CV

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Päivitetään tilanne. Kaasari siis putsattu ja saatu kiihdytyspumppu ruikkimaan. Alkuun laiskasti, mutta pienen käyttelyn jälkeen alkoi ruikkaa lentää aikalailla normaalin näköisesti. Olisiko sitten tärinästä, lämpiämisestä ja tuoreesta bensasta, mutta vaikuttaisi siltä, että toimii normaalisti. Kuulan liikkkeen toteamien on toki vaikeaa kaasari ollessa kiinni koneessa.

Ongelma harvoin kuitenkaan rajoittuu yhteen pieneen yksityiskohtaan siitä tässä lisää:

Sitten tutkimaan bensan saantia, kun kone ei kuitenkaan käynyt ihan moitteetta. Tyhjäkäyntiä piti säätää vivun liikkeeseen vaikuttavalla ruuvilla reilusti ylös. Alipainehana tiputti bensaa ja tankin tyhjennyttyä hana pois. Alipainekalvo puuttui kokonaan :twisted: Ilmeisesti amerikan-joe (kaima oikein) oli tehnyt pientä säätöä saadakseen koneen käymään edes joten kuten palmun alla seisomisen päälle. Samalla kävi ilmi, että alipaine fuskaa tietenkin myös kaasariin. Hyllystä toinen tavallinen hana tilalle ja alipaineletkuun tulppa päähän.

Samalla kävi ilmi, että palmun alla seisottelu on kerännyt ruostetta tankkiin lapiollisen. Ankaraa huljuttelua naftalla noin 10 kertaa ja paineilmalla tankkia tyhjäksi. Sitten muutama litra uutta bensaa tankkiin ja kone tulille.

Kaikki tuntuui nyt pelaavan normaalisti, aluksi ryyppyä, että kävi kunnolla ja sitten pikku hiljaa ilman, kun kaasariin pärskiminen alkoi laantua. Samalla huomasin, että tyhjäkäynnin mekaanista ruuvia sai löysätä reilusti, että sai nyt jo kaikkien vuotojen tukkimisen jälkeen 2000 kierroksen tyhjäkäynnin laskemaan johonkin 900-950 rpm. Sen jälkeen kaikki toimi aivan moitteetta, kävi ja kukkui ja pihalla pieni ajelu toimi juuri niin kuin pitääkin. Kiihdyttelyssä vastasi kaasuun ongelmitta, joten kiihdytyspumppukin taitaa toimia.

Nyt siis vaan pitäisi päästä ajamaan kunnon lenkki maantiellä ja kysellä/raportoida sitten lisää, jos ongelmia ilmenee. Ainakin kaasarin hanan ja asentamani ylimnääräisen suodattimen puhdistuksiin pitää varautua, ei sitä ruostetta saanut mitenkään kaikkea pois.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
fxrs
Viestit: 18
Liittynyt: 19:29 23.02.2009.
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja fxrs »

Fosforihapolla sain ruosteet pois tankin sisältä. Tankki irti - happoa ja kuumaa vettä täyteen. Parin tunnin päästä ei ollut enää irtoruostetta.
Avatar
WM69
Viestit: 220
Liittynyt: 16:52 25.07.2011.
Paikkakunta: Jämsän esikaupunkialue
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja WM69 »

Mitä tuo CV Keihin tykkää pakkasessa varastoinnista, ottaako helposti itseensä? Pyörä seisoo talven yli kylmässä tallissa.
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
Rautahauli
Viestit: 645
Liittynyt: 21:02 10.10.2010.

Re: CV

Viesti Kirjoittaja Rautahauli »

Itse kaasarista en sano mitään mutta minunkin pyörä talvehtii tämän talven kylmässä tallissa. Valutin kaasarin ja tankin tyhjäksi ja ostin pienkonegasoo tankkiin. klik

Hyvin hörähti käyntiin kun reilu viikko sitten käynnistin liki kolmen kuukauden seisonnan jälkeen. Pakokaasu ei haissut läheskään yhtä vahvasti kun perinteisellä bensalla ja kone kävi kuin kello :wink: . Voisi jopa suositella talviseisontaan. Mainospuheen mukaan kestää 3 vuotta käyttökelpoisena.
Avatar
WM69
Viestit: 220
Liittynyt: 16:52 25.07.2011.
Paikkakunta: Jämsän esikaupunkialue
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja WM69 »

Joo mulla on kyllä pienkonebensaa tankissa, laitoin vielä 2-T bensaa niin seisoo hyvässä rasvassa. Ei tankissa ihan raakaa ole, yli puolet kumminkin pienkonebensaa.
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
KHVL
Viestit: 28
Liittynyt: 10:44 13.09.2008.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja KHVL »

