiin kaasari ja ongelma hiukan väheni, mutta ei poistunut. Tulpat ja ilmanputsari on vaihdettu jo aiemmin. Mitäs ehdotatte ongelman syyksi ja korjaamiseksi ?
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Re: Sportster tyhjäkäyntiongelma kuumana
Korjaamiseksi ehdotan tyhjäkäynnin säätöä vähän suuremmalleminerva56 kirjoitti: Mitäs ehdotatte ongelman syyksi ja korjaamiseksi ?
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Re: Sportster tyhjäkäyntiongelma kuumana
Mitkä suuttimet kaasarissa?
Jos tyhjäkäynnin hieman suuremmalle säätäminen ei auta niin
Pykälää suurempi tyhjäkäyntisuutin.
Tyhjäkäyntisuutin vaikuttaa CV kaasarissa n.2/3 kaasukahvan alueesta.
(kun kaasuttelet paikallaan niin pumppaat kiihdytyspumpulla kokajan lisää bensaa)
Taikka sieltä kaasuttimen alta ilmaruuvin (’idle mixter’) säätöä, sijaitsee plommin alla kaasuttimen takana alapuolella. Pitäisi olla kiinni asennosta (1-1/2...) 2-1/2 kierrosta auki.
Jos ruuvia pitää kiertää enemmän kuin 2-3/4 auki, voi olla tarpeen vaihtaa tyhjäkäyntisuutin pykälää isompaan ja vastaavasti pienempään jos kierroksia vähemmän kuin 2 1/4 kierrosta.
Ulospäinkiertäessä menee rikkaammalle.
Jos tyhjäkäynnin hieman suuremmalle säätäminen ei auta niin
Pykälää suurempi tyhjäkäyntisuutin.
Tyhjäkäyntisuutin vaikuttaa CV kaasarissa n.2/3 kaasukahvan alueesta.
(kun kaasuttelet paikallaan niin pumppaat kiihdytyspumpulla kokajan lisää bensaa)
Taikka sieltä kaasuttimen alta ilmaruuvin (’idle mixter’) säätöä, sijaitsee plommin alla kaasuttimen takana alapuolella. Pitäisi olla kiinni asennosta (1-1/2...) 2-1/2 kierrosta auki.
Jos ruuvia pitää kiertää enemmän kuin 2-3/4 auki, voi olla tarpeen vaihtaa tyhjäkäyntisuutin pykälää isompaan ja vastaavasti pienempään jos kierroksia vähemmän kuin 2 1/4 kierrosta.
Ulospäinkiertäessä menee rikkaammalle.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: Sportster tyhjäkäyntiongelma kuumana
itellä vähän semmosta onkelmaa liittyen tuohon cv-keihiniin, jotta kylmännä tuntuu ettei kaakku riitä, joutuu siis rikastimella saattamaan jonniin aikaa että alakaa pelaamaan. kaasarissa on vapaasti virtaava suodin ja tiätty ahistamattomat piiput. jos on vakio suuttimet niin paljonko isommat kannattaa hommata? pykälän vai kaksi ja riittääkö pelkkä tyhjäkäyntisuuttimen vaihto?
-86 1100cc evosportto
Re: Sportster tyhjäkäyntiongelma kuumana
Miula taitaa muistaakseni olla 46 (tai 45) ja 185 suuttimet. Avarat putket + vapaavirtaussuodatin + ultima-sytkä. Lisäks luistista se reikä isonnettu 3.2 milliseks ja 1.5mm prikka neulan alla. Seosruuviaki oon käännelly. Ei poksauttele kylmänä, eikä kuumana. Saattaa olla hiukan rikkaalla, mutta hyvin toimii. Itse ongelmaan en osaa sanoa juuta enkä jaata.
"Väkivalta ei ole ratkaisu ongelmiin, mutta alkoholi on"
Re: Sportster tyhjäkäyntiongelma kuumana
noo kyl tos kylällä ois dynokin, mutta koitetaan ny aluks pykälän isommalla suuttimella. kun tuntus vaan äkkiseltään että vähän enämpi pitäs ruokaa saaha ja ku pelas täysijää tolla leipälaatikko-ilmanputsarilla
-86 1100cc evosportto
Re: Sportster tyhjäkäyntiongelma kuumana
tossa raapasin kaasurin irti ja pöydälle alakuppi levälleen, löyty suuttimet 45 ja 155. clymerin kirja kertoo että pitääs olla 86 vuoden 1100 sportissa 52 ja 155, seuraavan vuoden tonni-satkussa olis 52 ja 150. minust tuntus aika konulta et ois menty laittaan pienempiä suuttimia mitä on ollunna alkuperäsessä...
-86 1100cc evosportto
Re: Sportster tyhjäkäyntiongelma kuumana
Olisko vaihdettu koko kaasari suuttimineen 883:stahazzinen kirjoitti:tossa raapasin kaasurin irti ja pöydälle alakuppi levälleen, löyty suuttimet 45 ja 155. clymerin kirja kertoo että pitääs olla 86 vuoden 1100 sportissa 52 ja 155, seuraavan vuoden tonni-satkussa olis 52 ja 150. minust tuntus aika konulta et ois menty laittaan pienempiä suuttimia mitä on ollunna alkuperäsessä...
