Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Minulla on viime kesäkuun alussa ostettu XL883C. Oli ostettaessa 7v vanha ja vain 12tuhatta ajettu. Viime kesänä ajoin itse liki 8tuhatta huoletonta kilometriä. Syksyn kynnyksellä moottori rupesi oireilemaan, käytin huollossa, mutta huollon vakuutteluista huolimatta ei kone tullut kuntoon. Päätin pistää pyörän talviteloille ja palata asiaan kun kevät koittaa. Ajokausi alkoi huhtikuussa, moottorin oireet olivat ennallaan, moottori "yskii" ilmanputsariin, samalla nykien pahasti, ja kone "hakkaa". Hakkaamisella tarkoitan että tunne pyörän päällä on kuin koneessa olisi jotakin epätasapainossa; jalkatappeihin ja etuhaarukkaan kohdistuu hakkaava tunne, pyörä "lyö" sormille ja jalkatappeihin.
Olen juhannukseen mennessä maksanut hulloista liki 1,5 kuukauden palkkaani vastaavan suman, pyörää on käytetty valtuutetuissa hd-huolloissa ja se on vain entistä huonommassa kunnossa. Meikäläisellä on ensimmäinen palkallinen loma seitsemään vuoteen. Tarkoitus oli lomalla päästä ajoihin mukaan, mutta toisin kävi. Moottori hakkaa niin pahasti että sillä voi tuskin ajaa r-kioskille kahville.
Onko todella niin että suomesta ei löydy tahoa joka oikeasti osaisi huoltaa koneen kuntoon? Itse kun olen suhteellisen noviisi pireissä, luotin siihen että merkkihuolto jolla roikkuu seinällä kilometrin verran HD'ltä saatua diplomia, saisi pelin kuntoon. Toisin kävi, olen maksanut itseni vararikon partaalle ja tuloksena on ihan hyvä pyörä, kunhan sitä seisottaa parkkipaikalla käynnistämättä sitä.
Olen juhannukseen mennessä maksanut hulloista liki 1,5 kuukauden palkkaani vastaavan suman, pyörää on käytetty valtuutetuissa hd-huolloissa ja se on vain entistä huonommassa kunnossa. Meikäläisellä on ensimmäinen palkallinen loma seitsemään vuoteen. Tarkoitus oli lomalla päästä ajoihin mukaan, mutta toisin kävi. Moottori hakkaa niin pahasti että sillä voi tuskin ajaa r-kioskille kahville.
Onko todella niin että suomesta ei löydy tahoa joka oikeasti osaisi huoltaa koneen kuntoon? Itse kun olen suhteellisen noviisi pireissä, luotin siihen että merkkihuolto jolla roikkuu seinällä kilometrin verran HD'ltä saatua diplomia, saisi pelin kuntoon. Toisin kävi, olen maksanut itseni vararikon partaalle ja tuloksena on ihan hyvä pyörä, kunhan sitä seisottaa parkkipaikalla käynnistämättä sitä.
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Lukaisin tuon aiemman ketjusi "kone hakkaa" muistin virkistykseksi.
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=43716" onclick="window.open(this.href);return false;
Oletko katsonut läpi ne kumiripustukset? Siellä ketjussa viitattiin siihen monta kertaa.
Kyllä 8v vanha kumi voi olla jo antanut sekin periksi. Terävä lyönti/kolahdus jalkapohjaan voi viitata siihen, että kone on niin retkallaan, että lyö runkoon jostain kohdasta kiinni, kun alkaa väristä.
Itsellä kävi sama ilmiö kuoppiin ajaessani '94 Ultralla ja tutkittuani huomasin enskakopan olevan 2 mm päässä rungon alaputkesta. Ei ihme. että täräytti jalkapohjaan. Uusin siihen kiireeseen pelkän eturipustuskumin, jonka pusla oli retkahtanut noin 4 mm alaspäin ja päästi moottorin liian alas. Vika korjautui.
Yskimiseen voi vaikuttaa imuvuoto, veikkaisin kyseessä olevan 2 eri vikaa.
Anna nyt jonkun kokoneemman kaverin koeajaa se pyörä, niin saat yhden uuden lausunnon ja mielipiteen. Jos ei ole ketään kaveria ajamaan, niin minä voin vaikka heittää sillä lenkin, jos pystyt ajamaan sen Sipoosta Vantaan Koivuhakaan tallilleni. Tosin nyt olen pyörällä kesälomareissussa Saksassa, mutta ensi viikon lopulla taas Suomessa ja yhä kesälomalla En mitenkään tuputtaudu kokeilemaan ja täällä on varmasti monia parempia asiantuntijoita, mutta jos et nyt mistään muuta saa, niin tule käymään, kun et kaukana ole. Nostetaan vaikka pyörä nostopöydällä ylös ja katsotaan yhdessä, miltä siellä alhaalla näyttää. Ota tarvittaessa yhteyttä YV:nä.
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=43716" onclick="window.open(this.href);return false;
Oletko katsonut läpi ne kumiripustukset? Siellä ketjussa viitattiin siihen monta kertaa.
Kyllä 8v vanha kumi voi olla jo antanut sekin periksi. Terävä lyönti/kolahdus jalkapohjaan voi viitata siihen, että kone on niin retkallaan, että lyö runkoon jostain kohdasta kiinni, kun alkaa väristä.
Itsellä kävi sama ilmiö kuoppiin ajaessani '94 Ultralla ja tutkittuani huomasin enskakopan olevan 2 mm päässä rungon alaputkesta. Ei ihme. että täräytti jalkapohjaan. Uusin siihen kiireeseen pelkän eturipustuskumin, jonka pusla oli retkahtanut noin 4 mm alaspäin ja päästi moottorin liian alas. Vika korjautui.
Yskimiseen voi vaikuttaa imuvuoto, veikkaisin kyseessä olevan 2 eri vikaa.
Anna nyt jonkun kokoneemman kaverin koeajaa se pyörä, niin saat yhden uuden lausunnon ja mielipiteen. Jos ei ole ketään kaveria ajamaan, niin minä voin vaikka heittää sillä lenkin, jos pystyt ajamaan sen Sipoosta Vantaan Koivuhakaan tallilleni. Tosin nyt olen pyörällä kesälomareissussa Saksassa, mutta ensi viikon lopulla taas Suomessa ja yhä kesälomalla En mitenkään tuputtaudu kokeilemaan ja täällä on varmasti monia parempia asiantuntijoita, mutta jos et nyt mistään muuta saa, niin tule käymään, kun et kaukana ole. Nostetaan vaikka pyörä nostopöydällä ylös ja katsotaan yhdessä, miltä siellä alhaalla näyttää. Ota tarvittaessa yhteyttä YV:nä.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
> Oletko katsonut läpi ne kumiripustukset?
> Siellä ketjussa viitattiin siihen monta kertaa.
>
Olen itsekin noita yrittänyt katsoa, mutta kun ei tiedä mitä niissä pitäisi nähdä. Kaikki vaikuttaa olevan paikallaan, eikä mikään tuntuisi olevan löysällä.
Lisäksi, laite oli valtuutetussa huollossa joka ainakin väittää katsoneensa ripustukset. Huolto ilmoitti raportissaan että jotkin kiinnikkeet olivat ennen huoltoa löysällä, mutta että ne on kiristetty.
> Terävä lyönti/kolahdus jalkapohjaan voi
> viitata siihen, että kone on niin retkallaan,
> että lyö runkoon jostain kohdasta kiinni,
> kun alkaa väristä.
>
Tuossa eilen käytiin ajamassa parin kaverin kanssa jotka itse rakentelevat pyöriään. Katselivat meikäläisen peliä kun se kävi tyhjäkäynnillä ja hyvä ettei sananmukaisesti pomppinut siinä asvaltilla. Totesivat vain että heillä on koneet pultattu kiinni suoraan runkoon eivätkä ne tärise lähellekään niin paljon kuin tuo meikäläisen vehje joka kuitenkin on uudehko malli vaimennetuin ripustuksin.
> Yskimiseen voi vaikuttaa imuvuoto,
> veikkaisin kyseessä olevan 2 eri vikaa.
>
Tuo yskiminen saatiin nyt lopulta jonkunlaiseen kuosiin. Käytin pyörän a-moottorissa jossa vaihtoivat imusarjan tiivisteen ja jotain säätivaät. Nyt yskäisee satunnaisesti hidastaessa, mutta ajo kulkee koneen nykimättä. Tuolloin ei kone jostain syystä "hakannut", joten siihen ei osattu puuttua.
> Anna nyt jonkun kokoneemman
> kaverin koeajaa se pyörä, niin saat
> yhden uuden lausunnon ja mielipiteen.
