Kaasarin säädöstä(CV)

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Heritage
Viestit: 221
Liittynyt: 12:07 20.03.2006.
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Kaasarin säädöstä(CV)

Viesti Kirjoittaja Heritage »

Meinasin kokeilla vaihteeksi tuota cv kaasaria evo softail -98, Minkä kokoisilla suuttimilla kannattaa aloitella kun
pyörä lähes vakiö, putket vaihdettu Vance&Hines big shot ja nokka se-4. Se- putkilla suuttimet olivat 48 ja 180. Tarviiko muuttaa suutinkokoja?, sekä paljonko kannattaisi olla auki ilmaruuvi.
Avatar
affe
Viestit: 1683
Liittynyt: 14:32 17.04.2002.
Paikkakunta: Ruutana
Viesti:

Re: Kaasarin säädöstä(CV)

Viesti Kirjoittaja affe »

Morjens,

Katsopa jos vaikka näistä Motopedian ohjeista olis apua...

Affe
Rautis -74, Shovel -80
http://www.goodwillparty.fi
Heritage
Viestit: 221
Liittynyt: 12:07 20.03.2006.
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Kaasarin säädöstä(CV)

Viesti Kirjoittaja Heritage »

Kiitos avusta, jonkun verran vaihtoehtoja olemassa, eiköhän löytyne sopivat.
Viikonloppuja...
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: Kaasarin säädöstä(CV)

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Suuttimet kuulostaa melko hyviltä.Jos ei pärski putsariin,eikä tulppia mene,ollaan oikealla suunnalla.Muistaakseni välialueen suutinta ei saakkaan valmiina isompaa,kuin 48.Ilmaruuvin perussäätö 1,5 kierrosta auki.Siitä voi hakea sitten vähän makeampaa kohtaa,jos löytyy.
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Kaasarin säädöstä(CV)

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Joo toi säätö pistä 42 tai 45 ja seosruuvi jos on o-rengas paikoillaan niin 2-2,5 kiekkaa auki ja pääsuutin 180. Tuolta CV jutuista löydän paljon tietoa kun etsit. Tänä vuonna penkittänny ainakin 50 CV kaasaria ja 42-45 suuttimelle menee kaikki. Samoin jos nokkia ei vaihdettu niin pääjöötikkö 180 on hyvä. Tyhjäkäyntiruuvi on kosketuksesta sama kiekka määrä kuin seosruuvi kuta kuinkin puolikiekkaa puoleen tai toiseen.
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: Kaasarin säädöstä(CV)

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Kaikki on yksilöitä.Minulla toimii 48 välialueen suuttimella hyvin.Ei ole tehty muuta kuin perus hengitys muutokset.
Avatar
Spöke
Viestit: 355
Liittynyt: 19:55 17.10.2007.
Paikkakunta: Lievestuore
Viesti:

Re: Kaasarin säädöstä(CV)

Viesti Kirjoittaja Spöke »

Yksilöitähän nuo on kaikki. Mutta tällääppäs CV hemipalotilaiseen rautapäähän, pannuun tai shoveliin. Tuntuu, ettei mikään riitä. Mullakin stroukkipannarissa on 54 välialue. Ei puhettakaan käymisestä alle viiskymppisellä.
Mutniin, tässähän taidettiin puhua evokoneista. Niistä mä en tajua mitään.
-Spöke-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: Kaasarin säädöstä(CV)

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Saakos noita välialueen suuttimia valmiina noinkin isoja?Muistelen vaan,kun joskus 15v. sitten kyselin,oli 48 isoin mitä oli saatavissa.

Minusta nää H.D:eet oireilee heti melko herkästi,jos seos on esim. liian rikas.Tulppia alkaa paukkumaan jatkuvalla syötöllä.
Avatar
Spöke
Viestit: 355
Liittynyt: 19:55 17.10.2007.
Paikkakunta: Lievestuore
Viesti:

Re: Kaasarin säädöstä(CV)

Viesti Kirjoittaja Spöke »

Kuumasta Fillarista saa ostaa. Koko 54 on suurin, mitä harrikan CV:hen tarjotaan. Ja**ikikottimien suuttimista voi löytyä vielä isompia.
-Spöke-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Kaasarin säädöstä(CV)

