Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

WM69
Viesti:

Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.

Viesti Kirjoittaja WM69 »

Väkisinkin tulee vaan mieleen koneen kiinnitys,että sieltäkö se tulee...
Katsele ja vääntele nyt jonkun kaverin kanssa moottoria kiinnikkeiden läheltä vaikka rengasraudalla jos pystyt.
Jos se tyhjäkäynnilläkin ravistaa pirusti niin kyllä luulisi näkevän mikä kannake siellä antaa periksi.
Omassani on koneen kiinnitys ilman kumeja, kyllä sekin välillä ravistaa ja hakkaa hanakasti, mutta syy on silloin yleensä liian pienissä kierroksissa.Porsteri taitaa tykätä siitä kun sille antaa happea. Sekin rauhoitti tärinöitä kun laitoin ketjulinjan suoraan...
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Nyt tässä muutkin jo pihalla tuon vian kanssa :roll: Jos se "isku vasaralla jalkapohjaan" ilmenee, nin silloin moottorin täytyy ottaa runkoon kiinni. Kun konttaa huolella pyörän ympäri korva maassa, niin jossain pitää silloin näkyä jälkiä tällaisesta kosketuksesta. Rungon maalissa ja moottorin alumiinissakin jotain jälkiä.

Samoin pitäisi näkyä, onko moottori jostain kohti hyvin lähellä runkoa. Ja kun tällainen kohta löytyy, rengasraudalla vääntämällä näkee, miten helposti moottori ottaa kiinni runkoon. Jos sen saa vääntämällä kiinni, sitten se kyllä osuu käydessäkin.

Jos taas tärisee niin, että etuhaarukka näkyy kahtena, sekin toisiaan voi johtua löysästä kiinityksestä tai hajonneesta kiinnityskumista. Toki ylenpalttinen tärinä voi johtua jostain teknisestä ongelmasta, mutta ne ovat kai jo aikalailla pois suljettuja noissa merkkiliikkeiden testereissä.

Toki merkkihuollon olisi pitänyt koettaa väännellä ja kontata, mutta kun vika on yhä jäljellä, niin sitten sitä on vaan itse niitä koetetteva tutkia.

Mitä ne koeajaneiden kaverien arviot ovat olleet? Onko heille tullut isku jalkapohjaan? Onko se isku tullut joskus kuoppaan ajettaessa myös? Se ainakin kielisi siitä ripustuksen ongelmasta.

Älä vertaa sitä heilumista mihinkään muuhun, kuin toiseen kumiripustettuun, koska kiinteästi pultattu kone ei voi heilua, siinä heiluu koko pyörä.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Onkos kumiripusteisessa Sportissa moottorin kiinnitystä koneen päältä, siis piilossa tankin alla?
Kuva LIFEMEMBER
MrX

Viesti Kirjoittaja MrX »

HD-Wolf kirjoitti:...Viime kesänä ajoin itse liki 8tuhatta huoletonta kilometriä. Syksyn kynnyksellä moottori rupesi oireilemaan, käytin huollossa, mutta huollon vakuutteluista huolimatta ei kone tullut kuntoon. Päätin pistää pyörän talviteloille ja palata asiaan kun kevät koittaa....
Pyörä olisi pitänyt laittaa/laitattaa kuntoon talven aikana jolloin korjaamoilla ei ole ruuhkaa.
Huhti-kesäkuussa ei millään korjaamolla merkillisellä tai merkittömällä ole aikaa muuhun kuin öljynvaihtoon ja luovutushuoltoihin... :?
Viimeksi muokannut MrX, 21:54 19.07.2012.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
caveman

Viesti Kirjoittaja caveman »

mun mielestä jos merkkiliike laskuttaa vian etsinnästä voi asiakas vähintäänkin vaatia että vika on löytyny...kyä printteri paperia ulos työntää mut onko oikeesti mitään tehty :evil:
Jorg