>
Näin on tehty ja noita mielipiteitä olen saanut nyt niin paljon että menen niissä jo sekaisin.
Kiitän ystävällisestä tarjouksestasi tuoda se sinulle nähtäväksi, mutta minulla on enää kaksi viikoa kolmen viikon lomasta jäljellä. En pääse lomalla reissuun, menee ajot ja tapahtumat sivu suun. Tänään jää walkka väliin, maanantaina piti lähteä imatralle moikkaamaan poikapuolta enne kuin tuo menee armeijan harmaisiin. Ensi viikolla oli muutenkin tarkoitus reissata. Himoksen rallikin jäänee nyt käymättä.
Se mikä tässä nyt meikäläistä eniten korventaa ja tuottaa tuota otsikossa mainittua otsakasvainta on, että olen upottanut rahaa huoltoihin merkkihuolloissa. Tyhmyydessäni olen jotenkin päätellyt että merkkihuolto on niin kuin autopuolella, pirun kallis mutta siellä ajopeli laitetaan ajokuntoon. Pyörää kun huollosta hakee isketään kouraan nippu A-nelosta jossa testipenkin testitulokset käyrien muodossa näyttävät että ei siinä pyörässä vikaa ole. Kun sitten ei meinaa huollosta kotiin päästä ja soittaa huoltoon jotta ei tämä nyt kaikesta huolimatta pelaa niin vastataan että tuo tänne niin vähän katsotaan. Mutta sehän siellä juuri oli "vähän katsottavana". Meikäläisellä ei enää ole varaa maksaa siitä että valtuutettu merkkihuolto "vähän katsoo".
> Siellä ketjussa viitattiin siihen monta kertaa.
>
Olen itsekin noita yrittänyt katsoa, mutta kun ei tiedä mitä niissä pitäisi nähdä. Kaikki vaikuttaa olevan paikallaan, eikä mikään tuntuisi olevan löysällä.
Lisäksi, laite oli valtuutetussa huollossa joka ainakin väittää katsoneensa ripustukset. Huolto ilmoitti raportissaan että jotkin kiinnikkeet olivat ennen huoltoa löysällä, mutta että ne on kiristetty.
> Terävä lyönti/kolahdus jalkapohjaan voi
> viitata siihen, että kone on niin retkallaan,
> että lyö runkoon jostain kohdasta kiinni,
> kun alkaa väristä.
>
Tuossa eilen käytiin ajamassa parin kaverin kanssa jotka itse rakentelevat pyöriään. Katselivat meikäläisen peliä kun se kävi tyhjäkäynnillä ja hyvä ettei sananmukaisesti pomppinut siinä asvaltilla. Totesivat vain että heillä on koneet pultattu kiinni suoraan runkoon eivätkä ne tärise lähellekään niin paljon kuin tuo meikäläisen vehje joka kuitenkin on uudehko malli vaimennetuin ripustuksin.
> Yskimiseen voi vaikuttaa imuvuoto,
> veikkaisin kyseessä olevan 2 eri vikaa.
>
Tuo yskiminen saatiin nyt lopulta jonkunlaiseen kuosiin. Käytin pyörän a-moottorissa jossa vaihtoivat imusarjan tiivisteen ja jotain säätivaät. Nyt yskäisee satunnaisesti hidastaessa, mutta ajo kulkee koneen nykimättä. Tuolloin ei kone jostain syystä "hakannut", joten siihen ei osattu puuttua.
> Anna nyt jonkun kokoneemman
> kaverin koeajaa se pyörä, niin saat
> yhden uuden lausunnon ja mielipiteen.
>
Näin on tehty ja noita mielipiteitä olen saanut nyt niin paljon että menen niissä jo sekaisin.
Kiitän ystävällisestä tarjouksestasi tuoda se sinulle nähtäväksi, mutta minulla on enää kaksi viikoa kolmen viikon lomasta jäljellä. En pääse lomalla reissuun, menee ajot ja tapahtumat sivu suun. Tänään jää walkka väliin, maanantaina piti lähteä imatralle moikkaamaan poikapuolta enne kuin tuo menee armeijan harmaisiin. Ensi viikolla oli muutenkin tarkoitus reissata. Himoksen rallikin jäänee nyt käymättä.
