Tenniskyynärpää
Tenniskyynärpää
Taustaa:
Viime ajokauden loppupuolella alkoi oikeassa kyynärpäässä tuntumaan kipua. Kiukulla ajoin kauden loppuun ja yhden tulehduskipulääkekuurinkin siinä söin. Ei auttanut, joten lääkäri pisti kortisoonipiikin. Se auttoi kunnes alkuvuodesta punttisalilla "tenniskyynärpää" iski uudestaan. Yksi tulehduskipulääkekuuri takana ja viisi kertaa fysioterapiaa. Eipä ole juuri auttanut.
Onko mitään ehdotuksia kautta kokemuksia miten tämän vaivan kanssa kannattaisi menetellä?
Kortisonia en ainakaan enää piikitytä.
Viime ajokauden loppupuolella alkoi oikeassa kyynärpäässä tuntumaan kipua. Kiukulla ajoin kauden loppuun ja yhden tulehduskipulääkekuurinkin siinä söin. Ei auttanut, joten lääkäri pisti kortisoonipiikin. Se auttoi kunnes alkuvuodesta punttisalilla "tenniskyynärpää" iski uudestaan. Yksi tulehduskipulääkekuuri takana ja viisi kertaa fysioterapiaa. Eipä ole juuri auttanut.
Onko mitään ehdotuksia kautta kokemuksia miten tämän vaivan kanssa kannattaisi menetellä?
Kortisonia en ainakaan enää piikitytä.
- - - - - - -
-FLHXI 2010
-XLH 1988
-FLHXI 2010
-XLH 1988
Re: Tenniskyynärpää
Minkälainen ohjaustanko sulla on pyörässä? Tangon vaihto saattais auttaa.
FLHT -98
Itsellä hauiksen kyynärpään puoleinen jänne tulehtui salihommissa leuanvedossa. Ei siinä juuri miikään muu niin hyvin auta kuin lepo. Salitaukoa nyt ainakin. Kylmägeelillä voisi yrittää ja ns. kyynärpäälämmittimen käyttö ainakin mopoillessa. Pakkislaiset eli pakkotoisto sivut voisivat antaa lisää tietoa.
Flhrsi 07
Moro,
Minulla kyseinen vika korjaantui pari vuotta sitten powerball nimisellä kapistuksella talven aikana. Mainostin silloin kaverilleni tuota, joka siis kärsi samasta vaivasta ja hänelläkin ongelma poistui. Eli tuohan on semmonen ranteiden ja ylipäätään käsien vahvistamiseen oivallinen värkki. Googleta powerball. Huom. vaiva ei katoa yhdessä yössä, vaan itse tein noin tunnin putkeen sohvalla maaten töllöä katsellessa ja vauhdissa kättä vaihtaen päivittäin muutaman kuukauden ajan. Noin kuukauden harjoituksen jälkeen kyynärpääkipu oli poissa kokonaan, eikä ole palannut, vaikken tuon rupeaman jälkeen ole koskenut palloon.
Huom. näitä saa myös halpoina kopioina, mutta orkkis on kunnollinen eikä sekään konkkaan vie. Etkä tarvitse kalleinta mallia.
Jouni
Minulla kyseinen vika korjaantui pari vuotta sitten powerball nimisellä kapistuksella talven aikana. Mainostin silloin kaverilleni tuota, joka siis kärsi samasta vaivasta ja hänelläkin ongelma poistui. Eli tuohan on semmonen ranteiden ja ylipäätään käsien vahvistamiseen oivallinen värkki. Googleta powerball. Huom. vaiva ei katoa yhdessä yössä, vaan itse tein noin tunnin putkeen sohvalla maaten töllöä katsellessa ja vauhdissa kättä vaihtaen päivittäin muutaman kuukauden ajan. Noin kuukauden harjoituksen jälkeen kyynärpääkipu oli poissa kokonaan, eikä ole palannut, vaikken tuon rupeaman jälkeen ole koskenut palloon.
Huom. näitä saa myös halpoina kopioina, mutta orkkis on kunnollinen eikä sekään konkkaan vie. Etkä tarvitse kalleinta mallia.
Jouni
Tere
Mulla oli kanssa sama juttu reilu vuosi sitten, lääkärissä kävin ja sain lähetteen fysioterapiaan. FT ja voltaire geeli auttoi yhdessä, ja homma parantui.
Suosittelen monipuolista liikuntaa ja kipeän kohdan rasituksen välttämistä.
Mulla oli kanssa sama juttu reilu vuosi sitten, lääkärissä kävin ja sain lähetteen fysioterapiaan. FT ja voltaire geeli auttoi yhdessä, ja homma parantui.
Suosittelen monipuolista liikuntaa ja kipeän kohdan rasituksen välttämistä.
#Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
Suht suora tanko ja ajoasento mukavan kyyryssä kun on jalkatapitkin extra-edessäeppu kirjoitti:Minkälainen ohjaustanko sulla on pyörässä? Tangon vaihto saattais auttaa.

Uskomattoman vaikeaa lepuuttaa oikeaa kättä kun on oikean kätinen, ellei sitten vuode-/sohvaperunaksi ala. Jotain pientä liikettä tullee aina. Powerball kuullostaa hyvältä ja nuo kylmäjutut onkin tuttuja. Kaverilta tuli hyvä vinkki rannetuen muodossa, tällöin ko. lihakset siitä jänteen ympäriltä pääsee rentoutumaan kunnolla.
Niin ja löysinpä töiden jälkee kaupasta ruåtsalaisen innovaation-> Rubor Arm, Akupiikkinauha kädelle. Pitäis kuulemma vilkastuttaa verenkiertoa ja lievittää kipua. Kokeillaan nyt sitäkin. Näkee onko keksinnöstä mihinkään.
Onhan tämä vaiva pitkäkestoinen ja muutenkin vttumainen. Ajattelin vaan sen takia kysyä jos jollakin olisi ns. kotikonsteja vaivaan (ja niitähän löytyi, kiitokset

- - - - - - -
-FLHXI 2010
-XLH 1988
-FLHXI 2010
-XLH 1988
valitettavasti tuohon vaivaan ei auta muu kuin lepo, kyyränpäässä olevien hermojen päät ovat tod.näk jo niin tulehtuneet et maksat turhasta jos meet fysioon, ensiavuksi saattaa auttaa ajaessa sellainen kiristys side siinä kyynärpään alapuolella. Itselläni jäi ajot ajamatta oli sen verran kipeä mut kun malttoi antaa käden ola rauhassa n.1 kk oli jo paljon parempi mut ei viel kuitenkaan terve. Valitettavasti tuo on pitkäikäinen vaiva jos ei anna parantua kunnolla.
DS
DS
Suht suora tanko ja ajoasento mukavan kyyryssä kun on jalkatapitkin extra-edessä![]()
Joku toisen mallinen/korkuinen saattais auttaa, rasitus ei tulis niin paljoa käsille..
Vaimon aikaisempaan pyörään haettiin sopivampaa ajoasentoa erilaisilla tangoilla ja risereilla. Lopulta siedettävä löytyi.
FLHT -98
Mulla alko sama vaiva n. 7v sitten ja ekan vuoden aikana 6 kortisoonii ja kuurit päälle.
Särkenyt siitä lähtien enemmän tai vähemmän, riippuu mitä puuhailee. Siihen kipuun kyllä näköjään tottuu ja montaa muuta paikkaa ku särkee enemmän, ni ei sitä enää huomaa
Tyhmänä annoin lekurin painaa aina vaa lisää kortisoonia, vaikka se ei edes auttanut.
Sori, eipä tästä stoorista mitään apua oo, mutta mun kokemukset kyseisestä vaivasta.
Särkenyt siitä lähtien enemmän tai vähemmän, riippuu mitä puuhailee. Siihen kipuun kyllä näköjään tottuu ja montaa muuta paikkaa ku särkee enemmän, ni ei sitä enää huomaa

Tyhmänä annoin lekurin painaa aina vaa lisää kortisoonia, vaikka se ei edes auttanut.
Sori, eipä tästä stoorista mitään apua oo, mutta mun kokemukset kyseisestä vaivasta.
Kortisoni viimeisenä oljenkortena, sitä ennen kylmä/kuuma (esim hevoslinimentti), golf-pallolla tms kipeän kohdan hieromista, kyynärvarren lihasten venyttelyä ja näitä monia hyviä vinkkejä joita ketjuun on jo tullutkin. Vamma on ikuinen mutta sen kanssa pystyy elämään, salilla ei kannata käyttää vetoremmejä tms vaan pyrkiä tekemään raw:na, näin tulee harjoitettua ja vahvistettua kyynärvarren lihaksi samalla.
Loud pipes save lives.
- Mopopoika -65
- Viesti:
Toissa kesänä sama vaiva katkaisi ajokauden kuukaudeksi juuri päärallin aattona. Ja suunnattiikin vaimon kanssa autolla Jyväskylään viettämään hotelliviikonloppu. Ei saanut edes nahkatakkia kun oli niin pahasti jo tulehtunut. Onneksi Tampereen Mehiläisessä toiseksi lekuriksi osui joku urheiluvammaspesialisti, joka veti piikkiä kyynärpäähän ja lisäksi vanhva kipulääkitys ja kymmenen päivän antibioottikuuri kaupan päälle. Sillä kädellä ei sitten yli puoleen vuoteen tehtykkään mitään raskasta.
Luottaisin tuossa asiassa lääkärin sanaan ja niin kauan kun kipua on, niin pyrkisin sen käden rauhoittamaan. Ja jos ei parane, niin käyppä ottamassa toiseselta lekurilta arvio, mullakin tuo mainittu lekuri ihmetteli sen ekan määräämää antibioottikuurin pituutta (toinen vasta tehosi). Oli eka kuulemma määrännyt selkästi lykyemmäksi, kuin mikä on normipituus ko. tapauksissa.
Itse satunnaisesti käytin Powerballia, kun semmoisen aikoinaan sain nelkytvuotislahjaksi (terveisiä vaan Jyrgenille! On vielä tallessa ja satunnaisessa käytössä.
), mutta kyllä se käden rauhoittaminen lienee se avaintekijä.
Tuskin ajoasennolla tuohon vaikutat, mutta tuo jalat edessä ja kädet matalalla on muuten aika paha, ainakin hartioille.
Luottaisin tuossa asiassa lääkärin sanaan ja niin kauan kun kipua on, niin pyrkisin sen käden rauhoittamaan. Ja jos ei parane, niin käyppä ottamassa toiseselta lekurilta arvio, mullakin tuo mainittu lekuri ihmetteli sen ekan määräämää antibioottikuurin pituutta (toinen vasta tehosi). Oli eka kuulemma määrännyt selkästi lykyemmäksi, kuin mikä on normipituus ko. tapauksissa.
Itse satunnaisesti käytin Powerballia, kun semmoisen aikoinaan sain nelkytvuotislahjaksi (terveisiä vaan Jyrgenille! On vielä tallessa ja satunnaisessa käytössä.

Tuskin ajoasennolla tuohon vaikutat, mutta tuo jalat edessä ja kädet matalalla on muuten aika paha, ainakin hartioille.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Vaihda hiiri toiseen käteen jos paljon teet titsikka hommia, auttaa yllättävän moneen vaivaan
En tiedä auttaako noihin mainittuihin vaivoihin, mutta:
Kytkinkäsi tuli koko kyynärvarresta tosi kipeäksi muutama vuosi sitten keväällä yltiöpäisen aloituksen seurauksena. Vaiva ei parantunut koko kesänä, paheni vaan kun malttanut ajelua lopettaa. Vaiva helpotti vasta joskus ennen joulua.
Ostin semmoiset puristeltavat jouset ja rupesin helmikuussa varovasti niillä reenaamaan, ensin 1 x 10 sarjan päivässä ja pikkuhiljaa 3 x 15 sarjaan asti aamuin illoin. Se kävi helposti telkkaria katsellessa ym.
Eipä ollut seuraavana vuonna vaivoja vaikka kytkinjoustakin vaihdettiin vahvempaan.
Olen tämän kuurin tehnyt nyt muutamana keväänä ja hyvin on pärjännyt. Toisaalta ovat muutkin käsivaivat (soittamisesta johtuvat ym.) poistuneet.
Joku päivä saatan kokeilla muutakin liikuntaa!
Kytkinkäsi tuli koko kyynärvarresta tosi kipeäksi muutama vuosi sitten keväällä yltiöpäisen aloituksen seurauksena. Vaiva ei parantunut koko kesänä, paheni vaan kun malttanut ajelua lopettaa. Vaiva helpotti vasta joskus ennen joulua.
Ostin semmoiset puristeltavat jouset ja rupesin helmikuussa varovasti niillä reenaamaan, ensin 1 x 10 sarjan päivässä ja pikkuhiljaa 3 x 15 sarjaan asti aamuin illoin. Se kävi helposti telkkaria katsellessa ym.
Eipä ollut seuraavana vuonna vaivoja vaikka kytkinjoustakin vaihdettiin vahvempaan.
Olen tämän kuurin tehnyt nyt muutamana keväänä ja hyvin on pärjännyt. Toisaalta ovat muutkin käsivaivat (soittamisesta johtuvat ym.) poistuneet.
Joku päivä saatan kokeilla muutakin liikuntaa!
Kyseiseen ongelmaan löytyy myös tuki, joka minimoi venytystä oireilevaan lihasjänteeseen. Tuki asennetaan lähelle kyynärniveltä.
Mulla oli myös sama vaiva, ei auttanut kortisonipistokset, tuli vaan kipeemmäksi, ainoa oli lepo mikä tepsi, siihen asti kun taas kättä alkoi käyttämään normaalisti, vaiva palasi, ja punttien nostokin vain pahensi asiaa, kortisoonia muhun ei kyllä enään pumpata, helvetin myrkkyä mikä ei kuulu ihmiskehoon.
Tuossa ylempänä jo mainittiinkin jousipuristimet, niillä kun aloin pikkuhiljaa treenaamaan niin johan auttoi, eikä ole sen jälkeen ollut kipeä, helppo ja varma parannuskeino ainakin mulla, tiedä sitten toimiiko kaikille.
Väännetäänkö kättä...
Tuossa ylempänä jo mainittiinkin jousipuristimet, niillä kun aloin pikkuhiljaa treenaamaan niin johan auttoi, eikä ole sen jälkeen ollut kipeä, helppo ja varma parannuskeino ainakin mulla, tiedä sitten toimiiko kaikille.
Väännetäänkö kättä...