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Kerran oli samanlaista oiretta. Kylmänä ok ja kuumana teki kaikkea mahdollista. Sytkässä joku komponentti ei tykännyt lämmöstä ja sekosi aina kuumana. Jäähdyttelyn jälkeen toimi taas sen 50-80km. JOskus pääsi pidempääkin. Sytkäboksia vaihtamalla korjaantu.
Ei ne korjaamollakaan sitä voi todeta elleivät aja kuumaksi. Elektroniikka on kaiken alku ja loppu. Ei niistä ota mitään selvää. On kuin noppaa heittäis.
klix
Viesti:

Viesti Kirjoittaja klix »

Joe Cool kirjoitti:
Anna nyt jonkun kokoneemman kaverin koeajaa se pyörä, niin saat yhden uuden lausunnon ja mielipiteen. Jos ei ole ketään kaveria ajamaan, niin minä voin vaikka heittää sillä lenkin, jos pystyt ajamaan sen Sipoosta Vantaan Koivuhakaan tallilleni. Tosin nyt olen pyörällä kesälomareissussa Saksassa, mutta ensi viikon lopulla taas Suomessa ja yhä kesälomalla :D En mitenkään tuputtaudu kokeilemaan ja täällä on varmasti monia parempia asiantuntijoita, mutta jos et nyt mistään muuta saa, niin tule käymään, kun et kaukana ole. Nostetaan vaikka pyörä nostopöydällä ylös ja katsotaan yhdessä, miltä siellä alhaalla näyttää. Ota tarvittaessa yhteyttä YV:nä.
Kuulostaa aika weirdolta...
Suosittelisin käyttämään tämän JoeCoolin option.
Rautapäiden ym historiaseparaattoreiden kanssa pulaavat osannevat luultavasti kohtuullisesti
arvailla onko moottori- vai jotain muutaperäistä.
Oikealla ajoituksella saattais olla muitakin separaattorihemmoja paikalla
josta todnäk. seuraa "vaalit" joilla vika valitaan=)
It ain't sport if it can't kill ya
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

Morjens,

Jos pidetään nyt huutoäänestystä vaikka täällä niin minulta ääni tuolle sytkäboxille. :)
Tai mitenkäs noissa uusissa vehkeissä se sytkän ajoitus on hoidettu, voisiko anturi/triggeri päästä heilumaan vähän reilummin, ihan pieni ei taida noin isolta kuulostavaa oiretta saada aikaan?

Affe
Rautis -74, Shovel -80
http://www.goodwillparty.fi
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Sytkäboksi voi hyvinkin temppuilla niin, että sammuttaa toista sylinteriä. Aikonaan H*ondasta etsin vikaa pitkään, kun kylmänä pelasi moitteetta ja kuumana välillä hyytyi. Sytkäboksi se lopulta oli ja katkaisi aina 2 sylinteriä kerralla neljästä. :twisted:

Mutta tosiaan, nyt olen maisemissa ja meillä tallilla on yleensä joka ilta muutama kaveri ropaamassa jotain, joten kyllä tuosta porukalla saadaan monta arvausta aikaan ja ainakin tutkitua se vasaran isku jalkapohjaan - se kun ei näy testerissä.

Tänään olen illalla tallilla varmaan tuosta klo 19-> joten sopii kyllä tulla käymään, jos olet lomalaisena nyt itse maisemissa. Huomenna taas illalla lähdössä ilmeisesti pyörän selkään ja lähi-itään (= Etelä-Karjala) :lol:

Heitän puh. n:ron sinulle YV:nä

Varmaa ratkaisua en lupaa, mutta meillä ei tallilla myöskään laskuteta ihmettelystä - se on tämän kimppatalli-ilmiön hyviä puolia...
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

affe kirjoitti:Jos pidetään nyt huutoäänestystä vaikka täällä niin minulta ääni tuolle sytkäboxille. :)
Tai no, kun tuota kerkis hetken miettiä niin jos sytkä pätkisi niin eiköhän tuo ilmenisi myös kohtalaisen selvänä paukkeena putkissa ja/tai kaasarissa...? Eli vaikka kannattanee tuokin varmistaa niin en taidakaan lyödä kuukausipalkkaa vetoa tuon puolesta :)

Affe
Rautis -74, Shovel -80
http://www.goodwillparty.fi
HD-Wolf
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HD-Wolf »

Nyt on sytytyskaapelit tarkistettu ja ilmanputsarin suodatinkin vaihdettu, ei tullut parannusta tilanteeseen.
HD-Wolf
Viesti:

Joe Cool kirjoitti: Mitä ne koeajaneiden kaverien arviot ovat olleet? Onko heille tullut isku jalkapohjaan? Onko se isku tullut joskus kuoppaan ajettaessa myös? Se ainakin kielisi siitä ripustuksen ongelmasta.
No, koeajaaneet kaverit on sitä mieltä että ei tässä mitään, mutta jos nyt käydään 10min korttelia kiertämässä, niin eihän se missään tunnu. Ja luulen että he vertaavat tilannetta kuitenkin vanhoihin, rakenneltuihin pyöriin. Kaikenlaisia eriskummallisia neuvoja on tullut; en osaa käyttää vaihteita, ajan liian pienillä kierroksilla, harrikkaa ei ole tehty matka-ajoon... Ja muuta sen sellaista.

Kuoppaan ajosta en osaa sanoa, en ole osannut tuota tarkkailla.

Kävin tiistaina ajamassa vähän pidemmän lenkin, kertyi reilu 500km, kohteena oli Imatra (lähtö siis sipoosta). Pukaron Paronilla oli kädet jo niin turtana että olin kääntyä takaisin ja antaa olla, mutta sitten iski jääräpäisyys ja lähdin kaikesta huolimatta painelemaan itää kohti. Takaisin tulin vaalimaan kautta joutuen vähän väliä pysäyttämään tienvarteen lepuuttamaan käsiä. Kädet on edelleen sen verran hellänä että ei meinaa työkalut käsissä pysyä :?

Joe Cool kirjoitti: Tänään olen illalla tallilla varmaan tuosta klo 19-> joten sopii kyllä tulla käymään, jos olet lomalaisena nyt itse maisemissa. Huomenna taas illalla lähdössä ilmeisesti pyörän selkään ja lähi-itään (= Etelä-Karjala) :lol:

Heitän puh. n:ron sinulle YV:nä
Meni nyt ikävästi ristiin, kun en itse eilen ollut maisemissa.

Joe Cool kirjoitti: Varmaa ratkaisua en lupaa, mutta meillä ei tallilla myöskään laskuteta ihmettelystä - se on tämän kimppatalli-ilmiön hyviä puolia...
Eihän sitä tiedä jos vaikka itse pystyisin joskus olemaa avuksi jossain muussa.
caveman

Viesti Kirjoittaja caveman »

mulla on xr:rä joka on myös kumiripusteinen..luonnollisesti niin se ei ainakaan tärise sanottavammin ajossa,luin koko ketjun läpi ja mistään ei selvinny onko tuo sinun -04 todella kumiripusteinen vai ylivuotisena myyty -03? onko se asia varmasti selvä :?:
HD-Wolf
Viesti:

caveman kirjoitti:mulla on xr:rä joka on myös kumiripusteinen..luonnollisesti niin se ei ainakaan tärise sanottavammin ajossa,luin koko ketjun läpi ja mistään ei selvinny onko tuo sinun -04 todella kumiripusteinen vai ylivuotisena myyty -03? onko se asia varmasti selvä :?:
Se on vaimennetuin ripustuksin varustettu -04.
Robusto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Robusto »

En tiedä oliko tämä tuotu jo esiin mutta ripustuksia on turha katsella, iso ruuvari/sorkkarauta kehiin ja vipuvartta, liikkuuko moottori liikaa ? Jos jo ehdotettu niin myönnän olevani laiska lukemaan...
- BHS -
Vastaa Viestiin