ThunderMax vai Power Commander V?
ThunderMax vai Power Commander V?
Olen tuumaillut tuon Sportsterini 883cc -1200cc konversiota ja jos vain suinkin niin talven aikana sen teettäisin. Olen kaavaillut seuraavanlaista komboa:
Screamin’ Eagle Sportster 883cc to 1200cc Stage 1 Conversion Kit, musta
- sis. Sylinterit, männät, SE vapaavirtaussuodatin, tarvikkeet
Andrews N2 Cam Set, .465 inch lift
Nuo nyt ovat sinällään helppo valinta...
Sitten se pahempi paikka, laittaakko ThunderMax EFI Module w/AutoTune (tuotekoodi 309-365) vaiko perinteisesti Power Commander V penkittäen sen...
PC V:sta saa mistä tahansa, mutta mistä tuo ThunderMax kannattaisi tilata jos sellaiseen päätyy?
Kommentteja, kumpi kannattaisi valita?
Screamin’ Eagle Sportster 883cc to 1200cc Stage 1 Conversion Kit, musta
- sis. Sylinterit, männät, SE vapaavirtaussuodatin, tarvikkeet
Andrews N2 Cam Set, .465 inch lift
Nuo nyt ovat sinällään helppo valinta...
Sitten se pahempi paikka, laittaakko ThunderMax EFI Module w/AutoTune (tuotekoodi 309-365) vaiko perinteisesti Power Commander V penkittäen sen...
PC V:sta saa mistä tahansa, mutta mistä tuo ThunderMax kannattaisi tilata jos sellaiseen päätyy?
Kommentteja, kumpi kannattaisi valita?
Viimeksi muokannut ttopi, 11:44 04.10.2011.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FXRT Sport Glide '83, Shovelhead 1340...
Old is not Dead!
Old is not Dead!
Re: Thundermax vai Power Commander V?
ruiskusporttien koversioista onkin vähemmän ollut juttua. Kysymykseesi en osaa vastata, mutta aihe kiinnostaa sen verran, että pistä projektista tänne päivityksiä.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: ThunderMax vai Power Commander V?
Selvittelykierroksen tuloksena löysin tuon ThunderMaxin ihan Custom Chrome Europen kuvastosta... Eli onhan tuolle vaikka kuinka jälleenmyyjiä Suomessakin
Seuraavaksi kyselemään hintoja...
ThunderMaxissa kiehtoo se, että sen voi säätää itse perusasetuksille ja boxi on oppiva. Käytännössä säätää ajossa itse itsensä. Konversiota ajatellen tämän kun heittäisi paikoilleen jo valmiiksi, niin säätö olisi tosi helppo tehdä konversion jälkeen. Samalla pyörän oma ohjainyksikkö ei olisi "haittaamassa" eikä tarvitsisi mitään ylimääräistä piggyback -mokkulaa.
Edelleen kiinnostaisi kuulla kokemuksia ThunderMaxista, mikäli sellaisia joltakin löytyy!
LeClerk: Voin mie kirjailla juttuja konversiosta, kun kerran kiinnostusta löytyy
Olisko parempi paikka tuo projektiosio sitten siihen kunhan saan homman liikkeelle.

ThunderMaxissa kiehtoo se, että sen voi säätää itse perusasetuksille ja boxi on oppiva. Käytännössä säätää ajossa itse itsensä. Konversiota ajatellen tämän kun heittäisi paikoilleen jo valmiiksi, niin säätö olisi tosi helppo tehdä konversion jälkeen. Samalla pyörän oma ohjainyksikkö ei olisi "haittaamassa" eikä tarvitsisi mitään ylimääräistä piggyback -mokkulaa.
Edelleen kiinnostaisi kuulla kokemuksia ThunderMaxista, mikäli sellaisia joltakin löytyy!
LeClerk: Voin mie kirjailla juttuja konversiosta, kun kerran kiinnostusta löytyy

Old is not Dead!
Old is not Dead!
Tuon otsikon nimet kun kirjoittaa tuolla ylhäällä olevaan hakukenttään, tulee aika paljon ainakin suuntaa antavia aikaisempia mielipiteitä.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Eikös Power Commanderista tullut juuri uusi mullistava versio?