Kysytääs tätä kautta:

Dyna SuperGlide -01. Mikä osa menee vaihtoon, kun kiihdytyspumppua käyttäessä vuotaa aina kun päästää kaasusta? Sieltä haitarikumin alta tiputtelee.
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Kiihdytyspumpun kalvo puhki. Jos kiihdytyspumpun kalvon jousi ei ole poikki niin eipä muuta jos et pilaa ruuveja :D . Samalla tietysti vois puhdistaa koko kaasarin ja sen kiihdytyspumpun kanavan. Silloin tarttet kohokammion tiivisteen ja vaihtaisin samalla imusarjan/kaasarin tiivisteen(tahtoopi alkaa vuotaa kun käytät kaasarin irti) ja mahdollisesti imusarjan ja kannen väliset tiivisteet. Huolellisesti oikeilla työkaluilla ton kalvon kiihdytyspumppuun vaihtaa kaasarin ollessa paikoillaan. Ristipäätuuvin kannat tahtoo olla pehmeitä joten voi mennäpaskaksi väärillä työkaluilla.
KHVL
Viestit: 28
Liittynyt: 10:44 13.09.2008.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja KHVL »

Röpöttäjä kirjoitti:Kiihdytyspumpun kalvo puhki. Jos kiihdytyspumpun kalvon jousi ei ole poikki niin eipä muuta jos et pilaa ruuveja :D . Samalla tietysti vois puhdistaa koko kaasarin ja sen kiihdytyspumpun kanavan. Silloin tarttet kohokammion tiivisteen ja vaihtaisin samalla imusarjan/kaasarin tiivisteen(tahtoopi alkaa vuotaa kun käytät kaasarin irti) ja mahdollisesti imusarjan ja kannen väliset tiivisteet. Huolellisesti oikeilla työkaluilla ton kalvon kiihdytyspumppuun vaihtaa kaasarin ollessa paikoillaan. Ristipäätuuvin kannat tahtoo olla pehmeitä joten voi mennäpaskaksi väärillä työkaluilla.
Kiitoksia. Kokeillaan saisiko pelkän kalvon vaihdettua.
Avatar
WM69
Viestit: 220
Liittynyt: 16:52 25.07.2011.
Paikkakunta: Jämsän esikaupunkialue
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja WM69 »

Jos mä vaihdan Sportin orkkis-putsarin johonkin toiseen, niin meneekö siinä Cv:n suuttimetkin vaihtoon?
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Kyllä imuilman virtaus vaikuuttaa kaasuttimen käyttäytymiseen. Se miten ei voida määrittää muuten kuin testaamalla se seosmittauksella. Ilmamäärän virtauksen kasvaessa seos laihenee ja päinvastoin.
Avatar
WM69
Viestit: 220
Liittynyt: 16:52 25.07.2011.
Paikkakunta: Jämsän esikaupunkialue
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja WM69 »

Mikähän on oikea bensaletkun koko, sisähalkaisijaltaan sportsteriin jossa on CV-Keihini? Clymeri ei antanut vastausta, ja nuo nykyletkut on ties mitä sattuu kooltaan...
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja Pertti »

WM69 kirjoitti:Mikähän on oikea bensaletkun koko, sisähalkaisijaltaan sportsteriin jossa on CV-Keihini? Clymeri ei antanut vastausta, ja nuo nykyletkut on ties mitä sattuu kooltaan...
Mittaa natsa ja letkukauppaan. Kumiletku vähän venyy ja klemmarilla voi väljää puristaa kasaan.
Ei siis mitään rakettitiedettä, mutta ostaessa kannattaa huomioida, että letku on nykypensan kestävää materiaalia.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
WM69
Viestit: 220
Liittynyt: 16:52 25.07.2011.
Paikkakunta: Jämsän esikaupunkialue
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja WM69 »

Kyllä mä tiedän mitä siellä nyt on, 6.5mm letkua on nyt.
Sitä vaan meinasin että onko tuo 6,5mm sisältä lähelläkään "suositusta"...
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: CV

Viesti Kirjoittaja Pertti »

WM69 kirjoitti:Kyllä mä tiedän mitä siellä nyt on, 6.5mm letkua on nyt.
Sitä vaan meinasin että onko tuo 6,5mm sisältä lähelläkään "suositusta"...
Jos letku menee paikalleen, eikä klemmareilla kiristettynä vuoda, ollaan riittävän lähellä "suositusta".
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin