ihme kuittailua?
Re: ihme kuittailua?
I hope I have understood correctly last posts in this topic.
About fastest Harley models is almoust impossible to tell. Still everything is dependig who is driving. Not a long time ago was posted video, where police on his FLH has driven fantastically in the competition. I'm shure, I never could drive the same way. In other hand, 60 kilos good biker on 883 Sportster will run much faster on track then regular dailidriver on 1200 Sportster.
I have at a moment 4 motorbikes and forgot for ages to find out what is the fastest Harley model. I bought my "homosofa" because of name of HD in the beginning. During the years I have used sometimes other HD models for testing and generally there is no difference in perfomance. Anyway, today I do not belive I would sell mine. I have learned to love it.
But, sometimes I feel need to drive faster than possible with my FL. In this case I make my fastest laps on a Hayabusa, got adrenalin filling me from top til down ... and I'm sitting back on the saddle of my Louise and riding against all winds and weathers.
What I'm trying to tell is HD generally, starting from WLA era to present models, is not ment for fast track riding (with couple of exclusions) but still bike what I really like and probably never going to sell. It's something like family member, big, good and trustable.
About fastest Harley models is almoust impossible to tell. Still everything is dependig who is driving. Not a long time ago was posted video, where police on his FLH has driven fantastically in the competition. I'm shure, I never could drive the same way. In other hand, 60 kilos good biker on 883 Sportster will run much faster on track then regular dailidriver on 1200 Sportster.
I have at a moment 4 motorbikes and forgot for ages to find out what is the fastest Harley model. I bought my "homosofa" because of name of HD in the beginning. During the years I have used sometimes other HD models for testing and generally there is no difference in perfomance. Anyway, today I do not belive I would sell mine. I have learned to love it.
But, sometimes I feel need to drive faster than possible with my FL. In this case I make my fastest laps on a Hayabusa, got adrenalin filling me from top til down ... and I'm sitting back on the saddle of my Louise and riding against all winds and weathers.
What I'm trying to tell is HD generally, starting from WLA era to present models, is not ment for fast track riding (with couple of exclusions) but still bike what I really like and probably never going to sell. It's something like family member, big, good and trustable.
- lakeudenmies
- Viestit: 58
- Liittynyt: 23:16 17.01.2011.
Re: ihme kuittailua?
Yup. That´s why I´ve still got my "busa" too. Got a 900 euro speeding ticket a couple of weeks ago. Nothing to be proud of.William kirjoitti:.....But, sometimes I feel need to drive faster than possible with my FL. In this case I make my fastest laps on a Hayabusa, got adrenalin filling me from top til down ... .

Viimeksi muokannut lakeudenmies, 09:14 28.09.2011.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ihme kuittailua?
Oliks täällä joskus äänestystä vuoden tyhmimmistä ketjuista, tässä olis ainakin aihetta voittajaks... 

Re: ihme kuittailua?
Bongattua keltasesta pörssistä.uuze kirjoitti:Oliks täällä joskus äänestystä vuoden tyhmimmistä ketjuista, tässä olis ainakin aihetta voittajaks...
"Ostetaan seitsemänvuotiaalle polkupyörä ja betonimylly"
Etta silleen..

Re: ihme kuittailua?
Kommentoidaan nyt vielä kerran.ma^ko kirjoitti: 25kg painoero.
Mistä sä tuon 25kg repäisit?
47kg on painoero 04 up Sportster/V-Rod.
Re: ihme kuittailua?
Teknisist tiedoista, Sportster XL1200Custom 267.2 kg (589.0 pounds), NightRod 288.9 kg (637.0 pounds) et eihän tost tule kuin 21.7 kg itseasiassa. 48 naulaa mut naula ei oo ku 454 grammaa.JPI666 kirjoitti: Mistä sä tuon 25kg repäisit?
47kg on painoero 04 up Sportster/V-Rod.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: ihme kuittailua?
Näköjään painot vaihtelee riippuen mistä lähteestä katsoo.
http://www.harley-davidson.fi" onclick="window.open(this.href);return false; ilmoittaa nuo minun laittamat, saattaisko olla noin isoja painoeroja euro/usa malleissa?
http://www.harley-davidson.fi" onclick="window.open(this.href);return false; ilmoittaa nuo minun laittamat, saattaisko olla noin isoja painoeroja euro/usa malleissa?
Re: ihme kuittailua?
En tiedä mistä vaihtelu johtuu. Sinällään sil mitään merkitystäkään, tajuan kyllä mitä ajat takaa eli et Sporty on ajettavampi mutkatiellä ja onhan se, ei kuitenkaan tarkoita nopeampaa. Hitait noi on kaikki, mut ei se liene se juttukaan, jos tahtoo oikeesti mennä kovaa ni laite lienee jokin ihan muu ku mikään maamoottori tai Rodi. Eikä mul ole mitään "tyttöpyöriä" vastaan, sen enempää ku muitakaan, itse vaan en ihmeemmin pidä Sportyllä ajamisesta ku se on pieni, se yli 10cm pois akselivälist BT:hen verrates tuntuu tiloissa. Rodit taas ei tunnu eikä kuulosta Härräköiltä. Tiedän kuitenkin useampia kundeja jotka pitää Sportyst enemmän kuin BigTwineist ja se o ihan ok. Ei kaikki diggaa samoist eikä tarttekaan, mut niit jotka inhaloituu pienest naljailust kiusitaan...
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: ihme kuittailua?
Onkohan missään testattu täysin vakio V-Rodin ja Sportsterin varttimailiaikoja?
Re: ihme kuittailua?
Varmaan jossain prätkälehdisä ku ovat olleet koeajossa, ei välttämättä samas lehdes tai edes saman vuoten, mut luulis löytyvän jos jaksaa kaivaa revikoita niistä.JPI666 kirjoitti:Onkohan missään testattu täysin vakio V-Rodin ja Sportsterin varttimailiaikoja?
Äkisti löytyi ekan vuosikerran rodille tollainen arvo:
Quarter-mile acceleration: 11.92 sec., 112.8 mph
ja XL1200R:lle tuollainen:
Corrected 1/4-mile* 13.02 sec. @100.03 mph
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: ihme kuittailua?
Pelkällä hengitysmuutoksilla 1200 ruisku Sportit näyttäis menevän 12.2-12.5.
Dragtimesissä on yksi lähes vakio Rodi listattu, välitystä vaihdettu ja hengitysmuutosta ja ECUn koodausta tehty, aika 11.290.
Isoimman eron se Rodi ottaa just tuolla kovemmassa vaihdissa, siellä 140 ylöspäin ei Sportilla enää mitää asiaa Rodille olekaan. Sportsterilla loppunopeudet 109 MPH kun Rodilla 119MPH.
Dragtimesissä on yksi lähes vakio Rodi listattu, välitystä vaihdettu ja hengitysmuutosta ja ECUn koodausta tehty, aika 11.290.
Isoimman eron se Rodi ottaa just tuolla kovemmassa vaihdissa, siellä 140 ylöspäin ei Sportilla enää mitää asiaa Rodille olekaan. Sportsterilla loppunopeudet 109 MPH kun Rodilla 119MPH.
Re: ihme kuittailua?
Yritys on ainakin hyvä!!uuze kirjoitti:Oliks täällä joskus äänestystä vuoden tyhmimmistä ketjuista, tässä olis ainakin aihetta voittajaks...
Re: ihme kuittailua?
JPI666 kirjoitti:Ihme "asiantuntijoita" täällä taas kommentoi...
Huomaa ettei kovin moni ole ajanut Sportsterilla tai edes istunut pyörän päällä.
On totta että Sportsterissa ajoasento ei ole yhtä letkeä kuin jossain BT:ssä, mutta ei sen ole vakiokuosissa tarkoituskaan olla. Eikä ole myöskään esim. Suzuki Hayabusassakaan, vaikka sekin on ulkomitoiltaan luultavasti isompi kuin yksikään HD, jos lehmiä ei lasketa mukaan. Sportster on Sportster, tehty ennenmuinoin kilpapyöräksi. Minun ja monen muun mielestä paras HD ja ainut HD. Jos ei olisi Sportsteria, ei olisi mulla HD:ta.
Luultavasti ne Sportsterin pahimmat morkkaajat on niitä katkeria, mitkä on huomannut että ne on maksanut 15000€ enemmän pyörästä mikä on oikeasti paljon paskempi, ja sitten kun vituttaa, niin pitää muille vittuilla.
Painan 108kg, pituutta 183cm. Pienillä muutoksilla penkkiin, stongaan ja satulaan, olen tehnyt itselleni letkeämmän ja paremman ajoasennon kuin monessa muussa HD:ssa. Sportster on paras, oli pyörä sitten naisella tai miehellä.
Aivan samaa mieltä! Jos 0n maksanu puolta enemmän rumemmasta ja huonommilla ajo-ominaisuuksilla varustetusta hd-sta niin kyllähän sitä varmaan hakee mielihyvää jostakin itselleen.Vaikka Sportster mollaamisesta.
- the ripper
- Viestit: 447
- Liittynyt: 12:39 06.03.2010.
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: ihme kuittailua?
Rautahauli kirjoitti:
