Sportsterin valinta
Sportsterin valinta
Tervehdys!
On mennyt monta vuotta ilman moottoripyörää, mutta nyt tuntuisi taas olevan intoa päästä ajelemaan.
Sportster voisi olla seuraava pyörä. Nettiä selatessa huomaa, että valinnanvaraa tuntuu olevan runsaasti.
Valinnan vaikeushan tässä uhkaa .
En ole aiemmin omistanut H-D:tä, kylläkin joskus 90-luvun lopulla koeajanut mm. Road Kingin, Heritage Softailin, Dyna Wide Gliden, pari Sportsteria, Super Gliden, sekä jonkin Customin. Heritage Softailista jäi hyvät fiilikset. Ne silloiset Sportsterit täristivät kyllä pirusti.
Sportstereita on montaa mallia, ja lisäksi moottoreista löytyy 883 ja 1200, sekä 883/1200.
Oliko se vuodesta 2004 vai 2005 kun tuli joitain "uudistuksia" moottorin kiinnitykseen?
Käytettyä ostettaessa huomioitavaa? Startti- ja/tai laturi-ongelmia?
Antakaa vähän apuja, kiitos.
On mennyt monta vuotta ilman moottoripyörää, mutta nyt tuntuisi taas olevan intoa päästä ajelemaan.
Sportster voisi olla seuraava pyörä. Nettiä selatessa huomaa, että valinnanvaraa tuntuu olevan runsaasti.
Valinnan vaikeushan tässä uhkaa .
En ole aiemmin omistanut H-D:tä, kylläkin joskus 90-luvun lopulla koeajanut mm. Road Kingin, Heritage Softailin, Dyna Wide Gliden, pari Sportsteria, Super Gliden, sekä jonkin Customin. Heritage Softailista jäi hyvät fiilikset. Ne silloiset Sportsterit täristivät kyllä pirusti.
Sportstereita on montaa mallia, ja lisäksi moottoreista löytyy 883 ja 1200, sekä 883/1200.
Oliko se vuodesta 2004 vai 2005 kun tuli joitain "uudistuksia" moottorin kiinnitykseen?
Käytettyä ostettaessa huomioitavaa? Startti- ja/tai laturi-ongelmia?
Antakaa vähän apuja, kiitos.
Re: Sportsterin valinta
Ilmeisesti uudempia haet, joten jätetään rautikset kommentoimatta, kun tärinä pelottaa
Jos helppoa pyörää haet, osta 2007 -> räpeltämätön ruisku. Jos haluat vähän erilaista tyyliä, valitse näistä Custom-malli. Jos tehoa haet, osta tehtaan 1200. Jostain syystä moni kyselee erilaisten ongelmien kanssa näissä 883 -> 1200 muunnoksissa
Kyllä ihan normaalilla 883:lla ajaa Suomen nopeuksissa aivan täysin ja vähän kyydittääkin, joten en näkisi 1200 mitenkään välttämättömäksi. En ole sellaisella metriäkään ajanut, vain näillä pienemmillä. Pyörä on muuten sama, vain potkua on enemmän.
2004 tuli kumiripustus ja 1991 5-vaihteinen laatikko ja samalla laturiongelmat vähenivät laturin muuttuessa.
Lisäilkää muut jatkoa ja korjatkaa, jos muistin jotain väärin
Jos helppoa pyörää haet, osta 2007 -> räpeltämätön ruisku. Jos haluat vähän erilaista tyyliä, valitse näistä Custom-malli. Jos tehoa haet, osta tehtaan 1200. Jostain syystä moni kyselee erilaisten ongelmien kanssa näissä 883 -> 1200 muunnoksissa
Kyllä ihan normaalilla 883:lla ajaa Suomen nopeuksissa aivan täysin ja vähän kyydittääkin, joten en näkisi 1200 mitenkään välttämättömäksi. En ole sellaisella metriäkään ajanut, vain näillä pienemmillä. Pyörä on muuten sama, vain potkua on enemmän.
2004 tuli kumiripustus ja 1991 5-vaihteinen laatikko ja samalla laturiongelmat vähenivät laturin muuttuessa.
Lisäilkää muut jatkoa ja korjatkaa, jos muistin jotain väärin
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 11:12 29.07.2010.
- Paikkakunta: Vaala
- Viesti:
Re: Sportsterin valinta
Olen omistanut Sporster customin v. -07 kolme vuotta, pyörä 883 koneella. Näppärä kruisailu peli kaupungissa ja hyvin pelaa maantielläkin, ei mikään tehotykki, mutta ajokortti lähtee tarvittaessa. Ruisku toimii ongelmitta, ei kakistele kylmänäkään, eikä koneen tärinää huomaa ajaessa. Etujouset/takaiskarit päivitin Progressiven sarjoilla. Olen ollut tyytyväinen, kilometrejä tullu 20000. Toimii kohtalaisesti kaks päälläkin, vähän ahdasta kahdelle
Re: Sportsterin valinta
Meillä on -92 1200 ja täristää aivan perkeleesti, mut niin sen kuuluuki. Pikkuveljellä on -05 883 ja toimii moitteettomasti, akku vaan rupee oleen turhan heikko ( orkkis ja hälytin ), siskolla taasen on -11 super low, toimii ku kello eikä tartte ku hipasta tarttinappia. Ite ostaisin 1200 ku onhan se isompi. Isä tosin on ajanu sportster luokkaa sillon ku se luokka vielä oli suomen maalla, pyöränä -90 883, se on sanonu että sillä koneella voi ajaa maailman tappiin asti lämä tiskissä. En ny muista kauanko se sillä oli, mut kertaakaan ei aukastu konetta siitä. Sama pyörä ilmeisesti kiertää edelleen Kaanaan kahinoissa
Itelle jos aikoisin ostaa sportin ja olis rahaa nii hommaisin sen seiskakakkosen tietysti punasena, ja vetäisin 30 vuoden päästä pussihousut jalkaan...
Itelle jos aikoisin ostaa sportin ja olis rahaa nii hommaisin sen seiskakakkosen tietysti punasena, ja vetäisin 30 vuoden päästä pussihousut jalkaan...
Re: Sportsterin valinta
Sporsterin 883-koneesta meikäläisen kokemukset yksinkertaistettuna: kaasutin malli hengetön ja ruisku on hyvä. Ei niissä varmaan hirveitä eroja väännössä mutta 883 ruisku vääntää tasasesti alakierroksilta alkaen kuin diisseli. Mun sportissa oli tosin Screaming Eaglen putket, ne toivat hieman lisävääntöä. Ei niitä vääntöjä mitattu, mutta huomasin että pystyin ajamaan viitosvaihteella öbaut kuuttakymppiä, mikä ei onnistunut stanuputkilla. Eli vuosimallit 2007 ja eteenpäin niin ei voi erehtyä
Perhana pitäis hankkia taas Sportti, mutta kun ei ole oikein tiloja säilytellä kahta mopoa.
Perhana pitäis hankkia taas Sportti, mutta kun ei ole oikein tiloja säilytellä kahta mopoa.
Street Glide -14, Forty Eight -13
Re: Sportsterin valinta
Samalla kun ostaa, ostaa 1200 koneella. Kerran kirpasee, eipä tarvii jossitella jälkeenpäin....
Sportsteriin kuuluu peanutti tankki, piste. Tämä vain oma vankkumaton mielipiteeni, kunnes pappi sanoo aamen....
Sportsteriin kuuluu peanutti tankki, piste. Tämä vain oma vankkumaton mielipiteeni, kunnes pappi sanoo aamen....
Viimeksi muokannut ezmo, 13:11 28.05.2012.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kickstart, deserve the ride!
Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Re: Sportsterin valinta
loirolainen: toi iskaripäivitys on varmasti asiallinen hankinta Sporttiin! Suosittelen!
Street Glide -14, Forty Eight -13
Re: Sportsterin valinta
Ei sportsteria ajeta noin.PsychoDad kirjoitti: huomasin että pystyin ajamaan viitosvaihteella öbaut kuuttakymppiä
883:nen liikkuu ihan ripeästi kaasarillakin, 3K rpm:n yläpuolelle kierrokset niin ollaan sillä kierrosalueella jolla noi vehkeet tykkää kulkea.
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!
Re: Sportsterin valinta
MOT, ei se kaasari vehje muuten kulje kuin kierrättämällä
Street Glide -14, Forty Eight -13
Re: Sportsterin valinta
Laita rautapää porsteri, niin ne kaikki muutkin tekee. Ne on halpoja ja ihan oikeita harley davidsoneita.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Sportsterin valinta
Aha.PsychoDad kirjoitti:MOT, ei se kaasari vehje muuten kulje kuin kierrättämällä
Sportsterin syvin olemus hallussa, selkeesti.
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!
Re: Sportsterin valinta
No, tänään ajoin tunnin lenkin 1200 -06 customilla, jonka hengitystä oli hiukan avarrettu. Kaasaripeli.
Moottori tuntui melko maukkaalta, lähti alhaalta, ja veti nätisti kierroksille asti.
Ajoasento melko ok, varsinkin ohjaustanko osui kohdalleen. Satula-polkimet välillä ehkä jotain "sanomista".
