Ajoasento Electra Glide Classic

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
HD-Evolution

Ajoasento Electra Glide Classic

Viesti Kirjoittaja HD-Evolution »

Minkälainen on hyvä ja pitkää matkaa kestävä ajoasento näissä matkamalleissa?

Nykyisellään jos haluaa nojata kunnolla selkänojaan, niin kädet on ihan suorina eikä tunnu täysin parhaalta. Olen 187cm/88kg.

Pitääkö tankoa kallistaa taaksepäin vai mitä? Penkkiä ei ainakaan eteenpäin.
Vallu
Viesti:

Re: Ajoasento Electra Glide Classic

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Jos kädet eivät ylety tankoon, niin tilanteen korjaamiseksi paras keino on vaihtaa sellainen pari tuumaa pitempi (siis kahvat tulevat taaemmaksi) ohjaustanko. Itse olen melko pätkä ja tollasen tangon myötä sohvieni ajoasento muuttui hyväksi (käytän aina selkänojaa) so. käsien venyttämisen aiheuttama kipu lapojen välissä loppui.
Niitä tankoja löytyy tehtaan valikoimista melkoinen kasa. Mallista riippuen tangon vaihtaminen saattaa edellyttää virtalukon/radion/etc. purkamista. Vaijerit/jarruletku riittävät, ainakin uudelleen reitittämällä.
Vakiotangon kallistamisella kahvat eivät juurikaan siirry lähemmäksi.
Hyvä ajoasento on sellainen, että 800-1000 km päivässä sujuu ilman suurempia tuskia.

Myös erilaisia penkkejä löytyy, siis sellaisia joissa istutaan edempänä. Niiden myötä tulee usein ongelmia reisiin kun jalat joutuvat melkoi kapean satulan osan päälle. Lisäksi satulat ovat melkoisen arvokkaita.
Kuva LIFEMEMBER
HD-Evolution

Viesti Kirjoittaja HD-Evolution »

Mistä tommosia tankoja osaa kysyä? Miten ne mitat ilmoitetaan, että osaa verrata omaa muihin?

Onkohan asennus yhtä tympeä kuin etuputkien poisotto...
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Kaikilta H-D diilereiltä ja kutakuinkin kaikilta H-D kalikoita kauppaavilta liikkeiltä. Kauppiaalla on varmasti kataloogi mistä käy mitat ilmi. Myös netissä. esim. H-D.Com, Custom Chrome, etc. Aloita tutkiminen vaikka täältä:

http://www.harley-davidson.com/browse/b ... cale=en_US" onclick="window.open(this.href);return false;

Mitä vaihtamiseen tulee niin eihän se tympeää ole vaan mukavaa puuhastelua telkkarin viihdeohjelmien vastapainoksi. Ehkä keulaputkien vaihto vaatii hiukan enemmän aikaa. Ja jos ei maistu, niin ainahan voi käyttää maksullista miestä.
Kuva LIFEMEMBER
Fxsts03
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

http://www.hdcf.fi/wiki/index.php/Kotim ... a_Dealerit" onclick="window.open(this.href);return false;
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiiminki »

Minulla (185cm) on sellainen kuljettajan säädettävä selkänoja (rider's adjustable backrest), jota pidän - vanhan rekkakuskin neuvon mukaan - mahdollisimman pystyssä. Saattaapi näyttää typerältä mutta ei väsy selkä eikä puudu kädet.
Terveisin!
mcjusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Mulle passaa Electran ajoasento ihan sellaisenaan. Rautapersekin meni ihan heittämällä. Väsymys hieman vaivasi, mutta se ei johdu ajoasennosta.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Vastaa Viestiin