CV

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

orfeus
Viestit: 237
Liittynyt: 19:18 10.06.2006.

Re: CV

Viesti Kirjoittaja orfeus »

Nostin neulan niin ylös kun hahloo riitti, ei äyski kaasariin enää. Tuntus et polttoaineen kulutus olis lisääntynyt hiukka liikaakin.
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

HOP HOP onks varmalla neulan metallinen suutinholkki oikein päin. Lähtikö se irti kun putsasit kaasaria. Pääsuuttimen suutinputki irti ja kurkun puolelta kirkas neulasuutin putki alakautta pois. Kartiokuppi ylös ja pyöristetyt reunat alaspäin jolloin suutinputki ja pääsuutin menee syvimmälle. Katso tarkkaan ja sovita näpeissä suutinputkea ja neulasuuttimen holkkia. Tuossa rajapinnassa jos nykiin niin ohuempi neula tai himpun ylemmäksi tai isompi välialuesuutin. Kallistuisin kuitenkin neulan puolelle. Joskus tuo neulan suutinholkki kukuu soikeaksi ja alkaa "pisaroimaan ennenaikojaan" tällöin välialuesuuttimen alipaine laskee ja aiheuttaa nykimistä.
irwing
Viestit: 115
Liittynyt: 13:39 29.03.2008.

Re: CV

Viesti Kirjoittaja irwing »

Pakko heittää tähän keskusteluun nolo kysymys: Missä CV:ssä on tuo seossäätöruuvi? Mikä on sen englantilainen nimi, jos manuaalista yrittää paikantaa sitä??
orfeus
Viestit: 237
Liittynyt: 19:18 10.06.2006.

Re: CV

Viesti Kirjoittaja orfeus »

Putsates ei lähten irti kun pääsuuttimen holkki joka kierteel kiinniin, en katton kuinka päin neulan holkki on kun en tienny irrotettavaksi. Täytyy viel varmistaa, kulutus oli tos rapsakat 7 l/100 km kun ajelin tos tänää vajaat 700 km. Selvästi epätasainen veto tietys nopeudes. Alan jo kääntyy Mikunin puoleen mikä pelannu ilman ongelmii aiemmis pyöris. Tosin täytyy tarkistaa sytkän limppujen toiminta ensin.
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Minusta neulan säätö ei ole oikea korjaus, vaan tyhjäkäyntisuutinta pitää suurentaa, koska se vaikuttaa juuri tuohon kaasun noston jälkeen ja tasakaasulla tapahtuvaan aivasteluun.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

irwing kirjoitti:Pakko heittää tähän keskusteluun nolo kysymys: Missä CV:ssä on tuo seossäätöruuvi? Mikä on sen englantilainen nimi, jos manuaalista yrittää paikantaa sitä??
Seoksen säätöruuvi on kaasarin "alapuolella" ja tehtaan toimesta plommattu.. Idle Mixture Adjustment Screw
Kuvia http://www.nightrider.com/biketech/carbadjust.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
orfeus
Viestit: 237
Liittynyt: 19:18 10.06.2006.

Re: CV

Viesti Kirjoittaja orfeus »

Suutinjumppa jatkuu. Vaihdoin pääsuuttimeksi 190 ja tuntuu edelleen hieman isolta, ainakin kulutuksesta päätellen. Ostin 180 mutta suuttimen kierre onkin suurempi kuin edeltävissä, varmistettu on et kyseessä CV suutin. Soittelin liikkeeseen ja sieltä sanottiin et ei pitäs olla kun yhtä kokoo. Mistähän moinen, onko sovitinputkia eri kierteil kuitenkin?
Avatar
Spöke
Viestit: 355
Liittynyt: 19:55 17.10.2007.
Paikkakunta: Lievestuore
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja Spöke »

Jos en väärin muista, dynojeteissä on eri kierteet.
-Spöke-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Joop dynojetin suuttimet erikokoiset. Eli suutinputki pääsuuttimelle erikokoinen joten kierre ei käy.
180 on aika passeli. Tulppien väri vaalenee jonkin verran.
Aika kovvaa ajelet jos maksimi kakkumäärää tarttet.
orfeus
Viestit: 237
Liittynyt: 19:18 10.06.2006.

