Akun lataus tupakansytyttimen kautta?
Akun lataus tupakansytyttimen kautta?
Löysin tuosta omasta Electra Glidestä alkukesästä alkueperäisasennetun tupakansytyttimen. Voiko tätä kautta ladata pyörän akkua, laittaa laturin piuhoihin vaan sellasen tupakansytytinpään?
Re: Akun lataus?
Voi, jos siitä tulee sähköä ilman että, virtalukkoa tarvitsee kääntää.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
On ne aina jos kyseessä normaali muutaman Ampeerin antava laturi.Harikka kirjoitti:Kannattais vielä varmistaa jotta piuhat on pistokkeessa riittävän paksuja...
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Eihän tuon pistokkeen kautta yritetä antaa käynnistysvirtaa.Harikka kirjoitti:Kannattais vielä varmistaa jotta piuhat on pistokkeessa riittävän paksuja...
Kuten edellä mainittiinkin latureista, niin kyllä pitäis piuhojen koko riittää.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Kiitos vastauksista, sellasta ylläpitolaturia ajattelin, eiköhän ne piuhat sitä kestä.
Jos hankit tarvikeliikkeestä sellaisen C:llä alkavan pienen pötkömallisen laturin niin siinä tulee liittimet akun navoille mukaan. Omaan pyörään laitoin kiinni nämä, ja virransyöttöpikaliitin on satulan alla niin että satulaa ei tartte irrottaa kun piuhan tökkää kiinni.
Tuossa laturissa on ylläpitotoiminto eli laturi pitää akun latauksessa seisonta-ajan yli (jos haluaa pitää sitä koko ajan piuhan päässä).
Itse päädyin tähän lataussysteemiin enkä tupakansytytinpistokkeeseen kun ei tarvitse miettiä sulakkeita tai johtojen mitoituksia.
Tuossa laturissa on ylläpitotoiminto eli laturi pitää akun latauksessa seisonta-ajan yli (jos haluaa pitää sitä koko ajan piuhan päässä).
Itse päädyin tähän lataussysteemiin enkä tupakansytytinpistokkeeseen kun ei tarvitse miettiä sulakkeita tai johtojen mitoituksia.
- -Harikka-
- Viesti:
Mie laitoin ommaa C-Tekkii uros-typ-syt-pistokkee (maasilmukat veke ja niitten tilalle pistoke, liittimen kanssa voi tarvittaessa käyttää myös alk.peräsiä hauenleukoja) ja lattailen mopon naaras pistokkeen kautta akkuu, ilman ylimääräsiä piuhoja mopossa.puruskai kirjoitti:Jos hankit tarvikeliikkeestä sellaisen C:llä alkavan pienen pötkömallisen laturin niin siinä tulee liittimet akun navoille mukaan. Omaan pyörään laitoin kiinni nämä, ja virransyöttöpikaliitin on satulan alla niin että satulaa ei tartte irrottaa kun piuhan tökkää kiinni.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Akun lataus tupakansytyttimen kautta?
Siis kiitos kaikesta tiedosta, mutta ei meinaa tulla sitä tarpeeks, tai sit omaksumisessa on hitautta;
Mulla on roikkunu CTEK:in piuha ulkona satulan alta kiinteästi ja ymmärrän, et noin sen akun saa kätevästi pyörää purkamatta ladattua. Tuossa piuhan päässä olevassa pikaliittimessä on kuitenkin hattu/korkki niin löysä, ettei se siinä pysy, jolloin navat ovat suoraan "vettä ottavassa" asennossa. Olen tuon ajatellut, ettei se ole hyvästä. Road Kingissä on takapytyn takana tuo vakipistoke, sellainen korkillinen tupakansytytinmallinen. Siihen hommasin CTEKIN pikaliittimellisen urospuolisen pistokkeen ajatuksena ladata tuota kautta. Nyt kuitenkin samalla pyörän parkkivalot palavat, kun virtaa yrittää tuota kautta sisään. Onko tuo normaalia, että pimeässä autohallissa on pyörässä juhlavalaistus yötäpäivää?
Mulla on roikkunu CTEK:in piuha ulkona satulan alta kiinteästi ja ymmärrän, et noin sen akun saa kätevästi pyörää purkamatta ladattua. Tuossa piuhan päässä olevassa pikaliittimessä on kuitenkin hattu/korkki niin löysä, ettei se siinä pysy, jolloin navat ovat suoraan "vettä ottavassa" asennossa. Olen tuon ajatellut, ettei se ole hyvästä. Road Kingissä on takapytyn takana tuo vakipistoke, sellainen korkillinen tupakansytytinmallinen. Siihen hommasin CTEKIN pikaliittimellisen urospuolisen pistokkeen ajatuksena ladata tuota kautta. Nyt kuitenkin samalla pyörän parkkivalot palavat, kun virtaa yrittää tuota kautta sisään. Onko tuo normaalia, että pimeässä autohallissa on pyörässä juhlavalaistus yötäpäivää?