Se mikä tässä nyt meikäläistä eniten korventaa ja tuottaa tuota otsikossa mainittua otsakasvainta on, että olen upottanut rahaa huoltoihin merkkihuolloissa. Tyhmyydessäni olen jotenkin päätellyt että merkkihuolto on niin kuin autopuolella, pirun kallis mutta siellä ajopeli laitetaan ajokuntoon. Pyörää kun huollosta hakee isketään kouraan nippu A-nelosta jossa testipenkin testitulokset käyrien muodossa näyttävät että ei siinä pyörässä vikaa ole. Kun sitten ei meinaa huollosta kotiin päästä ja soittaa huoltoon jotta ei tämä nyt kaikesta huolimatta pelaa niin vastataan että tuo tänne niin vähän katsotaan. Mutta sehän siellä juuri oli "vähän katsottavana". Meikäläisellä ei enää ole varaa maksaa siitä että valtuutettu merkkihuolto "vähän katsoo".
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Kuinka paljon se moottori heiluu vaikka tyhjäkäynnilllä? Jos se ihan hulluna siellä vatkaa niin syytä voisi hakea niistä kiinnityskumeista. Katselin viikko sitten kaverin 8000 km ajettua mutta 11 vuotta vanhaa Dynaa, sen kone heilui ehkä sentin verran tyhjäkäynnillä kumien varassa.
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Jos moottori ottaa jostakin ajossa runkoon kiinni oikein kolistamalla, siitä jää varmasti jälkiä. Mutta olet varmaan jo konttinutkin monesti ympäri konetta ja tarkistanut, ettei mikään kohta ole liian lähellä. Tuota edellisen viestin senttiä voi varmaan pitää miniminä ainakin yläkerrassa.
Normaalisti kumimoottorit täristävät paikallaan tyhjäkäynnillä aika paljon, tyyliin etuhaarukka näkyy kahtena, mutta vähänkin kierrosten noustessa tärinä häviää.
Se, että vika on tullut äkillisesti, kertoo ainakin maallikolle, että joku muutos on pakettiin tullut esim. koneen kiinnikkeen pettämisen takia.
Näitä uudenaikaisia pyöriä korjataan lähes pääsääntöisesti pelkästään tietokoneella ja sellainen vanhanaikainen käsiä sotkeva vian etsintä on usein katoavaa kansanperinnettä, Näin varsinkin merkkihuolloissa, joissa ansiot tulevat pääasiassa euro-jyvitetyistä määräaikaishuolloista ja renkaan vaihdoista.
Normaalisti kumimoottorit täristävät paikallaan tyhjäkäynnillä aika paljon, tyyliin etuhaarukka näkyy kahtena, mutta vähänkin kierrosten noustessa tärinä häviää.
Se, että vika on tullut äkillisesti, kertoo ainakin maallikolle, että joku muutos on pakettiin tullut esim. koneen kiinnikkeen pettämisen takia.
Näitä uudenaikaisia pyöriä korjataan lähes pääsääntöisesti pelkästään tietokoneella ja sellainen vanhanaikainen käsiä sotkeva vian etsintä on usein katoavaa kansanperinnettä, Näin varsinkin merkkihuolloissa, joissa ansiot tulevat pääasiassa euro-jyvitetyistä määräaikaishuolloista ja renkaan vaihdoista.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Kyllä se on melko voimakasta se heiluminen tyhjäkäynnillä. Kuten sanottu niin minun 8v vanha pyörä heiluu ja hakkaa moninkertaisesti pahemmin kuin parin kaverin yli 20v vanhat rakennellut pyörät. Jos itse istun pyörän päällä, pyörän käydessä tyhjäkäyntiä, se ravistaa niin että maailma näkyy kolmena.WM69 kirjoitti:Kuinka paljon se moottori heiluu vaikka tyhjäkäynnilllä? Jos se ihan hulluna siellä vatkaa niin syytä voisi hakea niistä kiinnityskumeista. Katselin viikko sitten kaverin 8000 km ajettua mutta 11 vuotta vanhaa Dynaa, sen kone heilui ehkä sentin verran tyhjäkäynnillä kumien varassa.
Tässä nyt taas taas ihmetyttää, että jos pyörä on ollut valtuutetussa huollossa, niin miksi ihmeessä ei alan ammattilainen ole tuommoisia tsekannut? Sytystystulpat vaihdoin itse huollon jälkeen, kun joku huomautti että vanhat voivat olla syy ongelmiin. Tulpat olivat todella kuluneet, mutta uudet eivät tilanteeseen auttaneet.