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Softailiin johon apua tarvitaan noilla putkilla ja kone muuten vakio, ei varmastikkaan suurempaa tarvita kuin 45. Seosruuviehjä ja ruuvin prikka ja O-rengas paikoillaan niin pohjasta auki 2,25-2,5 kiekkaa ollaan lähellä. (entinen O-rengas varmasti poistettu kanavasta)
Se että topikkiin heitetään sitten rautsikka niin asia muuttuu sitten muuksi. Säädöt ku pitäis tehdä sitten lämpimillä keleillä, nyt varmasti vielä alle +10 asteen pätskää kylmänä. Viikonloppua ajoin omalla softaililla pikkukiekan (koneremppa tehty talvella) eipä tuo paljoa lämmennyt. Pientä tupsetta välillä, kun suutin alueet vaihtui. Rikkaammalle ois kone halunnut. No kun lämpenee niin eiköhän pelaa.
Pensan suodattimet puhtaat, kaasari puhdas ja uudet 98-pensat mielellään V-poverit niin pelittää luultavasti paremmin. Jos vaihdatte niitä imusarjan tiivisteitä niin älkää asentako kuivana, vaseliini on keksitty, liukuu paremmin paikoilleen ja tulee tiivis. Varsinkin imusarjan ja kannen väliset tiivisteet kaipaa voitelua jolloin ne ei rikkoonnu asennettaessa. Kannen terävät reunat muuten leikkaa lovia herkästitiivisteisiin kun takertelee. Kiristyspannat pitäis kiristyä pohjaan saakka eli koskettaa kantta. Kaasarin kiinnitykset pystyy myös kääntämään imusarjan lopulliseen asentoon rikkomatta tiivisteitä ja imuvuotoja ei ole eikä "jännityksiä" rakenteessa.
Heritage
Viestit: 221
Liittynyt: 12:07 20.03.2006.
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Kaasarin säädöstä(CV)

Viesti Kirjoittaja Heritage »

Kiitos vinkeistä, mikä tämä ruuvin Pirkka ja o- rengas on ? tämä cv ei ole ollut paikoillaan pitkään aikaan joten en ole siihen tutustunut. Kokeilin tallissa noilla suuttimilla 48 ja 180 hyvin kyllä käynnistyi ryypyn kanssa, mutta oli lämmin talli, täytyy käydä koeajolla kun lämpenee, mutta ajattelin kyllä sittenkin vielä koettaa tuota 45:sta.
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kaasarin säädöstä(CV)

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Heritage kirjoitti: ruuvin Pirkka ja o- rengas on ? tämä cv ei ole ollut paikoillaan pitkään aikaan... hyvin kyllä käynnistyi ryypyn kanssa
Ne ovat siellä ruuvien reiässä ja jos eivät ole paikoillaan, ei seosruuvin kierrosluku täsmää ohjeeseen. Toinen vaihtoehto on 2 O-rengasta, koska vanha jää helposti myös huomaamatta sielä pienestä reiästä ja sitten tyrkätään uutta rengasta päälle ja taaskaan seoksen säätö ei onnistu.

Mistä muuten päättelet, että ko. kaasari ei olisi kunnossa ja säädöissään ?
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Nostradamus
Viestit: 64
Liittynyt: 00:28 16.08.2008.
Paikkakunta: Muurame

Re: Kaasarin säädöstä(CV)

Viesti Kirjoittaja Nostradamus »

Mulla oli -98 dynassa vakioputket avarrettuna ja vakioilmanputsari 170/42 suuttimilla ja hyvin pelas. Nyt vaihdoin SE suorat sliparit ja KN korvausilmanputsarin ja sain neuvot laittaa 175/45. Nää oon laittanut mutta kokeileen en oo yllättäen lumen keskellä päässyt. Ainakin tallissa käytellessä herkästi hakee kierrokset, tiedä sitten miten kun on veto päällä...
They say we are fools - We say look at you
Heritage
Viestit: 221
Liittynyt: 12:07 20.03.2006.
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Kaasarin säädöstä(CV)

Viesti Kirjoittaja Heritage »

Joskus muutama vuosi takaperin oli se-putket paikallaan ja vakio nokka, niin tuntui että kävi laihalla, kun ajoin oikein kunnolla,sylinterien juuresta putket hehkui oranssin punaisena, päättelin siitä että voi käydä laihalla Itse en ole asentanut kyseisiä suuttimia kaasarin ,mutta pyörittelin sitä seosruuvia, nyt en muista mihin kohtaan jäi.Täytyy vilkaista myöhemmin.kiitoksia
jyrkikoo
Viestit: 19
Liittynyt: 16:03 17.09.2007.
Viesti:

Re: Kaasarin säädöstä(CV)

Viesti Kirjoittaja jyrkikoo »

Laitoin Shovelheadiin (1200) CV:n ja suuttimiksi 48 ja 180. Millä suuttimilla perusshoveli on muilla toiminut?
Vastaa Viestiin