Vallu kirjoitti:Eikös Power Commanderista tullut juuri uusi mullistava versio?
ThunderMax on loistava kampe, mutta PC V(Auto Tunella) toimii samalla lailla. Ja jottei valinta ole liian helppo, niin vastaavia kapistuksia löytyy myös Daytona Twin-Tecilta ja S&S:ltä. Tiedän, kun oma mopo käy laihalla(penkissä todettu) ja joku mokkula seosta rikastamaan tarttis taas hommata... Tosin noita viimeks mainittuja ei taida saada Sporttiin.

H-D Softail Custom 1998
siinä ne kai alkaa jo ollakin + FuelPak. Omalta osaltani niitten helpdesk antoi vastaukset tosi nopeasti. Eli oma paketti infona ja niiltä tuli oikea "map" näpyteltäväksi.SenioRR kirjoitti:Vallu kirjoitti:Eikös Power Commanderista tullut juuri uusi mullistava versio?
ThunderMax on loistava kampe, mutta PC V(Auto Tunella) toimii samalla lailla. Ja jottei valinta ole liian helppo, niin vastaavia kapistuksia löytyy myös Daytona Twin-Tecilta ja S&S:ltä. Tiedän, kun oma mopo käy laihalla(penkissä todettu) ja joku mokkula seosta rikastamaan tarttis taas hommata... Tosin noita viimeks mainittuja ei taida saada Sporttiin.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Uutta Fuelpakkia en enää ota, enkä voisikaan. Sitten haluan vähentää mahdollisia vikatilanteita eliminoimalla "turhat" piggy-back -viritykset. ThunderMax houkuttaa näistä ruiskubokseista eniten, koska se korvaa täysin pyörän oman ruiskunohjauksen ja sopeutuu itsestään muutoksiin.
Asentelin eilen koemielessä ThunderMaxin SmartLink -softan koneelle ja katselin sieltä millaista karttaa se tarjoaa Sportsterille. Tarjolla on pari karttaa per sylinterikoko, perus- ja avarille putkille. Mikäli TM:n asentaisi jo valmiiksi nykyiseen 883:een, niin ainoa mitä tarvitsee tehdä on ladata 1200:n kartta konversion jälkeen. Laitoin sähköpostilla kysymyksen Zipperssin tuotetukeen ja kysyin tarvitseeko TM:lle tehdä muutoksia jos konversiossa laittaa myös uudet nokat, sellaiseen variaatioon kun ei karttaa löydy. Vastaus tuli parissa tunnissa: Ei tarvitse muuttaa karttaa, valitaan lähin sopiva kartta ja TM säätyy ajossa uusille asetuksille... Suosittivat ajelemaan pyörällä vaihtelevaa ajoa ja sitten tarkistaa SmartLinkillä, haluaako softa tehdä ns. Auto Map -toiminnon, jossa TM:ään tallentuneet opitut tiedot muokataan laitteeseen pysyväksi kartaksi. Jos tässä tulee ongelmaa tai tuumii, että haluaa tarkistaa asetukset, niin SmartLinkissä on suoraan sisäänrakennettuna Auto Support -toiminto, joka lähettää pyörän tiedot suoraan Zipperssille tutkittavaksi.
Kaikki se tieto, mitä tuosta laitteesta lukee ja saa on vakuuttavaa... Taitaapa valinta olla jo tehty
Asentelin eilen koemielessä ThunderMaxin SmartLink -softan koneelle ja katselin sieltä millaista karttaa se tarjoaa Sportsterille. Tarjolla on pari karttaa per sylinterikoko, perus- ja avarille putkille. Mikäli TM:n asentaisi jo valmiiksi nykyiseen 883:een, niin ainoa mitä tarvitsee tehdä on ladata 1200:n kartta konversion jälkeen. Laitoin sähköpostilla kysymyksen Zipperssin tuotetukeen ja kysyin tarvitseeko TM:lle tehdä muutoksia jos konversiossa laittaa myös uudet nokat, sellaiseen variaatioon kun ei karttaa löydy. Vastaus tuli parissa tunnissa: Ei tarvitse muuttaa karttaa, valitaan lähin sopiva kartta ja TM säätyy ajossa uusille asetuksille... Suosittivat ajelemaan pyörällä vaihtelevaa ajoa ja sitten tarkistaa SmartLinkillä, haluaako softa tehdä ns. Auto Map -toiminnon, jossa TM:ään tallentuneet opitut tiedot muokataan laitteeseen pysyväksi kartaksi. Jos tässä tulee ongelmaa tai tuumii, että haluaa tarkistaa asetukset, niin SmartLinkissä on suoraan sisäänrakennettuna Auto Support -toiminto, joka lähettää pyörän tiedot suoraan Zipperssille tutkittavaksi.
Kaikki se tieto, mitä tuosta laitteesta lukee ja saa on vakuuttavaa... Taitaapa valinta olla jo tehty

Old is not Dead!
Old is not Dead!
Lainataanpa tätä ketjua hieman... Oon tässä nyt parisen kuukautta pähkäillyt, että mikähän mokkula tuon Kingini ilma-bensaseosta ensi kesänä rikastaisi/säätäisi. T-Maxista mulla on erittäin positiivisia kokemuksia edellisen pyöräni kanssa ja Daytonan vastaava, TCFI III, olisi varmaankin vähintään yhtä viisas laite, kuin myös PC V auto-tunella. Nuo ovat vaan lompakolleni aivan liian kalliita...
Lisäksi nuo vaatisivat pakoputkiin reiät+kiinnitysmutterit, jotta lambdat saisi asennettua paikoilleen.
Törmäsin tuossa vastikään tällaiseen laitteeseen-> http://www.fi2000r.com/html/pwrpro.php" onclick="window.open(this.href);return false; En ole Suomen foorumeilla lukenut kokemuksia moisesta, eikä niistä jenkki-foorumeillakaan vielä paljoa kokemusta ole. Mutta niillä joilla on, niin kovasti kehuvat. Tosin on tuota joku jo haukkunutkin...tietty. Kallis on toikin, mutta halvempi kuin edellämainitut, mutta Cobra ei vaadi lambdoja toimiakseen ja on silti automaagisesti seosta säätävä ja on ulkomuodoltaan niin nätti, että tonhan vois vaikka liimata tankkiin kiinni!
Tässä ei tosin ole minkäänlaisia mahdollisuuksia "käsin" (lue; compuutterilla) säätämiseen/sähläämiseen. Voi toisaalta olla ihan hyväkin.
Tällä hetkellä Daytonan Twin Tuner taitaa olla mulle se sopivin(hinta/ominaisuudet/asennuksen helppous) vaihtoehto. Mutta talvi ei ole vielä edes alkanut, eli aikaa on vielä pähkäillä eri vaihtoehtoja ennen uutta ajokautta.

Törmäsin tuossa vastikään tällaiseen laitteeseen-> http://www.fi2000r.com/html/pwrpro.php" onclick="window.open(this.href);return false; En ole Suomen foorumeilla lukenut kokemuksia moisesta, eikä niistä jenkki-foorumeillakaan vielä paljoa kokemusta ole. Mutta niillä joilla on, niin kovasti kehuvat. Tosin on tuota joku jo haukkunutkin...tietty. Kallis on toikin, mutta halvempi kuin edellämainitut, mutta Cobra ei vaadi lambdoja toimiakseen ja on silti automaagisesti seosta säätävä ja on ulkomuodoltaan niin nätti, että tonhan vois vaikka liimata tankkiin kiinni!

Tällä hetkellä Daytonan Twin Tuner taitaa olla mulle se sopivin(hinta/ominaisuudet/asennuksen helppous) vaihtoehto. Mutta talvi ei ole vielä edes alkanut, eli aikaa on vielä pähkäillä eri vaihtoehtoja ennen uutta ajokautta.

H-D Softail Custom 1998
Tulipa asenneltua -07 softailiin Daytonan Twin Tuner ja toimiihan se. Lisäksi laitoin lambda eliminaattorit (1MOhm vastukset) ja poistin lambdat putkista. Parempia ajokokemuksia ym. sitten ensi kesän jälkeen...
ThunderMax EFI Module w/AutoTune saapui joten pitää tässä ottaa aikaa ja asennella pikkuhiljaa paikoilleen.
Sportsterin mallissa tuo AutoTune -moduuli on erillinen, koskapa solo-penkin alle ei mahdu kuin itse EFI moduuli. EFI moduuli on tuotenumeronsa perusteella näemmä sama kuin monissa muissakin H-D -malleissa joissa on Delphin ruiskutsydeemi. Paketissa tuli kaikki tarpeet nippusiteitä myöten ja hyvät ohjeet. Läppäriin joutuu näemmä ostamaan USB -> Sarjaportti -adapterin säätöä varten...
Eikös se tuossa Daytonassakin pidä olla lambdat ja Twin Scan II+ Kit asennettuna mieli haluaa boksin säätävän itse itseään?

Sportsterin mallissa tuo AutoTune -moduuli on erillinen, koskapa solo-penkin alle ei mahdu kuin itse EFI moduuli. EFI moduuli on tuotenumeronsa perusteella näemmä sama kuin monissa muissakin H-D -malleissa joissa on Delphin ruiskutsydeemi. Paketissa tuli kaikki tarpeet nippusiteitä myöten ja hyvät ohjeet. Läppäriin joutuu näemmä ostamaan USB -> Sarjaportti -adapterin säätöä varten...
Eikös se tuossa Daytonassakin pidä olla lambdat ja Twin Scan II+ Kit asennettuna mieli haluaa boksin säätävän itse itseään?
Old is not Dead!
Old is not Dead!
ttopi kirjoitti: Läppäriin joutuu näemmä ostamaan USB -> Sarjaportti -adapterin säätöä varten...
Laitoin aikanaan Dynaan tuon T-Maxin ja mun läppäristä puuttui myös sarjaportti. Hommasin adapterin Zippers:ltä, mutta läppäri ja T-Max eivät vaan lukuisista yrityksistä huolimatta löytäneet toisiaan. Hanskavika? Pöytäkoneessani on sarjaportti valmiina ja sen T-Max löysi, eli ei auttanut muu, kuin joka kerta roudata pöytäkone, näyttö, näppis ja hiiri pihalle, kun halusin T-Maxille jotain tehdä. Oli varmaan aika ammattimaisen näköistä touhua, kun pyörän vieressä on läjä tietotekniikkaa, niin kuin F-1 varikolla...

Daytona Twin Tuner ja Twin Tuner II toimivat ilman lambdojakin, "manuaali"-säädöillä. Twin Scan helpottaa säätämistä ja sillä saa ilmeisesti kaiken pyörän koneesta tulevan datan siirrettyä esim. läppäriin. Oon kuitenkin aatellut, että josko asentais etummaisen sylinterin putkeen laajakaistalambdaa varten paikan ja lambdaan sitte pikakiinnitettävän mittarin, jotta näkis onko seos edes sinnepäin oikein. Afr-mittari laajakaistalambdoineen maksaa kuitenkin halvimmilllaan noin 150€, eli tuohon hintaan saa jo pari penkitystä, jolla saman asian ja bonuksena tehon+väännön saa selville. Hinnan puolesta ei siis taida kannattaa, mutta ihan täysin en ole tuota ajatusta vielä hylännyt...
H-D Softail Custom 1998
Terve
Itselläni on ollut pari vuotta käytössä Zippersin systeemi. Voin suositella sitä.
Eroa PCV on se että Tmaxin paketissa tulee oma ECM yksikkö.
PCV toimii orginaali ECM:n kanssa.
Tmaxia ei tarvitse penkissä säätää. PCV:ssä suositellaan dynoa vaikka siinä autotune toiminta onkin.
Jenkkifoorumeilla näistä efi tunereista on paljonkin keskustelua.
Itselläni on ollut pari vuotta käytössä Zippersin systeemi. Voin suositella sitä.
Eroa PCV on se että Tmaxin paketissa tulee oma ECM yksikkö.
PCV toimii orginaali ECM:n kanssa.
Tmaxia ei tarvitse penkissä säätää. PCV:ssä suositellaan dynoa vaikka siinä autotune toiminta onkin.
Jenkkifoorumeilla näistä efi tunereista on paljonkin keskustelua.
Aloitin käyttökokemuksista oman jutun projektit -osioon ...
Old is not Dead!
Old is not Dead!