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Sun pitää viedä pyöräs semmoselle pajalle, joka korjaa pyöriä semmosella asenteella, ettei palautuksia tule. Tai vaikka HD merkkihuoltoon, sanot että käykää koeajamassa, vaikka sitten tankki tyhjäks jos ei muuten ylimäärästä värinää ilmene. Ei niillä kovin montaa tonnia hetikää pala, vaikka nostaisivat koneenki pöydälle, vaikka uskoisin että se vika ei oo moottorissa.
Onko pyöräs muute kolaripyörä? Jos on runko kierossa ja koneen kiinnitys antautuu, luulis että tärisee aivan perkeleesti...
Onko pyöräs muute kolaripyörä? Jos on runko kierossa ja koneen kiinnitys antautuu, luulis että tärisee aivan perkeleesti...
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Se oli merkkihuollossa, saadessani sen sieltä takaisin oireet olivat pahemmat kuin sinne viedessä. Kun soittelin sinne takaisin, oltiin sitä mieltä että siihen oli tehty ihan aiheesta veloitettua huoltoa ja että jos tuon sen takaisin niin "voivat vähän katsoa".Kiwi kirjoitti:Sun pitää viedä pyöräs semmoselle pajalle, joka korjaa pyöriä semmosella asenteella, ettei palautuksia tule. Tai vaikka HD merkkihuoltoon,
Kuten jo tuossa edellä kerroin vein, sen tuon suuren merkkihuollon jälkeen A-Moottori nimiselle pajalle, jossa koneen yskiminen ja nykiminen saatiin hoidettua pois, ja hyvää huoto siellä pyörä saikin. Kone ei tietysti juuri silloin hakannut, joten sitä ongelmaa ei siinä yhteydessä saatu korjattua.
Ei ole kolaripyörä, sillä on ollut vain yksi omistaja minua ennen joka ajoi sillä suhteellisen vähän ja piti pyörää hyvässä kunnossa.Kiwi kirjoitti: Onko pyöräs muute kolaripyörä? Jos on runko kierossa ja koneen kiinnitys antautuu, luulis että tärisee aivan perkeleesti...
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Eikös se koko aika hakkaakaan? (Jos näin on, voi olla tietysti muissakin korjaamoissa vaikea löytää vikaa.) Missäs tilanteissa se hakkaa tai ei hakkaa, oletko keksinyt mitään selitystä vai onko ihan satunnaista?HD-Wolf kirjoitti: Kone ei tietysti juuri silloin hakannut, joten sitä ongelmaa ei siinä yhteydessä saatu korjattua.
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Moh,
Onko kyseessä TC härveli?
Onko totta että niissä on joku "tasapainoitusakseli"?
Jos on, niin mitä tapahtuu jos sen ketju/hihna hyppää yhden tai useamman hampaan?
Itten olen räpeltänyt ainoastaan evo-koneilla ja runkoonpultattuna ilman kumeja
Onko kyseessä TC härveli?
Onko totta että niissä on joku "tasapainoitusakseli"?
Jos on, niin mitä tapahtuu jos sen ketju/hihna hyppää yhden tai useamman hampaan?
Itten olen räpeltänyt ainoastaan evo-koneilla ja runkoonpultattuna ilman kumeja
It's better to be dead and cool, than alive and uncool - Harley Davidson and the Marlboroman
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Tässä taitaa olla kyseessä kone jossa ei ole tasapainotusakseleita.
Mutta juu TCB-koneissa on kaksi tasapainotusakselia (epäkeskoakseleita) joita kampiakselilla oleva ratas pyörittää ketjun välityksellä. En usko että voi hypätä ketju millään oikein hampaita yli, silloin tapahtuu jo paljon muutakin.
Koneen kyllä voi koota niin, että tasapainoakselit jäävät väärään asentoon ja silloin kyllä täristää!
Esim. tuosta jutusta vähän alempaa kuvasta näkee ne akselit ja ketjun:
http://www.cgmasi.com/techtrendslibrary/vsd_1.html
Mutta juu TCB-koneissa on kaksi tasapainotusakselia (epäkeskoakseleita) joita kampiakselilla oleva ratas pyörittää ketjun välityksellä. En usko että voi hypätä ketju millään oikein hampaita yli, silloin tapahtuu jo paljon muutakin.