Re: CV

Viesti Kirjoittaja orfeus »

Jotain tuommoista epäilinkin, kiitos nopeista kommenteista.
Välialueen suutin 45 joka lienee ihan oikein, siispä suuren kulutuksen vuoksi oletin pääsuuttimen koon hieman suureksi (190).
Tzei
Viestit: 218
Liittynyt: 13:17 23.08.2002.
Paikkakunta: Kuopio

Re: CV

Viesti Kirjoittaja Tzei »

Jatketaampa tähän kun oma CV alkoi temppuilemaan. Pyörii hyvin tyhjäkäyntiä kun ryyppyä on vedetty milli mut jos painaa ryypyn kokonaan pois niin sammuu. Välillä pyörii hyvin tyhjäkäyntiä myös ryyppy poissa mutta kun nostaa kierroksia ja heittää kaasusta irti niin ottaa ja sammuu. Tyhjäkäyntikierrokset siis heittelee välillä miten sattuu mut kaasulla toimii hyvin. Kaasari putsattu. Onko tämä imuvuotoa? Vai jotain muuta? Suuttimet muistaakseni 45/180.
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Tzei kirjoitti:Jatketaampa tähän kun oma CV alkoi temppuilemaan. Pyörii hyvin tyhjäkäyntiä kun ryyppyä on vedetty milli mut jos painaa ryypyn kokonaan pois niin sammuu. Välillä pyörii hyvin tyhjäkäyntiä myös ryyppy poissa mutta kun nostaa kierroksia ja heittää kaasusta irti niin ottaa ja sammuu. Tyhjäkäyntikierrokset siis heittelee välillä miten sattuu mut kaasulla toimii hyvin. Kaasari putsattu. Onko tämä imuvuotoa? Vai jotain muuta? Suuttimet muistaakseni 45/180.
Vuodolta vaikuttaisi. Onko kaasaria käytetty irti ennen oireiden alkamista.
Suutin on kyllä aika pieni ja ilmojen kylmetessä sekin saattaa jättää seoksen laihaksi.

Vaihda kuitenkin tulpat ensin.
moderattori

Romu rauhoittaa!
MaHei
Viestit: 46
Liittynyt: 15:10 02.12.2005.
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja MaHei »

Tzei kirjoitti:Jatketaampa tähän kun oma CV alkoi temppuilemaan. Pyörii hyvin tyhjäkäyntiä kun ryyppyä on vedetty milli mut jos painaa ryypyn kokonaan pois niin sammuu. Välillä pyörii hyvin tyhjäkäyntiä myös ryyppy poissa mutta kun nostaa kierroksia ja heittää kaasusta irti niin ottaa ja sammuu. Tyhjäkäyntikierrokset siis heittelee välillä miten sattuu mut kaasulla toimii hyvin. Kaasari putsattu. Onko tämä imuvuotoa? Vai jotain muuta? Suuttimet muistaakseni 45/180.
Mites putsasit kaasarin? Mulla piti rassata kanavat ohuella vaijerin pätkällä ja sitten häipyi vastaavat oireet.
PS: Jos käytät kaasarin irti niin vaihda samalla ne imusarjan tiivisteet, ei maksa paljoa.
Tzei
Viestit: 218
Liittynyt: 13:17 23.08.2002.
Paikkakunta: Kuopio

Re: CV

Viesti Kirjoittaja Tzei »

Joo, pitänee vaan purkaa kaasari osiin ja käyttää ultraäänipesurissa niin saa ehkä parhaiten puhtaan. Ja samalla uusia kaikki imusarjan tiivisteet. Ameriikan Jimin jäljiltä tuo kaasari on muutenkin vähän niin ja näin... neulan prikat ja säätö oli vähän miten sattuu ja ekakerran kun kaasarin aukaisin niin sieltä puuttui kokonaan välialueen suutin... 8O Liekö ollu syy siihen että Jimi oli paukauttanu kolarin kun mopo ei oikein pelannu kuin täyskaasulla hanat auki... :lol:
Avatar
jönssi
Viestit: 258
Liittynyt: 22:01 07.08.2007.
Paikkakunta: Ruukki
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja jönssi »

....ja vielä CV ongelmaa :) .
Kun pyörä on tyhjäkäynnillä ja käy hyvin, mutta kun laitetaan seisontatuelle,
niin käynti pienenee ja kone meinaa sammua. Jumiiko koho tai neula kun pyörää hieman kallistaa?
Dyna Wide Glide -94 & Electra Glide Ultra Classic -98
Vastaa Viestiin