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: Sportster tyhjäkäyntiongelma kuumana
Jos ei ole muuten kiristetty kone,niin veikkaan että pykälää isommalla tyhjäkäyntisuuttimella korjaantuu.Jos paukku loppuu vähän ennen kun on 160km/h taulussa,niin tarjoaisin reilumpaa kokoa pääsuutinta.Luistin reiän olet varmaan suurentanut ja karvan neulaa nostanut?Sitten kun rupee rikkaalla käymään,alkaa tulppia paukkumaan,niin siinä kohtaa neulaa aloittaisin pudottamaan.Neuloja saa sitten eri mallisiakin,mutta alkaa olla jo niin hankalaa hifistelyä,että tarvitaan sitä Harikan mainitsemaa Dynoa.hazzinen kirjoitti:itellä vähän semmosta onkelmaa liittyen tuohon cv-keihiniin, jotta kylmännä tuntuu ettei kaakku riitä, joutuu siis rikastimella saattamaan jonniin aikaa että alakaa pelaamaan. kaasarissa on vapaasti virtaava suodin ja tiätty ahistamattomat piiput. jos on vakio suuttimet niin paljonko isommat kannattaa hommata? pykälän vai kaksi ja riittääkö pelkkä tyhjäkäyntisuuttimen vaihto?
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: Sportster tyhjäkäyntiongelma kuumana
Jos kaasari on säädetty kohdilleen,oireet viittaa imuvuotoon.Seuraavaksi imusarjan tiivisteet vaihtoon,jos ei ole tehty?minerva56 kirjoitti:Sportster 1200 2004 eli kaasarikone. Suorat Samson putket. 98 bensaa. Kun ajat kuumaksi tiellä ja sitten saavut kaupunkiin, niin parien valojen pysähtymisen jälkeen alkaa tyhjäkäynnin pätkintä ja paukkuu putkiin. Ellei kaasulla komenna paikallaollessa niin pätkiminen ja paukkuminen johtaa koneen sammumiseen.
Merkkiliikkeessä säädettiin kaasari ja ongelma hiukan väheni, mutta ei poistunut. Tulpat ja ilmanputsari on vaihdettu jo aiemmin. Mitäs ehdotatte ongelman syyksi ja korjaamiseksi ?
Re: Sportster tyhjäkäyntiongelma kuumana
noo käyn tänää osteleen pykälän isommat molemmat suuttimet nii kokeillaan tapahtuuko mitää käänteen tekevää mullistavaa. niin mitä reikää ne on menneet sorvaamaan siitä luistista? neulan säätäminenhää nyt ei muuten oo mitenkää kummallista mutta siel on se saakutin sian-rakko konduumi mikä oli ainekii viime purkaamisella melko persiistä saaha takasi kannen alle ja parhaimmillaan on tuolla min mopolla tärryytetty mittarin mukaa 200 joten eiköhä tuo nopeus riitä, ainekii mulle
-86 1100cc evosportto
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: Sportster tyhjäkäyntiongelma kuumana
Niin siellä luistin pohjalla neulan vieressä on ilma reikä mikä pitäisi kairata 3,2mm kokoon.
Re: Sportster tyhjäkäyntiongelma kuumana
empä ou kairanna reikää reilummaksi, mutta jos ei suuttimen vaihto tepsi nii aletaan sitte pora-hommii
-86 1100cc evosportto
- Karvanaama
- Viestit: 118
- Liittynyt: 11:29 06.04.2007.
- Paikkakunta: Käläviäläinen vaikka Kokkolassa asunkin..
- Viesti:
Re: Sportster tyhjäkäyntiongelma kuumana
-86:ssa taitaa olla alunperin läppäkeihin, joka selittää nuo reippaanoloiset suuttimet.Pertti kirjoitti:Olisko vaihdettu koko kaasari suuttimineen 883:stahazzinen kirjoitti:tossa raapasin kaasurin irti ja pöydälle alakuppi levälleen, löyty suuttimet 45 ja 155. clymerin kirja kertoo että pitääs olla 86 vuoden 1100 sportissa 52 ja 155, seuraavan vuoden tonni-satkussa olis 52 ja 150. minust tuntus aika konulta et ois menty laittaan pienempiä suuttimia mitä on ollunna alkuperäsessä...
Jos nyt on CV, niin on vaihdettu. Itellä vaikutti 45/180 olevan liian pienet 883:ssa? Tai sitten vaan en ole löytäny ilmavuotoa vielä. Vaihdoin kuiteskin 46:een, sekä imukaulan tiivisteet. Katotaan taas keväämmällä sitten.
Ja se on niin vehen mite mine olen lehmee nainut että se ei ole juuri ollenkaan..