Koneen kyllä voi koota niin, että tasapainoakselit jäävät väärään asentoon ja silloin kyllä täristää!
Esim. tuosta jutusta vähän alempaa kuvasta näkee ne akselit ja ketjun:
http://www.cgmasi.com/techtrendslibrary/vsd_1.html
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Taitaa olla neljä nokka-akselia tuossa potilaassa lainaus ekasta viestistä:keisarirapsu kirjoitti:Moh,
Onko kyseessä TC härveli?
Onko totta että niissä on joku "tasapainoitusakseli"?
Jos on, niin mitä tapahtuu jos sen ketju/hihna hyppää yhden tai useamman hampaan?
Itten olen räpeltänyt ainoastaan evo-koneilla ja runkoonpultattuna ilman kumeja
Kannattaisi tutkia onko sytyspuoli kunnossa tuo tuollainen hakkaaminen voi johtua toisen pytyn pimenemisestä, oireiden satunnaisuus myös viittaa sähkövikaan. Jos ruisku niin suuttimet epäilyksen alle myös."Minulla on viime kesäkuun alussa ostettu XL883C. Oli ostettaessa 7v vanha ja vain 12tuhatta ajettu".
jd
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Kysytään nyt kerran vielä,onko tulpanjohdot vaihdettu tai tarkastettu?Niistäkin voi aiheutua kysytynlaista "tärinää"jos vaikka toiselta pytyltä jää tahteja pois.Myös tuo ominaisuus,että vika ei ole koko ajan päällä sopii tulpanjohtoon/johtoihin.
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Joppe kirjoitti:Tuoreet bensat on vissiin jo vaihdettu?
Ajokauden aloitin jo huhtikuussa. Kilometerjä on tosin kertynyt todella vähän, vain puolisentoista tuhatta, mutta on yhden jos toisen kerran jo tullut tankattua.
En tunne termiä TC, joten en osaa tuohon vastata.keisarirapsu kirjoitti: Onko kyseessä TC härveli?
Kyseessä on siis vm 2004 XL 883 CUrpoTJ kirjoitti:Tässä taitaa olla kyseessä kone jossa ei ole tasapainotusakseleita.
Tuo "hakkaus" oli hetken vaimeampaa, mutta on nyt palannut ja on jatkuvaa. Jos vähän yrittää analysoida, niin tuntuisi siltä että ennen kuin kone on lämmennyt, se on vähän vaimeampaa, mutta koneen lämmettyä se on jatkuvaa ja kovaa. Jos esim 60-kymppiä tasaisesti ajettaessa vähän kääntää kaasua rupeaa etuhaarukka heilumaan kuin pitelisi paineilmaporaa. Samalla pakoäänet on vähän kuin vanhassa pappamopossa urku auki ajaen. Eilen ajaa täräyttelin itäkeskuksessa käymään, sieltä palatessa ei pystynyt enää kahdeksaakymppiä ajamaan koska kone hakkasi niin pahasti.Eikös se koko aika hakkaakaan? (Jos näin on, voi olla tietysti muissakin korjaamoissa
vaikea löytää vikaa.) Missäs tilanteissa se hakkaa tai ei hakkaa, oletko keksinyt mitään
selitystä vai onko ihan satunnaista?
Toki olen kokeillut että tulpanjohdot ovat paikallaan, mutta muuten en ole kyseisiä toimenpiteitä tehnyt, ei riitä osaaminen. Juuri tämän(kin) takia käytin pyörän valtuutetulla merkkihuollolla, sillä olettamuksella että on osaamista muuhunkin kuin HD-merkkikalsareiden myyntiin.Grasschopper1 kirjoitti:Kysytään nyt kerran vielä,onko tulpanjohdot vaihdettu tai tarkastettu?
Tulpat vaihdoin itse uusiin tuossa touko-kesäkuun vaihteessa. Tulpan johotojen vaihto ei liene mikään rakettitekninen operaatio, voisin itsekin sen tehdä jos löydän jonkun näyttämään mallia.
Loppupeleissä ei kuitenkaan päästä siitä mihinkään että olen tuolle merkkihuollolle edelleen jotakuinkin katkera. Pyörä on edelleen paskassa kunnossa ja loma kohta loppu; Jää ajot, miitinkit & reissut väliin, menee loma hukkaan ja vitutuskäyrä nousee punaiselle niin että pätkähti.