Mutta tärinää tuntui olevan riittävästi huolimatta kumiripusteisesta moottorista.
Onko 1200 tärinän suhteen pahempi kuin 883? Ja mikä on lievän virityksen osuus tärinöihin?
Aikoinaan, kun kokeilin Super Glidea, mielestäni se tärisi vähemmän kuin tämä Sportster tänään.
Mulla on on ollut aiemmin muutama guzzi, joten en mitään singeriä kaipaa, jos joku nyt ajatteli ehdottaa moista.
Moottori tuntui melko maukkaalta, lähti alhaalta, ja veti nätisti kierroksille asti.
Ajoasento melko ok, varsinkin ohjaustanko osui kohdalleen. Satula-polkimet välillä ehkä jotain "sanomista".
Mutta tärinää tuntui olevan riittävästi huolimatta kumiripusteisesta moottorista.
Onko 1200 tärinän suhteen pahempi kuin 883? Ja mikä on lievän virityksen osuus tärinöihin?
Aikoinaan, kun kokeilin Super Glidea, mielestäni se tärisi vähemmän kuin tämä Sportster tänään.
Mulla on on ollut aiemmin muutama guzzi, joten en mitään singeriä kaipaa, jos joku nyt ajatteli ehdottaa moista.
Re: Sportsterin valinta
No niin, sinulla alkaa olla ote ostotapahtumaan kunnossa, kun olet ajanut kunnon lenkin jo yhdellä pyörällä. Nyt sitten ajat vielä 9 muuta erilaista, niin tiedät paljon enemmän, kuin me täällä. Ja muistat kertoa havaintosi ja sen millaiseen pyörään päädyt. Innokkaimmat kyselijät kun eivät käy koeajamassa, vaan ostattelevat kirjekurssilla ja lopulta eivät osta mitään tai eivät ainakaan Harrikkaapenhall kirjoitti:No, tänään ajoin tunnin lenkin 1200 -06 customilla
Onko 1200 tärinän suhteen pahempi kuin 883? Ja mikä on lievän virityksen osuus tärinöihin?..en mitään singeriä kaipaa
Olen moneen kertaan toistanut täällä itse aikoinaan saamani neuvon ja toistan sen taas - aja niin monta kuin mahdollista ja osta se paras. Se tulee aina halvimmaksi, oli ostohinta mikä vaan. Hyvän ja huonon hintaero on niin pieni, että huonosta ei ikinä saa hyvää rakennettua vastaavalla rahalla
Ja käy ajamassa yksi rautiskin, sen jälkeen et enää valita tärinästä Heinolassa oli ainakin yksi hyvä rempattu peli myynnissä...
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Sportsterin valinta
Itselläni on toista kesää -08 1200 Nightster. Ensimmäinen kesän ajelin suht orggiksena, lukuunottamatta putkia ja Fuelpakkia. Täksi kesäki vaihdoin jäykemmät&matalammat jouset, penkin, ohjaustangon, vapaavirtaussuodattimen yms. pientä sälää ja uudet renkaat. Täytyy sanoa että nyt olen pyörään tyytyväinen, tottakai sillä orggiksenakin ajaa, mutta kuka tykkää mistäkin, ruokahalu kasvaa syödessä Ja joo suosittelen heti sijoittamaan sen verran, että ostaa suoraan tuon 1200, on siinä mukavampi vääntö kuin 883 mutta toki kerkiihän silläkin
XL 1200N -08, Stage 1,
76HP 112NM.
Harley Davidson: The most efficient way to turn gasoline into noise without the side effect of creating horsepower
76HP 112NM.
Harley Davidson: The most efficient way to turn gasoline into noise without the side effect of creating horsepower
Re: Sportsterin valinta
Mitenkähän vm 2000 1200 (883 konversio) kun ekaa pyörää omistava ei oikein vielä korvakuulolla arvaa koska ollaa 3krpm:n yläpuolella ... Mailimittarilla pelaan mut oon tähän mennes ajellu ...-25 kakkosella, 30-40 kolmosella, 40-50 nelosella ja 50-... vitosella ... juu isommilla kierroksilla huutaa ja ravistaa oikein urakalla mutta kai se sitten on sitä ajamisen meininkiä näillä vehkeillärieska kirjoitti:Ei sportsteria ajeta noin.PsychoDad kirjoitti: huomasin että pystyin ajamaan viitosvaihteella öbaut kuuttakymppiä
883:nen liikkuu ihan ripeästi kaasarillakin, 3K rpm:n yläpuolelle kierrokset niin ollaan sillä kierrosalueella jolla noi vehkeet tykkää kulkea.
-00 Sportster 883/1200